Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheellisten tulisi saada pitää lomansa heinäkuussa parhaimpaan loma-aikaan

Raisa
22.04.2017 |

Perheellisten paras loma-aika on heinäkuussa, jolloin lasten koululomat ajoittuvat samaan hetkeen ja perhe voi viettää lomaa ja mukavaa yhdessäoloa yhtä-aikaa. Silti jotkut yksineläjät haluavat työpaikaltamme väkisin lomailla samaan aikaan. Eivät kaikki voi pitää lomaa heinäkuussa. Sinkut, vähän joustavuutta kiitos!

Kommentit (167)

Vierailija
41/167 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottakaa työpaikalla sellaista systeemiä että halukkaat saavat varata lomat ennen juhannusta tai elokuun lopusta eteenpäin. Jos loman saa varata riittävän ajoissa niin lomamatkat ja lennot ovat edullisia. Siis saavat sopia lomansa vaikka vuotta aikaisemmin.

Vierailija
42/167 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on lapsettomia pariskuntiakin joilla saattaa olla aina toisella loma Heinäkuussa ja toisella kiertävä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/167 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos itse voisin valita loman koulujen loma-aikojen ulkopuolelta, tekisin sen välittömästi. Ulkomaanmatkojen hinnat laskevat ihan silmissä. 🙄

Sama täällä. Kesän yleensä saa jotenkin hoidettua mutta hiihtoloma tai syysloma. Aaaargh.

Vierailija
44/167 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päiväkodit on suljettu heinäkuussa ja lapsien pitää mennä päivystävään päiväkotiin. Rankkaa lapsille, uusia hoitajia, uusi paikka jne. Päiväkodeissa muutenkin toiveena on, ettei lapsi olisi hoidossa heinäkuun aikana. Mites sitten ne 1-2lk joilla ei enää päivähoitomahdollisuutta ole, mutta ovat sen verta pieniä, etteivät pärjää yksin kotona 8-12h? Mutta eihän lapsettomia kiinnosta.. Mutta minä olen ainakin ilmoittanut työnantajille, että minä en ole tulossa töihin silloin kuin lapset eivät ole koulussa/hoidossa. Tehkööt ne, joilla on mahdollisuus. Viitsisi viedä lapsia isovanhemmillekkaan hoitoon 350km päähän!

Kiinnostaako sinua lapsettomien syyt saada loma juuri sille ajalle kuin he haluavat?

Olen heille jo ennen lapsia 5v ajan antanut KAIKKI pyhät ja heinäkuut vapaiksi. Pitäisikö vielä kiinnostaa, kun ekan kerran MINÄ haluan ne vapaiksi? Tai en edes neuvottele asiasta. Se tehdään näin, piste. Kun lapsi on mahdollista laittaa hoitoon, asia on ok. Mutta esim. Vappuna ei ole, en lähde viemään 350km päähän hoitoon työpäivän päätteeksi, ajan kotiin, menen aamulla töihin ja töiden jälkeen hakemaan taas. Kalliiksi tulee ;) Kun koulu alkaa, olen kotona heinäkuut 2v ajan. 3lk pärjää jo paremmin.

Vierailija
45/167 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pikkukoululaisten kesäkerhot ja leirit olisi kesäkuun sijasta heinäkuussa ja päiväkoti auki myös heinäkuussa, niin mielelläni lomani pitäisin jo kesäkuussa.

Varahoitopaikka jumalanseläntakana ja pikkukoululaiset yksin kotona on hieman huono vaihtoehto ja hoitajan palkkaaminen heinäkuuksi erittäin kallista. Mummoja ja pappoja hoitohommaan ei ole saatavilla.

Ikävä juttu, mutta sehän ei varsinaisesti ole työkavereidesi ongelma.

Voi tätä itsekkyyden multihuipentumaa. Mikä ei suoraan vaikuta omaan elämään ei ole oma ongelma...

Arvatkaapa miksi yhteiskunta on niin kylmä ja kova arvoiltaan nykyään?

Nimenomaan. Ei se ole minun ongelmani, miten työkaveri järjestää jälkikasvunsa kesän. Työpaikalla me olemme täsmälleen saman arvoisia ja työnantajan on kohdeltava meitä samalla tavalla loma-aikojen jaossa.

Saanko arvata, kuljet ohi jos ihminen saa vieressä sairaskohtauksen? Koska ei ole sinun ongelmasi?

En kulje, koska velvollisuus auttaa ja oikeus tulla autetuksi. Surkea esimerkki kaikin puolin.

Vierailija
46/167 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväkodit on suljettu heinäkuussa ja lapsien pitää mennä päivystävään päiväkotiin. Rankkaa lapsille, uusia hoitajia, uusi paikka jne. Päiväkodeissa muutenkin toiveena on, ettei lapsi olisi hoidossa heinäkuun aikana. Mites sitten ne 1-2lk joilla ei enää päivähoitomahdollisuutta ole, mutta ovat sen verta pieniä, etteivät pärjää yksin kotona 8-12h? Mutta eihän lapsettomia kiinnosta.. Mutta minä olen ainakin ilmoittanut työnantajille, että minä en ole tulossa töihin silloin kuin lapset eivät ole koulussa/hoidossa. Tehkööt ne, joilla on mahdollisuus. Viitsisi viedä lapsia isovanhemmillekkaan hoitoon 350km päähän!

Tuli juuri mieleen se ketju, jossa todettiin pienten lasten vanhempien olevan helvetin itsekkäitä. 

Vierailija
47/167 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivähoitoa pitäisi kehittää kesän aikana. Ihan kauheaa järkätä lapselle kesäksi hoito varsinkin yhden vanhemman talouksissa.

Vierailija
48/167 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli juuri mieleen se ketju, jossa todettiin pienten lasten vanhempien olevan helvetin itsekkäitä. 

Niin on lapsettomissakin niitä helvetin itsekkäitä. Itselleni tuli mieleen keskustelu jossa Heinäkuu haluttiin vapaaksi vain ja ainoastaan vittuilun takia niille, joilla on lapsia.

49/167 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottamatta kantaa itse asiaan, saat miljoona kiukkuista vastausta lastenvihaajilta tähän. Oikeasti, vauvapalstalla?

Taidan lähteä hevostallipalstalle haukkumaan hevosia...

Totuus sattuu. Tajuavat itsekin miten idioottia on vihata lapsia tällaisilla palstoilla...

Ei se ole vihaamista, älä hyvä ihminen liioittele. Mutta oli lapsia tai ei, ihmisillä on oma elämä ja onat mahdolliset suunnitelmat ja toiveet siitä huolimatta. Ja muiden elämä ei pyöri sinun lapsiesi ympärillä, joten tasapuolisuus tässäkin asiassa - jokainen ei voi saada lomaansa parhaaseen loma-aikaan, joten ei sitä sitten myöskään tietylle ryhmälle anneta aina. Meillä onneksi menee fiksusti, pomo päättää lomat ja loma-ajat katsomalla aikaisempia vuosia, että mihin aikaan kullakin on ollut. Riippumatta onko lapsia tai ei. Ja hänellä itselläänkin on pari muksua, joten ei ole siitäkään kiinni.

Vierailija
50/167 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivähoitoa pitäisi kehittää kesän aikana. Ihan kauheaa järkätä lapselle kesäksi hoito varsinkin yhden vanhemman talouksissa.

Voi hyvät ihmiset, nostakaa asia esiin jossain muuallakin kuin keskustelupalstoilla! Mihinkään ei tule mitään muutosta, jos vain rutistaan jossain selän takana eikä uskalleta sanoa suoraan sellaisille jotka voivat vaikuttaa asioihin.

Vierailija
51/167 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen opettaja niin saan lomailla koko kesän :) Heinäkuu on kyllä kelien puolesta parasta aikaa.

Vierailija
52/167 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kiertävät lomat ja hyvä niin. Sekä kesäisin, että keväällä. Keväisin tosin voin joustaa omaa kevätlomaani silloin, kun satuu koulujen kevätlomaviikolle, noin talvella mulle on yks'hailee lomailenko viikolla 8,9,10 vai 11.. 

Vierailija kirjoitti:

Luojan kiitos meillä esimies ei kyllä kahtelis tommosta. Se ois varotusten kautta ulos. Ei meillä jäädä lomalle silloin, kun itse huvittaa. Myöskään mitään vappu- tai pääsiäislomia on turha noin vaan odottaa itsestäänselvyytenä. Meillä pyörii paikka joulua ja juhannusta lukuunottamatta koko ajan ja tuollaiset pyhät jaetaan. Samalla lailla se vappu on lapsettoman, kuin lapsellisenkin juhla. 

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pikkukoululaisten kesäkerhot ja leirit olisi kesäkuun sijasta heinäkuussa ja päiväkoti auki myös heinäkuussa, niin mielelläni lomani pitäisin jo kesäkuussa.

Varahoitopaikka jumalanseläntakana ja pikkukoululaiset yksin kotona on hieman huono vaihtoehto ja hoitajan palkkaaminen heinäkuuksi erittäin kallista. Mummoja ja pappoja hoitohommaan ei ole saatavilla.

Voi tätä itsekkyyden multihuipentumaa. Mikä ei suoraan vaikuta omaan elämään ei ole oma ongelma...

En koe kylmiä ja kovia arvoja varsinaisesti häiritsevinä, pitäisikö? Se ei tarkoita sitä, ettenkö auttaisi esim. sairaskohtauksen saanutta.

Vierailija
53/167 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisätään vielä, että minä tein 5v kaikki joulut, uudetvuodet, kesät, Vapun yms joka perskeleen vuosi. Kesälomani sain yleensä pitää syyskuussa. Nyt on minun vuoroni olla itsekäs ja ne (kaikki yhtä lukuun ottamatta lapsettomia) saavat nyt vain vuorostaan olla siellä työmaalla pyhät ja juhlat sekä heinäkuun. Tässä menee pari vuotta näin ja sitten voin taas tehdä minäkin vaikka joka toinenkin vuosi.

Mäkin oon tehny viis joulua kuuden vuoden aikana, mutta en silti odota, että jos mulla on joskus lapsia, että mulla on ne viis joulua putkeen vapaana, koska meillä on vuoroperiaate. Itehän oon ne halunnu tehdä. 

Vierailija
54/167 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läpinäkyvä provo.

Vierailija
55/167 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan. Ei se ole minun ongelmani, miten työkaveri järjestää jälkikasvunsa kesän. Työpaikalla me olemme täsmälleen saman arvoisia ja työnantajan on kohdeltava meitä samalla tavalla loma-aikojen jaossa.

Saanko arvata, kuljet ohi jos ihminen saa vieressä sairaskohtauksen? Koska ei ole sinun ongelmasi?

Voi ristus sentään? Meni aivot lapsiveden mukana?

Vierailija
56/167 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läpinäkyvä provo.

Joka toistuu joka kevät :)

57/167 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läpinäkyvä provo.

Ja ikävintähän tässä on se, että jotkut ihan tosissaan vaativat tällaista.

Vierailija
58/167 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läpinäkyvä provo.

Mukavampi näitä silti on lukea kuin jokavuotisia lähihoitajalakin kauhisteluja. Eiköhän pian ala tulla myös hääprovojakin, nekin ovat hauskoja.

Vierailija
59/167 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vuorottelemme miehen kanssa kesä- ja heinäkuuta. Tänä vuonna mies on kesäkuun, minä heinäkuun. Tällä tavalla meidän pienten koululaisten ei tarvitse olla kesällä keskenään kotona ja alle kouluikäinenkin saa pitkän loman.

Jos voisin valita, niin lomailisin elokuun. Parhaat kelit, mahdolliset helteet ohi, mutta kesäisen lämmintä vieläkin, pahin siitepölykausi ohi, marja-aika parhaimmillaan, saaristo on hiljentynyt muista lomalaisista, kesälomakohteissa ei ole ruuhkaa, luontokin on vielä kesäinen, mutta loppukuusta jo syksyn tuntua ilmassa. Monet puutarhakasvit parhaassa kukkaloistossaan. :)

Vierailija
60/167 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi perheelliset saa olla noin itsekkäitä mut lapsettomat ei saisi olla? Joulunakin joutuu olemaan töissä että lapselliset saavat viettää joulun muksujensa kanssa ja pitäis vielä kesälomassakin joustaa? Ei onnistu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi