Miksi joku suuttuu jos vartija tarkkailee
Kaupassa jotain osastoa?
Eilen kaupassa joku mamma räjähti ja alkoi huutamaan että helvettiäkö siinä kyttäät, en ole varastamassa mitään, hyvä ettei päälle käynyt.
En siis puhunut tälle naiselle mitään vaan kiertelin sillä osastolla ihan tarkkailu mielessä.
Kommentit (51)
Jäi aika paska fiilis kun haukkui minut vielä kaiken pskansuoltamisen lisäksi. Ja kuitenkin vain työtäni tein. Enkä missään nimessä häirinnyt tai hengittänyt niskaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää kun näpistämisyritys menee pieleen.
:D voihan tuokin olla syy:)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jäi aika paska fiilis kun haukkui minut vielä kaiken pskansuoltamisen lisäksi. Ja kuitenkin vain työtäni tein. Enkä missään nimessä häirinnyt tai hengittänyt niskaan.
Ap
Kävitkö myös nojailemassa tiskiin ja flirttailemassa myyjien kanssa? Ainakin tässä pohjoisen kaupungissa vartijan työ näyttää muodostuvan ahkerasta flirtistä. Sitten välillä kävellään kädet vyötäröllä edes takas
Ihmisillä on monenlaisia ongelmia. Sitten on ryhmä, joka suhtautuu kielteisesti kaikkeen "viralliseen". Näitä v***vat opettajat, poliisi, vartijat, Kelan työntekijät, eli yleensä kaikki mikä edustaa heille ns. yhteiskuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olet väärällä alalla. Asiakaspalvelijan pitää osata suhtautua negatiiviseen reaktioon oikein.
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa jotain osastoa?
Eilen kaupassa joku mamma räjähti ja alkoi huutamaan että helvettiäkö siinä kyttäät, en ole varastamassa mitään, hyvä ettei päälle käynyt.
En siis puhunut tälle naiselle mitään vaan kiertelin sillä osastolla ihan tarkkailu mielessä.
Kuulostaa, luvalla sanoen, mielenterveysongelmaiselta ihmiseltä.
Tee työtäsi rauhassa, hyvä ihminen. Anna mennä toisesta korvasta ulos.
Minä olen vain tyytyväinen kun vartijoita on lähellä. Taskuvarkaat ja muut loiset pysyvät miusta kauempana.
Ihmisessä on jotain hämärää jos inhoaa poliiseja ja vartijoita.
Kyllä koen sellaisen jatkuvan kyttäämisen ongelmaksi jos olen ainoa ihminen osastolla. Mieluummin asentakaa kamerat ja kytätkää niiden kautta. Ärsyttää lähikaupassakin kun myyjä kiertää sitä mukaa "täyttämässä hyllyjä" kun asiakas tekee ostoksiaan. Teen tahallaan hirmu kierroksia ja äkkikäännöksiä jolloin myyjän on pakko luovuttaa :D
Ei jokainen asiakas ole varas, eikä häntä tule varkaana kohdella. Se ON ahdistavaa kun joku seuraa ja tuijottaa herkeämättä.
Kerran menin vanhalla kotipaikkakunnallani Prismaan. Myymäläetsivä leikki salapoliisia ja seurasi perässäni koko kaupan läpi. Huomasin aina välillä kuinka hän kurkki minua hyllyjen takaa ja hiippaili taas uuteen paikkaan. En ole ikinä varastanut mistään mitään, olen perheellinen akateemisesti koulutettu nelikymppinen nainen, niin olihan se hiukan erikoinen kokemus. En suuttunut asiasta, mutta olemme nauraneet usein perheen kesken asialle. 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olet väärällä alalla. Asiakaspalvelijan pitää osata suhtautua negatiiviseen reaktioon oikein.
Ja kerrohan vielä mistä tiedät miten siinä tilanteessa asiaan suhtauduin? En käsittääkseni puhunut siitä mitään..
Ap
Minulla on usein iso kassi mukana, jossa on esim. jumppakamat. Tietyissä paikoissa, kuten Sokoksen tavaratalossa Helsingin keskustassa, vartija seuraa aina. Se on hyvin ikävää, että minua pidetään potentiaalisena varkaana, vaikka en koskaan ole varastanut mitään ja käytän rahaakin ihan kivasti.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä koen sellaisen jatkuvan kyttäämisen ongelmaksi jos olen ainoa ihminen osastolla. Mieluummin asentakaa kamerat ja kytätkää niiden kautta. Ärsyttää lähikaupassakin kun myyjä kiertää sitä mukaa "täyttämässä hyllyjä" kun asiakas tekee ostoksiaan. Teen tahallaan hirmu kierroksia ja äkkikäännöksiä jolloin myyjän on pakko luovuttaa :D
Ei jokainen asiakas ole varas, eikä häntä tule varkaana kohdella. Se ON ahdistavaa kun joku seuraa ja tuijottaa herkeämättä.
En todellakaan kohdellut asiakasta varkaana ja osastolla oli muitakin asiakkaita. Pyrin olemaan niin "näkymätön" kuin osaan olla:)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minulla on usein iso kassi mukana, jossa on esim. jumppakamat. Tietyissä paikoissa, kuten Sokoksen tavaratalossa Helsingin keskustassa, vartija seuraa aina. Se on hyvin ikävää, että minua pidetään potentiaalisena varkaana, vaikka en koskaan ole varastanut mitään ja käytän rahaakin ihan kivasti.
Onhan se ikävää mutta nykyään kun ei kasseja saa tarkastaa ilman poliisia, on otettava käyttöön tämä keino.
Liian paljon lähtee tavaraa kaupasta nykyään varkaiden mukaan:(
Mä olin noin viidentoista ikäinen kun mua vartija seuras kaupassa koko ajan. Nyt jälkikäteen ku mietin niin oli varmaan aika epäilyttävä näköinen ku laskin rahojani ja raavin itikan puremia käsiäni koko ajan :DD Olin ollut viikonlopun mökillä ja siellä oli ollu itkikoita aivan järkyttävät määrät.. En tosin loukkaantunu siitä vartijan toiminnasta yhtään sillon. Nykyäänki se on vaan huvittava muisto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ja kerrohan vielä mistä tiedät miten siinä tilanteessa asiaan suhtauduin? En käsittääkseni puhunut siitä mitään..
Ap
Tarkoitan juuri tuota, miten reagoit pääsi sisällä! Asia vaivasi ja loukkasi sinua niin, että avauduit täällä. Selvästi ilmenee, että otit itseesi kohdistuvana "loukkauksena". Ei se tapahtuma koskenut sinua, vaan esittämääsi vartijaa. Sinun pitää opetella pitämään työrooli ja sen asiat erillään omasta minuudesta, muuten työstä tulee tosi raskasta. Kun menet kotiin, sinun pitää pystyä unohtamaan asiat ja "loukkaukset". Tätä minä yritin sanoa.
Yhden kerran huomasin, että myyjä kyttäsi minua muka oikoen vaatteita tangoilla. Menin hänen luokseen ja kysyin, että olisiko hänellä hengaria, että saisin laitettua takaisin ottamani paidan, jota en aio ostaa. Myyjä kivahti: "Ei mulla tässä mitään hengareita ole!" Otin hänen nenänsä edestä tyhjän hengarin ja kohotin kulmia. Ostin sillä samalla kauppareissulla yli 200 eurolla vaatteita, niin olisin kyllä kaivannut parempaa asiakaspalvelua. Olisi pitänyt jättää vaatteet ostamatta ja antaa kaupalle palautetta.
Kysymys vartijalle: kun suurin osa varkauksista tapahtuu työntekijöiden toimesta niin tarkkailetteko te myös heitä? Tästähän oli joskus iso artikkeli olisikohan ollut hesarissa ja juttu oli melkoinen yllätys ainakin itselleni. Siitä ei juurikaan puhuta.
Kaverini on tunnettu myymälävaras ja hänen kanssaan liikkuessa on välillä vartijat oikeasti sentin päässä avoimesti tuijottamassa :D Yksin liikkuessa taas ei koskaan, eipä tosin haittaisi, koska en todellakaan varasta. Joskus jotkut huutaa nyt vaikka rasistia, kun tutkitaan, vaikka varastetut tavarat suurinpiirtein putoilee taskuista.
Ärsyttää kun näpistämisyritys menee pieleen.