Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi joku suuttuu jos vartija tarkkailee

Vierailija
22.04.2017 |

Kaupassa jotain osastoa?

Eilen kaupassa joku mamma räjähti ja alkoi huutamaan että helvettiäkö siinä kyttäät, en ole varastamassa mitään, hyvä ettei päälle käynyt.

En siis puhunut tälle naiselle mitään vaan kiertelin sillä osastolla ihan tarkkailu mielessä.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suutu, enkä varasta. Mutta onhan se todella epämiellyttävän tuntuista, kun tuntee vartijan katsovan, ja sivusilmällä näkee tuijottamisen. Ahdistavaa. Tuntuu ettei ole tekemässä ostoksia yksin.

Vierailija
42/51 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäi aika paska fiilis kun haukkui minut vielä kaiken pskansuoltamisen lisäksi. Ja kuitenkin vain työtäni tein. Enkä missään nimessä häirinnyt tai hengittänyt niskaan.

Ap

Olet väärällä alalla. Asiakaspalvelijan pitää osata suhtautua negatiiviseen reaktioon oikein.

Ja kerrohan vielä mistä tiedät miten siinä tilanteessa asiaan suhtauduin? En käsittääkseni puhunut siitä mitään..

Ap

Tarkoitan juuri tuota, miten reagoit pääsi sisällä! Asia vaivasi ja loukkasi sinua niin, että avauduit täällä. Selvästi ilmenee, että otit itseesi kohdistuvana "loukkauksena". Ei se tapahtuma koskenut sinua, vaan esittämääsi vartijaa. Sinun pitää opetella pitämään työrooli ja sen asiat erillään omasta minuudesta, muuten työstä tulee tosi raskasta. Kun menet kotiin, sinun pitää pystyä unohtamaan asiat ja "loukkaukset". Tätä minä yritin sanoa.

Mielestäni se ei silti tarkoita sitä että on väärällä alalla jos jää miettimään asiakkaan käytöstä työpäivän jälkeen ja kyselee syitä miksi joku käyttäytyy noin:D

On varmaan muitakin joilla tulee paska fiilis jos töissä on ollut joku oikein ilkeä asiakas!

Mutta ei se nyt sentään mun viikonloppua pilaa kuitenkaan, kunhan makoilen sängyssä ja kirjoittelen:)

Ap

Mä puolestani tykkään vartijoista. Vaikka historia on hieman erikoinen: vuosia sitten varastin paljon jäämättä kiinni. Ja monta vuotta mua tarkkailtiin sen takia. Eli epäilyksiä oli. Sekin oli ihan ok.

Mutta nyt, tässä elämässä, mua ei ole yhtään haitanneet esim kontaktit väärän hälytyksen sattuessa. Ystävällisiä oltu molemmin puolin. En toki tiedä, vieläkö mun naamani nykyisille vartijoille on tuttu.

Vartijat ja varkaudenestot vain hyvä juttu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ikinä varastaisi kaupasta mitään ja se siinä ärsyttääkin aika tavalla jos vartija jostain syystä sattuu valitsemaan silmätikuksi. Arvokasta työtään tekevät, mutta sieppaa kun ovat arvioineet väärin. Kiehahtava asiakas on yleensä siis joko puhdas kuin pulmunen tai sitten hämärät mielessä. :) Hyvin harvoin näin käy, mutta ainakin joskus kävi "vakikaupassa" jossa on tullut käytyä toistakymmentä vuotta. Vartija taisi olla joku tuuraajaa tmv. uusi. Tarkkailun huomaa kyllä helposti ja silloin ainakin itsellä tulee pieni jäynämieli päälle ja tulee oikein tahallaan kierreltyä siellä täällä ja katsottua että miten pitkään viitsii seurata. :)

Vierailija
44/51 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran ollessani ehkä 14-vuotias, olin isossa marketissa ja olin meikkiosastolla testaamassa huulikiiltoja. Ihan taakseni tuli vartija seisomaan kädet puuskassa sillä mentaliteetilla, että "mä katson että yritätkö varastaa 5€ huulikiiltoja".

En reagounut mitenkään, mutta nykyään jos olisin samassa tilanteessa, sanousin vartojalle ylimielisesti "minun vuosituloni ovat tuplasti isommat kuin sinun, joten minun ei tarvitse varastaa" ja jättäisin ostoskärryni sihen paikalle ja lähtisin toiseen kauppaan ja lähettäisin kauppiaalle palautetta s-postilla.

Kerran ruokakaupassa näin, että romaniporukkaa vahdittiin ihan selvästi hyllyn takaa piileskellen

Noista romaneista täytyy sanoa sen verran, että 90% kerroista he varastavat, silloin kun heitä siis tarkkaillaan niin etteivät huomaa ja lähes jokaisessa kaupassa on ylhäältä päin tullut kirjoittamaton sääntö, että heitä tarkkaillaan AINA. Voit tietysti olla tottelematta tätä, mutta siirto tulee muualle.

Vierailija
45/51 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jorma-- kirjoitti:

Itse en ikinä varastaisi kaupasta mitään ja se siinä ärsyttääkin aika tavalla jos vartija jostain syystä sattuu valitsemaan silmätikuksi. Arvokasta työtään tekevät, mutta sieppaa kun ovat arvioineet väärin. Kiehahtava asiakas on yleensä siis joko puhdas kuin pulmunen tai sitten hämärät mielessä. :) Hyvin harvoin näin käy, mutta ainakin joskus kävi "vakikaupassa" jossa on tullut käytyä toistakymmentä vuotta. Vartija taisi olla joku tuuraajaa tmv. uusi. Tarkkailun huomaa kyllä helposti ja silloin ainakin itsellä tulee pieni jäynämieli päälle ja tulee oikein tahallaan kierreltyä siellä täällä ja katsottua että miten pitkään viitsii seurata. :)

Juu onhan se ihan uskomatonta että hekin ovat vain ihmisiä ja joskus joku rehellinenkin ihminen jostain syystä herättää epäilyksen.

Vierailija
46/51 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kaupoissa joka kerta vartian tarkkailemaksi joutuminen ärsyttää. Lähtökohtaisesti aina vartija hiippailee perässä jopa ruokakaupassa. Koskaan en ole mitään varastanut. Käyn töissä, tosin sillä nyt ei ole tässä mitään merkitystä. Vartialle riittää mun ulkoinen olemus. Olen täynnä kuvia käsistä niskaan asti. Selkeästi tämä vartian logiikalla sitten tarkoittaa potentiaalista varasta.

Vierailija
47/51 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran menin vanhalla kotipaikkakunnallani Prismaan. Myymäläetsivä leikki salapoliisia ja seurasi perässäni koko kaupan läpi. Huomasin aina välillä kuinka hän kurkki minua hyllyjen takaa ja hiippaili taas uuteen paikkaan. En ole ikinä varastanut mistään mitään, olen perheellinen akateemisesti koulutettu nelikymppinen nainen, niin olihan se hiukan erikoinen kokemus. En suuttunut asiasta, mutta olemme nauraneet usein perheen kesken asialle. 😄

Kai sanoit vartijalle että olet sentään akateemisesti koulutettu? Jos se jäi vähän liian epäselväksi ammattikoulupohjaiselle vartijalle.

Vierailija
48/51 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran menin vanhalla kotipaikkakunnallani Prismaan. Myymäläetsivä leikki salapoliisia ja seurasi perässäni koko kaupan läpi. Huomasin aina välillä kuinka hän kurkki minua hyllyjen takaa ja hiippaili taas uuteen paikkaan. En ole ikinä varastanut mistään mitään, olen perheellinen akateemisesti koulutettu nelikymppinen nainen, niin olihan se hiukan erikoinen kokemus. En suuttunut asiasta, mutta olemme nauraneet usein perheen kesken asialle. 😄

Kai sanoit vartijalle että olet sentään akateemisesti koulutettu? Jos se jäi vähän liian epäselväksi ammattikoulupohjaiselle vartijalle.

Niinpä. Koska totuushan on etteivät koulutetut ja siististi pukeutuvat ihmiset ikinä riko lakia ;)

Vierailija
49/51 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa jotain osastoa?

Eilen kaupassa joku mamma räjähti ja alkoi huutamaan että helvettiäkö siinä kyttäät, en ole varastamassa mitään, hyvä ettei päälle käynyt.

En siis puhunut tälle naiselle mitään vaan kiertelin sillä osastolla ihan tarkkailu mielessä.

Harhautusyritys? Yksi riehuu ja vie kaikkien huomion ja toinen tyhjentää hyllyjä tavarasta.

Vierailija
50/51 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran ollessani ehkä 14-vuotias, olin isossa marketissa ja olin meikkiosastolla testaamassa huulikiiltoja. Ihan taakseni tuli vartija seisomaan kädet puuskassa sillä mentaliteetilla, että "mä katson että yritätkö varastaa 5€ huulikiiltoja".

En reagounut mitenkään, mutta nykyään jos olisin samassa tilanteessa, sanousin vartojalle ylimielisesti "minun vuosituloni ovat tuplasti isommat kuin sinun, joten minun ei tarvitse varastaa" ja jättäisin ostoskärryni sihen paikalle ja lähtisin toiseen kauppaan ja lähettäisin kauppiaalle palautetta s-postilla.

Kerran ruokakaupassa näin, että romaniporukkaa vahdittiin ihan selvästi hyllyn takaa piileskellen

Noista romaneista täytyy sanoa sen verran, että 90% kerroista he varastavat, silloin kun heitä siis tarkkaillaan niin etteivät huomaa ja lähes jokaisessa kaupassa on ylhäältä päin tullut kirjoittamaton sääntö, että heitä tarkkaillaan AINA. Voit tietysti olla tottelematta tätä, mutta siirto tulee muualle.

Ja tosiaan, ulkopuolinen ei voi tietää joutuuko joku tarkkailuun esim.rähjäisen olemuksen perusteella vai siksi, että kyseessä on 7.porttikiellon jälkeen vielä yhden mahdollisuuden saanut taparikollinen.

Vierailija
51/51 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan jolla on puhtaat jauhot pussissa suutu siitä että vartija kiertelee kaupassa.  

Tästä olen eri mieltä. Olisi hölmöä nostaa meteli jos hihat olisi täynnä sisäfileitä. =D