Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähimuistin pätkiminen -- mistä se voisi olla oire?

Vierailija
22.04.2017 |

Olen huomannut muutaman kuukauden sisään muutamia tilanteita, joissa oudosti menee ajoittain "filmi poikki"...toisin sanoen en muista, mitä tein esim. paria minuuttia aikaisemmin. Ekan kerran se tapahtui nähdessäni ihastuksen kohteeni muutamia kuukausia sitten. Olin ilmeisesti suukotellut häntä, mutten muista siitä mitään...enkä muistanut tuolloin myöskään hetkeä myöhemmin.

Eilen sama toistui, tosin olin hiprakassa/humaltunut hieman ekaa kertaa moneen kuukauteen. Siis en muista yhtä tilannetta lainkaan ja muistelen, että en muistanut sitä paria minuuttia sen jälkeenkään. Jotenkin pelottavaa. Mistä tällainen voisi olla oireena?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuosioireet, jo vähän yli 40 alkaa estrogeenin taso laskea, ja se tekee mm. dementian kaltaista muistin ja keskittymisen pätkimistä. Korjaantuu hormonikorvaushoidolla.

Vierailija
22/26 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ollut samoja oireita. En esim. muista, olenko hakenut postilaatikosta lehden tai käynyt suihkussa.

Pistän oireet vaihdevuosien piikkiin.

t.nainen 52

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/26 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iän myötä lähimuisti huononee, joillakin jo aikaisemmin. Mutta tupakka ja alkoholi eivät tilannetta ainakaan paranna. Monet lääkkeet voivat tehdä tämän sivuvaikutuksena vaikkeivät lääkärit sitä myöntäisikään.

Vierailija
24/26 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on ollut samoja oireita. En esim. muista, olenko hakenut postilaatikosta lehden tai käynyt suihkussa.

Pistän oireet vaihdevuosien piikkiin.

t.nainen 52

Noita oireita mulla on ollut monta vuotta. En esim. muista, olenko syönyt aamiaista. Mutta erikoista on noissa se, että unohdin olennaisia, erityisiä tilanteita. Siinä yhdessä tilanteessa näin pitkästä aikaa ihastukseni kohteen ja olin kuulemma pusutellut häntä (ekaa kertaa koskaan), mutta siinä kohtaa "filmini katkesi", enkä muista siitä mitään. Jälkikäteen kun kelasin tilannetta mielessäni, niin olin samalla todella ihastunut, mutta häpesin tunnepitoista reaktiotani, mutta se itse tapahtuma on pyyhkiytynyt muististani. T. Ap

Vierailija
25/26 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen filmin katkeaminen ei kuulosta muistihäiriöltä, vaan enemmän epileptiseltä jutulta. Muistihäiriöt ovat enemmän sellaisia että yhtäkkiä ei saa päähän tuutua sanaa (vaikka "hiustenkuivaaja") tai hukkaa tavaroita tavallista enemmän (puoliksi juotuja kahvikuppeja alkaa löytymään ympäri taloa). 

Vierailija
26/26 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku suojamekanismi. Kun oot tullut pahoinpidellyksi suhteessa. Mun mielestä vois johtua siitä, ei välttämättä niistä päähän kohdistuneista lyönneistä. Ootko mielestäsi henkisesti toipunut?

Kannattaa kuitenkin tarkistaa pään tilanne magneetissa, eihän sitä koskaan tiedä.