Tatuointi vai arvet käsivarressa?
Tiedän ettei kumpikaan näky käsivarressa ole kovin luottamusta herättävä, mutta kumpi näistä olisi pienempi paha?
En ole sellainen ihminen joka pitäisi tatuointeja mutta en toisaalta ole (enää) ihminen joka kantaa viiltoarpiakaan. Joten en osaa päättää.
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat herättää luottamusta?
Tämä. Kenen luottamusta ap oikein olet vailla? Eikö sulle riitä, että luotat itseesi? Vai etkö luota, ja sen takia haet sitä muilta?
Tatuoinnin valitsen itse.
Mutta miksi haluat herättää luottamusta ja kenen luottamusta?
jos nyt haluaa vaikka päästä töihin. En minä palkkaisi henkilöä johon en luottaisi jollain tasolla.
Vierailija kirjoitti:
jos nyt haluaa vaikka päästä töihin. En minä palkkaisi henkilöä johon en luottaisi jollain tasolla.
No onneksi sinä et ole asemassa, jossa päätetään palkkaamisesta. Vtun työtön wt-norsu.
Ehkä luottamus oli väärä sanavalinta, tarkoitin vain sitä millainen kuva tuosta näystä ulkopuolisille varmaan tulee. Luotan kyllä itseeni (hassu kysymys?) ja läheiseni luottavat minuun. Olen kuitenkin tällainen ihan tavallinen, mukava ja iloinen perheenäiti ja vuosi vuodelta tuntuu enemmän siltä, ettei minun kuuluisi näyttää tältä. Haluaisin viedä huomion pois arvista, mutta olisiko tatska vain menoa ojasta allikkoon?
Ja joo, joku kysyy että mitä sen on väliä mitä muut ajattelee.. No on sillä, harva haluaa tulla tuomituksi epätasapainoiseksi tai masentuneeksi tms varsinkaan äitinä.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän ettei kumpikaan näky käsivarressa ole kovin luottamusta herättävä, mutta kumpi näistä olisi pienempi paha?
En ole sellainen ihminen joka pitäisi tatuointeja mutta en toisaalta ole (enää) ihminen joka kantaa viiltoarpiakaan. Joten en osaa päättää.
Arvet. Ne vaalenevat mutta tatuointi on aina yhtä ruma ja näkyvä.
Antaisin arpien olla. Se on sinun mennyttä elämää.
Tatuoinnit on turhamaisuutta. Onhan nyrkin elämää. Kokeile vaikka eka niillä hennatatuoinneilla.
Elämössä tulee arpia...jotkut näkyy ja jotkut on, vaikkei ne näy. Kaikilla on.
No arvet vaalenee muutamassa vuodessa. Toki rusketuksen kanssa näkyvät.
Rasvaa ahkerasti ja osta sellainen pompula pesusieni, jolla hierotaan arvet läpi joka suihkun yhteydessä. Tämä toiminut minulla, tosin syvimmät istuu tiukassa.
Sitä paitsi, tatuointi ei pelasta sinua koska arpikudos ottaa huonommin väriä, joten arvet todennäköisesti näkyvät tatuoinnin läpi. Ja kuvasta tulee epätasainen, joten +-0... :)
Vierailija kirjoitti:
No arvet vaalenee muutamassa vuodessa. Toki rusketuksen kanssa näkyvät.
Rasvaa ahkerasti ja osta sellainen pompula pesusieni, jolla hierotaan arvet läpi joka suihkun yhteydessä. Tämä toiminut minulla, tosin syvimmät istuu tiukassa.
Sitä paitsi, tatuointi ei pelasta sinua koska arpikudos ottaa huonommin väriä, joten arvet todennäköisesti näkyvät tatuoinnin läpi. Ja kuvasta tulee epätasainen, joten +-0... :)
Arvet ovat 15 vuotta vanhat eivätkä ole haalenneet. Mulla on ruskea/oliivi-iho ja arvet hohtavat valkoisina siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole sellainen ihminen joka pitäisi tatuointeja mutta en toisaalta ole (enää) ihminen joka kantaa viiltoarpiakaan. Joten en osaa päättää.Arvet. Ne vaalenevat mutta tatuointi on aina yhtä ruma ja näkyvä.
Eivät ole vaalenneet. Arvet on 15v vanhat ja näkyvät kilometrin päähän.
Ap
Häpesin myös joskus niitä arpia. Suunnittelin myös pitkään peitetatuointia, mutta onneksi en ottanut.
Vaikka toinen käsivarteni on ruman näköinen, en halua peittää tai piilotella arpia, ne ovat osa minua.
Minulla on iso arpi toisessa ranteessa (teiniaikojen hölmöilystä), se on kyllä vaalentunut lähes näkymättömäksi, toki se näkyy jos osaa katsoa mutta sitä ei enää välttämättä huomaa ns. vahingossa. Tästä on tosin aikaa 9 vuotta, eli jos sulla on ollut pidempään niin ei välttämättä enää merkittävästi muutu.
Jos "häpeilet" arpia, sinuna ottaisin tatuoinnin. Katso vaikka googlesta löytyisikö sieltä jotain silmääsi miellyttävää (esim. siroa tms.) ja mieti, kumpaa katselisit mieluummin kädessäsi :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onneksi sinä et ole asemassa, jossa päätetään palkkaamisesta. Vtun työtön wt-norsu.
Nyt meni ohi. Palkkaan henkilöitä töihin. En palkkaa ketään joka ei anna riittävän luotettavaa kuvaa haastatteluissa.
Mulla eivät viiltelyarvet mainittavasti vaalenneet 20 vuodessa. Niitä oli ja on paljon, herättivät paljon huomiota ja kysymyksiä työelämässä ja muutenkin. Ihmisten asenne oli usein säälivä ja alentuva. Otin peitetatuoinnit viitisen vuotta sitten. Ainakin omaan arpikudokseeni väri tarttui erinomaisesti, ja aika läheltä pitää katsoa, että näkee arven kiiltävän pinnan. Tatuoinnit suunniteltiin huolella juuri tähän tarkoitukseen. Itse olen tosi tyytyväinen. Enää ei sääliviä katseita tule, toki nämäkin herättävät huomiota sijoituksensa vuoksi ja muutenkin, mutta paljon tulee positiivista kommenttia mitä arpien kanssa ei koskaan. Työelämässä peitän käsivarteni muutenkin, työpaikkani on hyvin konservatiivinen. Harmittaa, etten tehnyt tätä jo aikaisemmin.
Arvettomana en voi vastata omasta puolestani, ja toisten arvet tai tatuoinnit eivät aiheuta minussa kummempaa reaktiota. Kuulostat ap kuitenkin siltä, että arvet vaivaavat sen verran, että sun kannattaisi ainakin tutustua tatuointivaihtoehtoon. Jos sen jälkeen tatuointi tuntuu omalta jutulta, niin rohkeasti vain kuvaa ottamaan. :)
Täällä on esimerkkejä erilaisista peittotatuoinneista: https://www.buzzfeed.com/sallytamarkin/beautiful-tattoos-683?utm_term=…
Mihinkäs tulokseen aloittaja tässä asiassa tuli?Itsellä myös tatuoitu angstiarpien päälle. Väri on arpien kohdalla hieman epätasainen.
Miksi haluat herättää luottamusta?