Kivoja vanhoja naisten nimiä, jotka sopivat tähänkin päivään?? :)
Kertokaas kivoja nimiä, jotka sopivat tähän päivään, mutta jotka on vanhoja nimiä :)
Kommentit (45)
Mun isomummi oli Aurora ja toinen mummi Adele.
Suosituimpien nimien listaltahan noita löytyy, varmaan top kympissä kaikki on noita vanhoja.
Miehen mummin nimi Laimi on minusta aika hauska.
Sori nyt vaan, mutta Seela ei ole ikinä aikaisemmmin ollut suosittu nimi. Nyt siitä on tullut joku trendinimi vain siksi, että se on harvinainen. Ja eräs näyttelijä kyllä on nimeltään Seela, mutta ei niitä juuri muita Seeloja olekaan ennen vanhaan ollut. Väestörekisterikeskuksen etunimihaun perusteella aikalailla nollaa näyttää, paitsi muutamina vuosina 1900-luvun alussa on alle 5 saanut tämän nimen. Suosio on alkanut selkeästi 2000-luvulla.
Minua viehättävät mm. Salme, Suoma, Viena, Toivi, Taimi, Taina
Pirjo, Leena, Riitta, Tuula, Sirpa, Hannele.
Kirsti, Pirkko, Sirkka, Kyllikki,
Tuula, Aulikki, Pirjo-Riitta.
Vierailija kirjoitti:
Pirjo, Leena, Riitta, Tuula, Sirpa, Hannele.
Onnistuit (Leenaa lukuunottamatta) saamaan kaikki mun inhokkinimet listalle :)
Etenkin Pirjo on ihan kamala.
Sari, Ritva, Irmeli... ei varmaan tule toista ihan heti samanikäistä vastaan.
Minä tykkään nimistä, Emmi ja Sirkku. Emma nimestä en tykkää kun ystävääni Emmaa haukuttiin emakoksi :(
Helmi on jotenkin söpö nimi.
Tykkään myös lintunimistä Kerttu ja Sirkku.
Aili on tosi kaunis vanha nimi! Eikä nykylapsilla kovin yleinen!
Esteri, Loviisa, Marjatta, Talvikki, Tuulikki, Kaarina.
Vanhoja, arvokkaita nimiä jotka kuullostavat söpöiltä pikkuvauvoilla mutta sopivat hyvin myös teinitytöille ja keski-ikäisille naisille :)
Aune on ihan kaunis nimi. Mutta mun anoppi oli Aune ja monta muuta vanhempaa naista myös tunnen, niin en vaan osaa ajatella lapsen nimeksi.
Elsa on myös kaunis nimi, mutta siinäkin ehkä sama rasite.