Mikä on mielestäsi liian alhainen paino 166-senttiselle naiselle?
Kommentit (40)
Pupp
Vierailija kirjoitti:
Olin 45 kg (165 cm). Se oli hyvinvoinnin aikaa, joten jos alkaa mennä 42 kiloon, niin sitten osteoporoosi on ehkä yksi joka vaanii, ennemmin tai myöhemmin. Täytyy muistaa, että vaihdevuodet tuo aina läskiä kilon per vuosi, joten mitä vähempi nuorenpana sitä parempi.
Puppua koko roska 45 on kaikille aikuisille liian vähän painoa.
Vaihdevuodet tuo painoa. Mutta ikääntyneellä paino on suojaava tekijä. Paino ja massa laskee. Parhaiten selviää he joilla on vähän suojaa painosta
Mie oon tuon mittainen ja 45-46 kg, mutta olen teini joten tuo ei ole miulle alipaino. Mutta näytän pikkupojalta xd
29kg on liian vähän. 30kg on jo ihan hyvä.
-ana
Riippuu ruumiinrakenteesta, mutta varmaan kun aletaan olla 48 kg niin ollaan jo aika laihanpuoleisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tuon pituisena painoin 53, minua epäiltiin syömishäiriöiseksi. Mutta olen kyllä keskivertonaista selvästi atleettisemman mallinen.
Oho. Olen pitempi ja painan tuon 53. Minua ei ole epäilty syömishäiriöiseksi. Mutta en kyllä ole atleettinenkaan :D
Lisään vielä, että painoindeksin mukaan olen täysin normaalipainoinen. Ja ihan ulkoisestikin. :) Enkä ole koskaan edes laihduttanut, vaan olen pyrkinyt syömään hyvin, ja voin syödä ihan mitä tahansa kuinka paljon tahansa, kilot eivät vain tartu mukaan.
Se on niin yksilöllistä.
Itse olen 164cm ja kun painoin 52kg olin todella nälkiintyneen oloinen kun olen muutenkin siro. Omalla kohdallani 55kg olisi ehdoton alaraja.
Sitten kun on huono olo, on liian laiha. Joillain se raja on 50 kg, toisilla 45. Sit on vielä tää pieni porukka, joka painaa alle 45 ja joilla on heikko olo, mutta eivät siitä huolimatta pysty nostamaan painoaan. Älkäää vahdatko liikaa toistenne painoa! Siitä tulee vaan paineita ja mahdollisesti jopa syömishäiriö.
Esteettisesti ajateltuna alle 60 kiloa ei enää ole mielestäni kaunista tuon pituiselle. Kaunein 65-75
Oon sentin lyhyempi ja painan selvästi alle 50kg. En näytä nälkiintyneeltä yhtään. Olen toki hoikka ja mulla on esim sirot käsivarret ja yläkroppa, mutta jos katsoo vaikka reisiä ja peppua niin ihan naisellisen pyöreät on :D Ja kaikki on tosiaan pelkkää rasvaa, ei yhtään lihasta. Luulen että lihas painaisi enemmän mutta kun vihaan urheilua... Koskaan ei kukaan ole syömishäiriöiseksi luullut, kehuttu vain ja kysytty vinkkejä. Eli tiedän näyttäväni ihan terveeltä.
Opiskelukaverini on lääkäri ja hän on sitä mieltä, että ihannepainoksi kannattaisi palauttaa vanha helppo sääntö eli pituus miinus sata. Silloin ihminen ei ole koskaan ali - tai ylipainoinen.
Hmm olen itse 175cm ja painan 57kg, mielestäni tämä on itselleni minimi ja yritän saada lihasmassaa salilla. Eli ehkä 10cm lyhyemmälle 10kg vähemmän, 47kg?
Alle 45kg.
Olen just tuon 166cm pitkä ja 48kg painava näytän mielestäni sopivan hoikalta.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelukaverini on lääkäri ja hän on sitä mieltä, että ihannepainoksi kannattaisi palauttaa vanha helppo sääntö eli pituus miinus sata. Silloin ihminen ei ole koskaan ali - tai ylipainoinen.
Tuolla kaavalla painaa kyllä ihan liikaa. -110 olisi sopivampi
Mun kohta 13v tytär on ton pituinen ja painaa 48 ja on hoikka. Eli kyllä aikuinen nainen saa painaa vähintään 50kg samassa pituudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla kaavalla painaa kyllä ihan liikaa. -110 olisi sopivampi
Mieheni on 182cm pitkä ja painaa 82kg ja näyttää hoikalta. Jos olisi vain 72kg, niin kukkakeppi olisi.
Mun naisystävä on 166 ja 45. Hoikka ja erittäin hyvä vartalo.
Vierailija kirjoitti:
Painoindeksilaskennan mukaan 50,7 kg on tuon pituisena vielä "normaalipainoinen". Sitä alempi paino on "normaalia alhaisempi paino". Mutta toki kannattaa aina miettiä, mikä on "normaali". Se on keskiarvo.
No eikä ole keskiarvo, nyt taas vähän valoja päälle sinne tyhjyyttään kumisevaan pääkoppaan. Jos puolet naisista on ylipainoisia ja painoaan voi nostaa vielä kymmeniä kiloja siinä vaiheessa kun normaalipainon alapuolella liikuttaessa tulisi vastaan jo kuolema, sanoo jo maalaisjärkikin, että normaalipaino ei ole keskiarvo. 10 kg siitä normaalipainon alarajasta on n. 40 kg, 10 kg ylärajasta vaille 80 kg. Kumpihan on yleisempää?
Minä olen 160 cm ja painan noin 40-42 kg. En sairasta anoreksiaa tms, oon vaan tämmönen pikkunen :D Ruoka maittaa, ei kuitenkaan mikään terveellinen ruoka sinänsä, urheilu ei niinkään maita.
Pitäs kuitenkin alkaa syömään säännöllisemmin, enemmän ja terveellisemmin. Ja alkaa käymään salilla. Niin lihaksia tulisi lisää ja paino kohoais vähäsen.
Että se riippuu ihan ihmisestä, mikä on normaalipaino. Jokainen on erilainen. Mulla on varmaan pienet luut tms. Painoindeksiä ei kannata tuijottaa, sen mukaan mä oisin varmaan "merkittävä alipaino". Jota en oo. Multa löytyy iha kiva peppu ja oon fine itseni kanssa, mutta pitäs tosiaan alkaa vähä salia käyttelemään niin jospa joku pv saisin leukojaki vedettyä :D