Mikä on mielestäsi liian alhainen paino 166-senttiselle naiselle?
Kommentit (40)
Minä painan 52 kiloa ja olen kyllä hoikka! Tästä ei kyllä ole paljon varaa tiputtaa. Yritän kasvattaa painoani lihaksen muodossa.
No mä oon just ton mittainen ja painan ihan pikkuisen alle 70 kg, eli aivan täysin sopiva ja ihana olen, ja kiinteä.
Alimmillaan painoin 47 ja se oli kyl liian vähän. Sanoisin alle 52.
Se mikä tuntuu sinusta ja sinun kropastasi liian alhaiselta. Ei muuta.
Painoindeksilaskennan mukaan 50,7 kg on tuon pituisena vielä "normaalipainoinen". Sitä alempi paino on "normaalia alhaisempi paino". Mutta toki kannattaa aina miettiä, mikä on "normaali". Se on keskiarvo.
Kun tuon pituisena painoin 53, minua epäiltiin syömishäiriöiseksi. Mutta olen kyllä keskivertonaista selvästi atleettisemman mallinen.
Vierailija kirjoitti:
No mä oon just ton mittainen ja painan ihan pikkuisen alle 70 kg, eli aivan täysin sopiva ja ihana olen, ja kiinteä.
Painoindeksisesti tuo on lievä ylipaino. Mutta todellaisuudessa ei se tietenkään tarkoita, että välttämättä olisi reaalista ylipainoa, jos paino on lihaksissa.
Alle 50, jos on hentorakenteinen. Jos on isoluisempi, alle 55.
Vierailija kirjoitti:
Painoindeksilaskennan mukaan 50,7 kg on tuon pituisena vielä "normaalipainoinen". Sitä alempi paino on "normaalia alhaisempi paino". Mutta toki kannattaa aina miettiä, mikä on "normaali". Se on keskiarvo.
Mieti vähän
Siis alipainon raja olisi keskiarvo?
Vierailija kirjoitti:
Kun tuon pituisena painoin 53, minua epäiltiin syömishäiriöiseksi. Mutta olen kyllä keskivertonaista selvästi atleettisemman mallinen.
Oho. Olen pitempi ja painan tuon 53. Minua ei ole epäilty syömishäiriöiseksi. Mutta en kyllä ole atleettinenkaan :D
Olin 45 kg (165 cm). Se oli hyvinvoinnin aikaa, joten jos alkaa mennä 42 kiloon, niin sitten osteoporoosi on ehkä yksi joka vaanii, ennemmin tai myöhemmin. Täytyy muistaa, että vaihdevuodet tuo aina läskiä kilon per vuosi, joten mitä vähempi nuorenpana sitä parempi.
Alle 3 kiloa. Jos ton alle menee on pelkkää tuhkaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti vähän
Siis alipainon raja olisi keskiarvo?
What? En sanonut minkään rajan olevan keskiarvo. Siis tarkoitin, että painoindeksissä käytetään sanaa "normaali". Ja sana "normaali" viittaa aina keskiarvoon.
140 kiloa elämän iloa