Vain elämää 2017 OFFICIAL
Kommentit (1715)
Samu on kyllä niin elementissään omana päivänä, saa puhua pulputtaa nii paljo ku mieli tekee ja ihan luvan kans
Tykkään jotenkin tästä kaudesta enemmän, kuin mistään aikaisemmasta. Porukka on vaan niin hyvä. Tulee itsekin jo naurettua noille artistien jutuille. Musiikillisesti sitten olen tykännyt Samun, Robinin, Lauran ja Irinan esityksistä enimmäkseen. Aluksi ajattelin, että musiikillisesti tulossa aika pohjanoteeraus tästä kaudesta, mutta väärässä olin.
Vierailija kirjoitti:
Laura on tosi nuiva tyyppi. Ennen tykkäsin, mut sit olin keikalla ja oli tosi ylimielinen ja tyly.
Mitä oon tätä kautta sivusilmällä seurannut niin en oo kuullut sen sanovan vielä sanaakaan. Tän kauden turhake.
Et ole tainnut sitten lainkaan seurata tätä kautta. Kyllä Laurakin on siellä jutellut, mutta hän ei ehkä koko ajan halua tuoda itseään esille toisin kuin eräillä on tapana.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tykkää Samusta. Hänellä ei ole itsellään mitään erikoista kerrottavaa, ja sitten kuitenkin koko ajan analysoi muiden aika rankkojakin kokemuksia ja heittää tyhmää läppää. Miehen sanomisissa ei juuri ole sisältöä, mutta kova tarve silti olla koko ajan äänessä. Materiaalina käytetään muiden elämiä.
Oletko katsonut jo Samun jakson etukäteen. Siinä hän kyllä käyttää materiaalina omaa elämäänsä - ja hyvin käyttääkin. Timanttinen jakso.
Nikke sanoi hyvin, että Samulla on iso suu, mutta myös isot korvat.
Minäkin tykkäsin kahdesta viimeisestä eli Robinin ja Lauran esityksistä Samun päivänä eniten. Tosin kaikki oli hyviä. Ja se valokuvaustehtävä oli oiva idea.
Tykkään ihan hirveästi tästä porukasta ja tästä kaudesta. Jokaisessa artistissa on jotain "speciaalii" :) Harmittaa vähän, että edelleen otsikoissa keskitytään pelkästään niihin Niken Petra-kommentteihin. Ylimitoitettu kohu. Joo, ei ole minunkaan mieleen ne jutut, mutta ymmärrän, että muusikkopiireissä on välillä karuakin huumoria eikä asianonosaiset ole niistä loukkaantuneet, joten miksi lehdistö jaksaa tarttua niihin edelleen? Harmittaa, että noiden kiva yhteishenki pilataan sillä, että media nostaa joka viikko esiin uusimmat roisit läpät, kun taas jaksojen hienot esitykset ja muut kivemmat jutut sivuutetaan.
Mulle tää kausi ei oo sen erityisempi kun aikaisemmatkaan. Kaudet 4 & 5 oon jättänyt tietoisesti väliin, koska niissä ei ollut yhtäkään mielenkiintoista artistia, mut muilla kausilla on ollut yksittäisiä lemppareita. Eka kausi oli mun mielestä yhtenäisin ja aidoin. Mutta tälläkin kaudella on hetkensä. Ja Robin, Samu ja Irina hoitaa homman kotiin oikein mallikkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin tykkäsin kahdesta viimeisestä eli Robinin ja Lauran esityksistä Samun päivänä eniten. Tosin kaikki oli hyviä. Ja se valokuvaustehtävä oli oiva idea.
Tykkään ihan hirveästi tästä porukasta ja tästä kaudesta. Jokaisessa artistissa on jotain "speciaalii" :) Harmittaa vähän, että edelleen otsikoissa keskitytään pelkästään niihin Niken Petra-kommentteihin. Ylimitoitettu kohu. Joo, ei ole minunkaan mieleen ne jutut, mutta ymmärrän, että muusikkopiireissä on välillä karuakin huumoria eikä asianonosaiset ole niistä loukkaantuneet, joten miksi lehdistö jaksaa tarttua niihin edelleen? Harmittaa, että noiden kiva yhteishenki pilataan sillä, että media nostaa joka viikko esiin uusimmat roisit läpät, kun taas jaksojen hienot esitykset ja muut kivemmat jutut sivuutetaan.
Muaki vähä sillai harmittaa et näitä esityksiä ei juurikaan noteerata median toimesta, vaan keskitytään ainoastaan noihin törkykommentteihin. Vaikka mielestäni tällä kaudella on ollut oikeesti myös niitä tosi hienoja esityksiä, kaikinpuolin!
Vierailija kirjoitti:
Muistathan, että tämä ei ole suora? Nauhoitukset on tehty jo kuukausia sitten.
Eli sikälikin epäreilua, ettei artisti voi puolustautua itse ohjelmassa näitä ylimitoitettuja tekoskandaaleja kohtaan.
Mielenkiintoista miten jaksojen edetessä mielipide ihmisistä muuttuu...
Mun mielestä Nikestä tuli oman jaksonsa myötä symppis kuva. Aiemmin ällötti, mut sitten tajusin että kyseessä on loppupeleissä hyvinkin herkkä lappalaisverta suonissaan pumppaava isätön Niiles, joka alapäähuumorillaan pyrkii saamaan muiden miesten hyväksynnän eikä raukka ymmärrä kuinka tyhmältä se katsojista vaikuttaa.
Samusta pidin ennemmin ja diggailin Sunrisea mutta vaikka herra onkin sexy, lahjakas, pikkunäppärä ja ajoittain hauska, alkavat jatkuvat kaksimielisyydet väsyttää. Käyttäytyy 41v. ukoksi todella lapsellisesti enkä enää ihmettele miksi ryhtyy parisuhteisiin teini-ikäisten kanssa. Vakka kantensa jne.
Ollia olen pitänyt aina junttina mut mäkään en ollut valmistunut siihen kuinka uskomattoman lapsellinen se on. Ihan päiväkotitasolla.
Irina on yliherkkä ja siksi rasittava, mutta esitykset olleet vahvoja.
Laura on kylmäkiskoinen enkä haluaisi todellakaan tavata häntä ns. oikeassa elämässä vaikka ihan taitava teknisesti onkin.
Robin on hellyttävän yksinkertainen.
Petra on menettänyt vireensä ja ihmettelen mikä taho on vetänyt naruista jotta hän on saanut moisen aitiopaikan.
Mutta hyvää viihdettä juu.
Samun väsynyt huumori ei toimi mullekaan. Eläisi ja antaisi muidenkin elää.
Samun jutut oli alkuun tosi hauskoja, ja pieninä annoksina edelleen. Tällai tv n välityksellä ihan menettekeekin, mut oon aika varma et pidemmän päälle alkas kyllä tosissaa kyllästyttää.
Nikke on aika lailla sellanen ku kuvittelin, koittaa peittää heikkoutensa ja epävarmuudensa kaksmielisillä jutuilla.
Olli on myös aika pitkälle sellanen ku olen ajatellut, sellanen oman itsensä korostaminen ja esittäminen kokoajan päällä.
Petrasta saa kyllä aika epävarman kuvan. Ihan kivan tai neutraalin olonen tyyppi kuitenki.
Irinan vähän omituinen herkkyys yhdistettynä pikkutyttömäiseen hihittelyyn on pitemmän päälle vähän rasittava.
Laura on luonteeltaan aika sisäänpäin kääntynyt, ei herätä mitään lämpimiä tuntemuksia. Mut ei se kyllä toisaalta mitenkään erityisen kylmä ole.
Robin nyt on yhtä ihana ku ajattelin. Eihän sillä mitään järisyttäviä mielipiteitä oletettavastikkaan ole, mut ihanan sympaattinen ja avoin.
Mulle valkeni vasta tämän ohjelman aikana, että miksi Petran ura ei ole lähtenyt nousuun.
Syy ei olekaan sen biiseissä tai huonossa materiaalissa.. olen ajatellut, että hän tarvitsee vain hitin.
Mutta syy on siinä, että Petra ei ole riittävän valovoimainen artisti eikä oikeastaan edes kummoinen laulaja. Muistan jo TikTakin aikaan ihmetelleeni, kun Petran lauluääntä kehuttiin, eikä se mielestäni ollut silloinkaan mitenkään erikoinen..
Aika huono äänirekisteri, hengästyy aika helposti ja ääni tuntuu jotenkin tukkoiselta. Ääntä pitää myös puristaa ulos tuskaisen näköisenä ja etenkin se Pokka veto oli jotenkin rimanalitus.. Sitä raivoa pitäisi osata säädellä, eikä käyttää esiintymistä terapiasessiona.. katsojana se lähinnä vaivaannutti, mutta samalla mietin, että koska siltä katkeaa verisuoni.
Mutta Irinan Kiitos kaikesta cover osoitti, että Petra on itseasiassa loistava sanoittaja ja hyvä biisintekijä. Luin sitten hänen sanoituksiaan lisäänkin ja todellakin toivoisin, että Petra kirjoittaisi biisejä esim. Irinalle eikä laulaisi itse. Petran lyriikat on oikeasti koskettavia ja kertovat naisen elämästä.
Kiitos kaikesta- cover oli ihan supermahtava ja kuulostaa Irinan biisiltä! Irina teki siitä hitin, ei Petra.
Petran kannattaisi jättää lauluhommat muille ja keskittyä hittien tekemiseen muille.
Petran Missä mun mies on lyriikat
http://www.metrolyrics.com/missa-mun-mies-on-lyrics-petra-gargano.html
Lakanat kahisee, on uni levoton
Herään yöllä, paita selkään liimautuu
Avaan silmät, tuttu katto katsoo mua vastaan
Nousen istumaan mun sängyn reunalle
Olen yksin, oonhan yksinäinenkin
Vieressä makaa mies mun peiton alla, vaatteet päällä
Mä mietin "kukahan tuo mies on?
Mikä on sen nimi, etäisesti tutun näköinen?"
Se muistuttaa mua jostain, jostain jota tosiaan rakastin ja halusin
Miss mun mies on?
Hellä ja lämpöinen?
Missä se mies on?
Teen katoamisilmoituksen
Kaatui firma, lainat jäi, meni asunto
Uurteet silmiesi alla pysyy jo
Aamiaisella ei katsota toisia silmiin
Lapsia sä lupasit aina ens vuonna
Työt kun helpottaa ja on rahaa kolmioon
Olen koht jo 35, ei mun kannata lähtee enään
Kun kosketat mua selkään, ei mua huvita
Etkö sä hyvä mies jo ymmärrä?
Oot mulle ihan vieras, ihan kuka vaan,
On viime kerrasta jo vuosi aikaa
Missä mun mies on?
Hellä ja lämpöinen?
Missä se mies on?
Teen katoamisilmoituksen
Mä löysin sattumalta
Meidän tietokoneelta
Vanhoja valokuvia
Viime vuosilta
Sä nauroit niissä kaikissa
Sen miehen takaisin haluan
Missä mun mies on?
Heläl ja lämpöinen?
Missä se mies on?
Teen katoamisilmoituksen
Missä mun mies on?
Vain tuttu EDT
Jäi kiinni mun peittoon
On tilalla vieras mies
--
Tääkin kuulostaa ihan Irinan biisiltä??
Ja tätä ei ole edes studiossa saatu kuulostamaan hyvältä Petran laulamana. Tuo hengästyminen ja tukkoinen ääni raastaa korvia. :(
Nikke lauloi tosi huonosti Samun päivänä.
Ot. Paras porukka tähän asti. Jotenkin noi on niin rennosti keskenään, ja eka kerta kun saa nauraa ääneen Vain elämää katsoessa laulajien jutuille. :D
Vierailija kirjoitti:
Avaan silmät, tuttu katto katsoo mua vastaanNousen istumaan mun sängyn reunalle
Vieressä makaa mies mun peiton alla, vaatteet päälläMä mietin "kukahan tuo mies on?
Se muistuttaa mua jostain, jostain jota tosiaan rakastin ja halusinMiss mun mies on?
Hellä ja lämpöinen?
Missä se mies on?
Teen katoamisilmoituksenKaatui firma, lainat jäi, meni asunto
Aamiaisella ei katsota toisia silmiinLapsia sä lupasit aina ens vuonna
Olen koht jo 35, ei mun kannata lähtee enäänKun kosketat mua selkään, ei mua huvita
On viime kerrasta jo vuosi aikaaMissä mun mies on?
Hellä ja lämpöinen?
Missä se mies on?
Teen katoamisilmoituksenMä löysin sattumalta
Meidän tietokoneelta
Vanhoja valokuvia
Viime vuosilta
Sen miehen takaisin haluanMissä mun mies on?
Heläl ja lämpöinen?
Missä se mies on?
Teen katoamisilmoituksenMissä mun mies on?
Vain tuttu EDT
Jäi kiinni mun peittoon
On tilalla vieras mies--
Ja tätä ei ole edes studiossa saatu kuulostamaan hyvältä Petran laulamana. Tuo hengästyminen ja tukkoinen ääni raastaa korvia. :(
En ole tutustunut Irinan biiseihin, mutta minusta kappale on ihan sitä samaa kökköä millä kaikki naispuoliset poplaulajat täyttävät levyjään.
Laulajan ääni on ajettu jonkin efektin läpi tuossa ja se tekee tukkoisen saundin koko biisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avaan silmät, tuttu katto katsoo mua vastaanNousen istumaan mun sängyn reunalle
Vieressä makaa mies mun peiton alla, vaatteet päälläMä mietin "kukahan tuo mies on?
Se muistuttaa mua jostain, jostain jota tosiaan rakastin ja halusinMiss mun mies on?
Hellä ja lämpöinen?
Missä se mies on?
Teen katoamisilmoituksenKaatui firma, lainat jäi, meni asunto
Aamiaisella ei katsota toisia silmiinLapsia sä lupasit aina ens vuonna
Olen koht jo 35, ei mun kannata lähtee enäänKun kosketat mua selkään, ei mua huvita
On viime kerrasta jo vuosi aikaaMissä mun mies on?
Hellä ja lämpöinen?
Missä se mies on?
Teen katoamisilmoituksenMä löysin sattumalta
Meidän tietokoneelta
Vanhoja valokuvia
Viime vuosilta
Sen miehen takaisin haluanMissä mun mies on?
Heläl ja lämpöinen?
Missä se mies on?
Teen katoamisilmoituksenMissä mun mies on?
Vain tuttu EDT
Jäi kiinni mun peittoon
On tilalla vieras mies--
En ole tutustunut Irinan biiseihin, mutta minusta kappale on ihan sitä samaa kökköä millä kaikki naispuoliset poplaulajat täyttävät levyjään.
Laulajan ääni on ajettu jonkin efektin läpi tuossa ja se tekee tukkoisen saundin koko biisiin.
Hirveetä scheissee, Jenni Vartiaisen Turvasanassakin on parempi sanoitus.
Kuulostipa tosi kivalle tuo Robinin veto Samun biisistä, tää oli eka Robiinin veto jolle kunnolla lämpenin. Johtunee varmaan kyllä kielestä, tykkään ylipäänsä paljo enemmän englanninkielisestä musasta
Vierailija kirjoitti:
Mulle valkeni vasta tämän ohjelman aikana, että miksi Petran ura ei ole lähtenyt nousuun.
Syy ei olekaan sen biiseissä tai huonossa materiaalissa.. olen ajatellut, että hän tarvitsee vain hitin.
Mutta syy on siinä, että Petra ei ole riittävän valovoimainen artisti eikä oikeastaan edes kummoinen laulaja. Muistan jo TikTakin aikaan ihmetelleeni, kun Petran lauluääntä kehuttiin, eikä se mielestäni ollut silloinkaan mitenkään erikoinen..
Aika huono äänirekisteri, hengästyy aika helposti ja ääni tuntuu jotenkin tukkoiselta. Ääntä pitää myös puristaa ulos tuskaisen näköisenä ja etenkin se Pokka veto oli jotenkin rimanalitus.. Sitä raivoa pitäisi osata säädellä, eikä käyttää esiintymistä terapiasessiona.. katsojana se lähinnä vaivaannutti, mutta samalla mietin, että koska siltä katkeaa verisuoni.
Mutta Irinan Kiitos kaikesta cover osoitti, että Petra on itseasiassa loistava sanoittaja ja hyvä biisintekijä. Luin sitten hänen sanoituksiaan lisäänkin ja todellakin toivoisin, että Petra kirjoittaisi biisejä esim. Irinalle eikä laulaisi itse. Petran lyriikat on oikeasti koskettavia ja kertovat naisen elämästä.
Kiitos kaikesta- cover oli ihan supermahtava ja kuulostaa Irinan biisiltä! Irina teki siitä hitin, ei Petra.
Petran kannattaisi jättää lauluhommat muille ja keskittyä hittien tekemiseen muille.
En tätä laulamisen teknistä puolta osaa arvioida, mutta mielestäni se on jo hyvä piirre, jos lauluääni ei jätä kylmäksi, ja laulaja onnistuu välittämään tunteita. Tulee mieleen esim. Tik Takin laulu Samantekevää, joka ei varmaan millään tavalla kertonut Petran omasta elämästä, mutta eläytyvän laulamisen ansiosta kuulija todella uskoo, että Petra on itse se laulun kertoja. Ehkä häneltä puuttuu sellainen esiintymisvarmuus, että voisi esittää mitä tahansa, mitä eteen tuodaan, mutta kyllä Spotify-kuuntelujen perusteella näissä Vain elämää -lauluissakin on ollut mielestäni onnistuneita versioita, esim. Puuttuva palanen.
Tästä suosioaiheesta sen verran, että Suomessa on aika pienet markkinat ja kovin monta huippusuosittua laulajaa ei vaan voi samanaikaisesti olla. Petran kohtalo ei ole mitenkään ainoalaatuinen, esim. Nylonbeatin Jonnan sooloura on kulkenut melko vaisusti, vaikka hän onkin parempi laulaja kuin Erin. Mutta jos jaksaa yrittää, niin jossain vaiheessa ne kalikat voivat osua paikalleen.
Vierailija kirjoitti:
Nikke lauloi tosi huonosti Samun päivänä.
Ot. Paras porukka tähän asti. Jotenkin noi on niin rennosti keskenään, ja eka kerta kun saa nauraa ääneen Vain elämää katsoessa laulajien jutuille. :D
Niken esitys Samun päivä on todella hirveä. Huonoin vain elämää kappale koskaan (olen katsonut kaikki kaudet). Äläkää kommentoiko ''tee itse parempi'' ''laula itse paremmin'' ''räppää itse paremmin'' jokainen meistä olisi tehnyt biisin paremmin tai korkeintaan yhtä hyvin. Nikkeä on kumminkin turha syttää, enemmänkin syytän Leri Leskistä joka ei ole sanonut mitään ja soittanut vain
Mä en tykkää Samusta. Hänellä ei ole itsellään mitään erikoista kerrottavaa, ja sitten kuitenkin koko ajan analysoi muiden aika rankkojakin kokemuksia ja heittää tyhmää läppää. Miehen sanomisissa ei juuri ole sisältöä, mutta kova tarve silti olla koko ajan äänessä. Materiaalina käytetään muiden elämiä.