Miten oppisin olemaan säikkymättä ja säpsähtelemättä?
Minua häiritsee, kun säpsähtelen kaikenlaisia ääniä. En muista, että ennen olisin ollut tällainen, mutta vanhemmiten olen alkanut säikkyä esimerkiksi puhelimen ja ovikellon soimista. Olen laittanut puhelimeen mahdollisimman rauhallisen, hiljaisen ja matalan soittoäänen, mutta sekään ei ihan riitä. Ovikellon kilahdus saa sydämen hyppäämään kurkkuun. On ihan piinallista odottaa puhelua tai jonkin tuloa, koska pelkään noita ääniä.
En mielestäni ole mitenkään hullu tai pelokas noin ylipäätään, mutta ehkä erehdyn? Miten tässä voisi edetä?
Kommentit (5)
Tänään en säpsähtänyt hirveästi, kun lähetti toi uuden kodinkoneen. Hän tosin soitti etukäteen :)
AP
esim korkeapaikan kammo, menet vaikka viikottain johonkin torniin, eikö tästä ole joku tv ohjelmakin olemassa? siinä ne tekee justiinsa näin
toi sun on tietysti haastava, ehkä voisit päästä kuukaudeks johonkin "hullujen huoneelle" , pehmustettu huone ja sitten vartijat takaa ettei sinne tule ylimääräisiä tunkeilijoita tuona aikana, aika extriimihän tämä on,
tavoitteena olis että sää alat haluumaan niitä kontakteja
tai sitten haet niitä rauhottavia tabletteja lääkäriltä, sen kännykän saa muuten äänettömälle, mutta kaikkea ei voi tietysti estää näin yksinkertasesti:)
m85 kirjoitti:
esim korkeapaikan kammo, menet vaikka viikottain johonkin torniin, eikö tästä ole joku tv ohjelmakin olemassa? siinä ne tekee justiinsa näin
toi sun on tietysti haastava, ehkä voisit päästä kuukaudeks johonkin "hullujen huoneelle" , pehmustettu huone ja sitten vartijat takaa ettei sinne tule ylimääräisiä tunkeilijoita tuona aikana, aika extriimihän tämä on,
tavoitteena olis että sää alat haluumaan niitä kontakteja
tai sitten haet niitä rauhottavia tabletteja lääkäriltä, sen kännykän saa muuten äänettömälle, mutta kaikkea ei voi tietysti estää näin yksinkertasesti:)
Kontakti voi olla toivottu, mutta se kilahduksen odottaminen on piinaavaa, koska tiedän pelästyväni sitä. Ja kännykkä on aika useinkin äänettömällä.
AP
Tämä ketju on muodostumassa yksinpuheluksi, mutta jatkanpa nyt silti. Yksi ongelma on se, että jotkut soittavat ovikelloa todella raivokkaasti. Varmaan he haluavat viestiä, että täällä ollaan, toivottavasti kuulet ja kiva jos avaat oven reippaasti. Mutta itselleni sellainen soitto on pelottava ja aggressiivinen. Tuntuu kuin ihminen yrittäisi tulla oven läpi. Ajattelin joskus laittaa oveen lapun, että soita varovaisesti, mutta siitä saisi varmaan oudon vaikutelman.
Toinen ärsyttävä ja vähän pelottava ilmiö on koputtelijat eli ne, jotka ovikellon soittamisen sijasta tai sen lisäksi koputtavat oveen. Mikä idea siinä on? Itselleni tulee aina sellainen olo, että on jokin hätätilanne.
AP
Olenkohan ainoa? Itse asiassa tajusin juuri, että olen myös ahdistunut, jos odotan soittoa tai jonkun tuloa. Pystyn kyllä toimimaan, mutta toivon koko ajan, että puhelin ei soisi tai ovikello kilahtaisi. Olenkohan sittenkin vähän sekopää?
AP