Jonain aamuna huomaat että MUSTA aurinko nousee - mitä tarkoittaa?
Tarkoittaako että MUSTA (väri) aurinko nousee?
Vaiko että sängyssä makaavasta juicen näköisestä hiipparista nousee aurinko (hän jotenkin valaistuu)?
Kommentit (66)
Wikipediasta: "Anti-Defamation League huomauttaa vihasymboleista kertovassa verkkoaineistossaan, että mustaa aurinkoa muistuttava symboli tunnetaan monissa kulttuureissa ja että se tulee nähdä omassa asiayhteydessään eikä välttämättä rasistisena symbolina. (Huom. ilmeisesti noussut uusnatsien rasistiseksi symboliksi vasta 90-luvulla eli sanoituksen syntymisen jälkeen) Freedom Housen ylläpitämän Reporting Radicalism -sivuston mukaan musta aurinko -tunnusta käyttävät myös jotkin uuspakanat ja satanistit esoteerisena symbolina."
"Termi esoteerinen sisältää ajatuksen gnosiksesta, joka johtaa yksilön sisäiseen muutokseen, kuten valaistumiseen tai henkiseen uudestisyntymiseen."
Olen aina ymmärtänyt asian symbolisesti ja viimeisessä kappaleessa ajatus menee väistämättä pessimistiseen tulkintaan, vaikka ensimmäisissä kappaleissa minulle näyttäytyy ilmeisenä, että viitataan toivoon muutoksesta jota halutaan ylläpitää.
Vierailija kirjoitti:
Wikipediasta: "Anti-Defamation League huomauttaa vihasymboleista kertovassa verkkoaineistossaan, että mustaa aurinkoa muistuttava symboli tunnetaan monissa kulttuureissa ja että se tulee nähdä omassa asiayhteydessään eikä välttämättä rasistisena symbolina. (Huom. ilmeisesti noussut uusnatsien rasistiseksi symboliksi vasta 90-luvulla eli sanoituksen syntymisen jälkeen) Freedom Housen ylläpitämän Reporting Radicalism -sivuston mukaan musta aurinko -tunnusta käyttävät myös jotkin uuspakanat ja satanistit esoteerisena symbolina."
"Termi esoteerinen sisältää ajatuksen gnosiksesta, joka johtaa yksilön sisäiseen muutokseen, kuten valaistumiseen tai henkiseen uudestisyntymiseen."Olen aina ymmärtänyt asian symbolisesti ja viimeisessä kappaleessa ajatus menee väistämättä pessimistiseen tulkintaan, vaikka ensimmäisissä kappaleissa minulle näyttäytyy ilmeisenä, että viitataan toivoon muutokse
Tarkennan että minusta ensimmäisissä kappaleissa pyydetään rakastamaan tämän pahan maailman keskellä, luodaan toivoa että uudestisyntyminen tapahtuu vielä. Viimeisessä kappaleessa musta aurinko viittaakin toivon menettämiseen.
Schwarze sonne on perinteinen natsisymboli ja Juice juutalaisten kansanmurhan kannattajana liitti teokseensa.
Juicen kaikki biisit käsittelivät tavalla tai toisella joko seksiä tai viinaa. Eli biisi kertoo aamupanetuksesta darrassa.
Ehkä se tarkoitti kuitenkin krapula-aamua
Luuletko että se musta aurinko nousee johonkin avaruuteen 🤦🏻🤦🏻🤦🏻 Aurinko nousee = aurinko alkaa paistamaan 🙄🙄🙄🙄🙄