Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jonain aamuna huomaat että MUSTA aurinko nousee - mitä tarkoittaa?

Vierailija
21.04.2017 |

Tarkoittaako että MUSTA (väri) aurinko nousee?
Vaiko että sängyssä makaavasta juicen näköisestä hiipparista nousee aurinko (hän jotenkin valaistuu)?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuvitellut että se tarkoittaisi sitä kun normaali aurinko on keltainen ja nousee korkealle. Mutta kun mieli on apea niin se aurinko on musta eikä paista korkealta. Ja sitten jonain päivänä se musta aurinko nousee, eli mielen apeus alkaa väistymään.

Jännä juttu, nyt vasta hoksasin että tässähän voi olla paljon muitakin tulkintoja!

Luuletko että se musta aurinko nousee johonkin avaruuteen 🤦🏻🤦🏻🤦🏻 Aurinko nousee = aurinko alkaa paistamaan 🙄🙄🙄🙄🙄

Vierailija
62/66 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wikipediasta: "Anti-Defamation League huomauttaa vihasymboleista kertovassa verkkoaineistossaan, että mustaa aurinkoa muistuttava symboli tunnetaan monissa kulttuureissa ja että se tulee nähdä omassa asiayhteydessään eikä välttämättä rasistisena symbolina. (Huom. ilmeisesti noussut uusnatsien rasistiseksi symboliksi vasta 90-luvulla eli sanoituksen syntymisen jälkeen) Freedom Housen ylläpitämän Reporting Radicalism -sivuston mukaan musta aurinko -tunnusta käyttävät myös jotkin uuspakanat ja satanistit esoteerisena symbolina."

"Termi esoteerinen sisältää ajatuksen gnosiksesta, joka johtaa yksilön sisäiseen muutokseen, kuten valaistumiseen tai henkiseen uudestisyntymiseen."

Olen aina ymmärtänyt asian symbolisesti ja viimeisessä kappaleessa ajatus menee väistämättä pessimistiseen tulkintaan, vaikka ensimmäisissä kappaleissa minulle näyttäytyy ilmeisenä, että viitataan toivoon muutoksesta jota halutaan ylläpitää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wikipediasta: "Anti-Defamation League huomauttaa vihasymboleista kertovassa verkkoaineistossaan, että mustaa aurinkoa muistuttava symboli tunnetaan monissa kulttuureissa ja että se tulee nähdä omassa asiayhteydessään eikä välttämättä rasistisena symbolina. (Huom. ilmeisesti noussut uusnatsien rasistiseksi symboliksi vasta 90-luvulla eli sanoituksen syntymisen jälkeen) Freedom Housen ylläpitämän Reporting Radicalism -sivuston mukaan musta aurinko -tunnusta käyttävät myös jotkin uuspakanat ja satanistit esoteerisena symbolina."

"Termi esoteerinen sisältää ajatuksen gnosiksesta, joka johtaa yksilön sisäiseen muutokseen, kuten valaistumiseen tai henkiseen uudestisyntymiseen."

Olen aina ymmärtänyt asian symbolisesti ja viimeisessä kappaleessa ajatus menee väistämättä pessimistiseen tulkintaan, vaikka ensimmäisissä kappaleissa minulle näyttäytyy ilmeisenä, että viitataan toivoon muutokse

Tarkennan että  minusta ensimmäisissä kappaleissa pyydetään rakastamaan tämän pahan maailman keskellä, luodaan toivoa että uudestisyntyminen tapahtuu vielä. Viimeisessä kappaleessa musta aurinko viittaakin toivon menettämiseen.

Vierailija
64/66 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Schwarze sonne on perinteinen natsisymboli ja Juice juutalaisten kansanmurhan kannattajana liitti teokseensa.

Vierailija
65/66 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juicen kaikki biisit käsittelivät tavalla tai toisella joko seksiä tai viinaa. Eli biisi kertoo aamupanetuksesta darrassa.

Vierailija
66/66 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se tarkoitti kuitenkin krapula-aamua