Jonain aamuna huomaat että MUSTA aurinko nousee - mitä tarkoittaa?
Tarkoittaako että MUSTA (väri) aurinko nousee?
Vaiko että sängyssä makaavasta juicen näköisestä hiipparista nousee aurinko (hän jotenkin valaistuu)?
Kommentit (66)
Voi että ootte nuoria!
Laulussa kerrotaan ryyppyputkesta, jonka eräänä aamuna Juice saa ennen aamunkoittoa tasarit.
Eli suomennettuna ei tule krapulaa vaan päästään uuteen nousuun 🌚
Olen kuullut sellaisen teorian, että se musta aurinko tarkoittaisi kaameaa krapulaa, siis jotain delikan tasoista :D En sitten tiedä tuosta...
Vierailija kirjoitti:
Voi että ootte nuoria!
Laulussa kerrotaan ryyppyputkesta, jonka eräänä aamuna Juice saa ennen aamunkoittoa tasarit.
Eli suomennettuna ei tule krapulaa vaan päästään uuteen nousuun 🌚
Ei pahemmin Juice tainnut krapulasta tärinästä kärsiä, vaikka viidestoista yö kertoo siitä kahden viikon putkesta.
Me keskustelemme tässä mitä Juicen lyriikat tarkoittaa ja miten tulkitsemme niitä ja samalla mitä enemmän tänne kirjoittaa ihmisiä sitä enemmän saamme tulkintoja.
Suomessa on vielä olemassa voimissaan mahtavien lyriikoiden kirjoittajien joukko. Kauanko?
Isossa maailmassa 90 prossaa on tyyliä " AH AH GIMME ME AHH AH AH MONEY BITCH! " tämä toistuu n. 120 kertaa...
Joku kirjoitti " Viekää meiltä Cheek. Antakaa Juice takaisin! "
T:Keskiviivan Mies.
Olen kuvitellut että se tarkoittaisi sitä kun normaali aurinko on keltainen ja nousee korkealle. Mutta kun mieli on apea niin se aurinko on musta eikä paista korkealta. Ja sitten jonain päivänä se musta aurinko nousee, eli mielen apeus alkaa väistymään.
Jännä juttu, nyt vasta hoksasin että tässähän voi olla paljon muitakin tulkintoja!
Vierailija kirjoitti:
Musta aurinko on okkultistinen symboli, jota käyttävät uuspakanat ja kansallissosialistit
Ja eliitti ja muut okkultistit mm. vapaamuurarit ja varmaan myös satanistit (oletus). Musta aurinko = saturnus
http://saturnuskultti.blogspot.fi/2010/09/saturnus-symboliikka-logoissa…
http://eliitinesoteerisetsymbolit.blogspot.fi/2015/01/astro-teologia-os…
Voidaan puhua myös mustasta tähdestä esim. David Bowien biisi.
Mielenkiintoista on se, että Kaaban musta möllykkä, jota muslimit palvovat, on myös saturnussymboli.
Juicella oli kaksisuuntainen mielialahäiriö. Ehkä hän oli joinakin aamuina sillä tavalla masentunut, että näki auringon "mustana"?
Mä olin alakoululainen kylmän sodan (ja Juicen) aikaan, ja mulle tää on aina ollut biisi ydintuhosta kuten Myrkytyksen oireetkin.
Se oli Juicen tapa kertoa meille että d-vitamiini on hyvin tärkeää. Musta Aurinko d-vitamiini kun sattuu olemaan herkullisin. (Oikeasti on)
En tiedä merkitystä, enkä oikeasti välitäkään. Juicen lyriikat ovat sellaisia, että kuulija voi tulkita niitä omista kokemuksistaan käsin. Kyseinen kappale on yksi hänen hienoimmistaan, varsinkin melodia puree.
Eiks tää nyt oo vähän liiankin ilmeistä: Laulun kertojalla on luurankoja kaapissa, jotka ennen pitkää, suhteen jatkuessa, hyppäävät sieltä ulos.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ymmärtänyt tämän kyseisen kohdan, että toinen huomaa eräänä aamuna toisessa jonkun uuden positiivisen, rakastettavan asian.
T:Keskiviivan Mies.
Biisin sanat kertovat viimeisestä maailmansodasta ja ydintalvesta.
Juice ennusti biisillään Sipilän 2015 talolupauksen ja vyöryn. Kuunnelkaa myös biisi Allah saapuu kaupunkiin.
Riisu yltäni tähtivyö.
Viivy vielä huomiseen.
Kun henki on vahva, niin vähäkin työ
riittää maailman luomiseen.
Ole kannsani tämäkin yö,
viivy vielä huomiseen.
Rakasta minua,
minä rakastan sinua.
Ja sinä hymyilet ja katsot noin.
Viet minut aamuun uuteen
kuin kevään ensimmäiseen sateeseen.
Sinun sieluusi kiinni päästä voin.
Viet meidät tulevaisuuteen.
Ja jonakin aamuna
ennen sarastusta
huomaat että musta
aurinko nousee.
Katso ulos. Näätkö sen:
toiset tappaa toisiaan.
Alla veristen vaatteiden
loiset tappaa loisiaan.
Ole minulle ihminen,
kun toiset tappaa toisiaan.
Rakasta minua,
minä rakastan sinua.
Viet minut aamuun uuteen
Ja jonakin aamuna
ennen sarastusta
huomaat että musta
aurinko nousee.
Riisu yltäni tähtivyö.
Viivy viikkoon seuraavaan.
Tätä riemua aika ei syö,
ei se törmää maailmaan.
Katse hellä kuin viime yö
miehen riisuu aseistaan.
Rakasta minua,
minä rakastan sinua.
Viet minut aamuun uuteen
Ja jonakin aamuna
ennen sarastusta
huomaat että musta
aurinko nousee.
Ja minä hymyilen kun sinut nään.
Mä uskon aikaan toiseen:
ei liput liehu sotaa julistain.
Sinun kanssasi nousen hellimpään
aamuun aurinkoiseen,
ja jonakin aamuna ennen sarastusta
huomaat että musta
aurinko nousee.
Sen ei ole tarkoitus olla yksiselitteinen. Mitä kukakin ajattelee sen olevan, on oikein.
Rakastan vanhoja sävellyksiä, joiden teksti on moniulotteinen eikä aina niin valmiiksi purtua.
Saa ja pitää käyttää omia aivojaan.
Jos se tarkoittaa sitä, että HUS:silla on yksi kerrallaan kukin vuorollaan itkijän ja lähtijän paikalla.
Itse olen aina pitänyt biisin mustaa aurinkoa kuvaannollisena. Yllättävän moni pitää sitä konkreettisena.
Eihän kukaan voi olla noin tyhmä. Vanha ketju, mutta eihän tuossa lauseessa ole MITÄÄN järkeä, jos sanan musta ajattelee "minusta." 🙄🙄🙄🤦🏻
Luin kappaleen sanat kokonaan, ja minun mielestäni kappaleessa on sekä toiveikkuutta että epätoivoa. Sanoituksissa on kyllä iloa, mutta "rakasta minua" -pyyntö kuulostaa lähes epätoivoiselta hätähuudolta. Laulun minä etsii ihmistä, joka toisi helpotusta yksinäisyyteen. Samainen rivi tuo mieleeni Juicen Syksyn sävel -kappaleen: "Häntä rakastin paljon, sua rakastan ehkä enemmän. Ole mulle vähän aikaa hän."
Musta aurinko nousee -biisissä on toki toiveikkaita kohtia, mutta masennuksesta kärsivällä ihmisellä masennus uusiutuu. Mustaa aurinkoa ei pääse pakoon.
T: tuo jolle vastasit