Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joilla menee vatsa sekaisin ja alkaa oksettaa heti kun jännittää liikaa, säikähtää tai stressaa jotain asiaa?

Mikä avuksi??
21.04.2017 |

Minulla on ns. jännitysvatsa eli reagoin asioihin sillä. Viime aikoina mennyt entistä pahemmaksi.
Olen 36v työssäkäyvä, perusterve, lapseton nainen ja muuten elämässä kaikki ok eli pitäisi olla seesteistä ja rauhallista, stressivapaata.

Mutta ei aina.

Pelästyin eilen sellaista että olen hukannut kotiavaimeni, eli olin noin 20-30 sekuntia hädissäni, kunnes löysin sen laukun pohjalta eri paikasta kuin minne sen normaalisti laitan.
Kun pääsin kotiovesta sisään niin suoraan vessaan. Ensin yökkäilin noin 5 kertaa (oksentamatta) jonka jälkeen maha pyörähti ihan, miten sen sanoisi kutakuinkin siististi, eli "vatsatautimaiseen olotilaan" :(

Mikä on auttanut teillä jännitysvatsaan, tai helpottanut edes vähän?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännitysvatsainen täälläkin :( pitää vaan olla stressaamatta..

Vierailija
2/10 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännitystekijät minimiin osaamisen kautta eli jos on vaikka joku esitys niin valmistelen sen niin hyvin, että osaan asian ja saan siitä varmuutta. Lisäksi juon säännöllisesti gefilusmehua ja ab-piimää. Nykyään ei vatsani reistaa enää juuri ollenkaan. 

Olen perinyt jännitysvatsan isältäni. Hän sai aikoinaan vatsahaavan ja -syövän :( 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee maha kipeäksi jos jännitän, semmosta ns. ripulikipua :D Tuntuu siltä että kohta tulee housuun, vielä ei ole tullut mutta vähän on vatsa ollut löysällä jännityksen jälkeen.

Vierailija
4/10 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans. Mulla menee vatsa kuralle ihan vaikka siitä kun päätän äkkiä tehdä jotain. Päätän tekstata kaverille pääsiäistervedyksen >>> vessaan. Päätän lähteä ruokakauppaan >>> vessaan. Jos jotain oikeasti jännää tapahtuu, en pääse irti pöntöstä pitkiin aikoihin. Oikea kakkapylly. 

En ole keksinyt tähän mitään apua. 

Vierailija
5/10 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kans. Mulla menee vatsa kuralle ihan vaikka siitä kun päätän äkkiä tehdä jotain. Päätän tekstata kaverille pääsiäistervedyksen >>> vessaan. Päätän lähteä ruokakauppaan >>> vessaan. Jos jotain oikeasti jännää tapahtuu, en pääse irti pöntöstä pitkiin aikoihin. Oikea kakkapylly. 

En ole keksinyt tähän mitään apua. 

Apua, kamalaa :( 

Vierailija
6/10 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan liity jännitykseen mitenkään, mutta kerran mun kaveri aivasti ja siltä lensi varpuset housuun

Vierailija
7/10 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä auttoi vähän ruokavalio muutokset. Esim jugurttia en koskaan ota töihin evääksi, jostain syystä maha menee siitä helposti sekaisin kun stressaan. (Minulla ei ole siis mitään maito herkkyyttä/allergiaa) mutta jostain syystä tuo saa mahan sekaisin, sekä rasvainen ruoka (vaikka joku lasange/paistettu wokki tms). Tuntuu että mahassa rupeaa kuplimaan ja tuskanhiki nousee pintaan, ja on pakko päästä heti vessaan. On todella noloa käydä ripulilla töissä. Jossa on vain kaksi vessaa.. ja tämä stressaa vielä enemmän.. :(  (Hävettää, että vessa haisee minun jälkeen.. Ja että viivyn siellä niin pitkään)

Kahvia juon myös vähän. Tämä on ehkä eniten auttanut siihen ettei maha mene niin helposti sekaisin. Otan aina vain puolikuppia, välillä kupin teetä. 

Pahinta on jos tiedän, että minulla on töissä joku kokous missä pitää esittää jotain. (siis jotain työjuttuja kertoilla kokouksessa ja seistä kaikkien edessä puhumassa) itsellä ollut aina esiintymiskammo.. Eikä tämä ole paljoa helpottanut, puna nousee välillä väkisinkin kasvoille.. Jos joku esittää jotain välihuomautuksia tms. Jos saman asian joku sanoisi vaikka naamatusten se on ok. Mutta jostain syystä suuret kokoukset ahdistaa minua. Silloin saatan paastota melkein koko päivän, ja syödä vain pelkkiä kasvisksia/hedelmiä ettei maha vain mene sekaisin mistään liian raskaasta ruuasta.

Vierailija
8/10 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee aina vatsa sekaisin matkoilla. Ei ruuasta, vaan siitä jännittämisestä, ja stressaamisesta kuten aikatauluista, pakkaamisesta.

Sain lääkäriltä Librax-merkkistä vatsalääkettä joka sisältää myös pienen määrän vatsaa relaksoivaa ainetta eli rauhoittavaa. Kyseinen lääke on kuulemma monta kymmentä vuotta vanha tuote ja merkki, ja turvallinen käyttää.

On auttanut, mutta sen kanssa ei saa juoda alkoholia.

Vierailija
9/10 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tähän vaivaan ole oikeasti mitään lääkettä, stressinpoistomenetelmää tms?

Vierailija
10/10 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole jännitysvatsaa mutta jännityskaula. Kaulanahka tulee tosi herkäksi että jos kaulus vähänkin kuristaa niin se alkaa yököttää.

Keksin jo pienenä omituisen tavan välttää oksentaminen. Kun alkaa yököttää niin nipistän nenääni. Oikein kunnolla että tuntuu. Jotenkin huomio kiinnittyy siihen nipistyksen ja yökötys menee hiljalleen ohi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän