Jonain aamuna huomaat että MUSTA aurinko nousee - mitä tarkoittaa?
Tarkoittaako että MUSTA (väri) aurinko nousee?
Vaiko että sängyssä makaavasta juicen näköisestä hiipparista nousee aurinko (hän jotenkin valaistuu)?
Kommentit (66)
Minusta(musta) (näyttää siltä) että aurinko nousee.
Soitappa teostoon ja pyydä selitystä ja mahdollisia korvauksia.
Juicen biisi. Mestari itse esitti eräässä haastattelussa kolme mahdollista tulkintaa (väriltään musta auriinko nousee, aurinko nousee minusta tai aurinko nousee minun mielestäni). Savolaisena hän tietysti jätti valinnan kuulijan vastuulle.
Musta aurinko viittaa linnunradan keskellä olevaan mustaan aukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Minusta(musta) (näyttää siltä) että aurinko nousee.
Mutta eihän siinä noin lauleta?
Vierailija kirjoitti:
Soundgarden - Black Hole Sun
Joo, no se onkin ihan selvä biisi se. Ja hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Juicen biisi. Mestari itse esitti eräässä haastattelussa kolme mahdollista tulkintaa (väriltään musta auriinko nousee, aurinko nousee minusta tai aurinko nousee minun mielestäni). Savolaisena hän tietysti jätti valinnan kuulijan vastuulle.
Kiitos. Tuo kolmas vaihtoehto ei ole tullut mieleenkään. Jonkinlainen masennuksesta irtipääsyn laulukin siis voisi olla. Hyvät lyriikat toisaalta, kun on monta merkitystä.
Se tarkoittaa että maapallolla tussahtanut jokin pommi ja ydintalven takia aurinko näyttää mustalta ilmassa olevien hiukkasten takia.
Tuo kappale ei ole nykyaikaa, jossa kaiken pitää olla selvää yhdellä pikaisella lukemisella kuin iltalehden lööppi, ja jos ei ole niin se on muiden vika.
Vierailija kirjoitti:
Soundgarden - Black Hole Sun
Juicen biisissähän on selvä, että kyseessä on nouseva musta aurinko. Muutenhan se olisi aivan kielivammainen eikä Juice olisi siihen sortunut.
Minä olen ymmärtänyt tämän kyseisen kohdan, että toinen huomaa eräänä aamuna toisessa jonkun uuden positiivisen, rakastettavan asian.
T:Keskiviivan Mies.
Minusta se on aina tarkoittanut, että väriltään musta aurinko nousee, eli maailmanloppu. Nuo kaksi muuta merkitystä olen huomannut toki myös.
Juice leikkii sanoilla ja käyttää biiseissään paljon mielikuvia.Voisiko kertoa sodasta ja vallankumouksesta,ehkä eri kansojen hyväksymisestä ja loppujen lopuksi kansojen välille syntyisi rauha.
En ole ikinä ajatellut siitä muuta kuin että väriltään musta aurinko nousee. Hassua että nyt vasta tajuan että siinä olisi muitakin tulkintoja.
Tämähän olikin hyvä keskustelu. Synapseja senkun muodostuu keskustelijoiden aivoihin.
???