Pidätkö räväköistä naisista?
Kommentit (22)
Voi ei. Räväkkyydestä on tainnut muodostua ihmisten mielessä paha stereotypia :D Mun mielestä kirsikanpunainen joka suuntaan sojottava pystytukka, kirosanojen huutelu, kovaääninen känninen tupakkanauru, jatkuvat pervoiluvitsit ja päteminen eivät edes ole räväkkyyttä, vaan silkkaa mauttomuutta, hyhhyh.
Itse pidän itseäni räväkkänä, mutta tyylitajuisena ihmisenä. Räväkkyyttä/särmikkyyttä tulee pienistä jutuista: Harrastan rock-musiikin soittamista ja laulamista, minulla on pieni septum-lävistys nenässä, omaan mustan huumorintajun, olen urheilu-/liikunta-/ulkoiluhenkinen ihminen, tomera ja reipas, mulla on mielipiteitä (mutta tietoisesti vältän tyrkyttämästä arvojani muille), nauran iloisesti ja avoimesti jne. Musta sellainen on positiivista räväkkyyttä :)
Riippuu siitä, mistä räväkkä käytös kumpuaa. Jos se on jonkinlainen puolustautumiskeino ja tapa kerätä huomiota, niin sitten ei kiitos. Mut jos räväkkyys = vapaamielisyys ja positiivinen "I don't give a fuck" -asenne, se voi olla tosi viehättävää. Esim. pop- ja rockartisteissa viehättää usein just se, etteivät he ala liikaa nöyristelemään muita.
Ääripäiset ja epätoivoiset käyttäytymismallit on aina lähtökohtaisesti epäviehättäviä. Esim. ylihissuttelevat ja muita ihmisiä myötäilevät naiset saa mut menettämään hermot nanosekunnissa. Tekis mieli mennä ja käskeä kyseisiä naisia kasvattamaan selkäranka ja oma tahto. Mut toisaalta hermot menee myös niiden naisten kanssa, jotka toteuttavat sukupuolirooleista vapautumista perskännejä vetämällä ja nuoria miehiä kourimalla. Hiipii mieleen, et siinä yritetään todistella sivustaseuraajille jotakin eikä oikeasti nautita elämästä.
~ ex-hissuttelija, joka on opetellut olemaan vähemmän nahjus