Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki hajut on alkaneet käymään päähän? Ruuat, pesuaineet, meikit ym.

Vierailija
21.04.2017 |

Tässä pari esimerkkiä siitä mitä tarkoitan:

Olen vuodessa "joutunut" vaihtamaan kaikki shampoot ja pesuaineet noihin hajuusteettomiin kun niistä hajullisista tulee huono olo.

Ennen rakastin niitä valmiita toluja ja niiden tuoksua, nykyisin en enää voi edes käyttää niitä sen hajun takia.

Rakastan myös kokkailua, mutta ruuan hajut käy päähän, esim. Lasagne oli sellainen herkkuruoka jota tein aina joskus viikonloppuisin, mutta nykyisin en voi tehdä sen "kamalan lasagne-hajun" takia.

Eräs luottopuuterinikin meni vaihtoon kun se haisee niin kemikaaleille (ennen en edes huomannut tätä hajua) samoin hiuslakat ym. On nyt niitä hajuttomia.

Näiden lisäksi makuaistini on muuttunut, olen aina ollut herkkusuu ja nykyisin en voi syödä oikein edes perussuklaata kun se maistuu niin ällömakealle.

Mistähän voi johtua?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/5 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä vaikuttaa ainakin naisilla. Osa mainitsee syyksi homeelle altistumisen.

Duodecimin sivuilta kannattaa etsiä Hajusteyliherkkyys-sanalla.

Minulla on aina ollut kiusallisen hyvä hajuaisti, joten monet ns. hyvät tuoksut haisevat nenääni kamalalta. En voi leipoa kotona, koska koti haisee (pitäisi sanoa tuoksuu, mutta haisee) kakulta monta päivää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli tommonen hajusteyliherkkyys  sisäilman homeista sairastumisen myötä. Suurin osa kodin kosmetiikasta ja kemikaaleista pitää olla hajustamattomia, jotkut tietyt tuotteet saa tuoksua, mutta vain hieman. Kodin ulkopuolella on joskus hankala olla, kun kanssaihmiset tuoksuvat niin tyrmääviltä. Erityisesti voimakkaasti hajustetut pesu- ja huuhteluaineet tekevät tosi pahaa. 

Vierailija
4/5 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista tuo herkistyminen homeelle, en tiedä onkon tässä asunnossa hometta, mutta n. 6kk muuton jälkeen alkoi nämä "oireet" ikää on siis 24. Ap

Vierailija
5/5 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvinkin olla homeesta johtuvaa, nykyään virolaiset rakentaa halvalla ja huonosti, joten tosi yleisiä nuo homeongelmat rakennuksissa