Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Irtisanouduin ennen työsopimuksen tekoa, onko mentävä vielä paikan päälle?

Vierailija
21.04.2017 |

Jäin vaan miettimään, että pitäisikö mennä käymään paikan päälllä tänään kun "työvuoro alkaisi", kun kirtisanouduin eilen työvuoron jälkeen tekstarilla johon en saanut pomolta vastausta, mutta huomasin että viesti oli luettu. Sopparia ei vielä ollut, joten en kai varsinaisesti ole velvoitettu menemään sinne enää, muuten kuin palauttamaan pari tavaraa, jotka mulle jäivät laukkuun?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi irtisanoutua sopimuksesta, jota ei ole tehnyt. - Vai etkö ymmärrä, että työsopimus voidaan tehdä pätevästi ja velvoittavasti myös suullisesti.  -Eri asia on se, että myöhemmin se kannattaa vahvistaa kirjallisesti.

Lähinnä tässä mietityttää se, että en saanut mitään vastausta viestiin. Huomasin vaan että se oli luettu, siksi mietinkin että onko mun nyt pakko sinne työpaikalle mennä kun mitään vastausta en ole saanut

99% työpaikoista joissa olen itse ollut, ei tekstari ole ollut oikea käytäntö mihinkään ilmoitusluontoiseen - ei myöhästymiseen, ei sairauspoissaoloon tai varsinkaan irtisanomiseen. Parissa paikassa on ihan suoraan sanottukin, että tekstarilla tehty ilmoitus esim. saikusta ei ole pätevä, vaan tällöin poissaolo luetaan ihan vaan lintsaukseksi.

Asiat hoidetaan soittamalla ja irtisanoutuminen kirjallisena.

Vierailija
22/27 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstarilla voi ilmoittaa seurustelun loppumisesta, jos on oikea kunnon k-pää, muttei sillä voi päättää työsuhdetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tekee töitä ilman kirjallista sopimusta?

No esim. minä tein aikoinaan, reilut viisi vuotta. Ei ongelmia.

Vierailija
24/27 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tekstarista näkee, että se on luettu? Kävitkö sen pomon puhelimesta kurkkaamassa?

Vierailija
25/27 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tekstarista näkee, että se on luettu? Kävitkö sen pomon puhelimesta kurkkaamassa?

Hieno vittuilu:D näkee siinä on pieni ilmotus siitä

Vierailija
26/27 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska irtisanoit itsesi, samalla myönsit olleesi työsuhteessa. Sinua koskee irtisanomisaika. Esimiehesi ei ole pakko vastata tekstariisi. Mutta kyllä sinun pitää mennä työpaikalle jo senkin takia, että neuvottelet irtisanoutumisestasi siellä. Ehkä he päästävät sinut menemään, mutta tuskin saat palkkaa.

Siis mikähän tää juttu on, että jos irtisanoo itsensä, niin ei saa tehdystä työstä palkkaa? Kyllä pitää maksaa se, mitä on tehnytkin.

Mutta aloittajalle: Todellakin menet työvuoroon tänään, jätät työkaverit pulaan jos olet menemättä. Tuskin ovat ehtineet sijaisia ajatella, kun et erikseen sanonut, että et tule edes tekemään sovittuja vuoroja.

Vierailija
27/27 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä työssä ei muka ole koeaikaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi