Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintaperillinen perinnöttömäksi

Vierailija
20.04.2017 |

Miten asia etenisi? Miten todistetaan? Sisarukseni on huumeongelmissa ja ulosottoveloissa. Miten vanhempani voivat tehdä hänet perinnöttömäksi ettei perintö mene valtiolle?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonaan perinnöttömäksi et mitenkään. Rintaperillinen voi aina vaatia lakiosan joka on puolet normaalista perintöosasta.

Vierailija
2/46 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sen sun siskosi pitäis tehdä esim. joku vanhempiinsa kohdistuva rikos. Lakiosaa on muuten paha evätä, mikäli siskosi sitä keksii vaatia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla vakava rikos, että onnistuu.

Vierailija
4/46 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toimitus menee niin että vanhempasi tekevät testamentin jossa määräävät omaisuutensa muille paitsi sisaruksellesi.

Vierailija
5/46 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok eli vakava rikos tarvitaan. Ap

Vierailija
6/46 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihan tästä oli juttua - oliko Iltiksessä - ja mainittiin tapauksia, joissa oli just tollasen huume- yms. elämän takia tehty lapsi perinnöttömäksi.

Vierailija
7/46 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhlaa ite kaikki rahat omana elinaikana? Ja antaa ennakkoperintöä lapsenlapsille.

Vierailija
8/46 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai lahjoittaa varansa pois.

Vierailija
9/46 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa juristilta kysyä, onko edellytyksiä tehdä perinnöttömäksi. Lakitekstissähän mainitaan vanhempien loukkaaminen ja kunniaton elämä ja mitä siellä on. Oikeuskäytäntö on kuitenkin hieman oma lukunsa.

Jos omaisuutta ei ole ihan valtavasti, sitä voi siirtää verottomasti seuraaville polville niin ettei huumeidenkäyttäjälle jää niin paljon. Aikuisille on helppo siirtää elatuksen kautta. Vanhemmat voivat maksaa lasten elinkustannuksia (vuokra, ruuat, vakuutukset, sähkölaskut jne) ilman ylärajaa ja huonekalujakin voi ostella, mutta vain alle 5000€ kerralla. Lapsenlapsille voidaan tehdä lahjoituksia. Kumpikin vanhempi voi lahjoittaa kullekin lapsenlapselle 138€/kk eli jos lapsenlapsia on vaikka kolme, tuosta tulee jo 6 x 138€/kk.

Jos omaisuutta siirretään hiljalleen, siskon lakiosuus jää aika pieneksi. Hyvällä tuurilla sisko kuolee ennen vanhempiaan, eipä nuo huumeidenkäyttäjät yleensä kovin pitkäikäisiä ole.

Vierailija
10/46 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpas sinä kiva sisko!

Vierailija
11/46 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoittaa muille niin, että jää sen verran, että voi vielä maksaa lahjaverotkin.

Vierailija
12/46 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni testamenttiin tulee tehdä lauseke "lapsi on loukannut minua niin pahasti" tms.

Vierailija
13/46 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletpas sinä kiva sisko!

Minua ei kiinnosta oma vähäinen perintöni mutta valtiolle antaminen vielä vähemmän. Ap

Vierailija
14/46 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni testamenttiin tulee tehdä lauseke "lapsi on loukannut minua niin pahasti" tms.

On siinäkin vanhempi joka noin kirjoittaa!

Vierailija
15/46 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehh lyökää lyötyä. Helvetissä tulet käyryämään ahneutesi takia.

Vierailija
16/46 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpas sinä kiva sisko!

Minua ei kiinnosta oma vähäinen perintöni mutta valtiolle antaminen vielä vähemmän. Ap

Ei sinulla rakas ole mitään oikeutta ohjailla vanhempiesi tahtoa.

Vierailija
17/46 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok eli vakava rikos tarvitaan. Ap

Ei sekään välttämättä riitä. Rikoksella pitäisi olla erityisen loukkaava luonne vanhempia kohtaan.

Vaikea uskoa että tähän vetoaminen enää toimii kaiken sallivassa ja suvaitsevaissa nyky-yhteiskunnassa.

Vierailija
18/46 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, joskus on pakko! Olen työni puolesta nähnyt vaikka minkälaista paskaa, mitä lapset vanhemmilleen tekee!

Vierailija
19/46 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kannattaa ajoissa lahjoittaa se omaisuus muille rintaperillisille, mutta niin, ettei kyseessä ole ennakkoperintö.

Vierailija
20/46 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin pitää kirjoittaa. Anopillani on tuo lauseke, koska mieheni on luottotiedoton. Ei mies ole äitiään loukannut, mutta kukaan ei halua antaa rahoja valtiolle. Miehellä kun on isot konkurssivelat, ettei minkään suuruinen perintö niitä kata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi