Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä siivoojilla on niin pieni palkka??

Vierailija
20.04.2017 |

Pääsin töistä juuri ja taas mietin että miksi siivoojien palkka on niin pieni. Joka päivä sama juttu. Pitää juosta paikasta toiseen ja revetä kolmeen paikkaan samaan aikaan ja vielä pitäisi samalla tehdä jotain mitä joku pyytää. Raskaiden säkkien kantamista, raivolla moppaamista ja vauhdilla pöytien pyyhkimistä. Ja minun työssäni vielä kahvienkin keitto jossakin välissä. Tää on ihan uskomatonta. Joka työpäivän jälkeen olen niin loppu että olisin jo valmis kaatumaan sänkyyn. Perjantaina en meinaa jaksaa tehdä enää mitään kun olen niin puhki.

Mutta, miksi palkka on niin helkutin pieni??? Pitäisi olla todella paljon enemmän siihen nähden millaisia päiviä on. Mähän olen ihan hullu kun tätä teen. Mutta eipä löydy muutakaan... Huoh

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusta oma siivousfirma.

Vierailija
2/49 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala on niin kilpailutettu eivätkä yritykset halua maksaa siivouksesta. Jos uusi firma tekee edullisemman tarjouksen, niin siihen vaihdetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako joku omasta mielestään liikaa palkkaa työstään?

Vierailija
4/49 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta! Siivoojilla on älyttömän pieni palkka ja raskastyö. Siivoojat ovat hiljaisia ja näkymättömiä. Teidän pitäisi meuhkata niin kuin hoitajat tekevät Suomessa.

Vierailija
5/49 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sen osaa tyhminkin. Ei tarvi osata mitään. Kuka vaan nyt osaa siivota, mutta kirurgeiksi ei meistä kaikista olisi.

Vierailija
6/49 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka on jonkin verran suhteessa työn vaativuuteen. Jos osaaminen on lattian luuttuamisen tasoa, niin palkkakin on pieni.

Vierailija
7/49 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen ei tarvitse koulutusta, kuka vain osaa siivota. Lisäksi yritykset ei halua maksaa siivouksesta hurjia summia.

Vierailija
8/49 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulen siivoamaan kotisi, paljonko olet valmis maksamaan mulle siitä?

Vierailija
9/49 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännetään asia toisinpäin. Miksi teet pienipalkkaista siivoojan työtä? Hae jonkin ison firman esim. toimitusjohtajaksi, palkkakin aivan toinen.

Vierailija
10/49 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hävyttömiä vastauksia ja ei , en ole siivooja . Työn raskauteen verrattuna palkka on pieni! Miten he pärjäävät esim. pks-seudulla missä asunnot / vuokrat ovat kalliita ? Ja hei, ilman heitä mikään yritys ei pysyisi pystyssä pitkään.

Vierailija
11/49 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta! Siivoojilla on älyttömän pieni palkka ja raskastyö. Siivoojat ovat hiljaisia ja näkymättömiä. Teidän pitäisi meuhkata niin kuin hoitajat tekevät Suomessa.

Oikeastihan hoitajat eivät juurikaan meuhkaa. Minimimitoitus pysyy juuri ja juuri pystyssä siksi, että hoitajat joustavat ja suostuvat tekemään 13-tuntisia työpäiviä ja jatkuvasti siirtelemään vapaapäiviään.

Vierailija
12/49 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina ihmetellyt sitä, että miksi tehdä duunia pienipalkkaisena siivoojana  ja vielä toisen palkollisena...

Kyllä mä tajuan, että nuori tekee tollaista duunia opiskelujen ohessa, mutta kyllä ihmisellä pitäisi olla enemmän haaveita kuin lattian luuttuaminen. Kun työstä ei edes makseta hyvin niin wtf.  Jos on itsenäinen siivousyrittäjä voi sentään ehkä jotain voittoakin tehdä, mutta ihan vaan työntekijänä siivoaminen huonolla palkalla on ihmeellistä.

Kannattaa nyt opiskella jotain ettei jää siivoojaksi.

Vierailija
13/49 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska sen osaa tyhminkin. Ei tarvi osata mitään. Kuka vaan nyt osaa siivota, mutta kirurgeiksi ei meistä kaikista olisi.

Moni siivoustyö on sellainen, jota ei voi tehdä ollenkaan, jos ei ole fyysisesti täysin terve ja hyvässä kunnossa. Sen lisäksi henkisesti sen verran terve, että ei kärsi uupumuksesta tai mistään ongelmasta väsymisen suhteen. Monella työpaikalla työt myös alkavat kuudelta. Huomattava osa ei selviä sellaisesta työstä esimerkiksi masennuksen takia.

Vierailija
14/49 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska heillä on lyhyt koulutus. Suomessa palkka ei tule työstä tai työnteosta vaan koulutuksen pituuden mukaan.

Vierailija
15/49 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, koska asiakkaat eivät maksa siivouspalveluista paljon mitään. Siirtymisiin menee aikaa eikä niistä tule rahaa mutta palkkaa pitäisi maksaa. Minäkin meinaan pistää pillit pussiin ja potkia kolme ihmistä pihalle, koska ei ole vaivan väärti

Vierailija
16/49 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin töistä juuri ja taas mietin että miksi siivoojien palkka on niin pieni. Joka päivä sama juttu. Pitää juosta paikasta toiseen ja revetä kolmeen paikkaan samaan aikaan ja vielä pitäisi samalla tehdä jotain mitä joku pyytää. Raskaiden säkkien kantamista, raivolla moppaamista ja vauhdilla pöytien pyyhkimistä. Ja minun työssäni vielä kahvienkin keitto jossakin välissä. Tää on ihan uskomatonta. Joka työpäivän jälkeen olen niin loppu että olisin jo valmis kaatumaan sänkyyn. Perjantaina en meinaa jaksaa tehdä enää mitään kun olen niin puhki.

Mutta, miksi palkka on niin helkutin pieni??? Pitäisi olla todella paljon enemmän siihen nähden millaisia päiviä on. Mähän olen ihan hullu kun tätä teen. Mutta eipä löydy muutakaan... Huoh

Johtuisikohan se tuosta ihan noin yleisemminkin?

Vierailija
17/49 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on fyysinen työ jonka oppii se kaikkein tyhminkin urvelo - olettaen ettei nyt ihan mistään vaativammasta esim. leikkaussalien siivonnasta kyse ole. Niissä tosin palkka onkin isompi sitten.

Vaatimattomasta työstä on vaatimaton palkka. Hanki koulutus vaativammalle alalle ja sen alan työpaikka vastuineen niin rahaakin alkaa kummasti tulla. mitä enemmän ajatustyötä ja vähemmän sinkoilua fyysisesti työn erässä, sen isompi palkka.

Vierailija
18/49 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

työstä maksetaan pientä palkkaa, koska kukaan ei ole valmis maksamaan siivoustyöstä. Kotitaloudet ja yritykset kilpauttavat koko ajan siivousfirmoja.  Siivous on pakollinen ja mahdollisimman pienenä pidettävä  kuluerä monille yrityksille.

Palkan pienuuteen vaikuttaa myös se, ettei alalla työskentelyyn vaadita pätevyyttä tai koulutusta. Työ on suhteellisen helppoa oppia melkein kaikille, jotka vain haluavat.

Sama ongelma on myös kahvilatyöntekijöillä, kaupankassoilla yms. työtä tekevillä. Kukaan ei ole oikein valmis maksamaan tästä työstä koituvia kustannuksia, yrittäjän on pakko piilottaa ne hintoihin kuitenkin...  Kysymys onkin miksi me emme ole valmiita maksamaan puhtaanapidosta? Tai sunnuntai aukioloajoista?

Vierailija
19/49 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin piruuttaan oikotien palkkavertailua. joku vitsiniekka on selvästi halunnut modifioida siivoojan keskipalkkaa. :-D

Kokemus vuosina       Palkka

0 - 2 v.                              12914 €

2- 5 v                                2031 €

5 - 10 v                            1549 €

10 - 15 v.                         2058 €

yli 15 v.                             3102 €

Vierailija
20/49 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ymmärrä kysymystä, ootko vajaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi