Olen odotellut kaksi vuotta perintöä, nyt perinnöstä ei jää jäljelle mitään
Alunperin summa oli melken 6000€, nyt jotkut osalliset alkoivat riitelemään koska pesää jakamassa on yksi lehtolapsi. En viitsi yksityiskohtia selittää, mutta perinnönjako piti suorittaa keväällä 2015, edelleenkään ei ole jaettu. Tässä kuussa piti päästä viimein sopuun, mutta nyt joku kaunainen kurppa on alkanut vänisemään että hänelle kuuluu tuo lehtolapsen osuus ja "äpärän" pitäisi luopua perinnöstään.
Perintö jaetaan luultavasti joulukuussa, silloin jaettavaa on enää vajaat 2000€
Voi hyvä luoja, tekisi melkein mieli luopua omasta osuudestani, mutta siitähän nuo kääkät vasta saisivat riideltävää. Perintö on siis iso, mutta jakajia on aivan jumalattomasti, suurin osa erittäin iäkkäitä ihmisiä jotka saattavat itsekin kuolla ennen kuin perintö saadaan heidän riitelynsä takia jaettua.
Kommentit (25)
Siis koko perintö ennen jakoa 6000/2000 €? Eipä ole hääppöinen summa...
Yh, oksettavia nämä perinnön odottajat. Kai jo kyseisen henkilön elossa ollessa kärkyit perintöä?
Biologisen lapsen (en halua käyttää käyttämäämääsi rumaa sanaa) ei tietenkään tarvitse luopua perinnöstään toisen verisukulaisen vuoksi.
Ihme porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Yh, oksettavia nämä perinnön odottajat. Kai jo kyseisen henkilön elossa ollessa kärkyit perintöä?
En, ihan yllätyksenä tuli koko perintö. :D Olen pa opiskelija, niin olisi ollut kyllä käyttöäkin tuolle rahalle. Minäkö tässä toimin väärin, kun asiallisena odottelen ja olen hoitanut omalta osaltani kaikki pyydetyt paperit nopeasti? Ja sitten jotkut tappelevat ihan viimeiseen hengenvetoon jostain parista tontusta, vaikka nämä tappelijat ovat kaikki varakkaita ja hyvin toimeentulevia ihmisiä.
Miksi haukut lehtolasta äpäräksi? Hänellä on sinua isompi oikeus perintöön kuin sinulla. Oletko kateellinen?
No luovupa sitten perinnöstä jos et muka ole sitä kärkkymässä. :) Ai raha sittenkin vähän houkuttaa? Sitähän minäkin.
Hyi AP, häpeä.
Puuttuuko tuosta kaksi tai kolme nollaa?
Vierailija kirjoitti:
No rintaperillisille on menossa kaiketi kymppitonneja, siitä tämä tappelu alkoikin, kun lehtolapsi tuli ilmi.
AP
Onpas mitätön perintö. Joku persaukinen vanhus kuollut ja persaukiset sukulaiset käsi ojossa tappelemassa almuista. Kunnon wt-suku.
Minä saan aikanaan n. 50 000€ perintönä. Ja tässäkin on monta jakajaa. :)
No onhan perintö alunperin varmaan ollutkin iso, kun ap sanoi että jakajia on erittäin paljon. Jos perinnöstä aletaan riitelemään, niin koko raha hupenee nopeasti lakimiehen palkkoihin ja pesän hoitokuluihin.
Tässä siis klassinen tilanne, jossa tapellaan ettei toinen vaan saa enempää, vaikka itse ei saisi lopulta penniäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No rintaperillisille on menossa kaiketi kymppitonneja, siitä tämä tappelu alkoikin, kun lehtolapsi tuli ilmi.
AP
Edelleen, puuttuuko tästä 2 tai 3 nollaa? Itse en jaksaisi edes lähteä osalliseksi tuollaiseen senttiperintöön.
Siis perintöä tulossa ei-rintaperillisille 6k/naama. Opettele ap kirjoittamaan niin tässäkin aloituksessa olisi ollut jotain järkeä.
Mikä perillinen sinä olet jos et ole rintaperillinen. Oletko jonkun kuolleen rintaperillisen perillinen? Ei se perintö siitä pienene. Jos joku riitelee perinnöstä niin riitelee omalla rahallaan. Ei jonkun osakkaan nostamaa oikeusjuttua makseta pesästä. Jokainen vastaa omista nostamistaan oikeusjutuista.
Kyllä varmaan itsekullekin kelpaisi yllätysperintö, ihan tekopyhää alkaa haukkumaan ap:ta rahanhimosta.
Noin pieneen pesään ei edes pesänjakajaa kannata hakea koska hänen laskunsa maksetaan pesästä. Mitä enemmän pesänjakaja tekee töitä sitä pienemmäksi pesä menee. Ja kun valitetaan pesänjakajan työstä tulee aina vain lisää laskua.
Joko ap olit miettinyt että pääset kesällä ryyppäämään kuolleen sedän rahat?
Suomessa ei voi saada ns. yllätysperintöä. Ihmisen perii hänen lapsensa, sisaruksensa, lapsenlapset tai sisarusten lapset. Jos lapsia ja sisaruksia on hengissä, ei alempi sukupolvi saa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Joko ap olit miettinyt että pääset kesällä ryyppäämään kuolleen sedän rahat?
Suomessa ei voi saada ns. yllätysperintöä. Ihmisen perii hänen lapsensa, sisaruksensa, lapsenlapset tai sisarusten lapset. Jos lapsia ja sisaruksia on hengissä, ei alempi sukupolvi saa mitään.
Kyllä minä olen saanut. En ole hirveästi tekemisissä edes lähisukulaisten kanssa. Sain viime kesänä ihan mukavasti perintöä edesmenneen äitini sedän kuollessa. Jakajia ei ollut paljon. En ollut eläissäni edes nähnyt koko ihmistä.
Onpa kummallisia kommentteja. Itse ymmärrän ap:tä oikein hyvin. Olen sivusta seurannut muutamia tällaisia tapauksia, joissa Tyyne-tädin Neuvostoliitosta tuomat kahvikupposetkin saattavat aiheuttaa ikuiset arvet jättävän perintöriidan.
Nauran räkäisesti jos ap joutuukin makselemaan pesän velkoja kun perinnöstä ei saada enää maksettua juoksevia kuluja. :D näinkin voi käydä. Etkä voi enää edes luistaa velanmaksusta kun olet paperit kirjoittanut.
Tämän takia en halua ikinä sekaantua isoihin vanhoihin peruihin. Mitä vanhempia osakkaat ovat, sitä aggressiivisemmin rahasta tapellaan.