Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesälomabudjetti 0 euroa

Vierailija
20.04.2017 |

Onneksi lapset ovat sopeutuvaisia.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesällä voi tehdä kaikkee ilmasta kivaa. Mökkeillä, soudella ja samoilla metsässä.

Niin, mokki ja vene on ilmaisia jokamiehen oikeuksia.

Ei tietenkään ole. Aika monilla on oma mökki ja vene. Nyt puhuttiin lomabudjetista ja mökillä ei pahemmin rahaa kulu.

Me emme omista yhtään mitään.

Tietokoneen ja kitisevän suun?

Osaat varmaan lukea ja kävellä? 5 km ympyrä asunnostasi ja siinä on 1000 kivaa asiaa mitä voi tehdä kävelymatkan päässä. Jos viitsii. Mutta saat kitistä täällä koko kesäloman  - oma valinta.

Vierailija
22/46 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan että saatte parhaat säät :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä lapsia? Jos alle 10-vuotiaita, niin varsinkin silloin on helppo keksiä ilmaista tekemistä. Kyllä isommat lapsetkin tietty metsäretkistä ja vesisodista tykkää, mutta meillä ainakin osaa teinit jo pyytää vähän spesiaalimpaakin.

Vierailija
24/46 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä lapsia? Jos alle 10-vuotiaita, niin varsinkin silloin on helppo keksiä ilmaista tekemistä. Kyllä isommat lapsetkin tietty metsäretkistä ja vesisodista tykkää, mutta meillä ainakin osaa teinit jo pyytää vähän spesiaalimpaakin.

Alle 10v ja koulussa voivat sitten keksiä jotain jos aineen kirjoittavat. Varmaan kuitenkin käydään uimassa, huvipuistossa ja jossain luontoreissuilla yms.

Vierailija
25/46 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa! Ei lomastressiä. Saa vain olla. Kesä on niin lyhyt ja kaunis. Emme ole käyneet kesäisin ulkomailla kohta 15 vuoteen

Vierailija
26/46 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nykyisin pitäisi olla aina lomabudjetti ja hillua ties missä? Kun minä olin lapsi ysärinä niin hyvin harva lähti mihinkään. Lapset leikkivät ulkona ja käytiin uimassa ja kivaa oli. Vanhemmat oli kotona tai töissä. Muutaman kerran käytiin sukulaisilla.

Vierailija
27/46 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kesä tulee taas täysin yllättäen? Yhteiskunnan vika kai?

Vierailija
28/46 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesällä voi tehdä kaikkee ilmasta kivaa. Mökkeillä, soudella ja samoilla metsässä.

Mökkeily ja soitelu ainakin vaatii budjettia, jos ei omista mökkiä ja venettä (kuten varmaan suurin osa suomalaisista). Metsään pääsee sentään edullisesti, vaikka ei autoa omistaisikaan.

Useimmilla Suomalaisilla on kesämökki käytettävissään. Mökkejä on lähes kaikilla ja joillakin on ihan ongelmaksi asti, kun kummankin suvun isovanhemmat kärttävät perhettä omille mökeilleen ja omassakin pitäisi ehtiä käydä. Tuossa uonohtuu herkästi se, että on ihmisiä, joilla ei ole omaa kesämökkiä eikä edes lähisuvusta löydy. Suomessa oli vuonna 2015 501600 kesämökkiä, mutta ne eivät tosiaan jakaudu tasaisesti kaikille. Minua harmittaa asioiden pitäminen itsestään selvänä. Vaikka sinä itse olisit mökkeillyt lapsesta asti ja valinnanvaraakin löytyy mökeissä, niin koita ymmärtää, mahdollisuus mökillä oloon ei ole mitenkään itsestään selvä asia ja kansalaisoikeus.

Vierailija
29/46 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässäkin ketjussa näkee kuka on syntynyt kultalusikka hanurissa. Mökkejä ja venettä sormien ja varpaiden välit täynnä ja tietenkin kaikki tullut perintönä jne ja ei tajuta että kaikilla ei ole mitään mahdollisuutta edes päiväretkelle mökille kun lähipiirissä ei kenelläkään ole. Esim minä tunnen useamman ihmisen joilla ei ole mökkiä kun ihmisiä joilla se olisi.

Vierailija
30/46 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nykyisin pitäisi olla aina lomabudjetti ja hillua ties missä? Kun minä olin lapsi ysärinä niin hyvin harva lähti mihinkään. Lapset leikkivät ulkona ja käytiin uimassa ja kivaa oli. Vanhemmat oli kotona tai töissä. Muutaman kerran käytiin sukulaisilla.

Tätä minäkin. Vanhemmilla olisi kyllä ollut varaa reissuihin, mutta koko perhe tykkäsi vain loikoilla tutuissa paikoissa. Ei kukaan kaivannut mitään lähiseutua suurempaa reissailua.

Vierailija
31/46 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän 2 hengen lomabudjetti yhtäreissua kohden on 6000€. Mene töihin ja säästä!

Meilläkin ja vain yhtä henkeä kohden 6k. Säästä enemmän imbesilli!

Vierailija
32/46 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla-budjetillakin voi tehdä monelaisia retkiä. Erilaiset kansallispuistot, luonnonpuistot ja retkeilyalueet ovat vapaassa käytössä. Esimerkiski Uudellamaalla on kymmenittäin erilaisia retkeilyyn sopivia alueita. Ruokailuhan itse kokaten ei maksa sen enempää, kuin kotonakaan, joten siitäkään ei lisäkuluja tule. Fillarilla pääsee pitkälle. Teltta makkari ja keitin matkaan ja menoksi.

Vierailija
33/46 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollu 0 euroa. Kesälomaakaan ei ole ollu kolmeen vuoteen.

Vierailija
34/46 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä olisi varaa matkustaakin mutta ei tehdä sitä kesälomalla paljonkaan, miksi kun juuri on parhaat kelit paistatella. Jos pääkaupunkiseudulla asuu tai lähellä niin lintsi on kaikille avoin, pienemmille lapsille laitteet ovat suurelta osin ilmaisia, ja pariin laitteeseenkin ja hattaraan kai voi pistää. Monia ilmaisia lastentapahtumia, ja ei vähäisimpänä uimarannat ihan missä vaan. Pks pääsee muutamalla eurolla kokemaan merimatkan esim. Pihlajasaareen, siellä keittokatoksia ja uimarantaa. Sellaisissa paikoissa me ollaan käyty, halvat bussi/junaliput paikkaan x ja retkeily luonnossa, tykätään pikkulastenkin kanssa. Siellä hermo lepää, telttojakin saa lainata kirjastosta. Ja tuoreita herneitä ja mansikoita, kun rahat on säästyneet muissa jutuissa.

Vierailija
35/46 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi suositella edes Onnibussin 1 e lippuja. ;-)

Vierailija
36/46 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse aion vaan juua jumalattomat kännit ja makoilla puistossa

Varo ettei punkit käy kimppuun.

Vierailija
37/46 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi olla aina jotain ihmeellistä? Me ollaan opiskelijoita ja lapsia pari kappaletta. Lomabudjetti näyttää siltä että hyvä kun ruokaa saa :D Eiköhän kuitenkin jotain keksitä, esim sukulaisten mökille, Suokkiin, luontopoluille, rannalle, piknikille, puistoon, pelaamaan fudista, Fallkullaan jne.

Vierailija
38/46 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli viime kesä todella tiukka, koska keväällä jouduttiin pois kotoa homeen vuoksi ja paljon tavaroita piti korvata ja vuokria piti alkaa makselemaan. Ylimääräistä kesällä jäi tasan 0 euroa oikeastaan mihinkään.

Riippuen tietysti lasten iästä, ei meillä ainakaan kuulunut ainuttakaan valituksen sanaa. Kun on lämmintä niin uimaan. Kierrettiin kaikki kaupungin ilmaiset kesätapahtumat joita oli yllättävän valtava määrä. Sadepäivät kirjastossa ovat mukavavia ja lainattiin mukaan aina kirjoja ja leffoja. 

Pyöräiltiin lasten kanssa paljon, ja pidettiin eväsretkiä puistoissa ja metsässä. Otettiin itselle haasteeksi käydä kaupungin jokaisella leikkipaikalla, joten jokainen päivä tuntui erilaiselta.

Itku minulle meinasi tulla kun kesän lopuilla yhtenä iltana 5v. esikoinen, jota oli sitä ennen kesäisin käytetty Linnanmäet ja Korkeasaaret, totesi että on kyllä ollut ihan paras kesä.

Vierailija
39/46 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mökkeily ja soitelu ainakin vaatii budjettia, jos ei omista mökkiä ja venettä (kuten varmaan suurin osa suomalaisista). Metsään pääsee sentään edullisesti, vaikka ei autoa omistaisikaan.

Useimmilla Suomalaisilla on kesämökki käytettävissään. Mökkejä on lähes kaikilla ja joillakin on ihan ongelmaksi asti, kun kummankin suvun isovanhemmat kärttävät perhettä omille mökeilleen ja omassakin pitäisi ehtiä käydä. Tuossa uonohtuu herkästi se, että on ihmisiä, joilla ei ole omaa kesämökkiä eikä edes lähisuvusta löydy. Suomessa oli vuonna 2015 501600 kesämökkiä, mutta ne eivät tosiaan jakaudu tasaisesti kaikille. Minua harmittaa asioiden pitäminen itsestään selvänä. Vaikka sinä itse olisit mökkeillyt lapsesta asti ja valinnanvaraakin löytyy mökeissä, niin koita ymmärtää, mahdollisuus mökillä oloon ei ole mitenkään itsestään selvä asia ja kansalaisoikeus.

Jep. Mun isovanhemmilla eikä omilla vanhemmilla ole ollut mökkejä, ja sedillä ja tädeilläkin vasta kun olen ollut vähintään teini. Sen sijaan miehen lapsuudenperheellä on käytössä kolmekin kesämökkiä ja ollut "aina", eli ei tosiaan jakaudu tasaisesti.

Vierailija
40/46 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli viime kesä todella tiukka, koska keväällä jouduttiin pois kotoa homeen vuoksi ja paljon tavaroita piti korvata ja vuokria piti alkaa makselemaan. Ylimääräistä kesällä jäi tasan 0 euroa oikeastaan mihinkään.

Riippuen tietysti lasten iästä, ei meillä ainakaan kuulunut ainuttakaan valituksen sanaa. Kun on lämmintä niin uimaan. Kierrettiin kaikki kaupungin ilmaiset kesätapahtumat joita oli yllättävän valtava määrä. Sadepäivät kirjastossa ovat mukavavia ja lainattiin mukaan aina kirjoja ja leffoja. 

Pyöräiltiin lasten kanssa paljon, ja pidettiin eväsretkiä puistoissa ja metsässä. Otettiin itselle haasteeksi käydä kaupungin jokaisella leikkipaikalla, joten jokainen päivä tuntui erilaiselta.

Itku minulle meinasi tulla kun kesän lopuilla yhtenä iltana 5v. esikoinen, jota oli sitä ennen kesäisin käytetty Linnanmäet ja Korkeasaaret, totesi että on kyllä ollut ihan paras kesä.[/quote Joko voitte asua kotona ne?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän