Hemmetin mykoplasma
Nyt alkaa pikkuhiljaa hermot olla kireellä! Vuoden alusta sairastettu. Ensin pidettiin influenssana, kunnes selvisikin, että mykoplasmahan se olikin.
Nyt on jo useiden viikkojen ajan selvitä tästä.
On mm.
- syöty 2 viikon antibioottikuuri
- levätty
- lisätty vitamiineja
Ei vaan tunnu auttavan. Nytkin heräsin uuteen aamuun jumalaton kipu ja kuvotus keuhkoissani. Kuumetta on 37,2. Olo on melkoisen paska. Tätä yleistä huonoa oloa, kuvotusta on joutunut kestämään jo pitkään. Parina aamuna olen oksentanutkin keuhkojen kivun vuoksi. Ruoka ei maistu. Sydän hakkaa, syke on korkealla. Olen pariin otteeseen yrittänyt käydä vähän kävelyllä, mutta sen jälkeen olo on aina ollut kuin jyrän alle jääneellä. Hiottaa, etoo, sattuu, väsyttää. En tiedä miten pitkään enää jaksan tätä.
Millaisia mykoplasma-kokemuksia teillä on? Miten siitä on päästy eroon? Vai onko päästy?
Alan olla epätoivoinen ja vertaistuki tuntuisi tällä hetkellä mahtavalta...
Kommentit (13)
Tarkkaile, ettei kuitenkaan ole POTS, jota on nyt esiintynyt paljon.
Vierailija kirjoitti:
Joo tiedän tunteen. Kuulostat luotettavalta niin pyydä naislääköriä kotikäynnille? Hän vähän koskettaa reiden sisäpintaa ja kysyy tunnetko mitään? sanot vain kun hän voi lopettaa
Olisi parempi että sinun kaltaisesi ihmiset pitäisivät vain suunsa kiinni.
Ei oo muut tainnu sairastaa. Voi helkkari...
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei oo muut tainnu sairastaa. Voi helkkari...
-Ap
Haluaisitko että olis? Eikö ole vain hyvä että eivät ole sairastaneet.
Tuttu on. Kesti kauan ja miehellä äityi keuhkokuumeeksi.
Jos oikein muistan, niin mitkään perusantibiootit eivät auta, eikä antibiootit auta enää alkupäivien/viikkojen jälkeen. Minullekin määrättiin, mutta en syönyt, koska lääkärin mukaan olin jo ollut liian kauan kipeänä. Aattelin, että en tuhoa jäljellälevaa vastustuskykyä.
Kyllä me parannuttiin, mutta meni siihen tosi kauan. Olin lisäksi koko seuraavan talven ihan tajuttoman väsynyt. En tiedä, johtuiko mykoplasmasta. Itse luulen niin.
Lähinnä pitää malttaa välttää liikuntaa ja rasitusta sydänongelmien takia.
Jostain luin että mykoplasma voi kestää pahimmillaan jopa kolmosen vuotta tai jopa kroonistua. Pitäs osata ottaa rauhallisesti.
vähintään kuukauden Docimycin kuuri alle ja lisäksi Montelukast keuhkoihin. Tarvittaessa Relvar Ellipta inhalaattori. Näillä voin jotenkin tauti talttua, kokemusta on. On lääkittävä tarpeeksi pitkään. Suomessa mykoplasman tietämys huonoa lääkäreillä ja vähäteltyä. On muutamia asiantuntijalääkäreitä. Urheilijat saavat hyvää mykoplasmahoitoa,kun on heidän ammatistaan kysymys.
Doximed tais olla nimeltään. Vahva oli ainakin...
-Ap
Ite sain 3 päivän antibioottikuurin jotain tosi vahvaa antibioottia. Kyllä se sillä lähti.Ja levolla.
Oireina oli mm. yskä, joka meinasi viedä tajun, kun ei yskänpuuskassa meinannut saada henkeä vedettyä. Yleiskunnon heikentyminen ja kova kuume.
Teillä ei ole mitään oikeaa tietoa mikä on vahva antibioottikuuri.
Otetaan esimerkkejä:
Tuberkuloosi:
Yleisin aloitusyhdistelmä on isoniatsidi + rifampisiini + pyratsinamidi + etambutoli.
Keuhkoklamydia:
http://www.mediuutiset.fi/uutisarkisto/keuhkoklamydiaan-useampaa-antibi…
Suosituksena on yleensä doksisykliini, atsitromysiini ja metronidatsoli yhdistelmänä
Paratuberkuloosi:
https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT00513552
Drug: Rifabutin, Clarithromycin, and Clofazimine
Doksisykliinillä tai vastaavilla ei yksinään ole juuri minkäänlaisia vaikutuksia tärkeimpiin taudinaiheuttajiin, ei myöskään borrelioosiin, johon sitä usein määrätään.
Joo tiedän tunteen. Kuulostat luotettavalta niin pyydä naislääköriä kotikäynnille? Hän vähän koskettaa reiden sisäpintaa ja kysyy tunnetko mitään? sanot vain kun hän voi lopettaa