Lasten tapaamiseen tuominen
Ero eksästä ei ollut kovin siisti vaikka näennäisesti mitään isompaa draamaa ei näkynyt ulospäin. Puhevälit on lähes poikkeuksetta huonot, joskus vähän paremmat jos eksä on hyvällä tuulella. Eksä ei kestä yhtään kritiikkiä, edes aiheellista sellaista, ja kostaa mykkäkoululla tai muuten hankaloittamalla elämää. Yhteisiä lapsia on.
Yksi ongelma on myös se, että erosta lähtien eksä on vältellyt näkemistäni. Tiedä sitten soimaako omatunto vai liittyykö se tuohon aiemmin mainittuun asiaan ettei halua puhua, koska kokee kaiken kritiikiksi itseään kohtaan. Joka tapauksessa tästä on tullut ärsyttävä ongelma, koska eksä on keksinyt uuden tavan vältellä näkemistäni vielä enemmän. Tapaamisiin ja lasten hakemiseen ja luovuttamiseen liittyen hän laittaa ainakin jonkun muun asialle, esimerkiksi uuden aviomiehensä, lasten isovanhemmat, tädin, siskon, veljen jne. Kunhan vaan ei itse tavitse olla läsnä. Viimeksikin sanoi puhelimessa tulevansa hakemaan lapset ovelta kun soitin pihalta autosta, mutta yllättäen taas sieltä lyllersi hänen uusi miehensä vastaan. Silloin ilmoittaa hakijan tai vastaanottajan nimen ennakkoon jos tietää ettei ole itse ollenkaan läsnä paikalla eli jotain tietoista kiusantekoa ja välttelyä tuossa on.
Olen mielestäni ollut hyvin pitkämielinen asian kanssa enkä ole nostanut mitään meteliä, mutta olen parin muun asian tiimoilta joutunut sanomaan eksälle ettei minulla ole lapsia hänen uuden miehensä kanssa vaan hänen. Veti tietysti herneen nenään siitäkin. Nipotanko turhasta vai mitä mieltä olette? Voinko sanoa asiasta reilusti mielipiteeni eksälle?
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Kunhan lapset pääsevät oikeista ovista oikeaan aikaan sinne minne pitikin, niin asiathan hoituvat hyvin. Tuskin tulisit paremmalle tuulelle exäsi näkemisestä joten mielestäni jäät voiton puolelle tuolla tavalla.
Kyllä minun mielestäni tapaamisen yhteydessä olisi luontevaa ja järkevää vaihtaa lasten kuulumisia ja muita vastaavia tietoja. Sen sijaan jos eksä sattuu paikalle niin ainoa mikä häntä kiinnostaa on luetella, että lapsilla on varmasti kaikki tarvittavat henkilökohtaiset tavarat mukana. Sekin taitaa olla jokin omaatuntoa kiusaava asia hänellä, tosin minun elämääni se helpottaa joten siitä ei ole pahaa sanottavaa.
Minulla on ollut eron jälkeen vaikeuksia saada tietoja lasten tilanteesta ja mm. koulunkäynnistä vaikka olen eksää siitä muistuttanut useampaan kertaan. Lopulta sitten sain häneltä lasten Wilma -tunnukset, jotta pysyn edes jotenkin kärryillä. Asiaa on hankaloittanut vielä pitkä välimatka joka oli eksän valinta sekin. Tosin kuulemma ovat siirtymässä jollain aikavälillä lähemmäs takaisin. Joten se helpottanee jonkin verran.
Eksän näkeminen ei minua saa pahalle tuulelle, enemmän se häntä tuntuu vaivaavan. Minusta on surullista, että aikuiset ihmiset joilla on yhteisiä lapsia eroavat ja kuvittelevat (tai toinen osapuoli kuvittelee) ettei tarvitse enää olla missään tekemissä eron jälkeen.
Lapsiin liittyvät akuutit asiat voi jakaa vaikka sähköpostilla. Sinulla on tapaamisoikeus lapsiisi, eikä rakkaaseen entiseen puolisoosi. Jos saat lapset sovitusti anna olla.
Kylläpäs täällä on paljon katkeria naisia, jotka eivät halua nähdä eksäänsä tai kertoa tälle lasten kuulumisia. Kertokaa mikä siinä on niin kamalaa? Soimaako teillä omatunto kun olitte aloitteellisia eron kanssa vai mikä se ongelma on? Oikeasti kuvittelette, että se eksä katoaa maan päältä eron jälkeen ja lapset menee jonnekin leirille tapaamisten ajaksi? Minun mielestäni pitäisi olla vähän enemmän selkärankaa jos kerta pystyy kerta eroamaan.
P.S. Entä jos kuulumisia tai tietoja ei käytännössä saa edes sähköpostilla vaan eksä käyttää lapsia tiedon välittämiseen?
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs täällä on paljon katkeria naisia, jotka eivät halua nähdä eksäänsä tai kertoa tälle lasten kuulumisia. Kertokaa mikä siinä on niin kamalaa? Soimaako teillä omatunto kun olitte aloitteellisia eron kanssa vai mikä se ongelma on? Oikeasti kuvittelette, että se eksä katoaa maan päältä eron jälkeen ja lapset menee jonnekin leirille tapaamisten ajaksi? Minun mielestäni pitäisi olla vähän enemmän selkärankaa jos kerta pystyy kerta eroamaan.
P.S. Entä jos kuulumisia tai tietoja ei käytännössä saa edes sähköpostilla vaan eksä käyttää lapsia tiedon välittämiseen?
Me viestitellään exän kanssa lapsen kuulumiset päivittäin messengerillä ja kummallakin on lapsen Helmi-tunnukset. Ei ole mitään syytä naamakkain tavata, vaikka ei kummallakaan sitä vastaankaan mitään ole. Anna eksäsi olla. Kuulostaa siltä, että sua vain harmittaa, että hän ei jostain syystä toimi haluamallasi tavalla.
Täytyy varmaan sitten muuttaa myös omia toimintatapoja jos naiset kerran ajattelevat näin. Olen joustanut lasten edun vuoksi todella monessa asiassa vaikka olisin voinut olla huomattavasti hankalampi. No kiittämättömyys on maailman palkka.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy varmaan sitten muuttaa myös omia toimintatapoja jos naiset kerran ajattelevat näin. Olen joustanut lasten edun vuoksi todella monessa asiassa vaikka olisin voinut olla huomattavasti hankalampi. No kiittämättömyys on maailman palkka.
Onko pakko olla noin lapsellinen?
Vierailija kirjoitti:
No niin, kunnon marttyyrivaihde vain päälle: "Eksäni ei anna minulle huomiota ja kaikki muutkin naiset ovat minua vastaan, joten kostanpa tekemällä asioista hankalampia hänelle ja loppupeleissä omille lapsilleni". Tosi miehekästä, iso käsi siitä!
Jos tuo on todellinen luonteesi, niin en yhtään ihmettele, että miksi eksäsi on halunnut sinusta erota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me viestitellään exän kanssa lapsen kuulumiset päivittäin messengerillä ja kummallakin on lapsen Helmi-tunnukset. Ei ole mitään syytä naamakkain tavata, vaikka ei kummallakaan sitä vastaankaan mitään ole. Anna eksäsi olla. Kuulostaa siltä, että sua vain harmittaa, että hän ei jostain syystä toimi haluamallasi tavalla.
Tämä on hyvä ehdotus. Mielestäni viestittelyn voi hoitaa somessa, Wilma kouluun jne. Ehkä on perempi, että et väkisin exää pakota kohtaamaan. Ehkä hän näin moittii vähemmän sinua lasten kuullen (mistä on todellista haittaa lapsille).
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa, että teillä kummallakin on aika pahasti vielä riitavaihe ja kostaminen päällä?
Kunhan lapset pääsevät oikeista ovista oikeaan aikaan sinne minne pitikin, niin asiathan hoituvat hyvin. Tuskin tulisit paremmalle tuulelle exäsi näkemisestä joten mielestäni jäät voiton puolelle tuolla tavalla.