Miksi ihmiset eivät mene lääkäriin?
Lueskelin tälläisen artikkelin ja en ollut uskoa silmiäni.
http://www.iltalehti.fi/terveys/201703282200089467_tr.shtml
About joka kohdan jälkeen mietin että "nyt sen on viimein jo pakko tehdä asialle jotain". Ja paskat. Ei kerkeä, on töitä ja vaikka mitä kiireellistä, ihan sama vaikka näkökentästä puuttuu osia, laatta lentää ja kyllähän nyt päänsäryn kanssakin pystyy elämään. Buranaa vaan naamaan.
Mulla on pari ystävää jotka välttelevät lääkäriä kun ruttoa, mutta epäilen että nekin olisivat kyllä menneet tutkimuksiin jo hyvän aikaa sitten jos olisivat olleet noissa saappaissa. Onko tälläinen käytös yleistä? En vaan voi mitenkään käsittää mikä saa ihmisen toimimaan noin.
This is how I roll. A natural twenty every time.
Kommentit (67)
Suurin osa lääkäreistä on aivopestyjä, tyhmiå ja ylimielisiä. Lisäksi haluan kuolla. Siksi en mene lääkäriin.
Minä en käy siksi, että lääkärissä käyminen on kallista ja yleensä lääkärit eivät tee mitään muuta kuin kirjoittavat Kantaan virheellistä tietoa. Koen siis, että joudun vain maksamaan enkä saa rahoilleni mitään vastinetta.
Mielenterveys- ja päihdetaustaa omaavana kokemukset terveyskeskuksista on todella huonoja enkä jaksa uskoa, että kukaan siellä suhtautuisi vakavasti. Saa aika paha tilanne olla, että uskaltaudun sinne kuuntelemaan vittuilua.
Koska kukaan ei tiedä, mihin kaikkeen Kanta-tietoja käytetään 10 v kuluttua. Sieltä ei saa mitään tietoja pois, ja yksityisyyttämme kavennetaan koko ajan joka nurkasta. Minkä kerrot lääkärille nyt, se on rekrytoijan pöydällä 10 vuoden kuluttua. Onhan rikosrekisteritietojakin myyty työhönottotarkoituksiin jo 1990-luvun alusta alkaen.
Vierailija kirjoitti:
Miksikö ei mennä lääkäriin? No siksi kun homma tyssää yleensä siihen luukulla päivystävään Kerberokseen, (Manalan vahtikoiraan joka päästää ainoastaan kuolleiden haamut sisään), joka päättää oletko riittävän kuollut nähdäksesi lääkärin. Minä soitin kaksi viikkoa sitten työterveyteen aikeinani päästä lääkärinpakeille. Minut lähetettiin työterveyshoitajalle, sieltä seuraavaksi päiväksi työfysioterapeutille, viikon kuluttua taas työfysioterapeutille, sieltä taas työterveyshoitajalle, sairaslomalle ja jos nyt huomenna soittaisin, päätyisin takaisin työfysioterapeutille. Ei maksa vaivaa käydä samaa myllyä läpi. Menen siis maanantaina kiltisti töihin kitumaan taas joksikin aikaa.
Ei vitsi. Vanha ketju ja tunnistin oman kirjoitukseni. Tämä episodi päättyi vielä lukuisien työfysioterapeuttikäyntien jälkeen syyskuussa vihdoin leikkauspöydälle. Vasta leikkauspäivän aamuna näin vaivaani koskien ensimmäisen kerran lääkärin! Sairaslomaa siitä päivästä eteenpäin 2,5kk!
Eivät lääkärit ole mulle koskaan ilkeitä tai välinpitämättömiä olleet. Mutta en käy lääkärissä koska,
1) Käsketään ottaa buranaa ja tulla takaisin viikon päästä, mikäli vaiva ei mene ohi. Mitään ei tutkita.
2) Kaikki menee stressin ja väsymyksen piikkiin.
3) Ja jos ei stressin ja masennuksen, niin paperissa lukemien mt-ongelmien piikkiin.