Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset eivät mene lääkäriin?

20.04.2017 |

Lueskelin tälläisen artikkelin ja en ollut uskoa silmiäni.

http://www.iltalehti.fi/terveys/201703282200089467_tr.shtml

About joka kohdan jälkeen mietin että "nyt sen on viimein jo pakko tehdä asialle jotain". Ja paskat. Ei kerkeä, on töitä ja vaikka mitä kiireellistä, ihan sama vaikka näkökentästä puuttuu osia, laatta lentää ja kyllähän nyt päänsäryn kanssakin pystyy elämään. Buranaa vaan naamaan.

Mulla on pari ystävää jotka välttelevät lääkäriä kun ruttoa, mutta epäilen että nekin olisivat kyllä menneet tutkimuksiin jo hyvän aikaa sitten jos olisivat olleet noissa saappaissa. Onko tälläinen käytös yleistä? En vaan voi mitenkään käsittää mikä saa ihmisen toimimaan noin.

This is how I roll. A natural twenty every time.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot kokemukset. Ylimielinen, kylmä asenne, välinpitämättömyys, vähättely...

Vierailija
22/67 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että nykyään hoito on sitä Buranan määräämis luokkaa. Joka vaivaan Buranaa tai Bepanthenia. Ja ei mitään vaivauduta tutkimaan alusta alkaen kunnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vaivani tiimoilta puhunut jo ainakin kymmenelle lääkärille, mitään ei ole tapahtunut. Olen oppinut elämään vaivani kanssa, ensin vain itkin ekat 5 vuotta joka päivä.

Sitten olen kuullut joltain henkilöltä, kuinka hän on menossa leikkaukseen samasta vaivasta. Itsekseen olen ihmetellyt, miksi hänelle tehdään jotain, kun itseäni ei edes tutkita vaikka olen asiasta maininnut lääkärille.

Vierailija
24/67 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koitapa mennä lääkäriin, jos sinulla on psyykkisiä ongelmia, jotka lääkäri näkee tiedoistasi. Vaikka jalkasi olisi poikki ja luu törröttäisi ulos, niin lääkäri olisi silti sitä mieltä, että vika on päässäsi.

Siksi en mene lääkäriin.

Mulla päinvastainen tilanne. Menen lääkäriin valittamaan psyykkisiä oireitani. Lääkäri laittaa verikokeisiin, kuuntelee keuhkot ja katsoo suuhun, ja toteaa, ettei mitään vikaa ole.

Vierailija
25/67 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menisin lääkäriin, en ole sieltä vielä tähän mennessä koskaan apua saanut. Miten sieltä voisikaan saada apua, kun ei siellä ymmärretä, että ihminen on kokonaisuus ja ei ole olemassakaan mitään yhtä juttua, jonka "parantamalla" ihminen paranisi. Kun pitää laittaa koko elämä kuntoon! Kaikki lähtee ruokavaliosta, niin kauan kuin tätä ei ymmärretä, ei osata parantaa mitään, vaan oireita vaan painetaan piiloon ja pois mielestä. Lisäksi liikunta ja uni, kaikenlaisten lisäaineiden ja muun sotkun välttäminen, lääkkeitä vain akuuttiin hätään. Yhtä tärkeää kuin nuo ym. on se, että saa mielen tasapainoon, ei ole pahempaa stressiä, voi elää tyytyväisenä ja onnellisena, ajattelee, puhuu ja toimii positiivisesti. Kun nuo kaikki on kunnossa, on hyvä pohja hyvään terveyteen, vaivat paranevat sitten yleensä yrteillä ja erilaisilla vaihtoehtohoidoilla. Kaikki muu on harhaa ja humpuukia, vedätystä.

Oikeasti, kukaan muu ei sua paranna, kuin sinä itse.

Vierailija
26/67 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kun tietäisi. Läheiseni kärsi yskästä ja väsymyksestä pari vuotta ennen kuin meni lääkäriin, ei ollut aikaa, sehän oli vaan yskää,väsymys johtui siitä että teki hurjasti töitä jne. Olis itten syöpä, ja siihen kuoli vuoden sisällä diagnoosista :( Toivon että olisi mennyt lääkäriin aiemmin, ehkä tilanne olisi nyt toinen jos hoidot olisi saatu aloitettua aiemmin.

Vierailija
27/67 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en helposti mene lääkäriin, koska lääkärit aina vähättelevät tai hyppäyttävät uudelleen. Jos ei mene viikossa ohi, niin tule sitten uudestaan. Ei, ei se noin saa mennä.

Vierailija
28/67 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeilin helmikuussa, miten terveyskeskukseen saisi lääkäriajan. Soitin joka päivä kaksi kertaa eli aamu- ja iltapäivällä. Vastaus oli aina sama eli mahdolliset lääkäriajat on jo jaettu, soita huomenna uudestaan. Vaikka kerroin jo ottaneeni yhteyttä parin viikon ajan, ei sillä ollut vaikutusta. Kahdesti kävin päivystyksessä, mutta siellä sairaanhoitaja tutki ja totesi, että ei ole päivystysasia.

Siksi on äärettömän hankala päästä lääkäriin, jos ei ole kolaripotilas tms.

Monelta soitit aamupäivisin? Sinne pitää soittaa HETI kahdeksalta, kun terveysasema aukeaa.

Heti klo 8, jolloin usein sai kuulla nauhoituksen tekstin, että nyt on ruuhkaa, soita 2 tunnin kuluttua. UUsintayritys klo 8.07 ja sama tilanne, seuraavan kerran klo 8.15 ja pääsy jonoon, mutta 30 minuutin kuluttua putoaa jonosta pois jne.

Minä menin tk:n luukulle itkemään. Siis ihan oikeasti itkin niin että sain hädin tuskin asiani kerrottua. Kysyttiin, jäänkö heti odottamaan. Voi mennä puoli tuntia, vai tulenko 2 tunnin kuluttua.

Mutta onhan niitäkin tapauksia, että ihminen on kuollut vuorokauden sisällä siitä, kun lääkäri on todennut hänet terveeksi.

Vierailija
29/67 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähättely. Ei ole vaiva eikä mikään ellei ole pää kainalossa. Toinen on tuo töykeys ja ylimielisyys. House telkkarissa on ihan sweet baby Jesus verrattuna suomalaisiin lekureihin.

Eli ennemmin kärsin ja varmaan sit kuolen. Lääkäriin EN MENE. Ellei sit paareilla väkisin lanssissa.

Vierailija
30/67 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo nyt oo aika selvää? Annetaan pelkkää buranaa ja sanotaan että tulit turhaan. Siksi en käy. Lapsi joskus pakko käyttää korvatulehdusten takia.

Vierailija
31/67 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyy tosissaan? xD

Epäempaattisempia ihmisiä kuin lääkärit ei olekaan. Lähdin vuosi sitten itku silmässä vakavan masennuksen ja fibron takia siellä käyneenä ja lääkäri lähinnä vittuili. Sillä palkalla pitäisi olla edes vähän empaattinen myös meille kipeille ja köyhille joilla ei ole yksityiseen varaa.

Uusin vaan reseptit Kannan kautta ja kartan kaikki lääkärit kaukaa. Kamala ammattikunta (poikkeuksia löytyy).

Vierailija
32/67 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule sen takia että kun on migreenidiagnoosi, niin ihan kaikki menee sen piikkiin ja muuta hoitoa ei saa kun buranareseptin. Ja jos tarpeeksi sinnikkäästi alkaa oireistaan valittamaan ja lääkärissä ravaamaan, niin saa buranareseptin sijaan lähetteen psykiatrille. Sellaista se on terveydenhoito nykyään Suomessa.

Vierailija
33/67 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä samaa mitä muut sanoo. Ei kaikki lääkärit ole ilkeitä ja vähätteleviä mutta monet on. Mua syyllistettiin vuosia sitten "turhaan" hoitoon hakeutumisesta, muutamia kertoja (olikin aggressiivinen syöpä) enkä niiden hoitojen jälkeen ole mennyt kuin pakon edessä paitsi tarkastuksiin. Aina vika korvien välissä kun masennustausta.

Tosi kiva tuntea olevansa vaan välttämätön paha Herra Tohtorin päivässä, josta hänelle MAKSETAAN RUTOSTI. (No onneks ei ole ruttoa enää.)

Vierailija
34/67 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei saa aikaa ja jos onnistuu saamaan niin lääkäri tarjoaa just sitä buranaa joka vaivaan ja pyytää palaamaan, jos vaiva jatkuu tyyliin kuusi viikkoa. Hyvällä onnella sillon on jo mullan alla.

Vierailija
35/67 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska terveyskeskuksiin ei saa aikoja ja päivystyksessä on valloilla asenne, että sinne ei saa tulla kuin pää kainalossa .

Vierailija
36/67 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule sen takia että kun on migreenidiagnoosi, niin ihan kaikki menee sen piikkiin ja muuta hoitoa ei saa kun buranareseptin. Ja jos tarpeeksi sinnikkäästi alkaa oireistaan valittamaan ja lääkärissä ravaamaan, niin saa buranareseptin sijaan lähetteen psykiatrille. Sellaista se on terveydenhoito nykyään Suomessa.

Tämä. Olet jo käynyt lääkärissä ja saanut diagnoosin. Sen jälkeen kaikki siihen diagnoosiin sopivat oireet laitetaan saman diagnoosin piikkiin. Miksi mennä lääkäriin, kun diagnoosi on jo tiedossa? Mulla on itsellänikin pari kroonista sairautta ja kaikki oireet, mitkä vaan voivat sopia niihin, laitetaan niiden piikkiin sen paremmin tutkimatta. Joten kun niitä oireita taas tulee, en mene lääkäriin. Vasta sitten, jos tulee jotain uusia oireita, jotka eivät liity näihin kroonisiin sairauksiini, menen lääkäriin. Mutta esimerkiksi kipu ei kuulu niihin. Jälkikäteen on tosin joskus muissa yhteyksissä lääkärit todenneet, että mulla on ollut vanhoja luunmurtumiakin. Mutta en mä nyt minkään luunmurtuman takia mene lääkäriin, kun ei kerran mikään avomurtuma kuitenkaan ole kyseessä. Ja vasta sitten, kun näitä luunmurtumia oli ilmaantunut vähän enemmänkin, lääkäri alkoi epäillä, että mun luustossani voisi olla jotain vikaa. Niinkuin sitten olikin ja sain taas uuden diagnoosin. 

Vierailija
37/67 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli lääkäri joka oli kirjaimellisesti Jekyll ja Hyde. Koskaan ei tiennyt millon tohtorilla paha päivä ja päättää purkaa sen minuun, ja millon hyvä. Siksi en uskalla mennä.

Tiedän, on erilaisia lääkäreitä, mutta vaikeaa se on silti. Sen verran usein oon saanut sättimisiä siitä, että tulit turhaan jne sekä yleistä vittuilua.

Tämä siis terveyskeskuksessa. Muusta ei kokemusta.

Vierailija
38/67 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun helsingissä tuli vapaus valita oma terveysasema, väkeä siirtyi kantakaupunkiin. Esin kallion ta:n pitäisi palvella 45000 henkilöä. Ja kaikki kansat siihen lisäksi. Eli ei sinne pääse.

Vierailija
39/67 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakavat hoitovirheet on saaneet mun inhoamaan lääkäreitä.

Vierailija
40/67 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksikö ei mennä lääkäriin? No siksi kun homma tyssää yleensä siihen luukulla päivystävään Kerberokseen, (Manalan vahtikoiraan joka päästää ainoastaan kuolleiden haamut sisään), joka päättää oletko riittävän kuollut nähdäksesi lääkärin. Minä soitin kaksi viikkoa sitten työterveyteen aikeinani päästä lääkärinpakeille. Minut lähetettiin työterveyshoitajalle, sieltä seuraavaksi päiväksi työfysioterapeutille, viikon kuluttua taas työfysioterapeutille, sieltä taas työterveyshoitajalle, sairaslomalle ja jos nyt huomenna soittaisin, päätyisin takaisin työfysioterapeutille. Ei maksa vaivaa käydä samaa myllyä läpi. Menen siis maanantaina kiltisti töihin kitumaan taas joksikin aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi