Laskuja 1190€ edestä. Siihen vielä ruoat, bensat niin 1570€ edestä menoja.
Sähkölasku, jätelasku, puhelinlaskut, terapialasku, nuohouslasku, vuokra. Ruokiin menee noin 300€/kk ja bensoihin noin 80€/kk.
Palkka 2000€ nettona. Kyllä taas tietää, miksi pitää käydä töissä.
Tuohon menoihin voi sitten vielä lisätä jotain muuta ekstraa, eihän sitä tiedä, vaikka kengät hajoaa tai jotain :D
Jippii. Mites muilla?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Te joilla on oma asunto (vaikka velkainenkin), niin se on säästöä tulevaisuutta varten. Marttyyriksi ei ole syytä ruveta, jos on mahdollisuus kartuttaa omaisuutta ja menot putoavat huomattavasti sitten kun on enää vain asunnon käyttökulut maksettavana.
Sanos muuta! Saavat vielä asua omakotitalossa monesti ja ja saavat laittaa sen mieleisekseen. Laitsppa kaupungin vuokra asuntoa mitenkään....järkyttävät muovilattiat ja valkoiset betoniseinät. Ei aina mutta liian usein. Saavat olla onnellisia omaisuudestaan ja silmänilosta, se tekeekin arjesta siedettävämmän kun on lasivitriini kaapit keittiössä, laminaatti lattia tai kaunis parketti ym.
Halvalla pääset :D Laskuja on suunnilleen koko kuukauden menojesi verran ja päälle vielä ruokakuluihin menee 800-950€/kk. Tuloja sen verran, että just ja just riittää. Säästöön ei jää mitään, hyvin harvoin voi jäädä 100-300€, mutta ne yleensä menevät sit ylinmääräisiin menoihin kuten auton korjaukseen.
Hetkinen... jos kerran olet vuokralla niin miksi sinun täytyy maksaa nuohouslasku?
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Kaikki mitä tulee, menee. Mutta onneksi riittää.
Lisätuloja tulee välillä.Lapset olivat virpomassa ennen pääsiäistä. Tehtiin 100 oksaa. Asutaan keskustassa ja ei montaa taloa pitänyt tarvinnut käydä, kun tuli määrä täyteen. N joka 3.s ovi aukesi.
Ja oksat olivat todella upeita, käytettiin niihin paljon aikaa ja lapset tekivät 10 h "työpäivän".
Ei tarvi koko keväänä ostaa yhtään karkkia karkkipäivänä ja rahaakin tuli kiitettävästi. Lapsille pesämuna kesän lomaksi.Meillä työpaikalla saa tehdä käsitöitä ja myydä ruokalassa. Ennen joulua ja pääsiäistä on ihan myyjäiset ja panostin tähän taas täysiä. Tein 200 kpl sellaisia rairuoho asetelmia, myin 5 e kpl ja sain tonnin.
Olen tehnyt näitä viikoittain marraskuusta alkaen. Nyt sitten keskitytään taas jouluun, jolloin valikoimaa pitää olla enemmän.Vapun aikana laitan ilmoituksen taloyhtiön fb.hen. Käyn pesemässä ikkunoita, 30 e asunto ja aina se vähintään 20 asuntoa tulee käytyä läpi. Pesen vain meidän taloyhtiön ikkunoita, vain 1 per päivä .
Aina jotain viritystä pitää olla. Jos ei muuta niin toriin ilmoituksia.
Ja viikonloppuna aion ottaa ison urakan. N 300 tavaraa aion syöttää vähän käytetty sivuille.
100 virpomisoksaa? Menikö vähän överiks? :D Noin monen koristerahalla olisitte saaneet kyllä pääsiäiskarkkeja varastoon ens vuodelle asti. (Olivat heti pääsiäisen jälkeen -50%... esim 6pack suklaamunia maksoi vähän päälle 1€...ja meidän Prismassa niitä oli myytävänä todella paljon :) ). Kivahan se toki on tehdä käsitöitä yms ja tienata vähän, mutta verot niistäkin pitäisi maksaa. Mutta eniten tässä nyt toi lasten 100 oksaa kauhistutti :D Meillä jo kitinä alkoi kymmenennen kohdalla ettei jaksa enää, kylmä ja jalat väsyi. (Emme asu ihan keskustassa)
Vierailija kirjoitti:
Hetkinen... jos kerran olet vuokralla niin miksi sinun täytyy maksaa nuohouslasku?
Miks ei tarttis? En ole ap, mutta maksan itsekin nuohouksen. Omakotitalossa olen vuokralla. Kai se nyt vuokralaiselle luulisi kuuluvan, kun minähän se takkaa lämmitän eli minun jäljiltä se nuohoustarve tulee, joten minä sen maksankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, että rahasi riittävät kaikkiin menoihisi. Kaikilla ei riitä.
Voi nyyh. Ikävää jos sinulla ei riitä. Jokainen on kuitenkin oman onnensa seppä. Minullakin menee paljon laskuihin rahaa ja kyllä harmittaa vietävästi, ettei oikein ylimääräistä jää. Saan valittaa ja vetää vaikka itkupotku raivarit jos niin haluan. Miksi mun pitäisi ajatella, että "jollakin menee vielä huonommin, joten älä valita"? En elä muiden elämää, vaan omani.
Esim. mua ei tippaakaan kiinnosta joku Afrikan nälkää näkevät ihmiset. Monet ihmiset sanoo just sitä tyyliin "Kannattaa nyt vain syödä sitä ruokaa, vaikket tykkääkään. Monissa maissa ihmiset näkee nälkää".
No siis souuuu? En minä mahda sille mitään, jos jossain hevonkuusessa jotkut näkee nälkää. Saan kait mä esim. siltikin valittaa vaikka jostain ruoasta että se on pahaa, ilman, että pitäisi tuntea syyllisyyttä siitä, kuinka törkeä ja itsekäs olen kun kehtaan haukkua ruokaa, kun "jossain tuolla ihmiset näkee nälkää ja sulla sentään on edes jotain ruokaa"
Hienoa että pääsit avautumaan. Helpottiko?
Tottakai helpotti. Ei se ole minun syyni, eikä minun asiani, jos jollakin on vähemmän rahaa kuin minulla tai että joku ei pysty edes maksamaan kaikkia juoksevia kuluja, kun minä sentään pystyn.
Eli minun pitäisi olla onnellinen, kun jää edes jonkunkaan verran rahaa laskujen jälkeen, kun joillakin ei jää ollenkaan? Kuten mainitsin, en elä muiden elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Kaikki mitä tulee, menee. Mutta onneksi riittää.
Lisätuloja tulee välillä.Lapset olivat virpomassa ennen pääsiäistä. Tehtiin 100 oksaa. Asutaan keskustassa ja ei montaa taloa pitänyt tarvinnut käydä, kun tuli määrä täyteen. N joka 3.s ovi aukesi.
Ja oksat olivat todella upeita, käytettiin niihin paljon aikaa ja lapset tekivät 10 h "työpäivän".
Ei tarvi koko keväänä ostaa yhtään karkkia karkkipäivänä ja rahaakin tuli kiitettävästi. Lapsille pesämuna kesän lomaksi.Meillä työpaikalla saa tehdä käsitöitä ja myydä ruokalassa. Ennen joulua ja pääsiäistä on ihan myyjäiset ja panostin tähän taas täysiä. Tein 200 kpl sellaisia rairuoho asetelmia, myin 5 e kpl ja sain tonnin.
Olen tehnyt näitä viikoittain marraskuusta alkaen. Nyt sitten keskitytään taas jouluun, jolloin valikoimaa pitää olla enemmän.Vapun aikana laitan ilmoituksen taloyhtiön fb.hen. Käyn pesemässä ikkunoita, 30 e asunto ja aina se vähintään 20 asuntoa tulee käytyä läpi. Pesen vain meidän taloyhtiön ikkunoita, vain 1 per päivä .
Aina jotain viritystä pitää olla. Jos ei muuta niin toriin ilmoituksia.
Ja viikonloppuna aion ottaa ison urakan. N 300 tavaraa aion syöttää vähän käytetty sivuille.100 virpomisoksaa? Menikö vähän överiks? :D Noin monen koristerahalla olisitte saaneet kyllä pääsiäiskarkkeja varastoon ens vuodelle asti. (Olivat heti pääsiäisen jälkeen -50%... esim 6pack suklaamunia maksoi vähän päälle 1€...ja meidän Prismassa niitä oli myytävänä todella paljon :) ). Kivahan se toki on tehdä käsitöitä yms ja tienata vähän, mutta verot niistäkin pitäisi maksaa. Mutta eniten tässä nyt toi lasten 100 oksaa kauhistutti :D Meillä jo kitinä alkoi kymmenennen kohdalla ettei jaksa enää, kylmä ja jalat väsyi. (Emme asu ihan keskustassa)
Oksat ovat saatu syksyllä risusavotasta. Mun äiti keräsi ne ja olivat kuivumassa heidän kellarissa jouluun, jonka jälkeen tulivat meidän parvekkeelle.
Teimme sellaisia liuskoja, leikkurilla leikattiin siivuja valkoisesta paperista ja värillisistä. Valkoiset paperit ovat duunista, käytettyjä kopiopapereita ja väripaperit tulivat vaihtokaupassa. Niistä taiteiltiin jänniä kulmioita, tuli matoja. Näitä tehtiin aina kun saatiin jostain väripaperia.
Koristeina muuten oli pieniä tipuja, höyheniä jne. Mulla on parissa fb ryhmässä vaihtoilmoituksia ja vaihtona on mm pääsiäiskoristeita tai askartelutarvikkeita. Noita viime vuonna tuli pieni laatikollinen ja ne mihin ne on muutettu, ei ole mennyt edes kirppiksellä kaupaksi.
Lapset ovat 5,6 ja 8 v ja kun nuorinkin tajusi hän sai yhden talon jälkeen sai enemmän rahaa kuin kuukaudessa viikkorahaa ja ei isommille sisaruksille voinut nähdä väsyttää.
Enpä oikein usko että verottajaa kiinnostaa n 2000 - 3000 e vuositulot, koska tuotosta voi vähentää materiaalikulut, joita mulla ei ole, kiinnostusta kierrätykseen sitäkin enemmän.
Nytkin sain vaihdossa todella pitkän naisten villatakin, jota tosin hiiret olivat nakertaneet palasia. Purin takin, pesin langat ja kerin rulliksi. Nyt on materiaalia yli 20 villasukkaan.
Noi kun teen yhden viikossa, saan jouluna noista helposti 10 e pari, jos viitsin tehdä kuvioita, 20 e.
Lankaa tosin ei ole kuin vain tämä, kaikki muut loppui viime vuonna eikä tänä vuonna ole vaihdoissa tullut lisää lankaa.
Koululainen oli eilen ollut metroasemalla ystävänsä kanssa.
Ottivat 50 pörriäistä myyntiin ja myivät ne n 2 h. Tänään ottivat toiset 50 ja myivät ne. Metroasemalla oli ruuhkaa ollut.
Onneksi opettaja oli sanonut enempää eivät saa, pitää jättää muillekin.
Eihän nämä ole kuin pisaria meressä mutta voi sanoa että tuleepahan tehtyä rahan eteen töitä.
Miksi ihmeessä teidän firmat on sellaisia, että sitten kun tulee konkurssi menee kaikki. Miehen firma meni konkurssiin, mutta kun firman yhtiömuoto oli osakeyhtiö, niin eivät velatkaa ole henkilökohtaisia. Konkurssipesä todettiin varattomaksi ja siinäpä se. Osakkaina firmassa olivat miehen isä ja veli, mutta he eivät olleet firmassa töissä. Olivat firmaa perustettaessa sijoittaneet siihen muistaakseni 5000 markkaa eli omistivat sen summan edestä osakkeita.