Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laskuja 1190€ edestä. Siihen vielä ruoat, bensat niin 1570€ edestä menoja.

Vierailija
19.04.2017 |

Sähkölasku, jätelasku, puhelinlaskut, terapialasku, nuohouslasku, vuokra. Ruokiin menee noin 300€/kk ja bensoihin noin 80€/kk.

Palkka 2000€ nettona. Kyllä taas tietää, miksi pitää käydä töissä.

Tuohon menoihin voi sitten vielä lisätä jotain muuta ekstraa, eihän sitä tiedä, vaikka kengät hajoaa tai jotain :D

Jippii. Mites muilla?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
22/48 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tili tuli ja meni. 2800 euroa tuli ja jäljelle jäi 160 e. + lapsilisät ensi viikolla.

Aika laihaa lientä vedetään tuleva kuu. Säästössä on 500 euroa, että siihen on kajottava, vaikka kesäksi pyrin säästämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä laskua se on tämä elämä. Kun saat yhtenä kuukautena maksettua jotku laskut esim sähkön siirto ja sähköasku niin seuraavana kuukautena tuleeki joku tyyliin vesilasku ja jätelasku. Sitten kun ne maksat niin taas seuraavana kuukautena tuleeki jo sähkön siirtolasku tai joku muu lasku. AARGGHH laskuja ja laskuja, ei sellasta kuukautta ihmisellä ole ettei ois laskuja.

Vierailija
24/48 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, laskuihin palkka menee. Mihis muuhun pitäisi? Asumismuoto yms on oma valinta.

Vierailija
25/48 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin menee laskunmaksutilille joka kuukausi siivu tuloista, ei tule sitten yhtenä kuuna yllätyksenä sähkö, vakuutus, autovero ym isommat, harvemmin laskutettavat laskut.

Mutta meneehän sitä elämiseen silti rahaa, vaikka kuinka koittaa saada niitä juoksevia kuluja minimiin...

Vierailija
26/48 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, että rahasi riittävät kaikkiin menoihisi. Kaikilla ei riitä.

Voi nyyh. Ikävää jos sinulla ei riitä. Jokainen on kuitenkin oman onnensa seppä. Minullakin menee paljon laskuihin rahaa ja kyllä harmittaa vietävästi, ettei oikein ylimääräistä jää. Saan valittaa ja vetää vaikka itkupotku raivarit jos niin haluan. Miksi mun pitäisi ajatella, että "jollakin menee vielä huonommin, joten älä valita"? En elä muiden elämää, vaan omani.

Esim. mua ei tippaakaan kiinnosta joku Afrikan nälkää näkevät ihmiset. Monet ihmiset sanoo just sitä tyyliin "Kannattaa nyt vain syödä sitä ruokaa, vaikket tykkääkään. Monissa maissa ihmiset näkee nälkää".

No siis souuuu? En minä mahda sille mitään, jos jossain hevonkuusessa jotkut näkee nälkää. Saan kait mä esim. siltikin valittaa vaikka jostain ruoasta että se on pahaa, ilman, että pitäisi tuntea syyllisyyttä siitä, kuinka törkeä ja itsekäs olen kun kehtaan haukkua ruokaa, kun "jossain tuolla ihmiset näkee nälkää ja sulla sentään on edes jotain ruokaa"

Voi jestas kuinka lapsellinen oletkaan.

Vierailija
27/48 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te joilla on oma asunto (vaikka velkainenkin), niin se on säästöä tulevaisuutta varten. Marttyyriksi ei ole syytä ruveta, jos on mahdollisuus kartuttaa omaisuutta ja menot putoavat huomattavasti sitten kun on enää vain asunnon käyttökulut maksettavana.

Vierailija
28/48 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomana kerrostaloeläjänä on laskut vähissä. Puhelin ja netti joka kk, sähkö kerran 3kk ja Hesari kerran 4kk. Vakuutus 2x vuodessa.

Vuokra toki, mutta siinäpä ne. Matkakortit 100e /kk.

Me elämme aika leveästi näköjään, kun näitä juttuja lukee.

Vierailija
29/48 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat nettotulot noin 2800 kuussa ja lapsilisät 350 e. Maksan ruokia noin tonnin, sekalaisia laskuja 200-300, autoa 150e. Kolme lasta on. Mies maksaa asumisen, auton huollot yms. Matkoihin säästän noin 300 kuussa, omalle säästötilille 300 , sijoitan noin 300.

Vierailija
30/48 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun luen näitä av:n juttuja, ihmettelen, kuinka hankalasti monet järjestävät raha-asiansa. Voin vuosikymmenien kokemuksella sanoa, ettei ole kertaakaan tarvinnut miettiä, miltä tililtä mitäkin maksetaan, kun aina kaikki tulot ovat tulleet samalle tilille, josta on maksettu kaikki menot. Ja ihan alusta saakka on pantu sama summa kummankin sijoituksiin heti päältä pois.

Kun mitoittaa perusmenot niin, että jää reippaasti pelivaraa, niin koskaan ei tili ole niin tyhjä, että pitäisi laskea loppukuusta, riittääkö rahat ruokaan.

Vierailija
31/48 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kun luen näitä av:n juttuja, ihmettelen, kuinka hankalasti monet järjestävät raha-asiansa. Voin vuosikymmenien kokemuksella sanoa, ettei ole kertaakaan tarvinnut miettiä, miltä tililtä mitäkin maksetaan, kun aina kaikki tulot ovat tulleet samalle tilille, josta on maksettu kaikki menot. Ja ihan alusta saakka on pantu sama summa kummankin sijoituksiin heti päältä pois.

Kun mitoittaa perusmenot niin, että jää reippaasti pelivaraa, niin koskaan ei tili ole niin tyhjä, että pitäisi laskea loppukuusta, riittääkö rahat ruokaan.

Mä taas en ymmärrä mitä vaikeutta on siinä että on lainan/laskunhoitotili on erikseen käyttötilistä.

Etenkin lapsiperheessä paljon selkeämpää näin kun on sun, mun, molempien, lasten ja koiran laskut ja kaikki kuitenkin maksetaan yhteisestä potista.

Kaikkien ei myöskään ole mahdollista mitoittaa perusmenoja niin että jää "reippaasti pelivaraa".

Vierailija
32/48 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänen aika, kylläpä täällä tullaan hyvin toimeen. Meillä ei ole varaa harrastaa mitään, eikä pystytä maksamaan edes kaikkia laskuja.

Mieheni saa kk.ssa n. 700-800 kk.ssa ulosottojen jälkeen tilille vaikka tekee pitkää päivää ja raskasta työtä.

Itselläni ei ole töitä enkä ole saanut edes työmarkkinatukea, (odotusaika) en lastenhoidontukea, (laitettiin päiväkotiin) en MITÄÄN kelalta. Lapsilisät 199e.

Etsin töitä aktiivisesti. Ei ole tärpännyt. Onneksi tulojemme perusteella maksamme 0e päivähoitomaksuja ja 0e elareita.

Asuntolaina 550e ja siihen päälle vakuutukset, sähkö, puut, vesi, jätevesi, roskis, nuohous kun sattuu sille kuulle, puhelimet, netti, bensat, auto, ruuat, vaipat voi voi.....menojahan on mutta palkka ei kata niitä, kun vouti vie. Eikä velkajärjestelyyn pääse. Ja firma meni konkkaan.

Talo on jo ulosotossa sitä ei voi myydä. Eivät vaan ole vielä panneet huutokaupaksi tätä.

Että olkaa hyvät ihmiset onnellisia niin kauan kuin teillä on luotto kunnossa. Teillä on vaikka mitkä unelmat edessä, mutta luottotiedottoman elämä on mennyt. Sitä ei saa takaisin. Mikään työ ei kannata koska kolmas osa menee ulosottovelkojen korkoihin ja oikeuden käsittelykuluihin, eikä laina lyhene koko elämän aikana.

Ei koskaan voida toteuttaa mitään unelmaa, eikä mennä matkoille eikä harrastaa mitään maksullisia harrastuksia, eikä edes käydä uimahallissa.

Olen koittanut tienata vähän lasten kirjoja tekemällä.

Vierailija
33/48 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla jää siis tässä kuussa 430 € 'ylimääräistä'? Kyllä sillä jo jonkinmoiset kengät saa mahdollisesti hajoavien tilalle, ja jotain muutakin mukavaa. Eikä niitä kenkiäkään kai joka kuukausi hajoile. Tuosta pystyy pistämään jo jotain säästöönkin. Asiasi ovat hyvällä mallilla :)

Vierailija
34/48 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvänen aika, kylläpä täällä tullaan hyvin toimeen. Meillä ei ole varaa harrastaa mitään, eikä pystytä maksamaan edes kaikkia laskuja.

Mieheni saa kk.ssa n. 700-800 kk.ssa ulosottojen jälkeen tilille vaikka tekee pitkää päivää ja raskasta työtä.

Itselläni ei ole töitä enkä ole saanut edes työmarkkinatukea, (odotusaika) en lastenhoidontukea, (laitettiin päiväkotiin) en MITÄÄN kelalta. Lapsilisät 199e.

Etsin töitä aktiivisesti. Ei ole tärpännyt. Onneksi tulojemme perusteella maksamme 0e päivähoitomaksuja ja 0e elareita.

Asuntolaina 550e ja siihen päälle vakuutukset, sähkö, puut, vesi, jätevesi, roskis, nuohous kun sattuu sille kuulle, puhelimet, netti, bensat, auto, ruuat, vaipat voi voi.....menojahan on mutta palkka ei kata niitä, kun vouti vie. Eikä velkajärjestelyyn pääse. Ja firma meni konkkaan.

Talo on jo ulosotossa sitä ei voi myydä. Eivät vaan ole vielä panneet huutokaupaksi tätä.

Että olkaa hyvät ihmiset onnellisia niin kauan kuin teillä on luotto kunnossa. Teillä on vaikka mitkä unelmat edessä, mutta luottotiedottoman elämä on mennyt. Sitä ei saa takaisin. Mikään työ ei kannata koska kolmas osa menee ulosottovelkojen korkoihin ja oikeuden käsittelykuluihin, eikä laina lyhene koko elämän aikana.

Ei koskaan voida toteuttaa mitään unelmaa, eikä mennä matkoille eikä harrastaa mitään maksullisia harrastuksia, eikä edes käydä uimahallissa.

Niin tuttua.. :( Meillä mies pääsi onneksi velkajärjestelyyn, mutta siltikin on monta vuotta vielä kituuteltavana. 900€ menee maksuvaraan. Itsekään en ole töissä, kun ei löydy töitä ja jos sattuukin löytymään, hakijoita on satoja ja aina tulee sähköpostiin se sama litaania "Valitettavasti valintamme ei..." diipadaa. 

Meillä jää maksuvaran ja vuokran jälkeen yhteensä rahaa alle tonni. Siitä pitäs maksaa muut laskut ja ruoat. Todella tiukkaa on, eikä tästä elämästä kyllä jaksa eikä kykene iloitsemaan. 

Onko miehesi kokeillut hakea velkajärjestelyä?

Vierailija
35/48 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas en ymmärrä mitä vaikeutta on siinä että on lainan/laskunhoitotili on erikseen käyttötilistä.

Etenkin lapsiperheessä paljon selkeämpää näin kun on sun, mun, molempien, lasten ja koiran laskut ja kaikki kuitenkin maksetaan yhteisestä potista.

Kaikkien ei myöskään ole mahdollista mitoittaa perusmenoja niin että jää "reippaasti pelivaraa".

Meillä on s tili jossa pidetään käyttörahaa ja ruokarahaa jonkun verran. Rinnakkaiskortti minulla. Sitten on osuuspankin tili, josta lähtee asuntolainat ja kaikki maksut.

Enempiä tilejä en haluaisi, koska on tilinhoitomaksut.

36/48 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maksoin reilun 3000 euron laskun tänään ja ensi viikolla olisi tulossa 1000 euron lasku. Juu, tietää kyllä miksi pitää töissä käydä. Tekee liksa mukavan ohimarssin.

Vierailija
37/48 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli ikälisiä ym.ei lasketa, vaan peruspalkka viikonloppuineen kylläkin ja juhlapyhisin (en voi valita) niin tienaan n.4400 e/kk. Nettona.

Ette ehkä usko, mutta minunkin on kyllä syytä katsoa vähän, kuinka elämme, koska mieheni on opiskelija ja meillä on kuusi lasta.

Olemme karsineet menopuolelta kaiken turhan pois. Itse kellekin turhaa, on tietenkin erilaiset asiat.

Meille ei tule aikakausi lehtiä, emmekä tarvitse arkena mitään perusruokaa kummallisempaa ruokaa, emmekä käy ulkona syömässä säännöllisesti.

Harrastuksiin santsaan, koska se on tärkeää. Kun lapset ovat hoidossa, menemme ehkä kerran kuussa kylpylään tai konserttiin. Hyvin tavallista, urheilullista ja luontokeskeistä arkea vietämme. Ei yleensä jää talolainoista ja autoista ym. perusmenoista mitenkään liikaa säästöön. Jo päivähoitomaksut kolmesta lapsesta korkeimman mukaisesti, on aika paljon.

Vierailija
38/48 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tuttua.. :( Meillä mies pääsi onneksi velkajärjestelyyn, mutta siltikin on monta vuotta vielä kituuteltavana. 900€ menee maksuvaraan. Itsekään en ole töissä, kun ei löydy töitä ja jos sattuukin löytymään, hakijoita on satoja ja aina tulee sähköpostiin se sama litaania "Valitettavasti valintamme ei..." diipadaa. 

Meillä jää maksuvaran ja vuokran jälkeen yhteensä rahaa alle tonni. Siitä pitäs maksaa muut laskut ja ruoat. Todella tiukkaa on, eikä tästä elämästä kyllä jaksa eikä kykene iloitsemaan. 

Onko miehesi kokeillut hakea velkajärjestelyä?

Kävi velkaneuvojalla ja kuulemma vielä pitää parin kuun kirjanpito ym tehdä ja näyttää niille. Meillä siis oli firma. Sitten kuulemma voi päästä, mikäli tulotaso ei ole käräjäoikeuden mielestä liian pieni.

Vierailija
39/48 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat nettotulot noin 2800 kuussa ja lapsilisät 350 e. Maksan ruokia noin tonnin, sekalaisia laskuja 200-300 autoa . Kolme lasta on. Mies maksaa asumisen, auton huollot yms. Matkoihin säästän noin 300 kuussa, omalle säästötilille 300 , sijoitan noin 300.

Ehkä voisitte vähentää autoja taloudestanne?

Sinkkumies

Vierailija
40/48 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, että rahasi riittävät kaikkiin menoihisi. Kaikilla ei riitä.

Voi nyyh. Ikävää jos sinulla ei riitä. Jokainen on kuitenkin oman onnensa seppä. Minullakin menee paljon laskuihin rahaa ja kyllä harmittaa vietävästi, ettei oikein ylimääräistä jää. Saan valittaa ja vetää vaikka itkupotku raivarit jos niin haluan. Miksi mun pitäisi ajatella, että "jollakin menee vielä huonommin, joten älä valita"? En elä muiden elämää, vaan omani.

Esim. mua ei tippaakaan kiinnosta joku Afrikan nälkää näkevät ihmiset. Monet ihmiset sanoo just sitä tyyliin "Kannattaa nyt vain syödä sitä ruokaa, vaikket tykkääkään. Monissa maissa ihmiset näkee nälkää".

No siis souuuu? En minä mahda sille mitään, jos jossain hevonkuusessa jotkut näkee nälkää. Saan kait mä esim. siltikin valittaa vaikka jostain ruoasta että se on pahaa, ilman, että pitäisi tuntea syyllisyyttä siitä, kuinka törkeä ja itsekäs olen kun kehtaan haukkua ruokaa, kun "jossain tuolla ihmiset näkee nälkää ja sulla sentään on edes jotain ruokaa"

Hienoa että pääsit avautumaan. Helpottiko?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan