Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten paljon ammatilllinen perhekoti saa yhdestä lapsesta? Min. 200 e/vuorokausi?

Vierailija
19.04.2017 |

Satuimpa törmäämään erääseen ammatilliseen perhekotiin, jossa on neljä sijoitettua lasta. Vuoden 2016 liikevaihto lähes 460000 euroa ja tilikauden tulos melkein 120000 euroa. Perhekodin pitäjillä ei ole muuta työtä. Aika hyvin kyllä nettoavat tuolla hommalla. Miten paljon yhdestä lapsesta oikein saa? Tulee valtiolle kalliiksi, kun päihdeongelmaiset mielenterveyspotilaat eivät pysty huolehtimaan perheestään, vaan pitää ottaa huostaan.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo liikevaihto antaisi kyllä yli 300 euron vuorokausimaksun, jos sijoitettuja lapsia on neljä.

Vierailija
2/45 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä! Voiko tosiaan noin paljon tehdä tiliä tuolla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten kun vähän perehdytään siihen, millaisia lapsia noissa ammatillisissa perhekodeissa on, niin tuollainen tulos alkaa tuntua täysin oikeutetulta. Ei paljoa raskaampaa duunia löydy, ja vaarallistakin on. 

Vierailija
4/45 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhekoti pystyy lisäksi vähentämään verotuksessa vaikka mitä: ruokakulut, vaatteet, harrastusvälineet, sähkön, auton käytön, jopa mökin käytön. You name it.

Vierailija
5/45 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten kun vähän perehdytään siihen, millaisia lapsia noissa ammatillisissa perhekodeissa on, niin tuollainen tulos alkaa tuntua täysin oikeutetulta. Ei paljoa raskaampaa duunia löydy, ja vaarallistakin on. 

Varmasti on. Miten sitten pitäjien omat biologiset lapset mahtavat pärjätä? Tuleeko ongelmia? Aikamoisia riskejä otetaan. Pakkohan huostaanotetun lapsen psyyke jotenkin olla vaurioitunut.

Vierailija
6/45 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukauden ruoat maksaa noin 50 egee per nenu, joten tostahan jää kivasti rahaa plakkariin. Pitääkin ottaa tähän keskustakolmioon muutama sijoitukseen, niin loppuu tämä "kituuttaminen"...

Vierailija
7/45 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella tarkkaa, miten eletään. Lapsille pitää olla min. 12 neliön huoneet ja paloturvallisuuteen on kiinnitettävä huomiota. Tämä perhekoti kuskaa penskoja 7-paikkaisella Volvo XC90:lla, joka on 100 tonnin auto.

Vierailija
8/45 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Biologiset vanhemmat eivät saa mitään, vaikka yhtä haastava se (yleensä) teini oli jo kotona ollessaan. Myös apua saa huostaanotettu helpommin ja nopeammin, kun ei tarvitse niiden itse maksaa.

Vierailija
9/45 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikalla täytyy olla yötäpäivää ammattmainen hoitaja, kolme palkattua työntekijää vähintään, palkat sivukuineen vähintään 12 000 kuussa yhteensä. Otapa itse kotiisi vaikka venäjää puhuva huumeiden käyttäjä, 17v, adhd-tappelija, koko ajan hatkaava tyttö 15v ja raskaana oleva 16v romanityttö ja ala tehdä tulosta.

Vierailija
10/45 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ne pojat juuri tappoi yhden perhekodin tt?

Vierailija
11/45 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Biologiset vanhemmat eivät saa mitään, vaikka yhtä haastava se (yleensä) teini oli jo kotona ollessaan. Myös apua saa huostaanotettu helpommin ja nopeammin, kun ei tarvitse niiden itse maksaa.

Miksi biologisten vanhempien täytyisi saada rahaa oman haastavan lapsen hoitamisesta, etenkin kun haastavuus on usein (muttei tokikaan aina) ihan vanhempien itsensä aiheuttamaa? Mulle ainakin on ihan itsestäänselvyys, että myös esim. päiväkodin hoitajalle maksetaan lapseni vaipan vaihtamisesta, vaikkei minulle makseta. 

Vierailija
12/45 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään raha jonka minä olisin saanut (olen työssäkäyvä hyvin toimeentuleva) ei olisi saanut poikaa kouluun ja pois kaverin luota dokaamasta ja pelaamasta.

Suurin osa noissa nuorisokodeissa olevista on itse sössinyt asiansa, eivät vanhemmat.

Vierailija
13/45 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään raha jonka minä olisin saanut (olen työssäkäyvä hyvin toimeentuleva) ei olisi saanut poikaa kouluun ja pois kaverin luota dokaamasta ja pelaamasta.

Suurin osa noissa nuorisokodeissa olevista on itse sössinyt asiansa, eivät vanhemmat.

Suurin osa lienee liioittelua. Osa kyllä on huostaanotettu oman käytöksensä takia, mutta yleensä se on kyllä perhetekijöiden ja oman toiminnan summa.

Mitä tulee huostaanotetuilla "tienaamiseen", niin siitä kuule vaan perustamaan perhekotia jos ajattelee sen olevan niin helppoa rahaa. Jos lapset ovat huostaanotettuja, vastaa perhekoti kaikista kuluista; viikkorahat, harrastukset, terveydenhuolto, lääkkeet jne.

Perhekodin tila- ja turvallisuusvaatimukset myös poikkeaa "tavallisen" kodin vaatimuksista. Saattaa olla myös palkattuja työntekijöitä.

Vierailija
14/45 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä! Voiko tosiaan noin paljon tehdä tiliä tuolla?

Miksi ei voisi. Työntekijöillä täytyy olla soveltuva koulutus ja palkka työstä täytyy saada. Asunnon kulut, ruoka, tarvikkeet, liinavaatteet, kaikki maksaa. Valvonta on tarkkaa ja määrätyt asiat on asuntoon hankittava.

Vierailija
15/45 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi biologisten vanhempien täytyisi saada rahaa oman haastavan lapsen hoitamisesta, etenkin kun haastavuus on usein (muttei tokikaan aina) ihan vanhempien itsensä aiheuttamaa? Mulle ainakin on ihan itsestäänselvyys, että myös esim. päiväkodin hoitajalle maksetaan lapseni vaipan vaihtamisesta, vaikkei minulle makseta. 

Siinä vaiheessa kun saat autistiselta lapseltasi turpiisi säännöllisesti, et saa nukkua kuin viisi tuntia yössä, ja et voi mennä töihin, koska et jaksa olla siellä oltuasi hälytysvalmiudessa 24/7, niin mietit kyllä miksi muilla sattuu olemaan ne normaalit tavalliset lapset, ja sinä toimit omaishoitajana . Ja miksi joku pyörittää rahakasta bisnestä, ja toinen kituu köyhyysrajalla. Mutta joo, kuka tällaista oikeasti ymmärtäisi.

Vierailija
16/45 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukauden ruoat maksaa noin 50 egee per nenu, joten tostahan jää kivasti rahaa plakkariin. Pitääkin ottaa tähän keskustakolmioon muutama sijoitukseen, niin loppuu tämä "kituuttaminen"...

Ammatillinen perhekoti ei noin onnistu. Ei edes sijaisperheenä olo ihan tuosta vaan.

Vierailija
17/45 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa lienee liioittelua. Osa kyllä on huostaanotettu oman käytöksensä takia, mutta yleensä se on kyllä perhetekijöiden ja oman toiminnan summa.

Mitä tulee huostaanotetuilla "tienaamiseen", niin siitä kuule vaan perustamaan perhekotia jos ajattelee sen olevan niin helppoa rahaa. Jos lapset ovat huostaanotettuja, vastaa perhekoti kaikista kuluista; viikkorahat, harrastukset, terveydenhuolto, lääkkeet jne.

Perhekodin tila- ja turvallisuusvaatimukset myös poikkeaa "tavallisen" kodin vaatimuksista. Saattaa olla myös palkattuja työntekijöitä.

Tarkennetaanpa että kaksi viimeistä kappaletta ei ollut enää osoitettu lainatun viestin kirjoittajalle.

Vierailija
18/45 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satuimpa törmäämään erääseen ammatilliseen perhekotiin, jossa on neljä sijoitettua lasta. Vuoden 2016 liikevaihto lähes 460000 euroa ja tilikauden tulos melkein 120000 euroa. Perhekodin pitäjillä ei ole muuta työtä. Aika hyvin kyllä nettoavat tuolla hommalla. Miten paljon yhdestä lapsesta oikein saa? Tulee valtiolle kalliiksi, kun päihdeongelmaiset mielenterveyspotilaat eivät pysty huolehtimaan perheestään, vaan pitää ottaa huostaan.

Jos on ammatillisessa perhekodissa töissä ei voi ollakkaan samaan aikaan muualla.

Vierailija
19/45 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ammatillisen perhekodin pitäjät noin paljon saa.

Vierailija
20/45 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ammatillisen perhekodin pitäjät noin paljon saa.

Miten selität sitten ekassa viestissä mainitut summat, jotka on yleistä tietoa? Kumpikaan perhekodin pitäjistä ei tee muuta työtä kuin tämä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä