Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein perheellisen on sopivaa käydä baareissa?

Vierailija
19.04.2017 |

Meillä on tästä miehen kanssa erimielisyyksiä. Meillä on yksi yhteinen lapsi. Kun olin raskaana niin mies ravasi joka viikonloppu baareissa. Sama jatkui lapsen synnyttyä. Joskus raskaana ollessa olin mukana mutta ei sitä aina jaksanut lähteä ja olin muualla kavereiden kanssa. En väitä ettenkö joskus miehelle valittanut.
No sitten mies lopetti baareissa ravaamisen. Lapsi kasvoi ja minä olisin halunnut lähteä kavereiden kanssa ulos. Mies sanoi että ei häntäkään kiinnosta käydä baareissa niin miksi sun pitäisi päästä. Olinkin sitten vuosia niin että en käynyt missään. Viimein noin vuosi sitten kerjäsin mieheltäni että päästäisi mut katsomaan yhtä bändiä. Mies sai siitä kohtauksen mutta lopulta päästi kuitenkin. Olin jo miettinyt että lähden salaa jos ei päästä.
Nykyään haluaisin käydä kavereiden kanssa ulkona kerran kuussa mutta se on miehen mielestä liikaa. Ite ainakin tukehdun jos en pääse lähtemään. Olen ehdottanut että mies lähtisi vaikka perjantaina ja minä lauantaina. Mutta mies ei halua ja silloin ei kuulema tarvitse minunkaan haluta.

Mikä teistä on liikaa?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä saa käydä niin monena viikonloppuna kuukaudessa kuin haluaa kunhan jaksaa sitten olla myös lasten kanssakin eikä vain makaa krapulassa koko päivää. Meillä on kolme lasta ja eniten vituttaa tuo, kun miehellä menee sitten kaks päivää krapulassa eli mä olen lasten kans koko viikonlopun. Kuten myös arkipäivät. Jos osaisi ottaa niin, ettei tule sitä järkyttävää krapulaa, niin ei olisi mitään ongelmaa.

Vierailija
22/50 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä perhe on perhe ja silloin biletykset on biletetty ja baarissa heilumiset heiluttu. Perheellinen on aikuinen. Työhön liittyvä käynti ilman kännejä on tosin varmaan väistämätön silloin tällöin.

Heh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka joka päivä. Täysi-ikäisellä on itsemääräämisoikeus ja ihan laillinen lupa käydä baareissal.

Tämä"itsemääräämisoikeus" kumoutuu moraalisesti samalla hetkellä kun sinusta tulee vanhempi. Lasten etu on AINA etusijalla ja se ei todellakaan ole isän ja /tai äidin jatkuva baareissa juokseminen. Jos tähän ei pysty tai halua sopeutua on parempi olla hankkimatta niitä lapsia huvittelua häiritsemään.

Vierailija
24/50 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran kk on mun (huom mun) mielestä ihan liikaa. Muutaman kerran vuodessa on ok. Meillä neljä lasta (8,7,1 ja 0v) ja jos meistä jompikumpi/kummatkin kävis kerran kkjossain bilettää niin tuntuis et se ois kokoajan. Mut siis mun siskolla lapset jo isompia ja hällä joku menovaihe niin tuntuu et hän/he on jatkuvasti menopäällä ja se on heille ihan fine. Lapsia kyllä mun käy sääli.

Mutta kai siis on kyse enemmänkin elämäntilanteesta, mikä on sopivaa ja mikä ei.

29 iltaa kuukaudessa lasten kanssa ja yhden illan olet jossain ilman lapsia ja se on liikaa?

En ole tuo, jota lainasit, mutta olen samaa mieltä hänen kanssaan. Kerran kuukaudessa baarissa on vanhemmalle paljon. 

Toki jokainen elää omanlaistaan elämää, mutta en minä ainakaan kovin helpolla usko, että se äiti tai isä ihan oikeasti istuu 29 iltaa kuukaudessa lasten kanssa kotona ja sitten sen yhden vapaaillan viettää baareissa roikkuen... Eikö hän muka koskaan käy harrastuksissa, lenkillä, shoppailemassa, kavereilla kyläilemässä, elokuvissa, teatterissa, konsertissa, ravintolassa, kahvilassa, retkeilemässä, kylpylässä, kutsuilla, ylipäätään missään..? 

Ja toisekseen, jos oikeasti elää noin, ettei ikinä mihinkään pääse, niin miksi ihmeessä kukaan tahtoisi käyttää sen ainoan vapaailtansa baarissa???

Minä ainakin olen tosi erakkomainen luonteeltani ja tosiaan vain kotona lukuunottamatta muutamaa baari-iltaa kuussa. Olen hyvin ujo joten juon ollakseni vähän vapautuneempi. Se on mulle tosi tärkeää. 

Minä ihmettelen sitä, että vanhemmalle olisi ok juosta koko ajan harrastuksissa, kutsuilla, hieronnoissa ja ties missä mutta yksi baarireissu kuukaudessa olisi sitten jotain ihan kamalaa. Miksi näin? 

Mulla juuri näin. Ap

Vierailija
25/50 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran kuussa on kyllä ihan liikaa. Mietippä jos molemmat hillutte kerran kuukaudessa jossain. Vain kaksi viikonloppua pyhitetty lapsille?

Ei viikonloppuja tarvitse pyhittää lapsille, lapsi ei ole nimittäin "pyhä". Onko se jotain jumalanpalvelusta kun on lapsen kanssa? Se on vaan normaalia elämää.

Harvassa perheessä lapset on arjen jossain sisäoppilaitoksessa ja siten vaan viikonlopun kotona. Tietysti jos lapsi on vaan joka toinen viikonloppu hoidossasi niin tuskin juuri niinä viikonloppuina tarvitsee bilettää, mutta ei tainnut olla kyse tästä.

Vierailija
26/50 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran kk on mun (huom mun) mielestä ihan liikaa. Muutaman kerran vuodessa on ok. Meillä neljä lasta (8,7,1 ja 0v) ja jos meistä jompikumpi/kummatkin kävis kerran kkjossain bilettää niin tuntuis et se ois kokoajan. Mut siis mun siskolla lapset jo isompia ja hällä joku menovaihe niin tuntuu et hän/he on jatkuvasti menopäällä ja se on heille ihan fine. Lapsia kyllä mun käy sääli.

Mutta kai siis on kyse enemmänkin elämäntilanteesta, mikä on sopivaa ja mikä ei.

29 iltaa kuukaudessa lasten kanssa ja yhden illan olet jossain ilman lapsia ja se on liikaa?

En ole tuo, jota lainasit, mutta olen samaa mieltä hänen kanssaan. Kerran kuukaudessa baarissa on vanhemmalle paljon. 

Toki jokainen elää omanlaistaan elämää, mutta en minä ainakaan kovin helpolla usko, että se äiti tai isä ihan oikeasti istuu 29 iltaa kuukaudessa lasten kanssa kotona ja sitten sen yhden vapaaillan viettää baareissa roikkuen... Eikö hän muka koskaan käy harrastuksissa, lenkillä, shoppailemassa, kavereilla kyläilemässä, elokuvissa, teatterissa, konsertissa, ravintolassa, kahvilassa, retkeilemässä, kylpylässä, kutsuilla, ylipäätään missään..? 

Ja toisekseen, jos oikeasti elää noin, ettei ikinä mihinkään pääse, niin miksi ihmeessä kukaan tahtoisi käyttää sen ainoan vapaailtansa baarissa???

Minä ainakin olen tosi erakkomainen luonteeltani ja tosiaan vain kotona lukuunottamatta muutamaa baari-iltaa kuussa. Olen hyvin ujo joten juon ollakseni vähän vapautuneempi. Se on mulle tosi tärkeää. 

Minä ihmettelen sitä, että vanhemmalle olisi ok juosta koko ajan harrastuksissa, kutsuilla, hieronnoissa ja ties missä mutta yksi baarireissu kuukaudessa olisi sitten jotain ihan kamalaa. Miksi näin? 

Siis kuka väittää että nuo muut menot olisi ok? Perheellinen viettää pääsääntöisesti vapaa-aikansa lastensa kanssa ja yleensä tekee sen jopa omasta halustaan ihan mielellään. Miksi ihmeessä lapsia pitää ylipäätään hankkia jos kaikki muu on niin tärkeää?

Vierailija
27/50 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisätään nyt vielä, että jos olen lähtenyt niin olen lähtenyt joskus kahdeksan maissa illalla. Eli lapsi on pari tuntia ollut isänsä kanssa keskenään ennen kun on lähtenyt nukkumaan. Lapsi itse on sanonut että häntä ei haittaa ja on ollut kivaa isän kanssa. Mutta hänkin varmaan valehtelee ja oikeasti kärsii ihan suunnattomasti. Niin ja lapsi on 10v. Ap

Vierailija
28/50 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baarissa raskauden aikana? Krapula? Baarissa pitkin vuotta, valittuna ajanvietteenä? Salaa baariin? Kaikki tämä perheellisillä. Mitä ihmettä?

Vierailija
29/50 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kuka väittää että nuo muut menot olisi ok? Perheellinen viettää pääsääntöisesti vapaa-aikansa lastensa kanssa ja yleensä tekee sen jopa omasta halustaan ihan mielellään. Miksi ihmeessä lapsia pitää ylipäätään hankkia jos kaikki muu on niin tärkeää?

No siellähän oikein pyhimys näpyttelee viestiä tulemaan. Eli et varmasti itse tee mitään ilman lapsia? Kai olet kotiäiti?

Vierailija
30/50 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Baarissa raskauden aikana? Krapula? Baarissa pitkin vuotta, valittuna ajanvietteenä? Salaa baariin? Kaikki tämä perheellisillä. Mitä ihmettä?

Älä nyt liioittele.

Vierailija
31/50 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka joka päivä. Täysi-ikäisellä on itsemääräämisoikeus ja ihan laillinen lupa käydä baareissal.

Tämä"itsemääräämisoikeus" kumoutuu moraalisesti samalla hetkellä kun sinusta tulee vanhempi. Lasten etu on AINA etusijalla ja se ei todellakaan ole isän ja /tai äidin jatkuva baareissa juokseminen. Jos tähän ei pysty tai halua sopeutua on parempi olla hankkimatta niitä lapsia huvittelua häiritsemään.

Kyllä vanhempikin saa olla itsekäs. Ei lapsille ole hyvä opettaa, että kaikessa on kyse vain hänestä ja kaikki pyörii vain hänen navan ympärillä. Ei näin kasvateta, kuin näitä nykyajan itsekäitä aikuisia.

Vierailija
32/50 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelen tuota, miten ap voi tuntea tukehtuvansa jos ei pääse säännöllisesti baariin. Tuosta minä olisin huolissani enemmän kuin siitä, kuinka usein siellä baarissa käydään. Minusta tuo on hälyttävää, että raitis elämä aiheuttaa tuollaista ahdistusta.

Ja ap:n tilanteessa olisin iloinen, että mies on kasvanut aikuiseksi ja lopettanut sen jatkuvan baarissa juoksemisen. Ehkä nyt olisi ap:nkin aika aikuistua ja keksiä jotain muuta kivaa ohjelmaa, joka sopii koko perheelle?

Vierailija
33/50 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisätään nyt vielä, että jos olen lähtenyt niin olen lähtenyt joskus kahdeksan maissa illalla. Eli lapsi on pari tuntia ollut isänsä kanssa keskenään ennen kun on lähtenyt nukkumaan. Lapsi itse on sanonut että häntä ei haittaa ja on ollut kivaa isän kanssa. Mutta hänkin varmaan valehtelee ja oikeasti kärsii ihan suunnattomasti. Niin ja lapsi on 10v. Ap

Eli olet ollut esteenä myös isän ja lapsen kahden keskeiselle ajalle? 

Vierailija
34/50 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salaa on aina huono. Mieluummin vaikka pienen riidan kanssa rehellisesti.  Ei perhe parista baarissa käymisestä kärsi; eri asia sivusuhteet ja juovuksissa oleminen.

Vierailija
35/50 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vanhempikin saa olla itsekäs. Ei lapsille ole hyvä opettaa, että kaikessa on kyse vain hänestä ja kaikki pyörii vain hänen navan ympärillä. Ei näin kasvateta, kuin näitä nykyajan itsekäitä aikuisia.

Haloo, sanoo lapselle että menee baariin. Jonkun harrastusmatkan vielä voi ymmärtää. Lapsi siis oppii, että aikuinen menee baariin. Sairasta.

Vierailija
36/50 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtuisiko siitä, että baari on noista ainut minne ei voi ottaa lapsia mukaan?

Vierailija
37/50 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä näissä ketjuissa moni on sitä mieltä että muuta saa tehdä mutta baarissa käyminen, vaikka se tapahtuu silloin kun lapsi nukkuu, on aivan saatanasta. Huvittavinta on juuri se, että nämä kaikki muut tekemiset tapahtuvat päiväsaikaan ja ovat oikeasti pois yhteisestä ajasta. 

Tiesitkös muuten, ettei isommat lapset enää kauheasti halua vanhempien kanssa olla vaan ovat mieluummin kavereiden kanssa? Mitäs sitten teet?

Vierailija
38/50 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt liioittele.

Kaikki eivät voi sietää baareja, ja perhe-elämään ne eivät kyllä kuulu.

Vierailija
39/50 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haloo, sanoo lapselle että menee baariin. Jonkun harrastusmatkan vielä voi ymmärtää. Lapsi siis oppii, että aikuinen menee baariin. Sairasta.

Mikä siinä baarissa lapsia järkyttää ja mikä on sairasta? Eihän lapset sinne mukaan lähde. Mitä sä luulet lasten kuvittelevan että siellä tapahtuu. Että se on joku kamala paikka missä tapahtuu ihan hirveitä? Ja miksi lapselle pitäisi kertoa että lähdenpäs tästä baariin?

Vierailija
40/50 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kerran kuussa on ok. Meillä on sovittu jo esikoisen synnyttyä, että kerran kuussa on kummallakin optio päästä baariin. Ei olla joka kuukausi käytetty, mutta melko usein kumminkin. Ja jos joku haluaa tuomita niin tuomitkoon. Minusta yksi ilta kerran kuussa pois kotoa on vähän. Monet ovat enemmän poissa, mutta jostain sosiaalisesti hyväksyttävämmästä syystä. Mutta eihän se lapsi sitå tiedä miksi se vanhempi on poissa. Ei se baari-ilta vahingoita yhtään sen enempää kuin joku harrastusmeno tai iltavuoro töissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme