Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies hääti minut yhteisestä kodista

Vierailija
19.04.2017 |

Oon nyt siis ihan tyhjän päällä, mun tukiverkostot asuu melkein toisella puolella Suomea, joten mulla ei ole mitään paikkaa mihin mennä. On vaan kassillinen vaatteita ja käsilaukku.
Muutaman yön pystyn olemaan hotellissa, mutta mitä sen jälkeen?
Miehen perässä muutin yhteen, sitten hän petti ja kun jäi kiinni, vahti mun pakkaavan ja otti avaimen ja käski häipymään.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene turvakotiin, siellä kyllä neuvotaan miten jatkat.

Vierailija
2/38 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haluat tähän sanottavan? Pidit hyviä aikoja ikuiseksi ajoiksi ansaituksi, etkä turvannut selustaasi esim. eron varalle?

Niin makaa, kun petaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida täyteen ahdattujen turvakotien ovet aueta aikuiselle ihmiselle, jolla ei ole mitään akuuttia hätää. 

Vierailija
4/38 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tainut käsittää ihan väärin, että suomessa muka olisi kodittomutta, kun aina voi noin vaan mennä turvakotiin ja saada apua.

Vierailija
5/38 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta mun luo.

Vierailija
6/38 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turvakoti on tarkoitettu lyhytaikaiseksi turvapaikaksi silloin, kun kotiin jääminen väkivallan, uhkailun tai pelon takia on mahdotonta tai suorastaan vaarallista. Väittääkö ap olevan paossa väkivaltaista miestään?

Vierailija
7/38 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun virallinen osoite on miehen luona, miehellä ei ole oikeutta heitää sua ulos. Miten olit niin tossu, että annoit miehelle avaimen ja lähdit?

Vierailija
9/38 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvakoti on väkivallan uhreille tarkoitettu palvelu eikä ihan sovellu tähän tilanteeseen. Toki sinne soittamalla voi aloittaa, osannevat ohjata eteenpäin. Parempi osoite olisi ehkä Kansalaisneuvonta, http://www.kansalaisneuvonta.fi/fi-FI Niillä on palvelunumero ja chat yhteydenottoja varten.

Kamala tilanne, AP!

Vierailija
10/38 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet yhteydessä sossuun ja kunnan/kaupungin asuntopalveluihin. Alat etsiä yksityisiltä markkinoilta uutta kämppää. Isommissa kaupungeissa voi olla tarjolla hätämajoitusta, seurakunnasta voi saada apua diakoniatyöntekijän kautta. 

Vierailija
11/38 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se !

Vierailija
12/38 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turvakoti on tarkoitettu lyhytaikaiseksi turvapaikaksi silloin, kun kotiin jääminen väkivallan, uhkailun tai pelon takia on mahdotonta tai suorastaan vaarallista. Väittääkö ap olevan paossa väkivaltaista miestään?

Eikö tuollainen yhteisestä kodista taivasalle hätään häätäminen ole mielestäsi väkivaltaa?

Vierailija
13/38 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sun virallinen osoite on miehen luona, miehellä ei ole oikeutta heitää sua ulos. Miten olit niin tossu, että annoit miehelle avaimen ja lähdit?

Mitä ap sitten olisi pitänyt tehdä? Sitoa itsensä patteriin ja kieltäytyä lähtemästä? 

Toki laki on yksiselitteinen, että ap  saa asua siinä asunnossa, missä on asunut ja kirjoilla tähänkin asti, niin kauan kunnes mies hakee hänelle oikeudesta häätöä, mutta käytännössä tämä ontuu

Vierailija
14/38 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuollainen yhteisestä kodista taivasalle hätään häätäminen ole mielestäsi väkivaltaa?

Aikuisella oletaan jo olevan kyky vastata itsestään itse. Onhan ap nytkin hotellissa, eikä taivasalla vailla suojaa. Terveen ihmisen pitää ihan itse hoitaa itsellee väliaikaismajoitus, ei se voi olla yhteiskunnan tehtävä. 

Vierailija
15/38 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä haluat tähän sanottavan? Pidit hyviä aikoja ikuiseksi ajoiksi ansaituksi, etkä turvannut selustaasi esim. eron varalle?

Niin makaa, kun petaa.

Mutta kun kiltit miehet on niin tylsiä.

Vierailija
16/38 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuisella oletaan jo olevan kyky vastata itsestään itse. Onhan ap nytkin hotellissa, eikä taivasalla vailla suojaa. Terveen ihmisen pitää ihan itse hoitaa itsellee väliaikaismajoitus, ei se voi olla yhteiskunnan tehtävä. 

Yhteiskunta on siis väärässä, koska tarjoaa apua?

Vierailija
17/38 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Niin varmaan! :)

Vierailija
18/38 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osittain. Yhteiskunnan apu passivoittaa.

Pystyisikö sinä hyvällä omalla tunnolla nukkumaan yösi turvakodissa, kun ovelta käännytetään esim. äiti lapsineen tilanpuutteen vuoksi?

Vierailija
19/38 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa kyllä. Aloittajankaan ei tarvitse ottaa todellista vastuuta itsestään vaan hän voi mennä turvakotiin ja saada apua siihen asti, että löytyy seuraava mies jonka kustannuksella voi elää.

Vierailija
20/38 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osittain. Yhteiskunnan apu passivoittaa.

Pystyisikö sinä hyvällä omalla tunnolla nukkumaan yösi turvakodissa, kun ovelta käännytetään esim. äiti lapsineen tilanpuutteen vuoksi?

Ei käännytetä :) heille etsitään muu yöpaikka, ketään ei jätetä tyhjän päälle, varsinkaan lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi