Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Petin ystäväni miehen kun peruin tatuoinnin ottamisen, ihan hirveä olo

19.04.2017 |

Pikku pöhnässä pari viikonloppua sitten juteltiin ystäväni kanssa, että minulle varmaan sopisi tatuointi ja keskustelu johti siihen, että ystävä laittoi miehelleen viestiä (mies asuu toisella puolella Suomea), että haluan häneltä tatuoinnin ja maksan niin ja niin paljon. "Ystävä" sanoi heti, että et sitten peru, hänen miehensä vihaa sitä. Myöhemmin kerroin minkälaista kuvaa tarkemmin ottaen haluaisin ja tämä ystävä sitten siihen, että "aika pieni. Kai vähän isompi tosta tulee" - eli kai nyt maksan vähän enemmän, koska hänen etämiehensä tarvitsee muuttorahaa. Kaveri sanoi monta muutakin asiaa, joita miehensä tatuoinninottaja-asiakkaissa VIHAA. Mm. juuri se, että suunnitelma muuttuu ja haluaakin pienemmän tai haluaakin pidemmän aikaa miettiä asiaa.

YSTÄVÄ(???) suuttui verisesti kun peruin koko jutun vaikka lupasin ottaa. On paha olo. En vaan herranjumala voi tehdä jotain kallista ja ahdistavaa ja ikuisesti iholla olevaa vain hänen miehensä muuttorahojen takia!

Olen ylikiltti nössö, joten kaipaisin vaan tsemppiä etten minä olisi se kauhein itsekkyys tässä tilanteessa :(

Kommentit (30)

1/30 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noona kirjoitti:

Pikku pöhnässä pari viikonloppua sitten juteltiin ystäväni kanssa, että minulle varmaan sopisi tatuointi ja keskustelu johti siihen, että ystävä laittoi miehelleen viestiä (mies asuu toisella puolella Suomea), että haluan häneltä tatuoinnin ja maksan niin ja niin paljon. "Ystävä" sanoi heti, että et sitten peru, hänen miehensä vihaa sitä. Myöhemmin kerroin minkälaista kuvaa tarkemmin ottaen haluaisin ja tämä ystävä sitten siihen, että "aika pieni. Kai vähän isompi tosta tulee" - eli kai nyt maksan vähän enemmän, koska hänen etämiehensä tarvitsee muuttorahaa. Kaveri sanoi monta muutakin asiaa, joita miehensä tatuoinninottaja-asiakkaissa VIHAA. Mm. juuri se, että suunnitelma muuttuu ja haluaakin pienemmän tai haluaakin pidemmän aikaa miettiä asiaa.

YSTÄVÄ(???) suuttui verisesti kun peruin koko jutun vaikka lupasin ottaa. On paha olo. En vaan herranjumala voi tehdä jotain kallista ja ahdistavaa ja ikuisesti iholla olevaa vain hänen miehensä muuttorahojen takia!

Olen ylikiltti nössö, joten kaipaisin vaan tsemppiä etten minä olisi se kauhein itsekkyys tässä tilanteessa :(

Joo olet todella nössö jos tuosta nyt niin hirveä olo tuli. Olet varmaan aika nuori ja kyllä elämässä tulee vastaan paljon pahempia tilanteita. On typerää ottaa sellaisia kestotatuointeja. Jälkeenpäin elämässä varmasti harmittaisi.

Vierailija
2/30 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdistäydy! Älä anna pompottaa itseäsi tuolla tavoin. Hankkiudu eroon "ystävistä" jotka vain hyväksikäyttävät liian kilttiä luonnettasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuointi kannattaa ottaa ainoastaan ammattilaiselta. Kaverisi mies ei ainakaan käyttäydy kuin ammattilainen joten vältit aika suuren virheen.

Vierailija
4/30 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

User1303 kirjoitti:

Noona kirjoitti:

Joo olet todella nössö jos tuosta nyt niin hirveä olo tuli. Olet varmaan aika nuori ja kyllä elämässä tulee vastaan paljon pahempia tilanteita. On typerää ottaa sellaisia kestotatuointeja. Jälkeenpäin elämässä varmasti harmittaisi.

Niin, nöhverö miellyttäjä olen mutten voi tälle tunteelle mitään. En valitettavasti kovin nuorikaan, 26-vuotias, mutta silti tällainen kakara.

Ap

Vierailija
5/30 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D :D :D 

Vierailija
6/30 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et todellakaan sinä ole se, joka on tehnyt tässä huonosti. Ensinnäkin on todella väärin keneltäkään, saati joltain jonka luokittelee kaveriksi painostaa toista hankkimaan tatuointi. Tatuointi on aina henkilökohtainen päätös, jota saa harkita ja vekslata itsekseen juuri niin pitkään kuin siltä tuntuu, eikä asian pitäisi muutenkaan kulkea minkään välikäsien kautta, vaan pelkästään asiakkaan ja artistin.

Toisekseen kyseenalaistaisin miehen asiakaskuntaa ja ammattitaitoa, jos tyttöystävältä iltasella saatu tekstari on sama kuin virallinen varaus jota ei ole suotavaa peruuttaa. Puhuiko mies edes ikinä sinun, eli asiakkaansa kanssa vai onko kaikki nyt vain kaverisi junailua? Lisäksi ainakin ammattitaitoisille artisteille on jonoa, ja artisti haluaa itse keskustella kuvan toteuttamisesta ja koosta, eikä anna minkään tyttöystävän konsultoida näitä juttuja.

Kolmanneksi on ystävältäsi väärin ja hänen mieheltään noloa ja ammattitaidotonta vuodattaa jotain hänen henkilökohtaista rahantarvettaan sinulle. Tuossa kohtaa tulee mieleen, että koko jutun pointti on vain se raha eikä mikään ystävän palvelus.

Jos kaverisi tuosta perumisesta loukkaantuu, hän on keskenkasvuinen juntti josta kannattaa ottaa etäisyyttä ainakin vähäksi aikaa.

Teit ehdottomasti oikein! Ota tämä rohkaistumisen kokemuksena tehdä oman pääsi mukaan itsellesi tärkeissä asioissa.

Vierailija
7/30 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noona kirjoitti:

Ja siis tarkennuksena: keskusteltiin monet kerrat asiasta ja halusinkin vaihtaa tatuoinnin tarkoitusta (krooniseen sairauteen liittyväksi tekstiksi, jota olen ajatellut pidempään. En vain kuvaksi, jota alunperin mietittiin). Niin tämä kyseinen tatuoijamies kuulemma vihasi myös tehdä tekstejä. Tuli aika hiton paska olo suoraan sanottuna ottaa häneltä mitään kun näköjään vihaa kaikkea. Olisi pitänyt vielä sinne toiselle puolelle Suomea matkustaakin hänen luokseen se ottamaan ja se olisi tullut tosi kalliiksi. Rahat eivät vaan olisi riittäneet.

Ap

Joo ei todellakaan kuulosta ammattilaiselta tuollainen "en tykkää tästä enkä tuosta enkä halua tehdä tällaisiakaan"-valittaminen. Oletko edes missään vaiheessa nähnyt millaista jälkeä tämä mies tekee? Aika olennainen osa asiakasprosessia. Taisit väistää luodin tässä hommassa.

Vierailija
8/30 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa muuttorahakohdassa olisin peruuttanut heti. Tatuointia ei tehdä siksi että saa rahat muuttoon. Elääkseen niitä ei silloin tee, joten laatu on todella kyseenalainen.

Vierailija
9/30 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun iho, ei tarvii suostua. Kuulostaa siltä että ns ystävä suuttui koska voi, teidän suhde on ehkä alun perinkin väärällä tolalla, joku semmonen kiltti ja pompottaja -asetelma.

Vierailija
10/30 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöritkö muutenkin vähän epämääräisissä porukoissa? Kannattaa tehdä pesäeroa sellaisiin, koska muuten sitä huomaa olevansa jatkuvasti hankalissa tilanteissa ja eri tavoin hyväksikäytettävänä.

Vierailija
11/30 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No et todellakaan sinä ole se, joka on tehnyt tässä huonosti. Ensinnäkin on todella väärin keneltäkään, saati joltain jonka luokittelee kaveriksi painostaa toista hankkimaan tatuointi. Tatuointi on aina henkilökohtainen päätös, jota saa harkita ja vekslata itsekseen juuri niin pitkään kuin siltä tuntuu, eikä asian pitäisi muutenkaan kulkea minkään välikäsien kautta, vaan pelkästään asiakkaan ja artistin.

Toisekseen kyseenalaistaisin miehen asiakaskuntaa ja ammattitaitoa, jos tyttöystävältä iltasella saatu tekstari on sama kuin virallinen varaus jota ei ole suotavaa peruuttaa. Puhuiko mies edes ikinä sinun, eli asiakkaansa kanssa vai onko kaikki nyt vain kaverisi junailua? Lisäksi ainakin ammattitaitoisille artisteille on jonoa, ja artisti haluaa itse keskustella kuvan toteuttamisesta ja koosta, eikä anna minkään tyttöystävän konsultoida näitä juttuja.

Kolmanneksi on ystävältäsi väärin ja hänen mieheltään noloa ja ammattitaidotonta vuodattaa jotain hänen henkilökohtaista rahantarvettaan sinulle. Tuossa kohtaa tulee mieleen, että koko jutun pointti on vain se raha eikä mikään ystävän palvelus.

Jos kaverisi tuosta perumisesta loukkaantuu, hän on keskenkasvuinen juntti josta kannattaa ottaa etäisyyttä ainakin vähäksi aikaa.

Teit ehdottomasti oikein! Ota tämä rohkaistumisen kokemuksena tehdä oman pääsi mukaan itsellesi tärkeissä asioissa.

Kiitos. Kiitos. Kiitos. Näin olen koittanut miettiä. "Ystävyyssuhde" katkolla, mutta ehkä syystä kun painostaa tekemään jotain tällaista, jotta miehensä ei ole peeaa. Kyllä sitä tatuointia olisi mietitty ja siitä keskusteltu, mutta vasta paikanpäällä, jolloin munlaiseni nössö olisi varmaan suostunut ylipuhuttuna ottamaan vaikka kilpikonnan kuvan otsaansa kun en osaa sanoa ei. Kävin siis keskustelua myös siksi lähinnä kaverini kautta, jopa eksäni laittoi hänelle viestiä, että "Noona" ei sitä tatuointia ota.

Kärsin paniikki- ja ahdistushäiriöstä ja oksensin eilen itkuissani asian takia kolme kertaa. Ymmärrän, että ns. normaaleille ihmisille vaikea ymmärtää tämä, mutta minulle se on vaan ollut nyt todellista. Menettämisen pelkokin on, joten "ystävän pettäminen" pelotti. Että nyt hän alkaa inhota minua.

Ap

Vierailija
12/30 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihottumaa, allergioita, jopa syöpää. Uskallatko sinä vielä ottaa tatuoinnin?

Tatuointien väriaineet saattavat aiheuttaa syöpää, ja yksi väri sisältää mahdollisesti enemmän myrkkyjä kuin toiset. Tätä mieltä ovat eurooppalaiset tutkijat.

Independent-lehti kertoo tatuointimusteita koskevasta tutkimuksesta, jota Euroopan kemikaalivirasto työstää parhaillaan.

Etenkin punainen väri on yhdistetty erilaisiin iho-ongelmiin, muun muassa turvotukseen ja arkuuteen, koska se sisältää elohopeasulfidia, lehti kirjoittaa.

Vierailija
13/30 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noona kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Kiitos. Kiitos. Näin olen koittanut miettiä. "Ystävyyssuhde" katkolla, mutta ehkä syystä kun painostaa tekemään jotain tällaista, jotta miehensä ei ole peeaa. Kyllä sitä tatuointia olisi mietitty ja siitä keskusteltu, mutta vasta paikanpäällä, jolloin munlaiseni nössö olisi varmaan suostunut ylipuhuttuna ottamaan vaikka kilpikonnan kuvan otsaansa kun en osaa sanoa ei. Kävin siis keskustelua myös siksi lähinnä kaverini kautta, jopa eksäni laittoi hänelle viestiä, että "Noona" ei sitä tatuointia ota.

Kärsin paniikki- ja ahdistushäiriöstä ja oksensin eilen itkuissani asian takia kolme kertaa. Ymmärrän, että ns. normaaleille ihmisille vaikea ymmärtää tämä, mutta minulle se on vaan ollut nyt todellista. Menettämisen pelkokin on, joten "ystävän pettäminen" pelotti. Että nyt hän alkaa inhota minua.

Ap

sä kuule ansaitset paljon parempaa kuin tuollaisia kusipäitä "ystäviä"! Ei todellakaan ole hyvää toveruutta jos joutuu oksentamaan syyllistämisen vuoksi. Toivottavasti pääset energiavarkaista ja huonosta seurata eroon. Toivon että havahdut siihen miten sinua saa ja EI saa kohdella. 💖

Vierailija
14/30 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuuko tämä tatuoija Porvoossa.

Olipa hauskaa. Pakko silti vastata. Hän ei, mutta minä kyllä ihan oikeasti asun kyseisellä paikkakunnalla.

Mies ei ole suomalaisperäinen, mutta ammattitatuoija käsittääkseni kaiken googletuksen perusteella. Hyvää jälkeä tekee kuvista päätellen, mutta jotenkin silläkään ei ole väliä jos luonne on noin inhottavan oloinen. :/

Ap

Vierailija
15/30 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä todellakaan suostu noiden hyväksikäyttäjien painostuksen! Miettisin myös että onko "ystäväsi" ollenkaan mikään oikea ystävä. Löydät varmasti oikeitakin ystäviä.

Vierailija
16/30 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap Hyvä. Nyt oikeasti luet nämä kaikki viisaat sanat, mitä olet täältä lukenut ja mietit kylmällä järjellä tapahtunutta! Ensinnäkin onnittelut, että olet rohkeasti kuitenkin perunut tatuoinnin ottamisen nimenomaan tuota kautta! Siinä ei olisi ollut minkäänlaista järkeä.

Kenenkään ei pidä tehdä päätöstä tatuoinnista "hiprakassa" ja ylipäänsä, en ymmärrä miksi sinun olisi pitänyt matkustaa jonnekin kauas sitä varten? Tuo kaikki mitä kerroit liittyen tämän tatuoinnin ottamiseen vaikuttaa todella omituiselta, joten nyt koetat vain unohtaa koko jutun ja ET SELITTELE mitään, jos "ystäväsi" sinulle soittaa tai lähettää viestiä. Sanot suoraan, että tatuointia et ota. Muista, että sinun ei tässä tarvitse olla pahoillasi eikä pyydellä anteeksi.

Mikäli "ystäväsi" mies olisi kovan luokan ammattitatuoija, hänelle olisi varmaan jonoa, eikä hänen tarvitsisi sinun rahojasi muuttorahan keruuseen, todella outo juttu! Eli nyt yritä saada asia pois päiväjärjestyksestä, se ei ole sen arvoinen asia, että miettisit sitä monta päivää.

Vierailija
17/30 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noona kirjoitti:

Ap

Haluan lohduttaa sinua, et ole tehnyt mitään väärää tai pahaa. Tatuointi on ikuinen ja kyseessä on sinun kehosi, sinä olet ainoa joka määrää siitä. Minäkin kärsin ahdistushäiriöstä ja tiedän tuon tunteen, kun syyllisyys jyrää yli sellaisten asioiden takia, joille muut kohauttaisivat vain harteitaan. Ja varsinkin kaikki, mikä liittyy edes etäisesti hylätyksi tulemisen kokemiseen, on maata musertavaa. 

Jos pystyt ottamaan etäisyyttä asiaan, niin kuvittele itsesi tilalle joku (oikea!) ystäväsi. Miten suhtautuisit hyvään ystävään, joka olisi kokenut saman kuin sinä? Miten puhuisit hänelle, miten lohduttaisit häntä? Minua auttaa usein tuollainen mielikuvaharjoitus.

Toinen helpohko mielikuvaharjoitus, jota voit kokeilla, on oikeudenkäynnin pitäminen. Kirjoita vaikka paperille "rikoksesi" ja sitten ne asiat, jotka puhuvat sen puolesta, että ansaitset rangaistuksen (eli tunnontuskat) tai että olet tehnyt vääryyttä ja sitten sellaiset väittämät, joiden valossa et ole tehnyt mitään väärää. Itse huomaan tuon avulla aika usein ajatusvääristymät.

Vierailija
18/30 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan älyttömän kiitollinen vastauksistanne. Ne ovat nyt olleet tosi tärkeitä ja arvokkaita ja olo alkaa vähän helpottamaan jo.

Tämä oli varmaan joku kynnyskysymys itseni kohdalla, että kuinka pitkälle voin näissä oloissani mennä sen vuoksi, että en aiheuttaisi vaikeuksia tai pahaa mieltä muille, minua ei hylättäisi jne.

Järki sanoo tietenkin, että joku tuntematon ystävän mies muuttorahoineen EI OLE syy ottaa pysyvää, aina iholla olevaa mitä tahansa. Kai tässä kovasti harmittaa sekin, että tosiaan ei todellinen ystävä painostaisi näin isoon asiaan. "Kohta se muuttaa vielä kauemmaksi niin se olisi otettava nyt jos haluat, ei yhtä hyvää tatuoijaa ole".

Ihan tosissaan, olen jopa hämmentynyt kun täältä sai tällaisia vastauksia. Pelotti edes kirjoittaa tästä kun ahdisti jo valmiiksi.

Ap

Vierailija
19/30 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noona kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...munlaiseni nössö olisi varmaan suostunut ylipuhuttuna ottamaan vaikka kilpikonnan kuvan otsaansa kun en osaa sanoa ei.

Voi ei sua! :D Voin niin kuvitella tuon kilpparin sun otsaan, ja olisit poistunut tatskaajalta samoin kuin meikäläinen AINA kampaajalta, vaikka kuinka ois mennyt pieleen: "Kiitti, tästä tuli tosi kiva..." Eli samaa nössön vikaa täälläkin. Mut hei, nyt sä et ollut nössö, sä olit ROHKEA! Onnea hyvästä päätöksestä. Jos ystävä (?) tuon seurauksena menee, niin eipä ollut kummoinen ystävä se.

Vierailija
20/30 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noona kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...munlaiseni nössö olisi varmaan suostunut ylipuhuttuna ottamaan vaikka kilpikonnan kuvan otsaansa kun en osaa sanoa ei.

Voi ei sua! :D Voin niin kuvitella tuon kilpparin sun otsaan, ja olisit poistunut tatskaajalta samoin kuin meikäläinen AINA kampaajalta, vaikka kuinka ois mennyt pieleen: "Kiitti, tästä tuli tosi kiva..." Eli samaa nössön vikaa täälläkin. Mut hei, nyt sä et ollut nössö, sä olit ROHKEA! Onnea hyvästä päätöksestä. Jos ystävä (?) tuon seurauksena menee, niin eipä ollut kummoinen ystävä se.

:) Hahh. Kiitos sullekin. Rohkeutta sinne päin myös!

Ap