"Kuoppien kaivelu kielletty "-- kyltti aidatussa koirapuistossa.
Kas kun ei kielletä koirilta haukkumista ja hännän heilutusta.
"Lintujen laulu kielletty puiston puissa" seuraavaksi?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietipä, miten käy, kun se sun koiras juoksee täysillä siihen kuoppaan leikkiessään. Niinpä. Eikö käykin järkeen, miksi se kaivaminen on kielletty?
Minun koiranipa ei osaa lukea eikä ymmärrä kieltoa. Miten pitäisi toimia?
A) kiellät kaivamasta
B) peität kuopanEi ole yhtään vaikeaa.
Helvetin vaarallisia varsinkin syksyllä kun tulee lätäköitä, niin sitten saa huomata että pikkulätäkkö olikin 40cm syvä kuoppa, sellaisessa taittaa helposti jalkansa.
Joo, mutta olisi fiksumpaa kirjoittaa koiran omistajalle osoitettu kyltti tyyliin "Täytä koirasi kaivamat kuopat". Kuten sanottu, niin koirat eivät noita kylttejä ehdi lukea, kun niillä on kiire koirapuistoon temmeltämään.
Minun 13v tanskandoggini juoksi tuollaiseen kuoppaan leikin keskellä. Lonkka sijoiltaan ja muiden vaivojen lisänä päätettiin päästää vanhus tuskistaan. R.I.P Minni.
Täysin ulkopuolisena, täällä tosiaan oppii uuttakin. En ole tiennyt, että koirat ovat niin heikkotekoisia, että voivat loukata itsensä vakavasti maassa oleviin epätasaisuuksiin.
Niin varmaan sitten, kun täällä niin vakavasti asiasta kirjoitetaan.
Viestini poistettiin?
Siis minun 13v tanskandoggi Minni juoksi tuollaiseen kuoppan ja jo ennestään oireillut lonkka meni sijoiltaan. Päätettiin lopettaa muiden vaivojen yhteydessä, ei hän siitä olisi enää kuntoon tullut tai ainakaan viettänyt iloista elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietipä, miten käy, kun se sun koiras juoksee täysillä siihen kuoppaan leikkiessään. Niinpä. Eikö käykin järkeen, miksi se kaivaminen on kielletty?
Minun koiranipa ei osaa lukea eikä ymmärrä kieltoa. Miten pitäisi toimia?
Suosittelisin koiran kouluttamista, niin koira tottelee sinua kun kiellät häntä.
Tuollaisia kylttejä on PAKKO olla, koska osa ihmisistä ei ymmärrä siivota koiransa jälkiä.
Kaduilla on roskapönttöjä, mutta siitä huolimatta heikkolahjaiset heittävät roskia maahan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirien karvanlähtö kielletty.
Siitäkin tosiaan saisi laittaa kyltin että jos harjaa karvanlöhdössä olevan koiransa, niin kerää sen karvakasan roskiin, eikä jätä kasaa kenturalle.
Tyhmiä kylttejä typeryksille. Näitä typeriä kylttejä on pakko laittaa, kun osalla ei raksuta omassa päässä yhtään, eikä tajuta miten tulsi toimia ja korjata jälkensä.
Siitäkin pitäisi näköjään laittaa kyltti että ei saa heitellä tupakantumppeja ja muita roskia maahan koirapuistossa.
Asiasta viidenteen: mikään ei ole nolompaa, kuin hautausmailla tupakoivat ja sottaavat tai koiraa ulkoiluttavat ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Täysin ulkopuolisena, täällä tosiaan oppii uuttakin. En ole tiennyt, että koirat ovat niin heikkotekoisia, että voivat loukata itsensä vakavasti maassa oleviin epätasaisuuksiin.
Mieti jos itse juoksisit kovaa vauhtia tasaisella maalla ja astuisit kuoppaan jota et huomaa niin kuinka huonosti kävisi? Toki neljän raajan ja muiden ominaisuuksiensa takia koirat kestävät vaikkapa kaatumisia paremmin, mutta tämä saattaa tulla nyt yllätyksenä että koiratkin voivat loukata itsensä! Lisäksi koirat eivät helposti näytä loukkaantumistaan ja heikkouttaan, vaan viimeiseen asti esittävät olevansa kunnossa, ja tämä tulee heille aivan luonnostaan.
Ihmiset esittää täällä niin tyhmiä ja yksinkertaisia... Ei oikeasti ole vaikeaa mennä siihen kuoppaa kaivavan koiran luokse kun sen huomaa ja hätistää kuopalta pois. Koira ei kieltoja ymmärrä, mutta ihminen voi kieltää koiraa ja pysäyttää tilanteen. Ihan samoin kuin pystyt (toivottavasti) vähän estää koiraa kakkaamasta ihan mihin tahansa, vaikka koira ei itse kakkakieltoja ymmärrä. Ja jos vahinko sattuu, omistaja kerää kakan/täyttää kuopan/ottaa vastuun. Äly hooooi aivoja saa käyttää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirien karvanlähtö kielletty.
Siitäkin tosiaan saisi laittaa kyltin että jos harjaa karvanlöhdössä olevan koiransa, niin kerää sen karvakasan roskiin, eikä jätä kasaa kenturalle.
Tyhmiä kylttejä typeryksille. Näitä typeriä kylttejä on pakko laittaa, kun osalla ei raksuta omassa päässä yhtään, eikä tajuta miten tulsi toimia ja korjata jälkensä.
Siitäkin pitäisi näköjään laittaa kyltti että ei saa heitellä tupakantumppeja ja muita roskia maahan koirapuistossa.
En ole tajunnut, että koirien karvatkin olisivat jäteastioihin hävitettävää jätettä. Sehän menee muutamassa päivässä hyötykäyttöön pikkulintujen pesien pehmikkeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti jos itse juoksisit kovaa vauhtia tasaisella maalla ja astuisit kuoppaan jota et huomaa niin kuinka huonosti kävisi? Toki neljän raajan ja muiden ominaisuuksiensa takia koirat kestävät vaikkapa kaatumisia paremmin, mutta tämä saattaa tulla nyt yllätyksenä että koiratkin voivat loukata itsensä! Lisäksi koirat eivät helposti näytä loukkaantumistaan ja heikkouttaan, vaan viimeiseen asti esittävät olevansa kunnossa, ja tämä tulee heille aivan luonnostaan.
Joo en ole miettinyt asiaa, kun minulla ei ole koiraa. Olen kuvitellut, että koirapuistot ovat niinkuin aidattuja luontoalueita, joissa koirat saavat temmeltää, kaivella ja tehdä mitä nyt koiran hyvään elämään kuvittelin kuuluvaksi. Nyt minulle selvisi, että kyse on enemmänkin leikkipuistoja vastaavista turvaympäristöistä. Aina oppii uutta.
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö, että ihmiset on ihan yhtä heikkotekoisia?
T. nimim. "Kuoppaan, ja polvi muussiksi"
Olisko parasta asvaltoida ne koirapuistot, niin eivät pääse kaivelemaan sinne kuoppia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö, että ihmiset on ihan yhtä heikkotekoisia?
T. nimim. "Kuoppaan, ja polvi muussiksi"
Joo niin voi sattua, jos ei katso eteensä. Toisaalta ihmiset ja koirat liikkuvat myös luonnossa kaikenlaisilla alustoilla. Kyse taitaa olla siitä, että puiston ylläpitäjä ei halua sitä riesaa ja vastuuta, joka tulee siitä että joku voi loukata itsensä. Kun menet metsään suunnistamaan tai marjoja poimimaan, et voi lähettää maanomistajalle laskua nyrjähtäneestä nilkasta,
En voi käsittää miten joku ei ymmärrä mitä vaaraa kuopat aiheuttavat. Ja miten on niin vaikeaa täyttää oman koiran kaivamat kuopat. Sitähän tuo kielto tarkoittaa suomeksi. Täyttäkää kuopat koska niistä aiheutuu vaaraa
Ja huvipuistoissa törmäysautoillakin on törmäily kielletty. Tää kansa on kyllä uskomaton...
Olen yrittänyt opettaa mustiani lukemaan niitä kylttejä, muttei se ymmärrä. Sorry!
Kuopat voivat olla hengenvaarallisia esim. vinttikoirille jotka juoksevat todella lujaa vauhtia. Voi mennä luita poikki tai jopa niskat poikki kun täydessä vauhdissa astuu kuoppaan.
Sori, autocorrect sekosi. Vietestaä(???!?)=vierestä...
22