Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka monella nuorella naisella on niin hyvä itsetunto, että pystyy olemaan julkisilla paikoilla meikittä miesten tapaan?

Vierailija
18.04.2017 |

Ehkä käydä jopa yökehoissa ilman että piiloutuu meikin taakse? Taitaa olla aika harvinaista?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Aina. Mutta enemmän se on laiskuutta kuin jotenkin erityisen hyvää itsetuntoa. Yökerhoissa en käy, mutta oluthuoneessa voin kyllä istua iltaa meikittä. N27

Vierailija
42/50 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä käydä jopa yökehoissa ilman että piiloutuu meikin taakse? Taitaa olla aika harvinaista?

Lasket ilmeisesti yhden käden sormilla kaikki naiset, jotka olet tavannut livenä elämäsi aikana, AP.

Ei minun tarvitse käyttää laskemiseen sormiani, koska olen mies. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman meikkiä oloni tuntuu lähes alastomalta koska itsetunto on oikeasti ihan alhaalla. Joslähden kauppaan, ainakin kulmat täytän. Jos kouluun, enemmän. Punastun tosin hyvin helposti joten meikin kanssa on itsevarmempi olo, muuten tuntisin oloni hikiseksi punaiseksi siaksi. Pidän kyllä ulkonäköäni muutenkin kuvottavana joten meikkaaminen on vain yksi tavoista piilottautua.

Vierailija
44/50 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikkaa oikeastaan koskaan, ihan hyvin kehtaan kulkea. Eipä kyllä kukaan ole koskaan perään katsellutkaan, mutta ei mulla ole sellaiselle tarvettakaan. Enkä tiedä katsoisivatko vaikka meikkaisinkin.

Vierailija
45/50 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytin joskus 7vuotta sitten viimeks. Lopetin ja oon paljon tyytyväisempi itseeni ilman meikkiä.

Enkä oo vanhaksi piiaks jääny. Sain hyvän ja ihanan miehen ja lapsiakin on, ja aamulla ei tarvi tuijottaa peiliin onko ripsarit paakuilla ym. Jää aikaa muuhunki, eikä tarvi miettii kauhistuuko mies minut aamulla nähdessään ku saman näkönen oon ku illalla, ja baarissa ja kaupassa ja muissakin paikoissa. Vaatteilla saadaan sit sitä juhlavuutta jos on ihan pakko(esim.häät)

Kyllä meillä meikkaavillakin jää ihan mukavasti aikaa muuhunkin eikä ole miehet kauhistuneet vaikka vähän eri näköinen onkin meikillä ja ilman. En minä sitä meikkiä nyt herranjestas sen takia laita että näyttäisin tasan samalta, tai että olis miesten mielipiteet eritysesti kiinnostaneetkaan.

Mutta hyvä jos olet tyytyväisempi itseesi ilman meikkiä! Jokaisella on oikeus olla just sellainen kuin tykkää. Rivien välistä taas piti ajaa sitä stereotypiaa, että meikkaajat vetää päällensä jonkun kauhean miehiä huijaavan maskin ja viettää kaiken aikansa tuijottelemalla itseään peilistä.

Vierailija
46/50 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaus toimisi vain, jos miehiltä odotettaisiin yhtä lailla meikkien käyttöä. Ei vaadi paljoakaan itsetuntoa täyttää sukupuolen odotettu rooli, eli miesten osalta kulkea julkisesti ilman meikkiä. Nykykulttuurissamme mieheltä vaatii yhä enemmän henkistä kanttia liikkua julkisesti meikkiä kasvoilla kuin ilman sitä.

Vierailija
47/50 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä koskaan meikkiä. Saan huomiota miehiltä näin meikittömänäkin.

Yökerhoissa en käy ollenkaan.

Vierailija
48/50 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pystyn ongelmitta menemään vaikka baariin ilman meikkiä, mutta mulla on aivan surkea itsentunto. Ehkä siksi ymmärränkin, ettei tätä naamaa meikkikään pelasta.

Vierailija
49/50 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollu jo kohta 38 vuotta meikittömänä. Ja saanut nuoruudessa ja vieläkin kehuja kauneudesta miehiltä ja naisilta, tutuilta ja tuntemattomilta. Joten ei kai se meikki loppujen lopuksi kerro oletko kaunis vai et? Itsetunto voi kai olla huono tai hyvä, meikillä tai ilman.

Vierailija
50/50 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vertaus toimisi vain, jos miehiltä odotettaisiin yhtä lailla meikkien käyttöä. Ei vaadi paljoakaan itsetuntoa täyttää sukupuolen odotettu rooli, eli miesten osalta kulkea julkisesti ilman meikkiä. Nykykulttuurissamme mieheltä vaatii yhä enemmän henkistä kanttia liikkua julkisesti meikkiä kasvoilla kuin ilman sitä.

Vertaus toimii täysin, mutta et vain ymmärrä lukemaasi. Aloituksessa ei edes yritetty väittää, että miesten meikittömyys tarkoittaisi sitä, että miehillä on hyvä itsetunto. Sinä vain olet niin herkästi loukkaantuvaa sorttia, että tulkitsit aloistusviestiä väärin. Luepa otsikko ja aloitusviesti uudestaan rauhallisesti ja ajatuksen kanssa. :)