Kuka on niin idiootti, että jättää tyhjän ostoskärryn parkkipaikalle?
Varsinkin perheparkkien kohdalla yleinen näky. Onko täällä joku joka näin toimii? Ymmärrättekö miten tavattoman itsekästä tuollainen toiminta on? Sapettaa ihan jumalattomasti etsiä paikkaa täydellä parkkipaikalla, jossa ainoissa tyhjissä paikoissa seisoo jonkun torven ostoskärry.
Kantakaa ostokset käsissä jos kärryn palauttaminen on niin vaikeaa! Käsittämättömintä on se, että kärryt jätetään parkkipaikalle, vaikka kärryille olisi paikka ihan vieressä.
Kommentit (169)
Tästä lähtien jätän aina kärryt parkkipaikallle koska haluan jättää ja se on minun etu.
Otan muista kulttuureista mallia. Suomalainen kulttuuri ei ole se ainut oikea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan voi jättää lasta autoon sen takia että käy palauttamassa jonkun kärryn. Viekää itse niitä kärryjä pois jos noin tympii!
Johan tässä on useampi sanonut että viet ne kärryt lapsen kanssa. Keksit vaan tekosyitä oikeuttaakäsi laiskuutesi ja välinpitämättömyytesi.
Hullua kanniskella pientä lasta jossain jäisellä parkkipaikalla ympäriinsä.
Miten sä oot saanu lapsen sieltä autosta siihen kärryparkkille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tästä ketjusta puuttuu viestejä? Taisi osua arkaan kohtaan, kun pitää poistaa mielipiteitä.
Ketjusta on poistettu viestit, jossa yllytettiin hylkäämään vauva- ja taaperoikäinen lapsi yksin autoon.
Ärsyttävää että käytetään lasta tekosyynä tälläisessäkin asiassa.
Parkkipaikalla liikkuu kaikenlaista urpoa autonsa kanssa, kannattaa minimoida siellä liikkuminen varsinkin lasten kanssa. Seuraava voi hyivin ottaa kärrykseen sen mikä on jätetty parkkipaikalle, näin säästyy turhaa kävelyä autojen seassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesällä voin viedä kärryt paikoileen jos on hyvä ilma. Mutta sateessa tai jääkentällä en ala taiteilemaan pienen lapsen kanssa, ihan lapsen turvallisuuden takia. Lapsettomat viekööt terveine jalkoineen kärryt pois.
Lapsettomat juu haluaa sateessa kuskata mitä sun kärryjä katokseen.. Virtu mikä itsekäs ämmä ja vielä lisääntynytkin.. Yäk
Pieni hyötyliikunta tekee vain hyvää.
Venäjällä kaikki on paremmin. Siellä tultiin kärryt hakemaan auton luota, koska kaupassa ei riittänyt ostoskärryjä kaikille, vaan niitä piti jonottaa.
Vierailija kirjoitti:
Tästä lähtien jätän aina kärryt parkkipaikallle koska haluan jättää ja se on minun etu.
Jätä pois mutta älä sitten poraa kun autos kyljessä on lommo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan voi jättää lasta autoon sen takia että käy palauttamassa jonkun kärryn. Viekää itse niitä kärryjä pois jos noin tympii!
Johan tässä on useampi sanonut että viet ne kärryt lapsen kanssa. Keksit vaan tekosyitä oikeuttaakäsi laiskuutesi ja välinpitämättömyytesi.
Mitä jos annat lapsen sitten vaikka kävellä? Pidät kädestä kiinni?
Ihan yhtä hullua. Suorinta reittiä autolle, lapsi autoon ja menoksi.
Vierailija kirjoitti:
Venäjällä kaikki on paremmin. Siellä tultiin kärryt hakemaan auton luota, koska kaupassa ei riittänyt ostoskärryjä kaikille, vaan niitä piti jonottaa.
Juu niin on, yks tyyppi tapettiin parkkipaikalla kun ei osannut ajaa ruutuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä pois mutta älä sitten poraa kun autos kyljessä on lommo!
Onko tämä joku uhkaus? Sinäkö sen lommon aiot tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon ostoskasseja, en todellakaan ala raahaamaan niitä käsissäni koska minulla on mukana myös pieni lapsi (joka istuu kärryissä)
Kun pääsen autolle, puran kassit autoon, laitan väsyneen ja kiukkuisen lapsen autoon. Pitäisikö mun jättää se lapsi yksin sinne autoon, jotta käyn viemässä kärryt takaisin kauppaan? Eipä taida suomen lakikaan sallia tälläistä, joten siksi jätän kärryt parkkipaikalle. Myyjät kyllä keräävät niitä niin säännöllisesti, ettei niistä ehdi muodostua ongelmaa vaikka kaikki toimisivat näin.
Tyhjennä kärry, vie kärryt lapsen kanssa takaisin ja kanna lapsi autoon. Niin normaalit ihmiset toimivat.
Tuletko sinä kantamaan väsyneen ja kiukkuisen lapseni?
Eikäku sä kannat ihan itse, niin minäkin teen. Ja suurin osa vanhemmista.
On vain hyvä että parkkipaikoilla on kärryjä valmina. Näin ostoskeskukseen tulija voi laittaa esim. lapsensa suoraan kärryihin ja voi mennä ostoksille.
Tai käsilaukkunsa tai ostoslaukkunsa.
Kätevää, en ole ennen ajatellut. Jätän avuliaisuuttani itsekkin tästä lähien kärryt pysäköinialueelle itsekkin.
Vierailija kirjoitti:
Sen autonhan voi valmiiksi jo pysäköidä sen palautuspisteeseen viereen niin ei jää siitä kiinni. Ja miten ihmeen kaukana teillä ne palautuspisteet on, jos palautukseen menee niin paljon aikaa, ettei lasta voi jättää autoon???
Aina autoa ei saa palautuspisteen viereen. Lapset on monesti väsyneitä kun käydään kaupassa hoitopäivän jälkeen eikä huvita tehdä yhtään ylimääräistä viivytystä kotiin menon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
On vain hyvä että parkkipaikoilla on kärryjä valmina. Näin ostoskeskukseen tulija voi laittaa esim. lapsensa suoraan kärryihin ja voi mennä ostoksille.
Tai käsilaukkunsa tai ostoslaukkunsa.
Kätevää, en ole ennen ajatellut. Jätän avuliaisuuttani itsekkin tästä lähien kärryt pysäköinialueelle itsekkin.
Tovon että jos parkkipaikka ei ole katettu, niin lastenistuimellisia kärryjä ei jätetä ainakaan sateeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole koskaan ymmärtänyt miksi se kärry pitää viedä ulos. Vaikka olisi kuinka paljon ostoksia, niin kyllä kaksi aikuista nyt saa sen verran käsissään kannettua.
Tai jos on ihan pakko viedä kärry parkkipaikalle, niin totta munassa se pitää viedä takaisin.
Jotkut meistä käyvät ihan yhden aikuisen voimin kaupassa. En ainakaan minä mielelläni raahaa viittä isoa ostoskassillista, paremmin menevät kärryssä.
Ja kyllä, palautan kärryn paikalleen.
Viestin ihmettely koski lähinnä perheitä, joissa kaksi aikuista kärrää kolme ostoskassia kärryillä autolle.
Miksi ei? Helpompi ne on viedä kärryillä kuin kantaa. Minulla esimerkiksi on muutama vuosi sitten murtunut olkapää, enkä pysty kantamaan kauppakassia toisella kädellä, ei vaan ole niin paljon voimaa kädessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selitä nyt vielä lisää. Kannattaako niitä kersoja tehdä jos niiden saannin jälkeen on täysin avuton ja muiden riesana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon ostoskasseja, en todellakaan ala raahaamaan niitä käsissäni koska minulla on mukana myös pieni lapsi (joka istuu kärryissä)
Kun pääsen autolle, puran kassit autoon, laitan väsyneen ja kiukkuisen lapsen autoon. Pitäisikö mun jättää se lapsi yksin sinne autoon, jotta käyn viemässä kärryt takaisin kauppaan? Eipä taida suomen lakikaan sallia tälläistä, joten siksi jätän kärryt parkkipaikalle. Myyjät kyllä keräävät niitä niin säännöllisesti, ettei niistä ehdi muodostua ongelmaa vaikka kaikki toimisivat näin.
Tyhjennä kärry, vie kärryt lapsen kanssa takaisin ja kanna lapsi autoon. Niin normaalit ihmiset toimivat.
Tuletko sinä kantamaan väsyneen ja kiukkuisen lapseni?
Eikäku sä kannat ihan itse, niin minäkin teen. Ja suurin osa vanhemmista.
Taitaa olla asiat aika hyvin jos tämä kärryjen jättämine on elämäsi suurin ongelma. Itse palautan kärryt ja otan myös käyttööni parkkipaikalle jätettyjä kärryjä. En ole kyllä koskaan kokenut tätä minkäänlaiseksi ongelmaksi. Omat lapset ovat sen ikäisiä että nuorin on jo autokoulussa, mutta ymmärän kyllä että itkuisen taaperon kanssa on kiusaus jättää kärryt auton viereen ja painella kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Kesällä voin viedä kärryt paikoileen jos on hyvä ilma. Mutta sateessa tai jääkentällä en ala taiteilemaan pienen lapsen kanssa, ihan lapsen turvallisuuden takia. Lapsettomat viekööt terveine jalkoineen kärryt pois.
Eli ihan puhdasta laiskuutta..no toi on kyllä huomattu nykymammojen ja isukkien kohdalla. Koko muu maailma palvokoot kun kerta on saatu pungettua yks pentu tähän maailmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selitä nyt vielä lisää. Kannattaako niitä kersoja tehdä jos niiden saannin jälkeen on täysin avuton ja muiden riesana?
Kannaöttaako käydä kaupassa jos saa tuollaiset kilarit jostain ostoskärrystä? Sinähän se tässä olet avuton kun maailma sortuu tuollaiseen pikkujuttuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tästä ketjusta puuttuu viestejä? Taisi osua arkaan kohtaan, kun pitää poistaa mielipiteitä.
Ketjusta on poistettu viestit, jossa yllytettiin hylkäämään vauva- ja taaperoikäinen lapsi yksin autoon.
Ärsyttävää että käytetään lasta tekosyynä tälläisessäkin asiassa.
Parkkipaikalla liikkuu kaikenlaista urpoa autonsa kanssa, kannattaa minimoida siellä liikkuminen varsinkin lasten kanssa. Seuraava voi hyivin ottaa kärrykseen sen mikä on jätetty parkkipaikalle, näin säästyy turhaa kävelyä autojen seassa.
Totta, siellä liikkuu näitä minäminäminä mammoja. Ne tosiaan saattavat ajaa yli kun muuten ruuat sulaa ja räkänokka hermostuu takapenkillä. Noita itsekeskeisiä emakoita on syytäkin varoa.
Kaksi aikuista?
Meinaat, että ostoksilla saa käydä vain kaksi hyväkuntoista aikuista yhdessä, eivät yksinhuoltajat, yksineläjät, vanhukset, sairaat tai muutoin raihnaiset...?
No ei siinä, olen toki samaa mieltä siitä, että jos kärryt jaksaa tuoda autolle, ne jaksaa viedä keräyspaikkaankin ostosten purkamisen jälkeen. Ikinä en ole jättänyt niitä pitkin poikin parkkipaikkaa, edes siihen aikaan, kun piti jättää autoon kaksi pientä taaperoa poisviemisen ajaksi.