Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tässä tilanteessa oikein pitäisi tehdä? Kaverin varattu mies

Vierailija
18.04.2017 |

Kaveri ihastui viime kesänä varattuun mieheen, naimisissa oleva kahden lapsen isä. Kaveria vanhempi. Mieshän oli sitten heti valmis, ja pian jo kaverin oven takana kun kutsu oli viimein saatu esitettyä.
Itse lähinnä naurahtelin kaverin ihastumiselle, mutta ei kauaa naurattanut: Tästä ensimmäisestä vierailusta homma karkasi saman tien käsistä. Kaveri leijui täysin maanpinnan yläpuolella eikä suostu näkemään tilannetta totuudenmukaisesti.
Tästä tuli meidän välillemme mörkö, kun kaveri hehkutti tyyppiä kuin jotain omaa miestään, ja minä yritin parhaani mukaan puhua järkeä.

Alkuvuodesta tilanne sitten räjähti käsiin erään tapauksen seurauksena, ja minä sanoin suoraan mitä moisesta ajattelen, löin niin sanotusti faktat tiskiin, miten tuossa voi käydä, eivätkö he yhtään ajattele/häpeä, mies ei tule jättämään perhettään vaan hyvin todennäköisesti se on kaveri jolle jää luu käteen, minä en hyväksy ja tuskin hyväksyisi kukaan muukaan jne.
Tietenkin kaveri vetäisi tästä vuosisadan herneet nenään ja esti minut joka paikassa.
Vähän rauhoituttuaan hän alkoi hieroa sopua ja laittaa viestiä, todeten samalla ettei ikinä enää halua puhua asiasta.
Välimme eivät koskaan enää ole palanneet entiselleen, sanomattakin selvää että tämä asia on varjona kaveruutemme yllä.

Minä häilyn jonkinlaisessa välimaastossa: Suureksi osaksi suljen silmäni koko asialta, välillä tunnen suurta halua käräyttää nämä kaksi ja laittaa heidät silmätysten tekojensa kanssa.

Heidän toimintansa on suorastaan julkeaa ja koko tilanne irvokas, mies lähtee naapurikaupungista milloin millekin asialle "pikaisille", kaveri laittelee romanttisia illallisia ja hehkuttaa somessa "rakastan" "mun ihana" jne.
Välillä he ovat treffanneet kaupassa, välillä luonnonhelmassa, välillä kaverin luona, ja röyhkeyden huippuna kaveri on ollut jopa miehen ja tämän vaimon kotona, kun vaimo ei ole ollut paikalla.
Vaimo jakelee somessa onnellisia perhekuvia, autuaan tietämättömänä että mies on lähemmäs vuoden paneskellut nuoremman naisen kanssa.

Mitä tässä pitäisi tehdä? Tiedän, ettei asia viime kädessä kuulu minulle, mutta tilanne on niin inhottava että sitä on vaikea katsoa vierestä.
Pariskunnan lapset ovat vielä pieniä, toinen nippa nappa kouluikäinen ja toinen vielä nuorempi :(

Pidin tätä jonain ohimenevänä parin kuukauden hairahduksena, mutta näköjään heillä ei ole aikomustakaan lopettaa, "seurustelevat" kuin tilanteessa ei olisi mitään outoa kun toisella on vaimo ja lapset kotona.

Kommentit (139)

Vierailija
1/139 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käräytä.

Vierailija
2/139 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi asialle yhtään mitään, joten suosittelen, ettet edes ajattele tuota heidän suhdettaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/139 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka voit pitää noin epävakaata horatsua ystävänäsi?

Vierailija
4/139 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen naimissa olevan kahden lapsen äiti ja miehelläni on ollut ns. jalkavaimo kohta jo 12-vuotta. Hyvin se arki sujuu näinkin. Tuo nainen ei ole pois meidän perheeltä vaan päin vastoin. Meillä on molemmilla oikeus seksualliseen vapauteen, miehen harrastaa seksiä ja minun olla harrastamatta. Anna ystäväsi elää omaa elämääsi ja vietä sinä aikaa ihmisten kanssa jotka jakaa sinun arvomaailmasi. Se, kun ei kaikilla ole sama.

Vierailija
5/139 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi oikeastaan tehdä mitään muuta kuin osoittaa, että sinä et halua olla tilanteessa mukana.

Kysy ystävältäsi, miten hän näkee tilanteen, miksi hän on varatun miehen kanssa ja millä perusteella hän pitää suhdetta oikeutettuna.

Jos perusteellissa keskustelussa saadut vastaukset eivät miellytä, kerro kaverillesi, että ikävä kyllä et voi hyvöksyä hänen valintojaan ja tekojaan, jotka sotivat sinun arvomaailmaasi vastaan. On siis parempi vähentää yhteydenpitoa ja molemman jatkaa omalla suunnallaan ainakin toistaiseksi. Toivota kuitenkin kaikkea hyvää. Blokkaa sosiaalisesta mediasta sinua häiritsevät päivitykset.

Vierailija
6/139 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on todella haastava, koska tämän kaverin kanssa olimme erittäinkin läheisiä, ja olen lähtökohtaisesti pitänyt häntä ns. "hyvänä tyyppinä" En olisi hänestä tätä sentään uskonut, vaikka hänen suhdekuvionsa ovat aina olleet hieman epämääräisiä.

Vaikka kaveri ei minulle mitään ole tehnytkään, on silti luottamus mennyt. Jotenkin se vain muutti minun ajatustani hänestä, että jos ihminen kykenee silmääkään räpäyttämättä tuollaiseen, niin..

Välien poikki laittaminen tuntuisi surulliselta yhteisen historian huomioonottaen, mutta myös kaveruuden jatkaminen on osoittaunut vaikeaksi.

Ap

Vierailija
7/139 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
8/139 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu miehelle. Haasta miettimään asioita varsinkin lasten kannalta. Kysy onko oikeasti valmis menettämään perheensä koska vahvasti siihen suuntaan on selvästi matkalla. On vain ajan kysymys milloin asia selviää vaimolle. Jos mies todella mieluummin haluaa olla kaverisi kanssa ja on valmis uhraamaan perheensä tämän vuoksi niin asia on sitten niin. Saisi kyllä silloin arvostaa vaimoaan sen verran että kertoisi itse asiasta eikä odota että asia muuta kautta tulee ilmi. Jos taas haluaa pitää perheensä lopettaa suhteensa kaveriisi välittömästi ja hoitaa suhteensa vaimon kanssa kuntoon ja keskittyy perheeseensä kuin mies eikä tollanen vastenmielinen nilviäinen.

Vierailija
9/139 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta rytisee ja kovaa ja sinä saat myös osumia koska olet suojellut suhdetta olemalla hiljaa siitä. Kamala pettymyt vaimolle tietää asiasta.

Pysy kaukana ja ole tietämätön koko jutusta. Et voi kuitenkaan asialle mitään.

Vierailija
10/139 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.vauva.fi/keskustelu/2847082/mieheni-syrjahyppy-raskaana

Osta kaverille kondomeita.

Raskaana hän luuli yhdessä välissä olevansakin, silloin kun hän vielä minulle asiasta puhui.

Ap

Vierailija
11/139 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanne on todella haastava, koska tämän kaverin kanssa olimme erittäinkin läheisiä, ja olen lähtökohtaisesti pitänyt häntä ns. "hyvänä tyyppinä" En olisi hänestä tätä sentään uskonut, vaikka hänen suhdekuvionsa ovat aina olleet hieman epämääräisiä.

Vaikka kaveri ei minulle mitään ole tehnytkään, on silti luottamus mennyt. Jotenkin se vain muutti minun ajatustani hänestä, että jos ihminen kykenee silmääkään räpäyttämättä tuollaiseen, niin..

Välien poikki laittaminen tuntuisi surulliselta yhteisen historian huomioonottaen, mutta myös kaveruuden jatkaminen on osoittaunut vaikeaksi.

Ap

Tätä kutsutaan elämäksi. Elämä ei ole oppikirjasta opittavaa suoritusta, jossa kaikki menee aina tismalleen oikein niin kuin ohjekirjoissa sanotaan. Ei enää eletä raamatunmallin mukaan, eikä moraalisäännöt ole yhtä tiukkoja kuin ennen.

Vierailija
12/139 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta rytisee ja kovaa ja sinä saat myös osumia koska olet suojellut suhdetta olemalla hiljaa siitä. Kamala pettymyt vaimolle tietää asiasta.

Pysy kaukana ja ole tietämätön koko jutusta. Et voi kuitenkaan asialle mitään.

Sitä olen tässä ihmetellytkin, että kuinka kauan vielä voi oikein kestää, ennen kuin rytisee. Mitä viime kesänä seurasin, ovat lähes jatkuvasti viestitse yhteydessä, luulisi vaimon nyt jotain epäilevän? Miehen lisäntyneet menot sinne ja tänne, ei epäile niitäkään?

Ajattelin että olisivat aikoja sitten jääneet kiinni.

Vierailija
13/139 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et voi 100% varmuudella tietää mikä miehen ja tämän,vaimon suhteen tila on. Somessa onnellisen perhe-elämän esittely ei todista yhtään mitään, kaikkihan sen tietää että somessa hehkutetaan ihanaa parisuhdetta kavereille ja suvulle vaikka pitäisi eletty kämppiksinä jo vuosia. Kulissit tulee olla kunnossa ulospäin.

Itse en tekisi sinuna mitään muuta kuin ottaisin etäisyyttä kaveriin, jos arvomaailmasi ei anna periksi tuollaiselle suhteelle. Ei ole sinun asiasi selvittää aikuisten ihmisten välejä ja mahdollisesti pilata yhden tietämättömän elämää ja samalla viedä niiltä lapsilta isä.

Vierailija
14/139 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos te olisitte tämän vaimon asemassa, haluaisitteko tietää?

Vierailija
15/139 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia ei varsinaisesti sinulle kuulu, joten anna olla. Aikuiset ihmiset saavat keskenään tehdä mitä huvittaa, kunhan eivät rikoksia tee. Tonkimalla muiden asioita aiheutat vaan pahaa oloa itsellesi ja muille. Parempi ehkä katkaista välit kaveriin kokonaan ja sanoa rehellisesti, että et pysty katsomaan enää tilannetta sivusta mutta toisaalta et halua käräyttääkään heitä. Eikä se sinun asia olekaan mennä kertomaan muiden asioita ympäriinsä.

Vierailija
16/139 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos te olisitte tämän vaimon asemassa, haluaisitteko tietää?

No mehän ei tämän kertomuksen perusteella kauhean tarkkaa kuvaa saatu vaimon asemasta.

Jos oma mieheni pettäisi niin en haluaisi kuulla sitä keneltäkään muulta kuin häneltä itseltään.

Vierailija
17/139 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ap sulla ole mitään omaa elämää, kun loputtomiin jaksat kaverin moraalittomuutta kauhistella? Etkö voi vain hyväksyä, että kaverisi on rakastunut ja tunteen voimakkuus sokaisee hänet ikäviltä asioilta? Ihmiset ovat epätäydellisiä. Varmaan kavereissasi on puolisoaan pettäviä ihmisiä, et vain tiedä asiasta, joten et ole heitä hylkäämässä.

Vierailija
18/139 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

huolehdi omista asioistasi kirjoitti:

Asia ei varsinaisesti sinulle kuulu, joten anna olla. Aikuiset ihmiset saavat keskenään tehdä mitä huvittaa, kunhan eivät rikoksia tee. Tonkimalla muiden asioita aiheutat vaan pahaa oloa itsellesi ja muille. Parempi ehkä katkaista välit kaveriin kokonaan ja sanoa rehellisesti, että et pysty katsomaan enää tilannetta sivusta mutta toisaalta et halua käräyttääkään heitä. Eikä se sinun asia olekaan mennä kertomaan muiden asioita ympäriinsä.

Ovatko ihmiset tosiaan näin välinpitämättömiä nykyään. "Aikuiset ihmiset saavat keskenään tehdä mitä huvittaa, kunhan eivät rikoksia tee"

Ok, mitäs tässä sitten on kenenkään suhteilla, perheillä tai avioliitoilla väliä, senkun tehdään mitä huvittaa! Kaikki vain varattujen matkaan, aikuisiahan tässä ollaan!

Vierailija
19/139 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis häh. Sun asiasi ei todellakaan ole toimia minkäänlaisena ihmissuhdetuomarina. Jos ystäväsi valinnat ovat sulle noin vaikeita hyväksyä, niin lakkaa toki pitämästä yhteyttä, et ansaitse häntä ystäväksesi.

Vierailija
20/139 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikoinaan kaverina nainen, jolla oli pitkäiaikainen suhde varattuun mieheen. Hän ei sanoi, että ei päässyt miehestä irti, vaikka yritti. Olisi pitänyt hälytyskellot soida jo tutustuessani häneen. Hänestä tuli myöhemmin myös minua kohtaan erittäin itsekäs ja hyväksi käyttävä.