Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset alkaa äidiksi tullessaan pukeutua kuin lapset? Trikoopipoja ruseteilla, lapsellisia kuviolegginssejä ja kummallisia kaapumekkoja...

Vierailija
17.04.2017 |

Kaikki värit ja ihQt lettikuosit, ruudut ja pilkut päällä, hai-saappaat ja kånkenit kruunaa kokonaisuuden. Miksei voi olla äiti ja pukeutua kuten täysi-ikäinen nainen?

Miehillä en ole vastaavaa ällötystä havainnut.

Kommentit (1243)

Vierailija
1201/1243 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen edelleenkin sitä mieltä,että "samistelu ja söpöily taaperon kanssa" ei sovi parisuhteeseen.Joo,tosi kiva olla yhtä lapsen kanssa.Mutta mies jää kuviosta ulkopuolelle.Ei mies halua katsella sellaista,että taannutte itsekin taaperoksi.Te hemuliksi yhtäkkiä muuttuneet ette vain halua kohdata totuutta.

Ai nytkö vaatetuksen avulla jo taannutaan taaperoksi? On kyllä melkoinen mekko, jos pyyhkii kättelyssä 20-30 vuotta mittarista. Vai olisiko kuitenkin niin, että kaikille vaatteet ei ole aatteet, joillekin ne on vaan kangaskappaleita jotka heitetään päälle ettei tarvitse kulkea alasti?

Se miehen ulkopuolisuudentunne on kuitenkin ihan validi näkökulma.

Koskee ketä koskee. Omassa tuttavapiirissäni miehiä ei yleensä voisi vähempää kiinnostaa naisten pukeutuminen, kunhan se ei ole huomiota herättävän paljastavaa. Eiköhän ihmiset kuitenkin itse tiedä ovatko valinneet mekkofriikin vai normiäijän, ja huolehtivat omista avioliitoistaan sen mukaan kuin parhaaksi näkevät.

Vierailija
1202/1243 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 👽

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1203/1243 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan näitä samispareja nähty saleilla, lenkkipoluilla jne. Mitäs ihmeellistä siinä on? Meillä ei muuta samanlaista vaatetta ole kuin automerkkiin liittyvät hupparit ja niiden hankinta oli molempien idea. Miksi sinulla meni tunteisiin tämä?

Oletko kateellinen kun tajusit ettei sulla ja kumppanillasi olekaan mitään yhteistä? Paitsi ehkä lapset?

😂 en vaan jaksa enää. 😂 Antaa olla 😂

Vierailija
1204/1243 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se suojaa hiukset auringolta!

Vierailija
1205/1243 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se suojaa hiukset auringolta!

Siis se trikoopipo! Loistava keksintö kun pipon voi pitää tarvittaessa kesälläkin!

Vierailija
1206/1243 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne mammat vielä mitään mutta kun mummotkin. Ihanan pinkkejä ja söpöjä kukkasia toppatakeissa tuntuu ainakin täällä päin olevan 50-70 vuotiaiden muotia😀

Vierailija
1207/1243 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin hillitön ketju, että oon palannut av:lle seurailemaan yhä uudestaan jo monena päivänä :D Alan löytää sisäisen hemulini, jos tämä jatkuu vielä kovinkin pitkään!

Vierailija
1208/1243 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin hillitön ketju, että oon palannut av:lle seurailemaan yhä uudestaan jo monena päivänä :D Alan löytää sisäisen hemulini, jos tämä jatkuu vielä kovinkin pitkään!

Siis sisäinen taapero?

Vierailija
1209/1243 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli Kånken mut myin pois, koska Haglöfsin Tight reppu on ergonomisempi. Mulla oli Haitsut. Ensiks 1990-luvulla ja sit ostin toiset joskus 2000-luvun loppupuolella. Koirani söi toisen kumpparin. Nykyisin  käytän Huntereita, koska sääret <3 SuperYellowin rusettipipoja on kyllä ollut ennen tätä PapuPipuGugguuKakkaaVimmaa. Olen samaa mieltä siinä että trikoo on riskillä ruma. Kaikkien ei kannattaisi pukeutua trikooseen. 

Enempi tää taitaa olla sitä et on ihanaa olla samis oman lapsensa kanssa. Lähinnä ihmetyttää tässä se, että miks penskat pitää pukea kuten aikuiset! Lapsuus loppuu tänä päivänä muutenkin jo liian aikaisin.

Niin ja mulla ei oo lapsia. 

Vierailija
1210/1243 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katsoa eilisiltaiset (21.4.) kymppiuutiset, joissa oli juttua lapsimessuilta :D

Sopi aika mainiosti tähän ketjuun. Lapsiinsa mätsäävät trikoomammat olivat ostamassa lisää mätsäävää trikoota, kuvien perusteella vimmaiseti lähes kiskoivat alevaatteet toistensa käsistä.

En keskustelua aloittaessani tiennyt, että lapsimessuja on edes olemassa. LAPSIMESSUJA. :D

t. Ap

Vierailija
1211/1243 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trikoo on riskillä ruma lauleli Alatalokin😂

Joten kaikille ne eivät sovi lainkaan. Oli tunikaa tai mekkoo niiden kanssa. Ei pelasta ei. Varsinkin jos koivet näyttävät lenkkimakkarapötköiltä, paksut pohkeet ja valtavat reidet 😝

Perse kuin norsulla. Todella seksikästä. Juoksutrikoot sopii oikeasti urheilullisille ihmisille, ei sohvaperunamammoille.

Hemulimekot saavat kenet tahansa näyttämään siltä kuin olisi raskaana, naisen koosta riippumatta 😂

Korostatte vain läskejänne pukeutumisellanne. Go mammat!

Vierailija
1212/1243 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut jokaisen sivun, koska olen valinnanvapauden puolella, niin olen myös hemuliinojen puolella, vaikka oma tyylini erilainen onkin.

Mitä suuriin pukeutumisidentiteetin muutoksiin pilkulapsiaikana tulee, niin luulen, että mitä epäkäytännöllisemmät vaatteet ennen oli, sitä suuremmalla todennäklisyydellä pitää ostaa uudet kun jää lasten kanssa kotiin.

Minulla ei ole vielä lapsia, mutta olen raskaana, oma tyylini on sillä tasolla mukavuudenhaluinen, ettei minun tarviste ostaa uutta vaatekertaa, pukeudun paljon "skater" -mallisiin hameisiin ja mekkoihin, legginsseihin kun paita on riittävän pitkä ja neuletakkeihin tai neulepaitoihin, kaikki tummissa väreissä ja ilman kuvioita. Kengätkin käytännöllisiä. Jos taas tyylini olisi vähemmän rento tulisi eteen vaatekerran uusiminen, ja monelle se voi olla vapauttavaa pistää kokonaan uusiksi ja mahdollisuus mätsätä lapseensa. En näe lapsen kanssa samanlaiseen pipoon tai leggareihin pukeutumista sen oudompana kun sitä, että meillä oli pikkusiskoni kanssa usein samanlaiset vaatteet, ja varsinkin juhlissa meillä oli samat mekot ja äidillä saman värinen, mutta eri mekko.

Vierailija
1213/1243 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs on hemulimammojen talviasu? Mihin vaihtuu trikoopipo ja lettilegginsit talven tullessa?

Vierailija
1214/1243 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mitäs ihmettä minä juuri luin

Vierailija
1215/1243 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on loukkaus meitä äitejä kohtaan. Ilmoitan kommenttisi ja kerron, että haukut täällä äitien pukeutumista.

Vierailija
1216/1243 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs on hemulimammojen talviasu? Mihin vaihtuu trikoopipo ja lettilegginsit talven tullessa?

Rusettipipo näyttää ainakin pitävän pintansa. Onko siitä joku talviversio? Luulin, ettei ihan pakkassäällä tarkenisi.

Vierailija
1217/1243 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset toivat elämääni kaikki värit.

Musta, valkoinen ja sininen saivat väistyä ja pidin yhdessä vaiheessa jopa keltaista collaria... Pinkki, oranssi, vihreä.. värit jäivät sisustukseen, vaikka olen osittain palannut harmaa-akselille pukeutumisessa. Äidit aistivat lapsen maailman ja mitä herkempi äiti, nämä muutokset näkyvät "aurassa" ja vaatetuksessa. Ymmärrän nyt, miksi pikku kakkosen juontajilla on iloiset vaatteet, koska näytin siltä myös itse. Elämäni suurimpia lahjoja: värien sateenkaari ja rohkeus käyttää värejä. Kiitos lapset!

Vierailija
1218/1243 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olepa hyvä ja kerro toki, millaiset vaatteet ne kuuluisi olla? Ja erityisesti, että mikä vika on esim. Trikoopipossa? Materiaalina se sattuu olemaan mukavin, kun könötät jossain hiekkamurjun reunalla kakaroitten kanssa. Ja joo, ei suomalainen äiti pukeudu kuten keski-eurooppalainen, vilkaiseppa huvikses ikkunasta, ja mieti pari kertaa miksi. Siinä minihameen alla voi sinertää, kun könkkäset menemään tuolla loskassa ja viimassa jossain roiskeläpässä. Ja ei, en tykkää itsekään lettileggareista, enkä ylipäätään käytä legginsejä kuin kotona tai välihousuina. Enkä perusta myöskään kånkenista yms. Mutta mulla on kaksi lasta, ja täytyy kyllä todeta, että käytännöllisyys sanelee melko pitkälti esim. Ulkotamineet. Sisävaatteissa pidän väreistä, ja värikkäitä ja mukavia vaatteita olen käyttänyt ihan aina. En kenenkään muun mieliksi pukeudu mustaan ja epämukavaan.

Mukavien vaatteiden ei tarvitse olla rumia. Ja ne trikoopipot on, sori nyt vaan, ihan karseita. Olisi edes nätin värisiä, mutta ei. Se lapsellisin ja rumin kuosi on must.

No kerro nyt mitkä ne on ne tyylikkäät ja hyvät vaatteet istumaan loskan keskelle hiekkalaatikolle?

Laadukkaat ja siistit, hyvin istuvat ulkohousut ja -takki, joita ei ole kulutettu puhki. Hyvännäköinen ja laadukas pipo, eikä mikään 10 vuotta sitten ostettu ja muotonsa menettänyt majavanraato.

Eikai ne äidit siellä yli kymmenen vuotiaiden kanssa enää istu? Kun sanoit että tulee äidiksi niin uusitaan vaatekaappi.. Eihän se pipo mitenkään voi olla 10 vuotta vanha siis. Ja minkä väriset nämä vaatteet saavat olla?

En ole sama henkilö, joka sanoi niin, joten voit säästää nokkeluutesi. Kai ne vaatteet voivat olla periaatteessa minkä väriset vaan, mutta jos kuosi muistuttaa lähinnä mamman pöytäliinaa tai lastenvaateosaston valikoimaa taaperoille, valinta ei minusta vastaa "tyylikästä".

Eli mustat. Noniin mammat ne joita kiinnostaa, alkakaa pukeutua mustaan, ne joita ei, jatkakaa.

Kylläpä jollakulla on ollut taito käsittää väkisin väärin. Ylläolevassa kommentissa sanottiin selvästi, että minkäväriset vaatteet vain ovat ok, mutta äidin pukeutuminen taaperonsa kaltaiseksi on se juttu, mikä herättää huomiota. Ja silti esitetään loukkaantuneesti johtopäätös, että vain mustaan saa siis muiden mielestä pukeutua... Sama juttu kuin aikaisempi kommentti, että ei-taaperopukeutuminen äidillä takoittaisi korkokenkiä ja roiskeläppää hiekkalaatikolla. Okei. Ja näitä kommentteja ovat ihmiset plussanneet kuin viimeistä päivää? 

Vierailija
1219/1243 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset toivat elämääni kaikki värit.

Musta, valkoinen ja sininen saivat väistyä ja pidin yhdessä vaiheessa jopa keltaista collaria... Pinkki, oranssi, vihreä.. värit jäivät sisustukseen, vaikka olen osittain palannut harmaa-akselille pukeutumisessa. Äidit aistivat lapsen maailman ja mitä herkempi äiti, nämä muutokset näkyvät "aurassa" ja vaatetuksessa. Ymmärrän nyt, miksi pikku kakkosen juontajilla on iloiset vaatteet, koska näytin siltä myös itse. Elämäni suurimpia lahjoja: värien sateenkaari ja rohkeus käyttää värejä. Kiitos lapset!

Mutta eihän tässä ketjussa ollut pointtina se, että aikuiset eivät saisi käyttää iloisia värejä. Vaan nimenomaan se samis-pukeutuminen taaperon kanssa ihmetytti monia. Eli sen sijaan, että äidit käyttävät iloisenvärisiä aikuisten vaatteita, he ostavatkin samanlaisia vaatteita itselleen kuin lapsilleen. Onhan siinä jotakin hyvin mielenkiintoista, että se oma identiteetti noin konkreettisesti muuttuu ja ilmenee samaistumisena myös ulkoisesti siihen lapseen pukeutumalla hänen kanssaan identtisiin vaatteisiin. 

Vierailija
1220/1243 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa,mielestäni kuviot ja värit kuuluvat kyllä aikuisten vaatteisiin. Samoin kumisaappaat ja reput. Suomalaiset pukeutuu kyllä pääosin äärimmäisen synkästi ja värittömästi,mustaan ja tummansiniseen vaikka ne harvalle suomalaiselle edes sopii.

Mulle sopii tummansininen, ihan ulkopuolisen värianalyysinkin mukaan. Olen suomalainen maantien värinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi