Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset alkaa äidiksi tullessaan pukeutua kuin lapset? Trikoopipoja ruseteilla, lapsellisia kuviolegginssejä ja kummallisia kaapumekkoja...

Vierailija
17.04.2017 |

Kaikki värit ja ihQt lettikuosit, ruudut ja pilkut päällä, hai-saappaat ja kånkenit kruunaa kokonaisuuden. Miksei voi olla äiti ja pukeutua kuten täysi-ikäinen nainen?

Miehillä en ole vastaavaa ällötystä havainnut.

Kommentit (1243)

Vierailija
121/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas kunnioitan sellaista ihmistä, joka ajattelee järkevästi ja käyttää esim. pipoa kylmällä säällä. Toivoisin myös, että suomalaiset uskaltaisivat käyttää enemmän värejä sen ainaisen mustan sijaan.

Kivoja pipojakin on olemassa niiden trikoisten sijaan.

Voisitko nyt vihdoinkin kertoa että MILLAISIA? Täällä vaan jankataan että muun laisia on, mutta ei kerrota että millaisia tai mistä niitä saa. Viikonloppuna kävin läpi paikallisten markettien pipohyllyt. Siellä oli muutama paksu talvipipo, joka ei näille säille sovi. Muuten vain trikoopipoja. Hiekkalaatikolle pitäisi lähteä 45 minuutin kuluttua, eikä ole mitään päällepantavaa!

No mulla on esim ohuesta neuloksesta tehtyjä baskereita, en muista mistä ostettuja, tämän tyyppisiä

http://media.peterhahn.fi/is/image/peterhahn/F/peter-hahn-cashmere-bask…

Lisäksi on joskus virosta ostettu ohutta huopaa tms oleva hattu, muistuttaa vähän sellaista 20-luvun tyyliä.

Vierailija
122/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 6v tytär, eikä pukeuduta samiksiksi. Tytär päättää itse mitä haluaa laittaa päälleen (minä päätän mistä ostetaan) ja minä laitan itse mitä tykkään.

Legginsejä käytän lyhempien mekkojen kanssa, mutta ne ovat aina mustia. Käytän paljon mekkoja, mutta en kyllä kovin värikkäillä kuvioilla. Muuten perustyyli on: bikernahkasaappaat, niittimaiharit, mustat nahkatakit, tennarit, farkut, t-paidat jne. Ei siis mitään mammatyyliä, eikä perusjakkupuja taimitänäitänyton...

Joo, ja ikää 44v. eikä vois vähempää kiinnostaa mitä muut ajattelee minun pukeutumisestani tai mitä muut pukee päälleen...:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne lettileggarit on kyllä ihan vihonviimeiset. Ja tähtipipot. Ja raita-, tähti-, pallo- ja sydänkalsarit päällyshousuina. Oikeesti mammat, säästäkää verkkokalvojamme.

On se kumma, kun jotkut ei saa pukeutua niin kuin haluavat, vain koska se ei av-mammoille käy/sovi/ole ok! Annetaan ihmisten olla ihmisiä..! Ei kaikkien tarvitse tai kuulukaan näyttää samalta, suvaitsevuutta nyt hei!

T. Äiti, joka ei tiedä mikä on lettilegginsit tai rusettipipo

Vierailija
124/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Sokokselta ostettu turbaanin mallinen pipo kevätkeleille. Materiaali on 100% polyesteria. Kyllä niitä vaihtoehtoja trikoopipoille löytyy. Ihan turha väittää, ettei niiden ja villapipojen lisäksi ole muuta.

Luulin tietäväni jotain vaatemateriaaleista, mutta että 100% polyesteritrikoo eli 100% MUOVI hakkaa tyylikkyydessään puuvillatrikoon? (Joka voi olla 100% puuvillaa, useimmiten seassa on pieni määrä elastaania).

Vierailija
125/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas kunnioitan sellaista ihmistä, joka ajattelee järkevästi ja käyttää esim. pipoa kylmällä säällä. Toivoisin myös, että suomalaiset uskaltaisivat käyttää enemmän värejä sen ainaisen mustan sijaan.

Voisitko nyt vihdoinkin kertoa että MILLAISIA? Täällä vaan jankataan että muun laisia on, mutta ei kerrota että millaisia tai mistä niitä saa. Viikonloppuna kävin läpi paikallisten markettien pipohyllyt. Siellä oli muutama paksu talvipipo, joka ei näille säille sovi. Muuten vain trikoopipoja. Hiekkalaatikolle pitäisi lähteä 45 minuutin kuluttua, eikä ole mitään päällepantavaa!

No mulla on esim ohuesta neuloksesta tehtyjä baskereita, en muista mistä ostettuja, tämän tyyppisiä

Lisäksi on joskus virosta ostettu ohutta huopaa tms oleva hattu, muistuttaa vähän sellaista 20-luvun tyyliä.

No niin, eli nämä vaihtoehdot trikoopipoille ovat juuri näitä tötteröitä. Eikö kenelläkään ole mitään suosituksia ihmiselle, joka ei halua, että pää näyttää isolta.

Vierailija
126/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostaa minkälainen päähine sopisi olla käytössä? Trikoopipo nyt vaan on tarkoituksenmukainen tähän aikaan vuodesta ulkona, ja jos laittaa mustan yksinkertaisen pipon mustan yksinkertaisen ulkoilupuvun kanssa niin näyttää lähinnä nuohoojalta.

Mun pää on sen mallinen että kaikki päänmyötäiset pipot näyttää idiootilta ja haaveilen juuri sellaisesta rusettipiposta joks näyttäisi ehkä vähemmän kondomiin pukeutumiselta :)

Vierailija
127/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle toi on tätipipo. En käyttäis.

Vierailija
128/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt ihan samaa. Varsinkin ne trikoopipot on jotain ihan kauheaa ja sitten sillä lapsella on tietenkin samalainen.

No katsos kun silloin äidille on vasta avautunut tuo kuviopipojen ihmellinen ja herkullinen maailma. Ennen sitä äiti ei tiennyt, että sellaisia edes myydään missään. Eikä sellaista olisi ehkä usaltanut laittaakaan työpaikalle tai iltareintoihin, vaikka olisi halunnut. Lasten myötä uskallus toteuttaa itseään kasvaa, koska ei enää jaksa eikä ehdi miettiä liikoja.

Lapsethan sitäpaitsi tykkäävät väriestä ja kuvioista, kuten osa äideistäkin. Jokainen äiti haluaa lapselleen iloisen ja hyvän elämän, mikä ehkä näkyy pukeutumisenkin kautta.

Vierailija
129/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Sokokselta ostettu turbaanin mallinen pipo kevätkeleille. Materiaali on 100% polyesteria. Kyllä niitä vaihtoehtoja trikoopipoille löytyy. Ihan turha väittää, ettei niiden ja villapipojen lisäksi ole muuta.

Mitä materiaalia se turbaanisi sitten on?Minä tuossa äsken juuri kirjoitin viestin, että inhoan neulospipoja, koska ne nousevat typerälle tötterölle pään päälle. En todellakaan pistäisi päähäni mitään turbaanin mallista pipoa.

Kerroin jo, ja laitoin kuvankin. Ei ole neulosta eikä mitenkään kummallisen mallinen. Katso se kuva.

No joo, niinpäs laitoitkin. Minun päässäni tuo kyllä näyttää juuri siltä kummalliselta tötteröltä koska se nousisi liian korkealle. Minulla taitaa olla kummallisen muotoinen pää tai liukas hiuslaatu.

Eihän kaikille samat jutut sovi eikä muutenkaan miellytä silmää. ☺ Mulle tulisi sitten taas siinä trikoopipossa ihan naurettava ja jotenkin homssuinen olo. Ja sellainen, että en ole enää mitään muuta kuin (muka näpsäkästi) pukeutuva äiti.

Minä en kyllä edes käytä trikoopipoa muulloin kuin ulkoillessa, joten miksi minun pitäisi silloin näyttääkään miltään muulta kuin homssuiselta äidiltä. Pidätkö sinä ulkoiluhousuja jotenkin silmää miellyttävänä ja pidät itseäsi jonain muuna kuin näpsäkästi pukeutuvana äitinä? Sinäkö pidät sitä turbaaniasi sekä ulkoillessa että kauppareissulla?

No kyllä pyrin pysymään tyylilleni ja itselleni uskollisena kaikissa tilanteissa lapsista riippumatta. "Homssuinen äiti" ei kuulu repertuaariini, koska tyylini ei koskaan ole ollut millään lailla homssuinen. Ulkoiluvaatteetkin voi näyttää ihan kohtuullisen hyvältä, jos asu istuu oikeasti hyvin ja materiaali on laadukas. Käytännöllistä pukeutumistahan se on, mutta käytännöllisen ei tarvitse tarkoittaa väljähtänyttä. Kauppareissulle menen tähän aikaan vuodesta paljain päin, koska kävelymatka kestää noin 5 min. ja autolla vielä vähemmän, jos tehdään isoja ostoksia.

Vierailija
130/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin, eli nämä vaihtoehdot trikoopipoille ovat juuri näitä tötteröitä. Eikö kenelläkään ole mitään suosituksia ihmiselle, joka ei halua, että pää näyttää isolta.

Etsystä löytyy yli 17000 vaihtoehtoa, enemmänkin jos laittaa hakualueeksi koko maailman. Siitä vaan selaamaan ja etsimään mieleistä

https://www.etsy.com/search/accessories/hats-and-caps?q=women+hats&orde…

Vierailija
131/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne lettileggarit on kyllä ihan vihonviimeiset. Ja tähtipipot. Ja raita-, tähti-, pallo- ja sydänkalsarit päällyshousuina. Oikeesti mammat, säästäkää verkkokalvojamme.

On se kumma, kun jotkut ei saa pukeutua niin kuin haluavat, vain koska se ei av-mammoille käy/sovi/ole ok! Annetaan ihmisten olla ihmisiä..! Ei kaikkien tarvitse tai kuulukaan näyttää samalta, suvaitsevuutta nyt hei!

T. Äiti, joka ei tiedä mikä on lettilegginsit tai rusettipipo

Tietysti jokainen SAA pukeutua niin kuin haluaa. Asioista ja mielipide-eroista voi siitä huolimatta varmaan myös keskustella.

Vierailija
132/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs saparot aikuisella naisella:-)

Vierailija
133/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noita vaatteita myydään perhekerhossa, kun siellä on vaatekutsut. Helppo ostaa niitä sieltä, pienten lasten äitinä vaikea käydä vaatekaupoissa.

Mulla ei ole rusettipipoa eikä leggingsejä. Mutta ihmettelen kyllä, että mitä se muille kuuluu, mitä jollain on päällä?

Pienen lapsen kanssa se jakkupuku on kohta tuhoutunut, kun siinä on mustikkaa, kakkaa ja oksennusta eikä sitä voi pestä kuudessakympissä. Lisäksi siinä on hankala juosta taaperoa kiinni eikä siinä taivu lattialle kierimään ja leikkimään tai vaihtamaan vaippaa. Ja siinä tulee sairaan kylmä, kun seisoo näin kylmänä keväänä kolme tuntia hiekkalaatikon reunalla tai antamassa keinuussa vauhtia.

Merkkilaukku vaihtuu reppuun, kun kallis laukku saa niskaansa ämpärillisen hiekkaa ja putoaa jatkuvasti olalta, kun kannat vastaan rimpuilevaa lasta. Eikä jakkupuvussa tai merkkilaukun kanssa tehdä metsäretkiä.

Oletteko koskaan kuulleet tilanteen mukaan pukeutumisesta?!

Minulla on parkatakki, strechfarkut ja kankainen olkalaukku, jonka hihna kulkee rinnan poikki

Woooooow.

Niin mullakin. Silti välillä haluan laittaa sen noshin vaaleanpunaisen collegetunikan ja joutsenleggarit. Ja päähän rusettipipon.

Kauheeta jos aina pitää pukeutua samalla tylsällä tavalla.

Vierailija
134/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä materiaalia se turbaanisi sitten on?Minä tuossa äsken juuri kirjoitin viestin, että inhoan neulospipoja, koska ne nousevat typerälle tötterölle pään päälle. En todellakaan pistäisi päähäni mitään turbaanin mallista pipoa.

Kerroin jo, ja laitoin kuvankin. Ei ole neulosta eikä mitenkään kummallisen mallinen. Katso se kuva.

No joo, niinpäs laitoitkin. Minun päässäni tuo kyllä näyttää juuri siltä kummalliselta tötteröltä koska se nousisi liian korkealle. Minulla taitaa olla kummallisen muotoinen pää tai liukas hiuslaatu.

Eihän kaikille samat jutut sovi eikä muutenkaan miellytä silmää. ☺ Mulle tulisi sitten taas siinä trikoopipossa ihan naurettava ja jotenkin homssuinen olo. Ja sellainen, että en ole enää mitään muuta kuin (muka näpsäkästi) pukeutuva äiti.

Minä en kyllä edes käytä trikoopipoa muulloin kuin ulkoillessa, joten miksi minun pitäisi silloin näyttääkään miltään muulta kuin homssuiselta äidiltä. Pidätkö sinä ulkoiluhousuja jotenkin silmää miellyttävänä ja pidät itseäsi jonain muuna kuin näpsäkästi pukeutuvana äitinä? Sinäkö pidät sitä turbaaniasi sekä ulkoillessa että kauppareissulla?

No kyllä pyrin pysymään tyylilleni ja itselleni uskollisena kaikissa tilanteissa lapsista riippumatta. "Homssuinen äiti" ei kuulu repertuaariini, koska tyylini ei koskaan ole ollut millään lailla homssuinen. Ulkoiluvaatteetkin voi näyttää ihan kohtuullisen hyvältä, jos asu istuu oikeasti hyvin ja materiaali on laadukas. Käytännöllistä pukeutumistahan se on, mutta käytännöllisen ei tarvitse tarkoittaa väljähtänyttä. Kauppareissulle menen tähän aikaan vuodesta paljain päin, koska kävelymatka kestää noin 5 min. ja autolla vielä vähemmän, jos tehdään isoja ostoksia.

Eli sinä ihan oikeasti menet juoksulenkille sen polyesteriturbaanin kanssa? Millaiset sinun ulkoiluvaatteesi sitten ovat, jos nekin ovat jotain erityistä tyyliä? Minun silmiini ne näyttävät kaikki suunnilleen samalta.

Vierailija
135/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turbaani oli aivan kamalan näköinen.Ikinä en päähäni pistäisi! Never.

Meidän naapurin mummulla oli 60-luvulla just tollanen päässä ja veti Klubi-tupakkaa jossa oli imuke.  Tämähän ei kuulunut mítenkään aiheeseen, mutta tuli vain heti mieleen.

Menepä vaikka ulkoiluvaatteita myyvään kauppaan mistä ei juuri tällä hetkellä saa mitään muuta väriä vaatteisiin tai lenkkareihin kuin kamalaa fucking fucsian värisiä takkeja, housuja ja lenkkareita. ja samat mustana.

Sitten näkeekin näitä kamalia fucsia lenkkareita ja pirteästi fucsian värillä piristettyjä pusakoita yltympäriinsä. Mitään muuta ei ole valikoimissa.

Toinen uniformu näyttää olevan punainen takki ja mustat housut. Näitä tuli vastaan tunnin lenkillä jokatoisella.

Mutta jokainen vetäkööt päällensä aivan mitä haluaa, se vain on turbaani-myssynkin kestettävä, joutuvathan muut kestämään turbaani päässä kulkeviakin friikkejä.

Vierailija
136/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ulkoiluvaatetta sulla sitten on cashmere-baskerin tai 20-luvun huopahatun kanssa?

Mikä sopii tuohon tyyliin, minkä kanssa voi luontevasti kiipeillä kiipeilytelineeseen, juosta pyöräilijän perässä, rymytä metsässä, ottaa syliin mäkeä kierineen lapsen, istua sammalelle, kyykistyä laittamaan jalkareksut jälkeen kerran, kurkottaa kopin pienestä puuhun kiipeilijästä, laskea jäämäkeä pyllyllään? Mulla on monenlaisia päähineitä mutta trikoopipot nyt vaan on niitä parhaita, pysyy päässä eikä valu silmille vaikka mitä tekisi, ja sopii yhteen muiden käytännöllisen ulkoiluvaatteiden kanssa.

Vierailija
137/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu mitä jankkausta koko ketju 😂

"Antakaa niitä esimerkkejä muista kuin trikoopipoista" ja kun annetaan niin "eieiei väärä malli/matsku tms" ja taas "antakaa niitä esimerkkejä mitkä sopii just mulle" jne...

Vierailija
138/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vittu mitä jankkausta koko ketju 😂

"Antakaa niitä esimerkkejä muista kuin trikoopipoista" ja kun annetaan niin "eieiei väärä malli/matsku tms" ja taas "antakaa niitä esimerkkejä mitkä sopii just mulle" jne...

Lippalakki tai ns. kalastajanhattu, olkihattukin on kesällä kiva💂🏻

Vierailija
139/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin sulla on viimeksi ollut lahkeet mudassa lasten kanssa metsässä leikkimisestä? Mitkä päähine sopi siihen asukokonaisuuteen?

Vierailija
140/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sinä ihan oikeasti menet juoksulenkille sen polyesteriturbaanin kanssa? Millaiset sinun ulkoiluvaatteesi sitten ovat, jos nekin ovat jotain erityistä tyyliä? Minun silmiini ne näyttävät kaikki suunnilleen samalta.

Juoksulenkille menen tai menisin panta päässä. Pääasiassa käyn kuitenkin ryhmäliikuntatunneilla ja salilla.

Eivät ne ulkoiluvaatteet ole mitään erityistä tyyliä. Lähinnä hain tässä takaa sitä, että joku Prisman alennuksesta ostettu "juuri mun kokoinen" ulkoilutakki ei välttämättä ole se paras ratkaisu, vaikka kokolappu olisikin oikea. Mutta tietenkin jokainen saa käyttää rahansa mihin itse haluaa. Minulle on tärkeää se, että vaatteet istuvat hyvin vaikka ne olisivatkin vähän kalliimpia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi