Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset alkaa äidiksi tullessaan pukeutua kuin lapset? Trikoopipoja ruseteilla, lapsellisia kuviolegginssejä ja kummallisia kaapumekkoja...

Vierailija
17.04.2017 |

Kaikki värit ja ihQt lettikuosit, ruudut ja pilkut päällä, hai-saappaat ja kånkenit kruunaa kokonaisuuden. Miksei voi olla äiti ja pukeutua kuten täysi-ikäinen nainen?

Miehillä en ole vastaavaa ällötystä havainnut.

Kommentit (1243)

Vierailija
141/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vittu mitä jankkausta koko ketju 😂

"Antakaa niitä esimerkkejä muista kuin trikoopipoista" ja kun annetaan niin "eieiei väärä malli/matsku tms" ja taas "antakaa niitä esimerkkejä mitkä sopii just mulle" jne...

Täällä haukuttiin trikoopipoja. On kysytty mikä sit olis naisellisempi ja parempi. Ja todettu että eipä ole kummosia haukkujilla itselläänkään. Miksi ihmeessä vaihtaisin siistin trikoopiponi johonkin tätibaskeriin saatikka olen-outo-turbaaniin, jos en siitä tyylistä pidä?

Vierailija
142/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas kunnioitan sellaista ihmistä, joka ajattelee järkevästi ja käyttää esim. pipoa kylmällä säällä. Toivoisin myös, että suomalaiset uskaltaisivat käyttää enemmän värejä sen ainaisen mustan sijaan.

Kivoja pipojakin on olemassa niiden trikoisten sijaan.

Voisitko nyt vihdoinkin kertoa että MILLAISIA? Täällä vaan jankataan että muun laisia on, mutta ei kerrota että millaisia tai mistä niitä saa. Viikonloppuna kävin läpi paikallisten markettien pipohyllyt. Siellä oli muutama paksu talvipipo, joka ei näille säille sovi. Muuten vain trikoopipoja. Hiekkalaatikolle pitäisi lähteä 45 minuutin kuluttua, eikä ole mitään päällepantavaa!

No mulla on esim ohuesta neuloksesta tehtyjä baskereita, en muista mistä ostettuja, tämän tyyppisiä

http://media.peterhahn.fi/is/image/peterhahn/F/peter-hahn-cashmere-bask…

Lisäksi on joskus virosta ostettu ohutta huopaa tms oleva hattu, muistuttaa vähän sellaista 20-luvun tyyliä.

Mitä ulkoiluvaatetta sulla sitten on cashmere-baskerin tai 20-luvun huopahatun kanssa?

Mikä sopii tuohon tyyliin, minkä kanssa voi luontevasti kiipeillä kiipeilytelineeseen, juosta pyöräilijän perässä, rymytä metsässä, ottaa syliin mäkeä kierineen lapsen, istua sammalelle, kyykistyä laittamaan jalkareksut jälkeen kerran, kurkottaa kopin pienestä puuhun kiipeilijästä, laskea jäämäkeä pyllyllään? Mulla on monenlaisia päähineitä mutta trikoopipot nyt vaan on niitä parhaita, pysyy päässä eikä valu silmille vaikka mitä tekisi, ja sopii yhteen muiden käytännöllisen ulkoiluvaatteiden kanssa.

Ihanaa kärjistystä :) hattuni eivät siis ole 20-luvun vintagea eikä cashmerea, vaan niiden tyylisiä. Tuo kashmirbaskerin kuva nyt sattui olemaan kuvahaun kärkipäässä ja muistutti niitä hattuja mitä minulla on. Arvasinkin että joku takertuu siihen, mutta kerkesin jo lähettää viestin.

Mitä vaatteita näiden kanssa? Ihan laidasta laitaan niin ulkoilupukua, toppatakkia ja farkkua/hametta, villakangastakkia... ja kyllä, olen käyttänyt niitä ulkoillessa lasten kanssa ja hyvin on pysynyt päässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Antakaa niitä esimerkkejä muista kuin trikoopipoista" ja kun annetaan niin "eieiei väärä malli/matsku tms" ja taas "antakaa niitä esimerkkejä mitkä sopii just mulle" jne...

Täällä haukuttiin trikoopipoja. On kysytty mikä sit olis naisellisempi ja parempi. Ja todettu että eipä ole kummosia haukkujilla itselläänkään. Miksi ihmeessä vaihtaisin siistin trikoopiponi johonkin tätibaskeriin saatikka olen-outo-turbaaniin, jos en siitä tyylistä pidä?

Eihän kukaan sitä vaadikaan. Joku halusi nähdä vaihtoehtoja trikoopipoille, kun ei ole kaupoista mitään muita löytänyt, ja niitä vaihtoehtoja sitten esiteltiin.

Vierailija
144/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Sokokselta ostettu turbaanin mallinen pipo kevätkeleille. Materiaali on 100% polyesteria. Kyllä niitä vaihtoehtoja trikoopipoille löytyy. Ihan turha väittää, ettei niiden ja villapipojen lisäksi ole muuta.

Mitä materiaalia se turbaanisi sitten on?Minä tuossa äsken juuri kirjoitin viestin, että inhoan neulospipoja, koska ne nousevat typerälle tötterölle pään päälle. En todellakaan pistäisi päähäni mitään turbaanin mallista pipoa.

Kerroin jo, ja laitoin kuvankin. Ei ole neulosta eikä mitenkään kummallisen mallinen. Katso se kuva.

No joo, niinpäs laitoitkin. Minun päässäni tuo kyllä näyttää juuri siltä kummalliselta tötteröltä koska se nousisi liian korkealle. Minulla taitaa olla kummallisen muotoinen pää tai liukas hiuslaatu.

Eihän kaikille samat jutut sovi eikä muutenkaan miellytä silmää. ☺ Mulle tulisi sitten taas siinä trikoopipossa ihan naurettava ja jotenkin homssuinen olo. Ja sellainen, että en ole enää mitään muuta kuin (muka näpsäkästi) pukeutuva äiti.

Minä en kyllä edes käytä trikoopipoa muulloin kuin ulkoillessa, joten miksi minun pitäisi silloin näyttääkään miltään muulta kuin homssuiselta äidiltä. Pidätkö sinä ulkoiluhousuja jotenkin silmää miellyttävänä ja pidät itseäsi jonain muuna kuin näpsäkästi pukeutuvana äitinä? Sinäkö pidät sitä turbaaniasi sekä ulkoillessa että kauppareissulla?

No kyllä pyrin pysymään tyylilleni ja itselleni uskollisena kaikissa tilanteissa lapsista riippumatta. "Homssuinen äiti" ei kuulu repertuaariini, koska tyylini ei koskaan ole ollut millään lailla homssuinen. Ulkoiluvaatteetkin voi näyttää ihan kohtuullisen hyvältä, jos asu istuu oikeasti hyvin ja materiaali on laadukas. Käytännöllistä pukeutumistahan se on, mutta käytännöllisen ei tarvitse tarkoittaa väljähtänyttä. Kauppareissulle menen tähän aikaan vuodesta paljain päin, koska kävelymatka kestää noin 5 min. ja autolla vielä vähemmän, jos tehdään isoja ostoksia.

Milloin sulla on viimeksi ollut lahkeet mudassa lasten kanssa metsässä leikkimisestä? Mitkä päähine sopi siihen asukokonaisuuteen?

Miten päähine liittyy mutaisiin lahkeisiin? Kuten olen monesti tuonut jo ilmi, mikä tahansa päähine käy, kunhan se ei ole trikoopipo. Minusta ne vaan ovat rumia ja typerän näköisiä aikuisilla. Mutta tietenkin jokainen saa käyttää trikoopipoa jos haluaa.

Vierailija
145/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes tiedä mitkä on lettilegginsit mutta legginsejä näkyy kaiken ikäisten päällä ja ne on ihan hirveitä. Juuri se kalsariasu mitä täälläkin ylistetään. On niin kätevä, lämmittää, ei tarvitse ajaa säärikarvoja jne. Nyt yhtäkkiä äitien päällä ne ovatkin kamalat vaikka kaikki lapsista isoäiteihin kulkee kalsarit päällä kesät talvet, usein yhdistettynä johonkin tunikaan.

Jopa häissä ja hautajaisissa on tuota yhdistelmää näkynyt.

Yhteenvetona, äidit ei saa käyttää mutta kaikki muut saa.

Olette te melkoisia 👍

Vierailija
146/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt turvat irti aifouneista ja tappara lippis syvälle päähän kaikille!!!!

Kuka teistä ehtii "kieriä metsässä liukumäki repussa 16 lasta luhtakånken hiekkalaatikolla ja joustaa" kun jankakkaatte tälläisesta asiasta tuntitolkulla?

Vitun feikit leikkitädit.

Vierailija
147/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Sokokselta ostettu turbaanin mallinen pipo kevätkeleille. Materiaali on 100% polyesteria. Kyllä niitä vaihtoehtoja trikoopipoille löytyy. Ihan turha väittää, ettei niiden ja villapipojen lisäksi ole muuta.

Mitä materiaalia se turbaanisi sitten on?Minä tuossa äsken juuri kirjoitin viestin, että inhoan neulospipoja, koska ne nousevat typerälle tötterölle pään päälle. En todellakaan pistäisi päähäni mitään turbaanin mallista pipoa.

Kerroin jo, ja laitoin kuvankin. Ei ole neulosta eikä mitenkään kummallisen mallinen. Katso se kuva.

No joo, niinpäs laitoitkin. Minun päässäni tuo kyllä näyttää juuri siltä kummalliselta tötteröltä koska se nousisi liian korkealle. Minulla taitaa olla kummallisen muotoinen pää tai liukas hiuslaatu.

Eihän kaikille samat jutut sovi eikä muutenkaan miellytä silmää. ☺ Mulle tulisi sitten taas siinä trikoopipossa ihan naurettava ja jotenkin homssuinen olo. Ja sellainen, että en ole enää mitään muuta kuin (muka näpsäkästi) pukeutuva äiti.

Minä en kyllä edes käytä trikoopipoa muulloin kuin ulkoillessa, joten miksi minun pitäisi silloin näyttääkään miltään muulta kuin homssuiselta äidiltä. Pidätkö sinä ulkoiluhousuja jotenkin silmää miellyttävänä ja pidät itseäsi jonain muuna kuin näpsäkästi pukeutuvana äitinä? Sinäkö pidät sitä turbaaniasi sekä ulkoillessa että kauppareissulla?

No kyllä pyrin pysymään tyylilleni ja itselleni uskollisena kaikissa tilanteissa lapsista riippumatta. "Homssuinen äiti" ei kuulu repertuaariini, koska tyylini ei koskaan ole ollut millään lailla homssuinen. Ulkoiluvaatteetkin voi näyttää ihan kohtuullisen hyvältä, jos asu istuu oikeasti hyvin ja materiaali on laadukas. Käytännöllistä pukeutumistahan se on, mutta käytännöllisen ei tarvitse tarkoittaa väljähtänyttä. Kauppareissulle menen tähän aikaan vuodesta paljain päin, koska kävelymatka kestää noin 5 min. ja autolla vielä vähemmän, jos tehdään isoja ostoksia.

Milloin sulla on viimeksi ollut lahkeet mudassa lasten kanssa metsässä leikkimisestä? Mitkä päähine sopi siihen asukokonaisuuteen?

Miten päähine liittyy mutaisiin lahkeisiin? Kuten olen monesti tuonut jo ilmi, mikä tahansa päähine käy, kunhan se ei ole trikoopipo. Minusta ne vaan ovat rumia ja typerän näköisiä aikuisilla. Mutta tietenkin jokainen saa käyttää trikoopipoa jos haluaa.

No se oli se jälkimmäinem kysymys, miten se hattu ja muu ulkoilunkestävä asukokonaisuus istuu yhteen vai estääkö tyylikäs hattu muun(kin) käytännöllisen pukeutumisen? Aika vinkeältä näyttää joku tyylikäs huopatötterö softshell-ulkoilupuvun kanssa, mietin siis että miten tyylin ja käytännöllisyyden yhdistää. Ihan oikeasti mietin, näytän nimittäin itse urpolta trikoopipossa ja kaipaisin tyyliä ulkoiluvaatteisiin, mutta en ole keksinyt mitä se olisi ilman että toimivuus kärsii.

Vierailija
148/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en edes tiedä mitkä on lettilegginsit mutta legginsejä näkyy kaiken ikäisten päällä ja ne on ihan hirveitä. Juuri se kalsariasu mitä täälläkin ylistetään. On niin kätevä, lämmittää, ei tarvitse ajaa säärikarvoja jne. Nyt yhtäkkiä äitien päällä ne ovatkin kamalat vaikka kaikki lapsista isoäiteihin kulkee kalsarit päällä kesät talvet, usein yhdistettynä johonkin tunikaan.

Jopa häissä ja hautajaisissa on tuota yhdistelmää näkynyt.

Yhteenvetona, äidit ei saa käyttää mutta kaikki muut saa.

Olette te melkoisia 👍

No itse en käytä legginsejä lainkaan. Lähinnä siksi, koska en pidä yöpaitaa muistuttavista trikoomekoista. Muotoon ommellut trikoomekot menevät, mutta niiden kanssa käytän sukkahousuja. Jos saisin päättää, kieltäisin ne kaikilta tasapuolisesti. ☺

Vierailija
149/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt tajuu tätä avautumista. Itse en kyllä käytä tollasia enkä vissiin nyt tajua mistä puhutaan kun minun tutuilla on kånkenit ja hai saappaat nuorilla aikuisilla ja siis lapsettomilla tutuillani. Lisäks värikkäissä jumppapöksyissä juoksee nykyään joka toinen ja ties missä (Mikä myötähäpeä). Ulkona hiekkiksella ulkoilupuku on nyt aika järkevä valinta ja myös pipo niin en ymmärrä myös tota puolta avauksesta. Mun kavereilla ja tutuilla ei oo kyllä mitään lasten kuoseja niistäkään enkä ees tiedä missä myytäis. Ja ei kyl hiertäis mun vaginassa jos joku pukeutuiskin vähän värikkäämmin. Aika rohkeeta. Maailmalla just ihmetellään kuinka suomessa pukeudutaan niin värittömästi. Itse en käytä värejä lähes lainkaan.

Vierailija
150/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä omistanut legginssejä enkä tule koskaan sellaisia ostamaan.Sama pätee myös trikoopipoihin.Ja kyllä,olen istunut hiekkalaatikon reunalla.Nyt lapsi on jo teini. En halua,että hänkään kulkee ulkona trikoissa.

Vierailija
151/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos turbaani-täti kun annoit luvan käyttää trikoopipoa jos haluaa.

Nyt voinkin pukea muksut ja itseni ulos leikkimään kauniiseen päivään. Voit kyllä jäädä tänne jankkaamaan maailman tärkeimmästä katsomastasi asiasta, anna luvan.

Vierailija
152/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noita vaatteita myydään perhekerhossa, kun siellä on vaatekutsut. Helppo ostaa niitä sieltä, pienten lasten äitinä vaikea käydä vaatekaupoissa.

Mulla ei ole rusettipipoa eikä leggingsejä. Mutta ihmettelen kyllä, että mitä se muille kuuluu, mitä jollain on päällä?

Pienen lapsen kanssa se jakkupuku on kohta tuhoutunut, kun siinä on mustikkaa, kakkaa ja oksennusta eikä sitä voi pestä kuudessakympissä. Lisäksi siinä on hankala juosta taaperoa kiinni eikä siinä taivu lattialle kierimään ja leikkimään tai vaihtamaan vaippaa. Ja siinä tulee sairaan kylmä, kun seisoo näin kylmänä keväänä kolme tuntia hiekkalaatikon reunalla tai antamassa keinuussa vauhtia.

Merkkilaukku vaihtuu reppuun, kun kallis laukku saa niskaansa ämpärillisen hiekkaa ja putoaa jatkuvasti olalta, kun kannat vastaan rimpuilevaa lasta. Eikä jakkupuvussa tai merkkilaukun kanssa tehdä metsäretkiä.

Oletteko koskaan kuulleet tilanteen mukaan pukeutumisesta?!

Minulla on parkatakki, strechfarkut ja kankainen olkalaukku, jonka hihna kulkee rinnan poikki

Woooooow.

Niin mullakin. Silti välillä haluan laittaa sen noshin vaaleanpunaisen collegetunikan ja joutsenleggarit. Ja päähän rusettipipon.

Kauheeta jos aina pitää pukeutua samalla tylsällä tavalla.

Sori, mutta en ikinä voisi ottaa tosissaan aikuista naista rusettipipossa, vaaleanpunaisissa collegetunikassa ja joutsenlegginseissä. Omastakin mielestä nykylastenvaatteet on paljon hienompia kuin omassa lapsuudessa, mutta en silti ikinä pukisi niitä lastenvaatteita nyt aikuisena päälle.

Vierailija
153/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, en kiinnitä huomiota muiden pukeutumiseen. Toisaalta itse käytän pelkkää mustaa, vuoden ympäri. Siitäkin varmasti joku mielensä pahoittaa mutta minkäs teet.

Vierailija
154/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on trikoopipon sijasta ohut merinovillainen panta. Trikoopipo saa pääni näyttämään munalta, niin tykkään pannasta enemmän. Lisäksi merinovilla on materiaalina mielestäni kivempi.

Vierailija
155/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noita vaatteita myydään perhekerhossa, kun siellä on vaatekutsut. Helppo ostaa niitä sieltä, pienten lasten äitinä vaikea käydä vaatekaupoissa.

Mulla ei ole rusettipipoa eikä leggingsejä. Mutta ihmettelen kyllä, että mitä se muille kuuluu, mitä jollain on päällä?

Pienen lapsen kanssa se jakkupuku on kohta tuhoutunut, kun siinä on mustikkaa, kakkaa ja oksennusta eikä sitä voi pestä kuudessakympissä. Lisäksi siinä on hankala juosta taaperoa kiinni eikä siinä taivu lattialle kierimään ja leikkimään tai vaihtamaan vaippaa. Ja siinä tulee sairaan kylmä, kun seisoo näin kylmänä keväänä kolme tuntia hiekkalaatikon reunalla tai antamassa keinuussa vauhtia.

Merkkilaukku vaihtuu reppuun, kun kallis laukku saa niskaansa ämpärillisen hiekkaa ja putoaa jatkuvasti olalta, kun kannat vastaan rimpuilevaa lasta. Eikä jakkupuvussa tai merkkilaukun kanssa tehdä metsäretkiä.

Minulla on parkatakki, strechfarkut ja kankainen olkalaukku, jonka hihna kulkee rinnan poikki

Woooooow.

Niin mullakin. Silti välillä haluan laittaa sen noshin vaaleanpunaisen collegetunikan ja joutsenleggarit. Ja päähän rusettipipon.

Te itse pyysitte esimerkkejä ulkoilupukeutumisesta, joka ei näytä samalta kuin lasten pukeutuminen. Sitten vastaat ivallisesti, jos joku vastaa näihin pyyntöihin ja antaa esimerkin. Onpa kypsää käytöstä.

Vierailija
156/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää mammat sitten ihmetelkö kun miehenne alkavat katsella muita naisia jos pukeudutte kuin pikkulapset.

Vierailija
157/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se oli se jälkimmäinem kysymys, miten se hattu ja muu ulkoilunkestävä asukokonaisuus istuu yhteen vai estääkö tyylikäs hattu muun(kin) käytännöllisen pukeutumisen? Aika vinkeältä näyttää joku tyylikäs huopatötterö softshell-ulkoilupuvun kanssa, mietin siis että miten tyylin ja käytännöllisyyden yhdistää. Ihan oikeasti mietin, näytän nimittäin itse urpolta trikoopipossa ja kaipaisin tyyliä ulkoiluvaatteisiin, mutta en ole keksinyt mitä se olisi ilman että toimivuus kärsii.

Ei se ainakaan minusta estä. Eivät ne ehkä saumattomin kokonaisuus ole, mutta siitä en sitten taas välitä. Ehkä se päähine on tosiaan ainoa osa ulkoiluasua, joka voi olla edes jossain määrin tyylikäs. 🤔 Mutta vaikea sanoa, millainen päähine sitten sopii itse kullekin. Tyylikkäästäkin on monenlaisia käsityksiä, kuten tämäkin keskustelu on jo osoittanut.

Vierailija
158/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on trikoopipon sijasta ohut merinovillainen panta. Trikoopipo saa pääni näyttämään munalta, niin tykkään pannasta enemmän. Lisäksi merinovilla on materiaalina mielestäni kivempi.

Onhan villa mulesing-vapaata?

Vierailija
159/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten teidän (siis te jotka äidiksi tultuanne käytätte niitä rusettipipoja yms.) miehenne näkevät teidät enää naisena? Olen äiti,mutta käytän tyköistuvia farkkuja ja korkkareita.Haluan säilyttää naisellisuuteni,vaikka olen äiti.

Vierailija
160/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Woooooow.

Sori, mutta en ikinä voisi ottaa tosissaan aikuista naista rusettipipossa, vaaleanpunaisissa collegetunikassa ja joutsenlegginseissä. Omastakin mielestä nykylastenvaatteet on paljon hienompia kuin omassa lapsuudessa, mutta en silti ikinä pukisi niitä lastenvaatteita nyt aikuisena päälle.

Ottaa tosissaan? Mitähän sillä tarkoitat? Jos me nähdään vaikkapa perhekerhossa, niin miten minut pitäisi siellä pystyä "ottamaan tosissaan"?

Ylipäätään, eiköhän se ole sinun oma ongelmasi eikä minun, jos et pysty kommunikoimaan asiallisesti erilaisten ihmisten kanssa. Itse nimittäin olen sen verran aikuinen, että pystyn olemaan tekemisissä kaikenlaisten ihmisten kanssa, vaikka niiden pukeutuminen ei minua miellyttäisi. Että kukakohan täällä se lapsi on...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän