Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi puette tyttövauvanne vaaleanpunaiseen?!

Vierailija
17.04.2017 |

Miksi vauvasta asti pitää tuputtaa lapsille "poikien ja tyttöjen" sukupuolisidonnaista roskaa? Omalle lapselleni ei ikinä tule ensimmäistäkään vaaleanpunaista vaatetta tai prinsessa-asua, ellei hän itse sellaista pyydä.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kun jaoit asian kassamme

Vierailija
2/58 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se ei kuulu hevon veetä sinulle tai kenellekään muullekaan, miten lapseni puen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vauva vielä kieltäytynyt vaaleanpunaisista vaatteista.

Vierailija
4/58 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs se sulle kuuluu? Mä puen mun tyttövauvan just niinkuin haluan.

Vierailija
5/58 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks en pukis?

Vierailija
6/58 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et kysy, että miksi puette poikanne vaaleansiniseen.

Miksi koet "poikien värit" suotavampina?

Onko myös prinssin leikkiminen parempaa kuin prinsessan? Miksi näin mielestäsi?

Vierailija
7/58 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tyttövauvallani oli vaaleansininen haalari. Pariinkin otteeseen kuulin mm. "onpas suloinen poika", "onpa hymyilevä poika" tms.

Ja samainen tyttö sai juuri 3-vuotislahjaksi valita vaatteen, valitsi sinisen, traktorikuvioidun paidan. Lahjaksi toivoi myös mm. "prinsessaa" ja Frozen-lenkkareita.

Vierailija
8/58 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska niitä tuli lahjoina ovista ja ikkunoista. Pois ois pitänyt heittää ja ostaa uudet?

Vierailija
9/58 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska puen lapseni vaatteisiin, jotka miellyttävät omaa silmääni, niin pitkään kunnes he haluavat päättää itse vaatteistaan. N. 2 vuotiaasta lähtien omani ovat itse halunneet vaikuttaa vaatteisiinsa. Toinen tykkää kaikesta pinkistä ja mustasta, toinen taas kaikenlaisista väreistä, missö on joku kiva kuva tms. Miten tämä on ap sinulta pois?

Btw vaaleanpunainen on alunperin ollut poikien väri. Poikia on pidetty tyttöjä arvokkaampina ja puettu kalliimpiin vaatteisiin, punainen väri on ollut kallista, samoin siitö johdettu vaaleanpunainen.

Tyttöjen pukemisen pinkkiin voi nähdä siis myös feminismin kautta.

Vierailija
10/58 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siitä vaaleanpunaisesta tekee niin ihanan värin? Osoittaa vain sen, että ei osata ajatella itse omilla aivoilla. Täällä ei myöskään kliseisiä vauvavärejä pahemmin käytetä.

Vierailija
11/58 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aloittaja se sama katkera joka vinkui kun saikin pojan ja tahtoi tyttöä?

Minä puen lapseni niin kuin haluan siihen asti kunnes hän itse rupee alkaa päättämään omista vaatteista

Vierailija
12/58 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olosuhteiden sanelemasta pakosta - tyttövauvalle kun ei löydy tumman vihreitä tamineita...

Vierailija
13/58 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siitä vaaleanpunaisesta tekee niin ihanan värin? Osoittaa vain sen, että ei osata ajatella itse omilla aivoilla. Täällä ei myöskään kliseisiä vauvavärejä pahemmin käytetä.

Aika kliseistä..

Vierailija
14/58 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella, mä puen poikani perinteisiin poikaväreihin. Miksi? No koska mä voin.

Vierailija
15/58 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et kysy, että miksi puette poikanne vaaleansiniseen.

Miksi koet "poikien värit" suotavampina?

Onko myös prinssin leikkiminen parempaa kuin prinsessan? Miksi näin mielestäsi?

Joillain naisilla on alemmuuskompleksi.

Se on sikäli jännä, että maailmahan on kovasti "naisistunut". Nyt jos haluaa lapsensa parasta, ei kannata rohkaista tyttöä voimankäyttöön ja rääväsuiseen ilmaisuun, vaan poikaa tunnolliseen koulunkäyntiin ja kohteliaisuuteen. Jos siis ajatellaan haalarin väreistä mesoavien tavoin stereotypisesti, että tytöt ovat tunnollisia ja pojat hulttioita.

Vierailija
16/58 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä kliseiset tyttö- että poikavaatteet ovat kökköjä, mutta niitä tulee paljon lahjaksi, ja neutraalien löytäminen on hankalampaa. Käytetään siis sen verran kuin niitä sattuu siunaantumaan kaappiin. En ymmärrä niitä, jotka rupeavat heti itkemään 'sukupuolten kieltämistä', jos ei ole innoissaan vaaleanpunaisesta.

Vierailija
17/58 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puen lapseni kokomustaan.

Vierailija
18/58 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kaupoissa nähnyt sinisiä frozen paitoja. paitojen tekijä ei ole tainnut tietää että sininen on poikien väri. en usko että pikkupojat haluaisivat pitää yllä paitaa, jossa on tyttöjen kuvia.

Vierailija
19/58 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä ne sun näkemät "vaaleanpunaiset vauvat" ovatkin poikia puettuna pinkkiin? mietippä sitä, kelpaako sitten, arvon ap?

Vierailija
20/58 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskon selitys sille, että pojalla oli vaan "poikabärejä": muute joku vois luulla sitä tytöksi. Melkoiset ongelmat...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän