Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mitä hyviä ja huonoja puolia olet huomannut? Ihan nuo reseptivapaat valmisteet kiinnostavat.

  • ylös 2
  • alas 0

Kommentit (17)

Vierailija

Lyhytvaikutteinen ei toimi, mutta pitkävaikutteinen Circadin toimii. On vaan hävyttömän kallista. En nuku ilman sitä.

Vierailija

Tuntuu, että joskus toimii, joskus ei. Saattaa olla, että yhtenä yönä auttaa nukahtamaan, seuraavana taas ei mitään vaikutusta.

Siinäpä ne samalla hyvät ja huonot puolet. Mitään sivuvaikutuksia en ole huomannut. Käytän tosin vain satunnaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Toimii - ei toimi - toimii - ei toimi - toimii - ei toimi... Eli riippuu, niin, mistä lie. Tähtien asennosta?

Joskus en nuku isollakaan melatoniiniannoksella yhtään. Toisinaan taas puolikas tabletti tekee kunnon nuijanukutuksen. Olo on seuraavana päivänä tokkurainen, nukuin tai en. Mieluummin kyllä syön melatoniinia, kuin jotakin "oikeita" lääkkeitä.

  • ylös 13
  • alas 0
Vierailija

Mulla ei toimi ja oon joskus jopa valvonut melatiinin napattuani. Mutta mulla onkin todella paha unettomuus, käytän Stilnoctia joka yö. Ei auttanut vaihto melaan.

Vierailija

Kaikki melatoniinivalmisteet toimii. Haittapuolena on kova painonnousu sekä ummetus.

Vierailija

reseptivapaat on samaa tavaraa kun reseptillä hankitut melatoniinit, määrissä vain eroja. mulla ne vahvemmat autto masennuksen aikana univaikeuksiin mutta nyt kun oon välillä kokeillut niin eipä niistä ole juuri ollut mitään hyötyä, kun on muutenkin hyvät unenlahjat. kokeile ensin niitä apteekista saatavia ja nimenomaan ohjeen mukaan, eli yksi(?) tabletti ja sen jälkeen jos ei toimi niin lisää määrää. itse vedin parhaimmillaan 10mg mikä on jo paljon, mutta ei kuitenkaan vaarallista.

Vierailija

Auttaa nukahtamiseen kyllä hyvin mutta aiheuttaa aamuöistä heräilyä ja järkyttävää aamuväsymystä.

Vierailija

Käytin joskus ihan satunnaisesti matkoilta palatessa. Minulla vaikutti tosi voimakkaasti. kun nukahdin, tipuin johonkin pimeään kaivoon, josta oli tosi vaikea päästä ylös niinsanotusti. Uni oli syvää, en nähnyt unia, herääminen vaikeaa ja olo pitkään tokkurainen aamulla. Mutta toimi hyvin, ilman en olisi unta saanut kun rytmi oli muuttunut.

Vierailija

Toimii mulla. Käytän kuuriluontoisesti, jos kärsin pidempään nukahtamisongelmista. Nyt ei oo tarvinnu pariin vuoteen käyttää. En ota tablettia, jos voin nukkua alle kahdeksan tuntia sinä yönä. Muuten on vaikea herätä aamulla. Oon kai aika herkkä melatoniinille, kun vielä silloinkin vaikuttaa.

Vierailija

Toimii mulla,sekä reseptivapaat että reseptillä saatavat. Olen käyttänyt jo monta vuotta pitäen välillä taukoja.

Vierailija

Jos on oikein kovasti stressiä tai jotain nukahtamista vaikeuttavaa, ei välttämättä toimi. Mutta 90% ajasta nukahdan melatoniinin avulla kuin vauva. Se on tuonut minulle suuren avun, ensimmäiset 25 vuotta elämästäni käytin aina iltaisin 2-3 tuntia nukahtamiseen.

tiedäppä tuota sitten

Magnesiumsitraattivalmiste on auttanut minua enempi kuin melatoniini. Ehkä molempien ottaminen voisi olla hyvä combo.

Vierailija

Minulla toimii myöskin. Tutkimusten mukaan 55-70% ihmisistä hyötyy melatoniinista ravintolisänä. Suomessa käytössä olevat annokset on aika pieniä, yhdysvalloissa voit laittaa nollan perään noihin milligramma-annoksiin. Itse otan yleensä 9-12 mg. Mitään haittoja ei ole vielä tullut vastaan. Aamulla herään virkeänä. Joskus tosin ei melatoniinikaan juuri auta, jos on energiatasot taivaassa.

On tärkeää myös syödä pillerit samaan aikaan joka päivä ja ennen klo 21. Jos otat lähempänä puolta yötä niin hyvästit yöunille. Itse otan yleensä 20:30 arkisin, puolen tunnin jälkeen alkaa hyvin ramaista ja viimeistään puoli kympiltä petiin. Nukahtaminen vie yleensä 15-30 minuuttia. Herätys on kuudelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla