Seinän takana vasaroitu jo tunteja tänään, onko ihan ok?
Kysymys tuli siinä. Hallituksen puheenjohtaja siellä vähän remppailee. Itse valittaa ja vinkuu ihan joka asiasta. Mun mielestä sunnuntaina ei rempata, ja on vielä pääsiäisaika, jolloin joillain voi olla vaikka pitkämatkalaisia kylässä. Asianomaisella aikaa viilata ja höylätä eläkeläisenä milloin vain, tekee keikkatyötä eläkkeensä ohessa.
Kommentit (24)
Hirveän itsekkäitä nämä ihmiset. Pappa remontoi just siksi, kun tietää että itse saa viikolla olla rauhassa. Kannattaa jonkun palkata remonttimiehet ja pistää pappa ruotuun. Kyllä se on ihan ihmisten huomioonottamista, että yhtenä päivänä viikossa ollaan hiljaisempia. Meillä oli edellsiessä talossa ihanat naapurit, vaikka oli remontti, niin kun oli pojan lakkiaiset, niin naapuri pisti remontin siksi päiväksi paussille.
Nyt etsitään asuntoa uudelta paikkakunnalta. Onneksi työni vuoksi tunnen jo entuudestaan jotain taloja. Yhden asunnon olen jo hylännyt sen takia, että eläkeläispappa on ihan mahdoton hallituksen pj. Onkin hyväksi tavaksi havaittu, että jos mahdollista, asuu vähän aikaa vuokralla ja tunnustelee, millainen talo on. Edellinen ostettiin juuri sellaisesta, missä oltiin ensin asuttu vuokralla. Nyt jo tiedetään, että tästä nykyisestä voisi ostaa, mutta tässä ei taida tulla myyntiin sopivia. Tämä vuokralla oleva on liian pieni. Siinä edellisesä talossa yksi papparainen halveksi vuokralaisia. Sitten kun ostimme asunnon ja hänelle jotenkin selvisi, ettei me mitään pienituloisia olla, ei pappaparka tiennyt enää miten päin meitä puhuttelisi. Talo ei meille soveltunut runsaisen työmatkojen vuoksi. Ei aina jaksa palkkailla ihmisiä hoitamaan asioita.
Vierailija kirjoitti:
Sunnuntaisin ei saa tehdä kovaäänistä remonttia mihinkään aikaan vuorokaudesta. Ja nyt on vielä pääsiäissunnuntai, joten tuplasti syytä olla hissunkissun remonttien kanssa. Miksi näitä pyhiä vietetään, jos ne ovat tavallisia arkipäiviä? Lukeeko siellä kalenterissa, että nyt on remppaviikonloppu vai pääsiäispyhät? Sama kuin remontoitaisiin joulupäivänä.
Itse olen ateisti mutta olen jo vuosikymmenet kuitenkin kunnioittanut muiden uskontoja ja olen ollut niinkuin ns pyhinä kuuluu ollakin.
Mutta lopetin sen noin vuosi sitten jos kerran päättäjien mielipide on se että tänne tuodaan tuhansia eriuskoisia jotka eivät kunnioita kristinuskoa, vaan pikemminkin yrittävät tuhota sen.
Silloin ei minunkaan tarvitse kunnioittaa, nykyään remppaan, soitan pianoa, ja elän pyhinä samanlaista elämää kuin arkenakin.
Jos kerran piispatkin tämän päivän uutisen mukaan haluavat tänne lisää pakolaisia, niin eiköhän tuo kirkonkin kanta tullut siinä selväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sunnuntaisin ei saa tehdä kovaäänistä remonttia mihinkään aikaan vuorokaudesta. Ja nyt on vielä pääsiäissunnuntai, joten tuplasti syytä olla hissunkissun remonttien kanssa. Miksi näitä pyhiä vietetään, jos ne ovat tavallisia arkipäiviä? Lukeeko siellä kalenterissa, että nyt on remppaviikonloppu vai pääsiäispyhät? Sama kuin remontoitaisiin joulupäivänä.
Itse olen ateisti mutta olen jo vuosikymmenet kuitenkin kunnioittanut muiden uskontoja ja olen ollut niinkuin ns pyhinä kuuluu ollakin.
Mutta lopetin sen noin vuosi sitten jos kerran päättäjien mielipide on se että tänne tuodaan tuhansia eriuskoisia jotka eivät kunnioita kristinuskoa, vaan pikemminkin yrittävät tuhota sen.
Silloin ei minunkaan tarvitse kunnioittaa, nykyään remppaan, soitan pianoa, ja elän pyhinä samanlaista elämää kuin arkenakin.
Jos kerran piispatkin tämän päivän uutisen mukaan haluavat tänne lisää pakolaisia, niin eiköhän tuo kirkonkin kanta tullut siinä selväksi.
Tästä tuli jotenkin haikea olo. On kuitenkin aina tosi kiehtovaa, kuinka keskustelu lähtee rönsyämään aivan omiin sfääreihinsä.
Täysi komppi tälle! Ap on idiootti. Mitä muuten olet mieltä alkuperäisestä kysymyksestä, eli onko välttämättä remontoitava pääsiäissunnuntaina, vaikka asian voisi olosuhteet huomioon ottaen tehdä seuraavana arkipäivänä? Meillä ainakin koululaiset tykkäisi nukkua sunnuntaisin/vapaapäivinä vähän pitempään yms.