Seinän takana vasaroitu jo tunteja tänään, onko ihan ok?
Kysymys tuli siinä. Hallituksen puheenjohtaja siellä vähän remppailee. Itse valittaa ja vinkuu ihan joka asiasta. Mun mielestä sunnuntaina ei rempata, ja on vielä pääsiäisaika, jolloin joillain voi olla vaikka pitkämatkalaisia kylässä. Asianomaisella aikaa viilata ja höylätä eläkeläisenä milloin vain, tekee keikkatyötä eläkkeensä ohessa.
Kommentit (24)
Kiitos. Näin minustakin.
En viitsi sanoa nyt mitään, ettemme joudu hampaisiinsa. Viime kokouksessa pilkkasi toista naapuria, jotka eivät itse omista kämppäänsä (siis hallitse osakkeita) vaan jommankumman äiti ilmeisesti. Puh.joht. virnuili nimenhuudossa, että kellehän soittelisi, isille vai äitille? Meinasin "syöksyä kurkkuun", niin otti aivoon.
Täällä on parempi olla näkymätön. Ja ikävä juttu oli se, kun ennen meitä he olisivat halunneet juuri tämän meidän asunnon. :/ Tässä on kaikkea. Mutta onhan heillä myös toinen seinänaapuri. Voisivat edes kunnioittaa heitä (auto parkissa, joten kai kotona ovat) jos ei meitä arvostakaan. Todella ylimielinen äijä. Halusin vain kysellä mielipiteitä, jos joskus tulen vihjanneeksi käytöstavoista... :)
Häiritseekö sinua näin pääsiäissunnuntaina vasarointi jotenkin olennaisesti enemmän kuin arkipäivänä ja jos, niin miksi?
Mua taas rasittaa nuo joka asiasta valittajat. Kaikissa asunnoissa tehdään joskus remonttia ja se on ihan normaalia.
Joo meillä tehtiin keväällä kaksi viikkoa keittiöremonttia, purettiin vanha ja asennettiin uusi. Kyllä varmasti häiritsi kun oli ylimääräinen jätelava pihalla päivän ( jota muuten käytti myös valittavat naapurit surutta), tavaraa kannettiin ulos ja sisään. Kävi putkimiestä ja sähkömiestä ja uusi lattiakin asennettiin sisältäen äänieristyksen. Ilmoitettiin rapussa etukäteen ja pyydettiin anteeksi häiriötä. Maksettiin ylimääräinen rappusiivous purkutyöpäivän jälkeen. Siitä huolimatta naapuri soitti huoltoyhtiöön, isännöitsijälle, hallituksen jäsenille melkein päivittäin. Remontista on kohta kaksi kuukautta ja taloyhtiönkokouksessa tuntui olevan vain yksi puheenaihe. Meidän jo edes mennyt remontti. Edellinen keittiöremontti oli tehty asunnossa joskus 80-luvulla joten ei ole kyse jatkuvasta häiriöstä, mutta epäilen että saamme kuulla tästä vielä vuosia.
Nuorempi lapsi ei enää uskalla kulkea rapussa yksin koska pelkää uhkaavasti käyttäytyvää naapuria.
Ei tämä ole yhtään erilainen kuin normaali sunnuntai. Riittää että aloittaa aamulla sen jälkeen kuin järjestyssääntöjen mukainen hiljaisuus on päättynyt. Ps. Kannattaa muuttaa omakotitaloon. Naapuriksi vielä joku ekonomi tai muu kädentaidoton tumpelo, joka ei tykkää nikkaroida.
Remontteja on pakko tehdä ja niistä lähtevä ääni on vain siedettävä, tietenkin yöt on oltava hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Häiritseekö sinua näin pääsiäissunnuntaina vasarointi jotenkin olennaisesti enemmän kuin arkipäivänä ja jos, niin miksi?
Mielestäni hänellä ei ole pakottava tarve rempata juuri nyt, pääsiäislomalla. Tiedän aikataulunsa, joten se siitä. Ovat myös muuttaneet tähän aikoja sitten ja samalla rempanneet asuntonsa lattiasta kattoon. Meitä on moneen junaan, mutta tämä kuulostaa itse asiassa suoranaiselta vit...
Vertaan tätä melkein joulurauhan rikkomiseen. Terve järjenkäyttö on myös sallittua.
Minun on ainakin annettu esim. ystävieni kautta ymmärtää, että jotkut oikein odottavat pitkää lomaa. Lapsilla ei koulua, perheen yhteistä aikaa jne.
Onko sinusta kiva, jos alatte ystävien kanssa vaikka pääsiäisaterialle (ystävät kutsuttu jo aikaa sitten ja kaikki odottavat iloisina kivoja keskusteluja yms) ja jo aamupäivällä alkaakin sen vimmainen takominen, tuntikausia? Ja tiedät sen, että seinän takana ei ole esim. vesivahinko- tai muu pakottava tarve häirintään. Olisivat käyneet sanomassa, jos näin olisi.
Jk. Pauke jatkuu....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni hänellä ei ole pakottava tarve rempata juuri nyt, pääsiäislomalla. Tiedän aikataulunsa, joten se siitä. Ovat myös muuttaneet tähän aikoja sitten ja samalla rempanneet asuntonsa lattiasta kattoon. Meitä on moneen junaan, mutta tämä kuulostaa itse asiassa suoranaiselta vit...
Vertaan tätä melkein joulurauhan rikkomiseen. Terve järjenkäyttö on myös sallittua.
Minun on ainakin annettu esim. ystävieni kautta ymmärtää, että jotkut oikein odottavat pitkää lomaa. Lapsilla ei koulua, perheen yhteistä aikaa jne.
Onko sinusta kiva, jos alatte ystävien kanssa vaikka pääsiäisaterialle (ystävät kutsuttu jo aikaa sitten ja kaikki odottavat iloisina kivoja keskusteluja yms) ja jo aamupäivällä alkaakin sen vimmainen takominen, tuntikausia? Ja tiedät sen, että seinän takana ei ole esim. vesivahinko- tai muu pakottava tarve häirintään. Olisivat käyneet sanomassa, jos näin olisi.
Jk. Pauke jatkuu....
Ystäviä voi olla aivan yhtä hyvin kylässä arkipäivänä. Mielestäni jostain asiasta kannattaa ärsyyntyä vain jos se aiheuttaa käytännön haittaa, ei joidenkin hypoteettisten tilanteiden tai "näin ja noin ei vain kuulu tehdä" -käsitysten takia.
Mekin remppasimme (arkipäivisin) ja laitoimme hyvissä ajoin kaikille naapureille postilaatikkoon asianmukaiset ilmoitukset pahoitteluineen. Jos näin olisi tehnyt, olisi asia jo huomattavasti toinen.
Edelleenkään en ymmärrä, miksi piti valita juuri tämä pyhäpäivä, kun aikaa on tehdä nikkarointeja milloin vain. Tuossa se koko viime viikon pyöri pihassa ja "keräili aurauskeppejä", samalla kyyläsi kaikkien pihat ja patiot, kun muut olivat töissä.
ap
Hallituksen puheenjohtaja ja hallitus valitaan taloyhtiön kokouksessa, missä olit silloin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jk. Pauke jatkuu....
Ystäviä voi olla aivan yhtä hyvin kylässä arkipäivänä. Mielestäni jostain asiasta kannattaa ärsyyntyä vain jos se aiheuttaa käytännön haittaa, ei joidenkin hypoteettisten tilanteiden tai "näin ja noin ei vain kuulu tehdä" -käsitysten takia.
Ne ystävät eivät ehkä kaukaa matkaavina ehdi kuin hotkaista hodarin, ja sitten pitää jo lähteä paluumatkalle.
Ja on käsite pääsiäisloma(matkalaiset) jolloin todellakin matkustetaan vaikka sukulaisiin. En ainakaan itse tykkäisi "äitimuorin" pöytään herkuttelemaan istuessani, että joku alkaisi koko päivän kestävän rempan juuri silloin, kun kerran voi tehdä homman vaikka tulevana tiistaina.
Olen erittäin joustava ja ymmärtäväinen, ja otan takuulla muut huomioon, mutta joku tolkku tässäkin. Kaikki asumismuodot olen vuosien aikana käynyt läpi, ja kaikkien kanssa toimeen tullut.
Nämä harrastavat myös karaokea, mutta onneksi on sen verran hyvä äänieristys, ettei sitä sentään joudu jatkuvasti kuuntelemaan. Juhlimisenkin ymmärrän ja hyväksyn ihan hyvin, jokainen joskus juhlii ja ääntäkin kuuluu. Mutta se terve järki taas...ja myös su aamuisin ottaa tämä naapuri siimaleikkurin huutamaan, vaikka on arkisin kotona....
Vierailija kirjoitti:
Hallituksen puheenjohtaja ja hallitus valitaan taloyhtiön kokouksessa, missä olit silloin?
Olin kokouksessa, kuten jokaisessa kokouksessa. Heitä on sellainen kolmen miehen papparaisporukka, joka hallitsee tässä yhtiössä. Mottona "naiset vaietkoon seurakunnassa". Yksi fiksu, nuorempi mies lähti ovet paukkuen hallituksesta juuri tuon vanhaparta-ajattelun takia. Osa muista ukoista peesailee tätä kukkoa. Mitenköhän tuohon voisi mennä väliin? Suurin osa asukkaista edustaa ns. nukkuvien puoluetta.
Vierailija kirjoitti:
Mekin remppasimme (arkipäivisin) ja laitoimme hyvissä ajoin kaikille naapureille postilaatikkoon asianmukaiset ilmoitukset pahoitteluineen. Jos näin olisi tehnyt, olisi asia jo huomattavasti toinen.
Edelleenkään en ymmärrä, miksi piti valita juuri tämä pyhäpäivä, kun aikaa on tehdä nikkarointeja milloin vain. Tuossa se koko viime viikon pyöri pihassa ja "keräili aurauskeppejä", samalla kyyläsi kaikkien pihat ja patiot, kun muut olivat töissä.
ap
Vaikka eläkeläinen on itse vapaalla 365 päivää vuodessa niin se remonttiapu jota vanhukset usein kaipaa kun eivät jaksa tehdä kaikkea itse, niin tuleekin usein matkan päästä. Ehkä naapuri odotti sitä toisella puolella Suomea elävää poikaa tai vävyä remonttiavuksia pääsiäislomalla. Nyt sitten remontoivat.
Ymmärrän että äänet häiritsee, mutta kuulostaa myös että osa mielipahaasi johtuu siitä että ääntä pitää juuri kyseinen naapuri jota et voi muutenkaan sietää. Jos joku mukava, hyvänpäivän tuttu naapuri tekee remonttia niin se ei ole yhtään niin häiritsevää vaikka ääni olisi sama.
Mä olen päättänyt etten lähde 'vaikeiden' naapureiden mukaan huonoon käytökseen. Hymyilen heille entistä enemmän ja esitän erityisen ystävällistä ja huomioivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Vaikka eläkeläinen on itse vapaalla 365 päivää vuodessa niin se remonttiapu jota vanhukset usein kaipaa kun eivät jaksa tehdä kaikkea itse, niin tuleekin usein matkan päästä. Ehkä naapuri odotti sitä toisella puolella Suomea elävää poikaa tai vävyä remonttiavuksia pääsiäislomalla. Nyt sitten remontoivat.
Ymmärrän että äänet häiritsee, mutta kuulostaa myös että osa mielipahaasi johtuu siitä että ääntä pitää juuri kyseinen naapuri jota et voi muutenkaan sietää. Jos joku mukava, hyvänpäivän tuttu naapuri tekee remonttia niin se ei ole yhtään niin häiritsevää vaikka ääni olisi sama.
Mä olen päättänyt etten lähde 'vaikeiden' naapureiden mukaan huonoon käytökseen. Hymyilen heille entistä enemmän ja esitän erityisen ystävällistä ja huomioivaa.
Ihan kivoja päätelmiä, mutta valitettavan vääriä.
Remppa-apuja ei ole. Jos lapsensa käyvät, ajavat autonsa oven eteen. Samoin myös elvistelevät autojensa renkaita "potkien" pihassa.
En myöskään ole mitenkään erityisen ärtynyt tämän tietyn henkilön kohdalla, vaikka niin olisikin helppo ajatella ja syyllistää. Ihan sama vaikka joulupukki paukuttelis menemään, mutta sen voi eläkeläinen tehdä muulloin kuin pitkällä lomalla, mitä esim. me odotimme. Itse asiassa tyttären piti lapsineen tulla tänään syömään, mutta siirrettiin huomiseen.
En minäkään lähde huonoon käytökseen mukaan, mutta ei kaikkea tarvitse sietää hymyssä suin.
En itse asiassa kyllä lainkaan ihmettele, tässä itsekkäässä ajassa, että minun katsotaan olevan väärässä ja näin ollen vain v-mäinen turhasta valittaja. :) Kunhan kyselin mielipiteitä.
Sunnuntaisin ei saa tehdä kovaäänistä remonttia mihinkään aikaan vuorokaudesta. Ja nyt on vielä pääsiäissunnuntai, joten tuplasti syytä olla hissunkissun remonttien kanssa. Miksi näitä pyhiä vietetään, jos ne ovat tavallisia arkipäiviä? Lukeeko siellä kalenterissa, että nyt on remppaviikonloppu vai pääsiäispyhät? Sama kuin remontoitaisiin joulupäivänä.
Miksi muka keskellä päivää ei saisi remontoida?
Jos sinun palvomasi satuolento ei siitä tykkää niin minun satuolentoni taas on asiasta riemuissaan.
Vierailija kirjoitti:
Remontteja on pakko tehdä ja niistä lähtevä ääni on vain siedettävä, tietenkin yöt on oltava hiljaa.
Joo, näin se menee, itsekin remppasimme.
Mutta pointti oli siinä, että miksi ihmeessä se pauke ja vasarointi on järjestettävä juuri ihanan pitkällä ja muuten nautinnollisella pääsiäislomalla, kun parin päivän päästä olisi ihan yhtä hyvä päivä ja naapurit töissä, eli poissa kotoa? Samoin en ymmärrä, miksi nurmikko pitää ajaa sunnuntaiaamuna klo 7 lähtien, eikä maanantaiaamuna klo 7? Mikä tässä on se juju? Oloneuvos pihalla muuten käpsyttelee ja kyyläilee, mutta järjestää kunnon remppabileet just nyt...
Kun ei ole mikään pakkotoimi jyskyttää juuri sunnuntaina, jolloin nauttisimme mielellämme lomailusta ja rentoutuisimme kunnolla. Muuten on paukkeen- ja stressinsietokyky ihan kohillaan, mutta ihmettelen, ihmettelen... ap
Minustakin joulun, itsenäisyyspäivän ja pääsiäisen pyhät voisi rauhoittaa remontoinnilta. Enkä nyt tarkoita välttämättä mitään uskonnollista lähestymistä asiaan, vaan ihmisillä on silloin tapana hiljentyä ja levätä tai viettää aikaa sukulaisten kanssa. Itse pyrin välttämään imurointiakin.
Vierailija kirjoitti:
Minustakin joulun, itsenäisyyspäivän ja pääsiäisen pyhät voisi rauhoittaa remontoinnilta. Enkä nyt tarkoita välttämättä mitään uskonnollista lähestymistä asiaan, vaan ihmisillä on silloin tapana hiljentyä ja levätä tai viettää aikaa sukulaisten kanssa. Itse pyrin välttämään imurointiakin.
No näin mä just ajattelen. Kun ei ketään estetä remppaamasta mitenkään, vaan ainoastaan toivotaan hieman miettivän ajankohtaa. Ihan hienoa, että asukkaat yhtiössä pitävät huolta asunnoistaan. Remppaa tulee ja remppaa menee, meteliä on ja tulee olemaan,
mutta miten voikin olla noin vaikeaa olla "koskematta" noihin pariin hassuun "juhlapäivään"? Mä ainakin olen miehen kanssa keskustellut aikatauluista, eli milloin olisi sopivin aika huudattaa porakonetta tai ryskää uutta pintaa seinään. Ei ollut vaikeeta olla riehumatta sunnuntaisin. Ajateltiin muita asukkaita. Hyvin saatiin kaikki tehtyä, vaikka ei juhannuksena, jouluna tai pääsiäisenä naputeltu naulaa ja sahailtu pölkkyä. ap
Onneksi et ole mun naapuri. En jaksaisi varmaan hymyillä sulle rapussa. Kuulostat aika järkyltä kyylältä: Tiedät että ne toisetkin naapurit on kotona ja tiedät ettei remppanaapurilla ole apuja tänään ja tiedät että se tekee kaiken vittuillakseen sulle. Hohhoh.. Olisko sulle kuitenkin sopinut joku rauhallisempi asumismuoto paremmin, korpimökki tms.
Mä annoin sulle peukun alas. Ja siitähän sä et tykkää kun sä olet aina oikeassa:)
No ei ole ok, ei ollenkaan. On se kumma, että nykyään ihmiset eivät osaa ottaa muita huomioon missään tilanteessa. Mene soittamaan ovikelloa ja sano, että lopettaa vasaroimisen.