Tampereen paras yökerho
Äänestäkää mikä yökerho miellyttää eniten teitä.
Listaan tähän kaikkia, jotka tulee itselleni mieleen ja jotka itse lasken yökerhoiksi. En ole käynyt kaikissa Tampereen baareissa, joten saattaa jäädä etenkin jokunen vanhempien suosiossa oleva yökerho mainitsematta.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi baarimikot eivät nykyään osaa tehdä enää drinkkejä? Ennen kun kävin yökerhoissa, niin baarimikko laittoi minulle aina erilaista drinkkiä kun kerroin vain, että mitä makua haluan. Olin Ilveksessä ja sanoin baarimikolle, että tekee jonkun drinkin, jossa on persikkaa. Sanoi, että heillä ei ole persikkalikööriä. Ymmärtäisin jos olisin ollut jossain olutbaarin tyyppisessä paikassa, mutta tuollaisessa yökerhossa pitäisi kyllä olla tuollaista perus likööriä. Uskoisin, että hän ei vain osannut tehdä siitä mitään.
Muutenkin kun baarimikolle sanoo jonkun erikoisemman drinkin tai ainesosan mitä siihen haluaa, niin hän katsoo minua kuin hankalaa asiakasta. Eikö noilla ole yhtään mitään intohimoa työhönsä? Itse ainakin olisin tyytyväinen jos saisin tehdä välillä jotain muutakin kuin laskea olutta.
Varmaan osaavat, mutta ymmärrätkö sinä kuinka helvetin ärsyttävää se on sekä työntekijöille että muille asiakkaille, kun joku mätisäkki tulee tiskille ja pyytää "hei tee jotain makeaa/kirpeää/sitruunaista/persikkaista/suklaista" ? Varsinkin jos on vähän kiireisempi ilta.
Ja tavan baarimikot varsinkin tuollaisissa nuoremmille suunnatuissa yökerhoissa ovat yleensä nuoria ja ehkä suhteellisen kokemattomiakin, joten miten he osaisivat esimerkiksi hinnoitella jonkun päästänsä revityn drinkin? Helpompi vain sanoa, että ei onnistu. Säkällä sitä yrittää tehdä jotakin ja hetken päästä tiskille tulee vihainen asiakas vaatimaan rahoja takaisin, kun ei se drinkki ollut tarpeeksi makea/kirpeä/sitruunainen/persikkainen tms tms tms.
Tuollaista "palvelua" saa just noissa teinihelveteissä, kuten Rodeossa, jossa asiakasta tylytetään ihan huolella.
En ymmärrä, miten kukaan viitsii mennä sinne vittuiltavaksi. Nuorilla ei ilmeisesti ole riittävästi itsekunnioitusta eikä rahaa.
Asiakkaana on helvetin helppo nähdä vain se oma puoli, mutta harvemmin tulee mieleen, että noista "saanks mä jotain raikasta?"-tyyppisistä tilauksista joko:
1. Ruvetaan tinkimään ja vääntämään hinnasta. Koska drinkki hintoineen ei ole listalla, niin siitä voi sitten väitellä ja tingata.
2. Drinkki ei sitten olekaan sellainen mitä asiakas ajatteli, joten hän ei halua maksaa siitä mitään. Voi kuitenkin juoda sen, kun se nyt kuitenkin tuli tehtyä ja muuten menisi hukkaan. Mutta ehdottomasti ei maksa siitä, koska hän ei sitä varsinaisesti tilannut.
3. Tulee lisävaatimuksia "eijeijei älä laita sitä sitruunaa sinne, mä olen allerginen" "eiiiei no nyt sä laitoit sinne tota omenalikööriä, mä inhoon sitä". Noita asioita ei kuitenkaan voi kertoa etukäteen vaan ne otetaan lähes poikkeuksetta esille vasta siinä vaiheessa, kun ne on jo kaadettu.Varmasti juuri Te olette niitä poikkeuksia, joita on suorastaan ilo palvella, mutta kun 90 % on yo. paskaa, niin ei kyl ihan jaksaisi aina vaivautua. Siinä ruuhkautetaan tiski ja muut asiakkaat joutuvat odottamaan turhanpäiten. Meidänkin listalla on oikeasti TODELLA montaa sorttia juomia, ihan laidasta laitaan. Voin suositella jotakin. Voit kysyä mitä ne sisältävät ja miltä ne maistuvat. Kerron mielelläni.
Ja tähän tiivistyy oivallisesti suomalainen asiakaspalvelukulttuuri. Voi milloinkohan me kaikki ärsyttävät mätisäkit ymmärretään vaan pysyä himassa rahoinemme, selvästikään niitä ei monikaan yritys tarvitse.
Ja tähän tiivistyy oivallisesti suomalaisten asiakkaiden asenne. "SINÄ olet ASIAKASPALVELIJA, nyt PALVELE minua, sirkusapina!" "Miten niin et tee temppuja käskystä niinkuin koira? Menen rahoineni sitten muualle".
Jos te menette yritykseen niin saatte sitä palvelua mitä hinnastossa lukee. Sitten silti tulee aina näitä, jotka odottavat kaikenmaailman prinsessakohtelua. Nykyään työntekijöiden ei tarvitse pokkuroida kaikenmaailman ylimielisiä kusipäitä. Vaikka työnimike voi olla asiakaspalvelija niin mitään PALVELIJOITA he eivät ole siinä mielessä, että he olisivat teidän narrejanne.
Et selvästikään ymmärrä, että ihmiset maksavat elämyksistä. Sen paremmin ruokaravintolat kuin baaritkaan eivät tarjoa mitään välttämättömyyshyödykkeitä, jotka on pakko jostain saada. Siksi palvelu on olennaisen tärkeää.
Asiakkaat eivät ole lähtökohtaisesti ylimielisiä kusipäitä, vaan palkkasi maksajia. (Suoraan sanottuna minusta kuulostaa, että olet väärällä alalla.)
Itse olen luova jopa ihan omassa keittiössäni, ja osaan tehdä drinkkejä omasta päästäni ihan ex tempore, vaikken alan koulutettu ammattilainen olekaan. Pyynnöstä teen myös muille, ei ole ylivoimaista.
Totuin varmaan liian hyvään, koska kävin nuorempana parissa yökerhossa, joissa oli todella osaavia baarimikkoja ja he olivat myös hyviä asiakaspalvelijoita. Nauttivat työstään ja sen huomasi.
Sen seurauksena tuntuu, että nykyään baarimikoksi otetaan kuka tahansa, joka osaa käyttää kassakonetta ja laskea olutta hanasta sekä tehdä ne pari drinkkiä, jotka on baarien listalla. Tosin saattaa tässä olla jotain totuuttakin. Mielestäni ennen baarien listoilla oli laajemmin erilaisia drinkkejä. Nyt nuo listat tuntuvat koostuvan lähinnä erilaisista pullojuomista ja shoteista. On yksi tai kaksi drinkkiä, jota kaikki sitten tilaavat. Esimerkiksi long island ice tea on todella yleinen.
Varmasti niitä hankaliakin asiakkaita on, mutta näistä teksteistä saa jotenkin sellaisen käsityksen, että niitä olisi suurin osa. En usko, että kovinkaan moni alkaa vääntämään jostain drinkistä jos ei ole itse sanonut mitä haluaa. Siinä tapauksessa sanoisin jos drinkki maksaisi paljon yli kymmenen euroa, koska olettaisin drinkin maksavan jotain 7-10 euroa ja jos siitä pyydetään yli 15 euroa, niin mielestäni hinta on jo kohtuuton jos sitä ei ole ilmoitettu etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi baarimikot eivät nykyään osaa tehdä enää drinkkejä? Ennen kun kävin yökerhoissa, niin baarimikko laittoi minulle aina erilaista drinkkiä kun kerroin vain, että mitä makua haluan. Olin Ilveksessä ja sanoin baarimikolle, että tekee jonkun drinkin, jossa on persikkaa. Sanoi, että heillä ei ole persikkalikööriä. Ymmärtäisin jos olisin ollut jossain olutbaarin tyyppisessä paikassa, mutta tuollaisessa yökerhossa pitäisi kyllä olla tuollaista perus likööriä. Uskoisin, että hän ei vain osannut tehdä siitä mitään.
Muutenkin kun baarimikolle sanoo jonkun erikoisemman drinkin tai ainesosan mitä siihen haluaa, niin hän katsoo minua kuin hankalaa asiakasta. Eikö noilla ole yhtään mitään intohimoa työhönsä? Itse ainakin olisin tyytyväinen jos saisin tehdä välillä jotain muutakin kuin laskea olutta.
Varmaan osaavat, mutta ymmärrätkö sinä kuinka helvetin ärsyttävää se on sekä työntekijöille että muille asiakkaille, kun joku mätisäkki tulee tiskille ja pyytää "hei tee jotain makeaa/kirpeää/sitruunaista/persikkaista/suklaista" ? Varsinkin jos on vähän kiireisempi ilta.
Ja tavan baarimikot varsinkin tuollaisissa nuoremmille suunnatuissa yökerhoissa ovat yleensä nuoria ja ehkä suhteellisen kokemattomiakin, joten miten he osaisivat esimerkiksi hinnoitella jonkun päästänsä revityn drinkin? Helpompi vain sanoa, että ei onnistu. Säkällä sitä yrittää tehdä jotakin ja hetken päästä tiskille tulee vihainen asiakas vaatimaan rahoja takaisin, kun ei se drinkki ollut tarpeeksi makea/kirpeä/sitruunainen/persikkainen tms tms tms.
Tuollaista "palvelua" saa just noissa teinihelveteissä, kuten Rodeossa, jossa asiakasta tylytetään ihan huolella.
En ymmärrä, miten kukaan viitsii mennä sinne vittuiltavaksi. Nuorilla ei ilmeisesti ole riittävästi itsekunnioitusta eikä rahaa.
Asiakkaana on helvetin helppo nähdä vain se oma puoli, mutta harvemmin tulee mieleen, että noista "saanks mä jotain raikasta?"-tyyppisistä tilauksista joko:
1. Ruvetaan tinkimään ja vääntämään hinnasta. Koska drinkki hintoineen ei ole listalla, niin siitä voi sitten väitellä ja tingata.
2. Drinkki ei sitten olekaan sellainen mitä asiakas ajatteli, joten hän ei halua maksaa siitä mitään. Voi kuitenkin juoda sen, kun se nyt kuitenkin tuli tehtyä ja muuten menisi hukkaan. Mutta ehdottomasti ei maksa siitä, koska hän ei sitä varsinaisesti tilannut.
3. Tulee lisävaatimuksia "eijeijei älä laita sitä sitruunaa sinne, mä olen allerginen" "eiiiei no nyt sä laitoit sinne tota omenalikööriä, mä inhoon sitä". Noita asioita ei kuitenkaan voi kertoa etukäteen vaan ne otetaan lähes poikkeuksetta esille vasta siinä vaiheessa, kun ne on jo kaadettu.Varmasti juuri Te olette niitä poikkeuksia, joita on suorastaan ilo palvella, mutta kun 90 % on yo. paskaa, niin ei kyl ihan jaksaisi aina vaivautua. Siinä ruuhkautetaan tiski ja muut asiakkaat joutuvat odottamaan turhanpäiten. Meidänkin listalla on oikeasti TODELLA montaa sorttia juomia, ihan laidasta laitaan. Voin suositella jotakin. Voit kysyä mitä ne sisältävät ja miltä ne maistuvat. Kerron mielelläni.
Ja tähän tiivistyy oivallisesti suomalainen asiakaspalvelukulttuuri. Voi milloinkohan me kaikki ärsyttävät mätisäkit ymmärretään vaan pysyä himassa rahoinemme, selvästikään niitä ei monikaan yritys tarvitse.
Ja tähän tiivistyy oivallisesti suomalaisten asiakkaiden asenne. "SINÄ olet ASIAKASPALVELIJA, nyt PALVELE minua, sirkusapina!" "Miten niin et tee temppuja käskystä niinkuin koira? Menen rahoineni sitten muualle".
Jos te menette yritykseen niin saatte sitä palvelua mitä hinnastossa lukee. Sitten silti tulee aina näitä, jotka odottavat kaikenmaailman prinsessakohtelua. Nykyään työntekijöiden ei tarvitse pokkuroida kaikenmaailman ylimielisiä kusipäitä. Vaikka työnimike voi olla asiakaspalvelija niin mitään PALVELIJOITA he eivät ole siinä mielessä, että he olisivat teidän narrejanne.Et selvästikään ymmärrä, että ihmiset maksavat elämyksistä. Sen paremmin ruokaravintolat kuin baaritkaan eivät tarjoa mitään välttämättömyyshyödykkeitä, jotka on pakko jostain saada. Siksi palvelu on olennaisen tärkeää.
Asiakkaat eivät ole lähtökohtaisesti ylimielisiä kusipäitä, vaan palkkasi maksajia. (Suoraan sanottuna minusta kuulostaa, että olet väärällä alalla.)
Itse olen luova jopa ihan omassa keittiössäni, ja osaan tehdä drinkkejä omasta päästäni ihan ex tempore, vaikken alan koulutettu ammattilainen olekaan. Pyynnöstä teen myös muille, ei ole ylivoimaista.
Tuo on myös yksi harhaluulo; te ette maksa minun palkkaani vaan työnantajani maksaa sen. Työnantajani saa komentaa minua ja kertoa minulle miten asiat pitää hoitaa. Jos joku minkkiturkkirouva tulee tiskille ja alkaa vaatimaan erityiskohtelua ja komentelemaan minua kuin koiraa, niin minun ei ole sitä pakko toteuttaa, koska hän ei ole minun työnantajani. Plus minä en todellakaan pokkuroi niin moukkamaista henkilöä.
Jos menet johonkin tiettyyn paikkaan, niin ehkä kannattaa etukäteen ottaa selvää mitä juuri siinä paikassa tarjoillaan. Älä mene mäkkäriin tilaamaan pizzaa. Älä mene Näsinneulaan tilaamaan hampurilaisateriaa. Vaikka muutokset ja vastaavat ovat mahdollisia, niin älä mene toisten työpaikalle vaatimaan prinsessakohtelua ja möykkäämään kuin uhmaikäinen "MUTKU MÄ HALUU-UU-UUUN!".
Olet ihan oikeassa, asiakkaat eivät ole LÄHTÖKOHTAISESTI ylimielisiä kusipäitä. Minä nautin työstäni ja suurin osa asiakkaistani on vallan ihania. Sitten ovat nämä ylimieliset kusipäät, he ovat ihan oma ryhmänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos te menette yritykseen niin saatte sitä palvelua mitä hinnastossa lukee. Sitten silti tulee aina näitä, jotka odottavat kaikenmaailman prinsessakohtelua. Nykyään työntekijöiden ei tarvitse pokkuroida kaikenmaailman ylimielisiä kusipäitä. Vaikka työnimike voi olla asiakaspalvelija niin mitään PALVELIJOITA he eivät ole siinä mielessä, että he olisivat teidän narrejanne.Et selvästikään ymmärrä, että ihmiset maksavat elämyksistä. Sen paremmin ruokaravintolat kuin baaritkaan eivät tarjoa mitään välttämättömyyshyödykkeitä, jotka on pakko jostain saada. Siksi palvelu on olennaisen tärkeää.
Tuo on myös yksi harhaluulo; te ette maksa minun palkkaani vaan työnantajani maksaa sen. Työnantajani saa komentaa minua ja kertoa minulle miten asiat pitää hoitaa. Jos joku minkkiturkkirouva tulee tiskille ja alkaa vaatimaan erityiskohtelua ja komentelemaan minua kuin koiraa, niin minun ei ole sitä pakko toteuttaa, koska hän ei ole minun työnantajani. Plus minä en todellakaan pokkuroi niin moukkamaista henkilöä.
Jos menet johonkin tiettyyn paikkaan, niin ehkä kannattaa etukäteen ottaa selvää mitä juuri siinä paikassa tarjoillaan. Älä mene mäkkäriin tilaamaan pizzaa. Älä mene Näsinneulaan tilaamaan hampurilaisateriaa. Vaikka muutokset ja vastaavat ovat mahdollisia, niin älä mene toisten työpaikalle vaatimaan prinsessakohtelua ja möykkäämään kuin uhmaikäinen "MUTKU MÄ HALUU-UU-UUUN!".
Olet ihan oikeassa, asiakkaat eivät ole LÄHTÖKOHTAISESTI ylimielisiä kusipäitä. Minä nautin työstäni ja suurin osa asiakkaistani on vallan ihania. Sitten ovat nämä ylimieliset kusipäät, he ovat ihan oma ryhmänsä.
Ei ole asiakkaan tehtävä ottaa selville mitä paikassa tarjoillaan. Se selviää kysymällä. Jos et osaa/voi tehdä mitä asiakas pyytää, niin sitten et tee. Ei sen takia tarvitse nenäänsä nyrpistää, että kysyy. Monet paikat kuitenkin tekevät drinkkejä vaikka sen värin tai maun mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos te menette yritykseen niin saatte sitä palvelua mitä hinnastossa lukee. Sitten silti tulee aina näitä, jotka odottavat kaikenmaailman prinsessakohtelua. Nykyään työntekijöiden ei tarvitse pokkuroida kaikenmaailman ylimielisiä kusipäitä. Vaikka työnimike voi olla asiakaspalvelija niin mitään PALVELIJOITA he eivät ole siinä mielessä, että he olisivat teidän narrejanne.
Voi olisikohan sunkin kannattanut opiskella vähän pidempään, niin ei tarvitsisi tuntea noin hirvittävää alemmuuskompleksia siitä, että joutuu tekemään sitä duunia, mistä saa palkan.
Palvelijoista ei täällä ole puhunut kukaan muu kuin sinä tai joku kaltaisesi. Samoin se olit sinä tai joku kaltaisesi joka aivan alkumetreillä jo kutsui asiakasta mätisäkiksi. Ymmärrän kyllä, että menee ajatuskykysi äärirajoille, mutta koitapa joskus ihan huviksesi miettiä, onko millään alalla työskentelevillä aspoilla duunia, jos ei ole asiakkaita. Se, että miellät itse itsesi koiraksi tai palvelijaksi ei ole kenenkään asiakkaan syy vaan ihan sun omien korviesi välissä oleva ongelma, jota voit kyllä työstää.
Ja otetaanpa tähän loppuun nyt esimerkki, kun yleensä heikommillakin lahjoilla siunatut ymmärtää konkretiaa paremmin. Menen baaritiskille ja pyydän baarimikkoa tekemään minulle jonkun sitruunaisen drinkin. Mitäpä luulet, esitänkö pyyntöni siksi, että haluan baarimikon temppuilevan minulle kuin koiran vai siksi, että oletan baarimikon koulutuksensa ja ammattitaitonsa vuoksi olevan alansa ammattilainen toisin kuin minä, jonka osaaminen on suuntautunut muualle kuin drinkkien tekemiseen?
Ilves on tyylikkäin tilana ja ainoa, jossa on edes pientä pintaliitämisen tuntua. Ilveksessä on kaikkein yhtenäisin tila, siis lattian pohjaratkaisu, muut joissa noista olen käynyt on sokkeloita.
Itse toimin esimiehenä ja rekrytoin (en tosin ravintola-alalla), ja painajaiseni olisi kyllä työntekijä, jonka palkkaa ei asiakas kuulemma maksa, vaan joka toimisi kaikessa vain esimiehen käskyjen mukaan.
Nykyään kun pitää olla pelisilmää eli kykyä lukea tilannetta ja pystyä hoitamaan tilanteet itsenäisesti niin, ettei esimiehelle sada reklamaatioita joka ikisestä yksityiskohdasta, jota tämä ei erikseen ole perehdytyksessä terottanut työntekijälle. Kaikesta kun ei voi olla ohjekirjassa omaa pykälää, vaan olennaista on palveluammatissa palvella asiakkaat hyvin.
Huh huh. Kukahan onnekas hänet on saanut...
Vierailija kirjoitti:
Ilves on tyylikkäin tilana ja ainoa, jossa on edes pientä pintaliitämisen tuntua. Ilveksessä on kaikkein yhtenäisin tila, siis lattian pohjaratkaisu, muut joissa noista olen käynyt on sokkeloita.
Mielestäni yhteinäisyys on nimenomaan Ilveksen heikkous. Minusta on kivaa, että yökerhossa on eri puolia. On mukavaa vaihtaa puolta välillä jos musiikki ei miellytä tai haluaa muuten vain vaihtelua. Se, että menee istumaan toiselle puolelle yökerhoa ei tuo paljon muutosta.
Miks te ette juo KALJAA, vaan niitä drinksujanne?! Tarviiko juomatkin olla söpöjä ja naminami? (Kaljakin on tosin helvetin pahaa, muovituopista tarjoiltua, kallista ja surkea valikoima ainakin Ilveksessä ja Ilonassa)
Onkohan tänään paljon ihmisiä liikkeellä?
Yhteenvetona totean vain, että Rodeossa on kuulemma paskin palvelu ikinä. En tiedä liittyykö tuohon väittelyyn asiakaspalvelusta, mutta tällainen vahva tieto minulla sisäpiiristä on. Asiakkaita myös pahoinpidellään, jos ei muuta keksitä.
Vierailija kirjoitti:
Miks te ette juo KALJAA, vaan niitä drinksujanne?! Tarviiko juomatkin olla söpöjä ja naminami? (Kaljakin on tosin helvetin pahaa, muovituopista tarjoiltua, kallista ja surkea valikoima ainakin Ilveksessä ja Ilonassa)
Mielestäni on typerää mennä baariin ja maksaa paljon enemmän jostain, jota voin ostaa halvemmalla kotiin. Drinkkejäkin voi toki tehdä kotona, mutta en viitsi alkaa ostamaan tarvittavia liköörejä vain siksi, että tekisin pari drinkkiä.
Minä äinäkin käyn väin Löndönissä.
Huonoja kaikki + ilonan henkilökunta varastaa asiakkailta ja pöhnäsiltä, antaa tahallaan liian vähän vaihtorahaa takaisin.
Ilmoitus verotarkastajalle olisi oikein.
130 vastausta, mutta hyvin vähän perusteluja, että miksi vastasi kyseisen paikan.
Vierailija kirjoitti:
Yhteenvetona totean vain, että Rodeossa on kuulemma paskin palvelu ikinä. En tiedä liittyykö tuohon väittelyyn asiakaspalvelusta, mutta tällainen vahva tieto minulla sisäpiiristä on. Asiakkaita myös pahoinpidellään, jos ei muuta keksitä.
Ei se jossain brickissä sen kummempaa ole. Jonoa pidetään vaikka sisällä on muutama ihminen, lipunmyyjät vittuilee, asiakkaita heitetään pihalle satunnaisesti ja revitään. Ei onneksi itselleni ole käynyt mutta sivusta seurannut.
Vierailija kirjoitti:
Mä tulin jotenkin surulliseksi tästä. Millainen on ihminen joka kaipaa pintaliitämistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gayväelle ei ole muuta kuin Mixei, mutta hyvä, että edes yksi paikka Tampereen kokoisessa kaupungissa.
Tätä mä olen aina ihmetellyt, miksi pitää olla oma yökerho. Kaikki aina kilpaa kertovat kuinka menevät baariin/yökerhoon bilettämään ja tanssimaan, ei seuraa etsimään. No, eikö silloin ole ihan sama mihin menee. Itse kun lähden juhlimaan, paikalla ei ole väliä kunhan ei joudu jonottamaan, maksamaan juomista liikaa ja musiikki on inhimillistä.
Oon ihan samaa mieltä, että nykypäivänä heterot ja homot luulis mahtuvan samoihin yökerhoihin. Itselläni on kuitenkin käynyt homobaarissakin kerran niin, että pöytäseurue tuijottelee ihmeissään, kun loikoillaan poikakaverin kanssa yökerhon sohvalla lähekkäin. Normibaarissa ei tulisi mieleenkään olla poikkiksen kanssa lähekkäin, koska tuollainen kyylääminen on todella vaivaannuttavaa.
Sitten, kun homopari ei aiheuta kyttäämistä, niin homobaareja ei enää tarvita.
T. Homopoika