Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiesittekö, että miesasialiike ei ole tehnyt MITÄÄN...

Vierailija
16.04.2017 |

.. Miesten yleisen asevelvollisuuden lakkauttamiseksi? He ovat tehneet vielä vähemmän kuin feministit, jotka keskittyvät pääasiassa naisten asioihin :)
Ja miehet itkevät palstalla mikseivät feministit tee jotain? Ihmettelinkin tässä miksei miesasialiike aja naisten tamponeja verovapaaksi? He kun pyrkivät myös tasa-arvoon niinkuin feministitkin.

Kommentit (117)

Vierailija
41/117 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mitään faktoja aloituksen väitteen tueksi ei edelleenkään löydy, eikä feministien saavutuksista sanaakaan?

Öyhötystä , miesvihan lietsontaa ja täyttä paskaa siis. Kuten palstan normeihin kuuluu.

Lue aloitus. Ei puhuta feministien saavutuksista, vaan miesasialiikkeen tekemisistä asevelvollisuuden lopettamiseksi.

Miksi se olisi miesasialiikkeen tehtävä edes ajatustasolla? Lait säädetään eduskunnassa.

Lisäksi n.80% miehistä suorittaa asevelvollisuutensa mukisematta, loput saavat vapautuksen tai menevät sivariin. En ymmärrä aloituksen öyhöämistä enkä pointtia?

No kummankohan tehtävä se olisi ennemmin ajaa miesten asioita, miesasialiikkeen vai feministien? Miesten vai naisten?

Mitä ihmettä sinä oikein sönkötät???????????????????

Kuka on vaatinut feministeiltä yhtään mitään , ja missä??????????????????????????????????

Sen verran voisin vaatia, että syöksyisitte seinään. Olisin siitä kovin kiitollinen.

Vierailija
42/117 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asevelvollisuuden lakkauttaminen ei tarvitse miesasia liikkeitä. Se tarvitsee vain rohkeutta, että kukaan ei enää mene sinne nöyryytettäväksi. Samana päivänä koko touhu loppuu. Tätä vain saadaan odottaa ja kauan, niin pelkureita miehet ovat olleet, ja tulevat olemaankin. Olipa kerran sota, upseeri ja sotilaspastori karjuivat naama punaisena aseistakieltäytyjälle, mitä siitäkin tulisi, jos kaikki olisivat samanlaisia kuin sinä!!! Aseistakieltäytyjä vastasi, rauha...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/117 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen miesasialiike?

Miehet eivät koskaan ole pystyneet pitkäaikaiseen ja sitovaan järjestäytymiseen tai verkostoimiseen, vaan kaikki uudet liikkeet ovat olleet lyhyitä kuin kanan lento. Ja tuokin Miesten tasa-arvoliike ei juuri mediassa ole.

Naisten vahvuus on aina ollut järjestäytyminen ja nykyään verkostautuminen, jolla tehdään todella paljon hyvää ja on tehty koko Suomen historian ajan.

Jostakin syystä tähän ei miehet pysty, aktiivisen työn sijasta, nykymiehet vain valittavat ja odottavat naisten tekevän hommat.

Miehille on niin vaikeaa toimia yhdessä, kun heille on se vahva peruskateus. Naapurin miehellä on hienompi auto ja isompi muna, muilla on naisia, mulla ei, muut on pitkiä, minä lyhyt, muut on komeita, minä ruma jnejne, loputtomiin.  Ja kun mies täyttää 50, hän ajattelee, että elämänsä on ohi.

Tuossa voi hyvin olla perää, sillä miehet ovat pudonneet yhteiskunnallisesta muutoksesta.

En muista, yhdenkään miehen vinkuneen oikeuksistaan tuonne 80-luvulle asti, vaan miehet olivat aktiivisesti mukana eri järjestöissä esim. Lionsklubeissa, Rotaryssä, Vapaamuurareissa, metsästys- ja urheiluseuroissa, talot rakennettiin talkoilla, oli työväentalot ja maamiesseuran toiminta ja niitä oli joka kylässä ja miehet olivat aktiivisia, mutta nyt huutavat jäsenten puutetta ja keski-ikä on korkea.

Näin ei ole tapahtunut naisjärjestöissä ja nykyään toimivat vielä aktiivisimmin ja siellä missä kaksi tai kolme naista tapaa, siellä jo verkostoidutaan ja tehdään hyväntekeväisyyttä ja autetaan heikompiosaisia tai lasten ja nuorten harrastustoimintaa. Myös asialliset keskustelupalstat täyttyvät naisten neuvoista ja avusta toiselle naisille.

Ja niin kuin tämäkin palsta osoittaa, jotkut miehet ovat tulleet valittamaan mammapalstalle ja syyttelemään naisia omista ongelmistaan, eivätkä itse tee asialle mitään, vaan sekin pitäisi tehdä nainen.

Vierailija
44/117 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesasia piste fi ei ole minkään yhdistyksen tai järjestön sivu. Miesten tasa-arvo ry:llä on omat viralliset sivut, jossa on yhdistyksen kannanottoja. Miesjärjestöjen keskusliitolla on omsr sivut. Miesten tasa-arvo ry ei kuulu siihen, koska se ei aja tasa-arvoasioita vaan miesten hyvinvointia. Miesjärjestöjen keskusliitto ei ota kantaa asevelvollisuuteen, koska ainakin joku vuosi sitten pj. sanoi olevansa nykyjärjestelmän kannalla. Miesyen tasa-arvo ry ajaa tasa-arvoista maanpuolustusta Norjan malliin. Tässä lyhyesti. Perusäijillekin nykytilanne on OK.

Heitin linkin provosoivasti kun joku täällä perustaa näkemyksensä kaikista feministeistä ääriesimerkkeihin.

Vierailija
45/117 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mitään faktoja aloituksen väitteen tueksi ei edelleenkään löydy, eikä feministien saavutuksista sanaakaan?

Öyhötystä , miesvihan lietsontaa ja täyttä paskaa siis. Kuten palstan normeihin kuuluu.

Lue aloitus. Ei puhuta feministien saavutuksista, vaan miesasialiikkeen tekemisistä asevelvollisuuden lopettamiseksi.

Miksi se olisi miesasialiikkeen tehtävä edes ajatustasolla? Lait säädetään eduskunnassa.

Lisäksi n.80% miehistä suorittaa asevelvollisuutensa mukisematta, loput saavat vapautuksen tai menevät sivariin. En ymmärrä aloituksen öyhöämistä enkä pointtia?

No kummankohan tehtävä se olisi ennemmin ajaa miesten asioita, miesasialiikkeen vai feministien? Miesten vai naisten?

Eli vastaavasti mun terveenä ja nuorena pitäisi jättää vammaisten ja vanhusten asioiden ajaminen heille itselleen? Minä en ainakaan halua sellaista yhteiskuntaa, jossa epäkohdat jätetään kärsijän vastuulle

eri

Vierailija
46/117 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli vastaavasti mun terveenä ja nuorena pitäisi jättää vammaisten ja vanhusten asioiden ajaminen heille itselleen? Minä en ainakaan halua sellaista yhteiskuntaa, jossa epäkohdat jätetään kärsijän vastuulle

eri

Jos on 2 liikettä, toinen pääasiassa naisten asialla ja toinen pääasiassa miesten, niin kummalle kuuluu miesten asioiden ajaminen pääasiassa? Niin. Ihan turha syytellä feministejä mistään, kun eivät itse tee senkään vertaa.

Vierailija
47/117 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Rinnastat miehet vammaisiin ja vanhuksiin jotka eivät pysty huolehtimaan itsestään? Hei.. Sä sanoit ton enkä minä.

Vierailija
48/117 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstan perusteella voisi luulla, että meillä olisi aktiivisempikin liike ajamassa asevelvollisuuden tasa-arvoistamista, niin paljon porua siitä täällä on. Mutta ei, ei näy muualla aktiivisia miehiä muutosta ajamassa. Tämä on harmi.

Aseistakieltäytyjäliitosta saa tukea ja neuvontaa. Mitä vielä toivoisit?

Tunnen AKLn toiminnan. Palstalla aihe herättää niin paljon melua, että AKLn luulisi olevan yhteiskunnassa näkyvämpikin toimija. Ei kuitenkaan ole vaan toiminta vaatisi lisää tukijoita jotta se pääsisi ruohonjuuritasolta näkyvämpään rooliin.

Vierailija
49/117 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Rinnastat miehet vammaisiin ja vanhuksiin jotka eivät pysty huolehtimaan itsestään? Hei.. Sä sanoit ton enkä minä.

Joo ja naiset samaten. Kyse on epäkohdista eikä siitä kuka joutuu kärsijäksi. Selitys epäoikeudenmukaisuudelle ei saa olla uhrissa itsessään ihan riippumatta siitä kuka uhri on

Vierailija
50/117 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Joo ja naiset samaten. Kyse on epäkohdista eikä siitä kuka joutuu kärsijäksi. Selitys epäoikeudenmukaisuudelle ei saa olla uhrissa itsessään ihan riippumatta siitä kuka uhri on

Sinun kannattaa sitten perustaa liike joka on "kaikkien asialla ja ajaa kaikkien asoita ja jokaista epäkohtaa maailmassa" ongelma ratkaistu :)

Vierailija
51/117 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesasiamiehet osaavat vain vinkua, siinä heidän toimintatapansa. Tekisivät jotain valittamisen sijaan, niin naisetkin ovat toimineet.

Vinkuminenhan on kaikille sukupuolioletusjärjestöille ominaista.

Vierailija
52/117 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesasia-Ulit odottavat, että mutsi hoitaa tämänkin asian

Vierailija
53/117 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asevelvollisuus pitäisi joko lopettaa tai laajentaa myös naisia koskevaksi. Eli niin että naistenkin pitää päättää meneekö siviiliin vai armeijaan. En ole kuullut yhtäkään hyvää perustelua miksi näin ei voitaisi tehdä. Toivon että joku miesten oikeuksia ajava taho tekee asialle jotain. Ja ihan nainen olen.

Vierailija
54/117 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä feministien omia suuria saavutuksia ei vieläkään kukaan osaa listata?

Vierailija
55/117 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä sinä oikein sönkötät???????????????????

Kuka on vaatinut feministeiltä yhtään mitään , ja missä??????????????????????????????????

Sen verran voisin vaatia, että syöksyisitte seinään. Olisin siitä kovin kiitollinen.

Apurahakirjoittelija Nännimäisen pääsiäisviinat alkavat loppua.

Vierailija
56/117 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Miehet ovat ihan täysivaltaisia toimijoita, jotka saavat helposti oman äänensä kuuluviin yhteiskunnassa. Vanhukset, vammaiset, lapset ja esimerkiksi mielenterveysongelmaiset tarvitsevat apua, jotta saavat äänensä kuuluviin, mutta kun asia on nostettu esiin, pitäisi puheenvuoro antaa nimenomaan näiden ryhmien jäsenille, sillä vain heillä on tietoa siitä, millaista todella olla ja elää esimerkiksi vammaisena (lapset ehkä poikkeuksena tästä).

Aktivismissa pitää jopa varoa, ettei ala liikaa puhua toisten suulla. Minä olen jo liittolainen siinä kamppailussa, että asevelvollisuus saataisiin tasa-arvoiseksi, mutta miesten pitää puhua myös ihan itse. Naiset eivät yksin voi tätä asiaa ajaa, vaan siellä pitää olla pääosassa ne, joita asia suoraan koskettaa, eli miehet.

Vierailija
57/117 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesasia-Ulit odottavat, että mutsi hoitaa tämänkin asian

Feministi pisti kaikki argumentointitaitonsa kehiin. Aplodeja.

Vierailija
59/117 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä feministien omia suuria saavutuksia ei vieläkään kukaan osaa listata?

Voit perustaa ihan oman ketjun tätä varten, täällä ei puhuta siitä, byebye :)

Vierailija
60/117 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Miehet ovat ihan täysivaltaisia toimijoita, jotka saavat helposti oman äänensä kuuluviin yhteiskunnassa. Vanhukset, vammaiset, lapset ja esimerkiksi mielenterveysongelmaiset tarvitsevat apua, jotta saavat äänensä kuuluviin, mutta kun asia on nostettu esiin, pitäisi puheenvuoro antaa nimenomaan näiden ryhmien jäsenille, sillä vain heillä on tietoa siitä, millaista todella olla ja elää esimerkiksi vammaisena (lapset ehkä poikkeuksena tästä).

Aktivismissa pitää jopa varoa, ettei ala liikaa puhua toisten suulla. Minä olen jo liittolainen siinä kamppailussa, että asevelvollisuus saataisiin tasa-arvoiseksi, mutta miesten pitää puhua myös ihan itse. Naiset eivät yksin voi tätä asiaa ajaa, vaan siellä pitää olla pääosassa ne, joita asia suoraan koskettaa, eli miehet.

Miehistä 80% suorittaa asevelvollisuutensa ylpeänä. Miksi naisista ei ole samaan?