Kysy naiselta jonka aivot muistuttavat normaalia enemmän miehen aivoja
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Miksi olette niin hyökkääviä? Mikä tässä on kamalaa? Anteeksi mutta eroan muista naisista suuresti ja se on näkynyt ihan lapsesta. Ap
Et siis eroa muista naisista. Heti vetoat tunteisiin.
Vastaisit kysymyksiin, kun itse kehotit niitä esittämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä olet saanut selville, että aivosi muistuttavat normaalia enemmän miehen aivoja?
Homoseksuaalisuus ja mahdollinen aspergerin syndrooma lisäävät todennäköisyyttä tähän. Psykologisten testien mukaan sijoitun tilastollisesti persoonan ja perusajattelun toimesta enemmän miehiselle puolelle. Ap
Voi ..... Se ei tee aivoistasi yhtään miehisempää. Persoonallisuus ei ole sama, kuin aivot.
Ainoastaan mikä tässä saattaa olla on, että olet enemmän maskuliinisempi kuin muut naiset.
Mutta taidat olla snowflake tapaus joka tahtoo tuntea olonsa erilaiseksi.
Tajuatko yhtään mistä puhut? Vai että persoonallisuus ei ole sama kuin aivot? Selitä mistä sitten se ihmisen koko olemassa olo ja identiteetti rakentuu jos ei siellä aivoissa? Aivan niin ei missään muualla kuin aivoissa.
Sikiöaikaiset hormoonalliset vaihtelut ja eri hormonireseptorien yksilölliset
eriävyydet vaikuttavat aivojen kehittymiseen ja se määrittää onko sinun aivot naiselliset vai miehelliset. Kukaan ihminen ei ole kopio toisestaan. Edes kaksoset eivät ole samanlaisia vaikka jotkut niin luulevat.
Tietenkin arvon tunteva nainen on parempi kuin nössö joka ei edes omaa nimeään osaa pitää eikä erota oman suvun ja toisen suvun nimiä tosistaan.
Minulla on luonteessani piirteitä, joita voisi kuvailla sekä naisellisiksi että miehekkäiksi, mutta aivoni ovat kyllä ehdottomasti 100% naisen. Koska olen nainen. "Miehekkäät piirteet" ovat vain yhteiskunnan ajatus siitä, että naiset eivät voi olla voimakasluonteisia, itsenäisiä, älykkäitä, fyysisiä ja aktiivisia, olematta jotenkin "maskuliinisia". Pukeudun lähes päivittäin mekkoon ja kielenkäyttöni on siivoa, mutta silti minua kutsutaan nimellä "tomboy". Edes vuonna 2017 naisella ei saa olla mielipiteitä ja fyysisiä harrastuksia olematta muiden silmissä "poikatyttö". Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sellaisia psykologisia testejä edes ole missä asetutaan enemmän naiseksi tai mieheksi. Tai no siis, netissä on... joten tiedetään mistä AP haki "psykologiset testinsä"
Siinä meillä nimimerkki "kotikyökkipsykologi" puhuu asioista joista ei tiedä...
Avaatko sitten tietämätöntä henkilö että missä testeissä muka määritellään, että naisen aivot olisivat enemmän miehisemmät?
Ap ei edes moisesta puhunut.... kannattaisi lukea tarkemmin.
Miksi tulette heti väittämään että ap väittää olevansa parempi? Eihän mitään sen suuntaista ole tullut ilmi. Naiset ovat isossa kuvassa keskenään äärimmäisen samanlaisia, ihan jo siksi että lähes valtaosa naisista tekee samat elämänvalinnat. Äitiys, vaimous ja nimenvaihto. Miehet eroavat toisistaan paljon, he ovat jakautuneet lukuisille eri yhteiskunnan aloille. Naisilla on psykologisissa tutkimuksissa todettu heikompi yleistieto ja se näkyy esimerkiksi siinä että naiset toistavat itseään halventavia perinteitä tietoisestikin.
Naisissa on tiettyä alemmuutta mitä miehissä ei. Todella harva nainen on kunnianhimoinen. Jos olisi, nimet eivät vaihtuisi koko ajan muiden ihmisten mukaan ja naiset pitäisivät suurempaa haloota omasta panoksestaan.
Todella harva nainen suostuu olemaan noin näkymätön.
Tapahtuiko sinulle jotain , kun huomasit noin käyneen?
Minä sain aivoinfarktin ja sen jälkeen totesin olevani vielä entistäkin enemmän miesaivoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sellaisia psykologisia testejä edes ole missä asetutaan enemmän naiseksi tai mieheksi. Tai no siis, netissä on... joten tiedetään mistä AP haki "psykologiset testinsä"
Siinä meillä nimimerkki "kotikyökkipsykologi" puhuu asioista joista ei tiedä...
Avaatko sitten tietämätöntä henkilö että missä testeissä muka määritellään, että naisen aivot olisivat enemmän miehisemmät?
Ap ei edes moisesta puhunut.... kannattaisi lukea tarkemmin.
Höpöhöpö. Lue itse tarkemmin viesti nro 10.
Mitä tarkoitat? Minä esimerkiksi näen ensin esineen käyttötarkoituksen ja vasta siten kiinnitän ehkä huomion sen ulkonäköön. Onko tämä kasvatuksen, oppimisen vai ns. miehisen loogisuuden ilmentymä.
Kertoo jotain naisten surkeasta itsetunnosta vuonna 2017, että kun joku sanoo omaavansa miehen aivot niin heti syytetään itsekehusta ja jalustalle nousemisesta. Miehillä menee jo keskimäärin huonommin kuin naisilla, joten ei niillä pelkillä miesaivoilla pitkälle pääse. On kyllä totta, että yhteiskunnan arvovaltaisimmat ovat miehiä, mutta niin myös ne joilla elämänhallinta on kaikkein pahiten hukassa. Miehenaivoista on hyötyä vain, jos on lisäksi fiksu ja ahkera.
Ap:ltä voisin kysyä, laitatko kumppanin valinnassa paljon painoa ulkonäölle kuten miehet? Homoseksuaalit naiset ovat yleensä vähemmän pinnallisia kuin heteromiehet, myös omien sanojensa mukaan. Oletko kiinnostunut politiikasta ja jos niin mihin sijoitat itsesi?
Ole ylpeä, ettet ole prinsessakusetuksiin menevä hölmö.
Miltä tuntuu, kun on pienempi aivokuori?
Ei vaan, naurattaa. Noin yksioikoisia johtopäätöksiä ei saisi edes assin vetää. Lisäksi ihmisen persoonallisuus ei olekaan niin perustavanlaatuinen kuin on luultu - uusimman tutkimuksen mukaan sama ihminen vanhana on todennäköisesti persoonaltaan täysin erilainen kuin nuorena. Luitko siitä pitkästä tutkimuksesta Briteissä?
tiede lehden sivuilla oli juttu miesten ja naisten aivoista. ykistäisistä aivoista ei voi päätellä että ovatko miehen vai naisen aivot. mutta kun otetaan isoja määriä tarkasteluun, niin alkaa tulemaan eroja.
Raivostuttavaa kun nykyään jokatoinen on "erilainen" niin kova hinku erottua että keksitään vaikka mitä hullutuksia. Mietihän vähän miten paljon maailmassa on ihmisiä kukaan täällä ei voi olla jotain mitä kukaan muu ei ole. Eikä normaalia ole olemassakaan kaikki ovat erilaisia.
Alba kirjoitti:
Miksi tulette heti väittämään että ap väittää olevansa parempi? Eihän mitään sen suuntaista ole tullut ilmi. Naiset ovat isossa kuvassa keskenään äärimmäisen samanlaisia, ihan jo siksi että lähes valtaosa naisista tekee samat elämänvalinnat. Äitiys, vaimous ja nimenvaihto. Miehet eroavat toisistaan paljon, he ovat jakautuneet lukuisille eri yhteiskunnan aloille. Naisilla on psykologisissa tutkimuksissa todettu heikompi yleistieto ja se näkyy esimerkiksi siinä että naiset toistavat itseään halventavia perinteitä tietoisestikin.
Naisissa on tiettyä alemmuutta mitä miehissä ei. Todella harva nainen on kunnianhimoinen. Jos olisi, nimet eivät vaihtuisi koko ajan muiden ihmisten mukaan ja naiset pitäisivät suurempaa haloota omasta panoksestaan.
Todella harva nainen suostuu olemaan noin näkymätön.
Jokaista naista, joka on äiti, vaimo tai nimenvaihtaja on myös mies, joka on isä, aviomies tai nimensä pitäjä. Miksi kolme ekaa ovat elämänvalintoja, ja vielä keskenään samankaltaisia elämänvalintoja, mutta kolme jälkimmäistä eivät? Avaatko vähän logiikkaasi, koska tämä viesti oli kyllä harvinaisen epäkoherentti jopa aaveelle, jos nyt et ole pelkkä peikko.
Minuakin kiinnostaisi miten aivosi on testattu 'miehen aivoiksi' - olen itse nainen, joka on ainoa lelut kiinnostunut koneista ja fysiikasta ja puutöistä. En ymmärrä sisustamista, meikkaamista, feng shuita tms naisellisena pidettyjä juttuja.
Pelaan mielummin jalkapalloa ja jääkiekkoa kuin harrastan tanssia tai taitoluistelua. En voi sietää tv ohjelmia joita (naispuoliset)ystäväni seuraavat - katson tv-stä vain formulat, Champions leaguen pelejä, jääkiekkoa, ja joitain satunnaisia dokumentteja / vaalitenttejä yms.
Kun eteen tulee ongelma minun mieheni jää miettimään mikä/kuka sen aiheutti - minua kiinnostaa miten se saadaan ratkaistua.
Mutta onko aivoni jotenkin 'miehen'? En ole tätä ikinä edes pohtinut - onko sellaiset edes kuun miehen (putki)aivot oikeasti biologisesti olemassa? - minä ajattelisin että ihmisillä on perittyjä taipumuksia ja iso osa on loppujen lopuksi ympäristön ja kasvatuksen tulosta. Ja minä olen 100% nainen - aivojani myöden.
Joku muu kysyi niinpä tämänkin kommentoin: mieheni ulkonäkö ei ollut todellakaan mikään merkittävä tekijä parinvalinnassa ja tällä hetkellä tienaan aika paljon enemmän kuin mieheni mutta tutustuessamme minä olin köyhä opiskelija ja hän varakkaampi töissä kävijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä olet saanut selville, että aivosi muistuttavat normaalia enemmän miehen aivoja?
Homoseksuaalisuus ja mahdollinen aspergerin syndrooma lisäävät todennäköisyyttä tähän. Psykologisten testien mukaan sijoitun tilastollisesti persoonan ja perusajattelun toimesta enemmän miehiselle puolelle. Ap
Voi ..... Se ei tee aivoistasi yhtään miehisempää. Persoonallisuus ei ole sama, kuin aivot.
Ainoastaan mikä tässä saattaa olla on, että olet enemmän maskuliinisempi kuin muut naiset.
Mutta taidat olla snowflake tapaus joka tahtoo tuntea olonsa erilaiseksi.
Harvoin näkee noin paljon passiivis-aggressiivista vihaa ladattuna yhteen viestiin. Mikähän sinut oikein triggeröi?
Vierailija kirjoitti:
Minuakin kiinnostaisi miten aivosi on testattu 'miehen aivoiksi' - olen itse nainen, joka on ainoa lelut kiinnostunut koneista ja fysiikasta ja puutöistä. En ymmärrä sisustamista, meikkaamista, feng shuita tms naisellisena pidettyjä juttuja.
Pelaan mielummin jalkapalloa ja jääkiekkoa kuin harrastan tanssia tai taitoluistelua. En voi sietää tv ohjelmia joita (naispuoliset)ystäväni seuraavat - katson tv-stä vain formulat, Champions leaguen pelejä, jääkiekkoa, ja joitain satunnaisia dokumentteja / vaalitenttejä yms.
Kun eteen tulee ongelma minun mieheni jää miettimään mikä/kuka sen aiheutti - minua kiinnostaa miten se saadaan ratkaistua.
Mutta onko aivoni jotenkin 'miehen'? En ole tätä ikinä edes pohtinut - onko sellaiset edes kuun miehen (putki)aivot oikeasti biologisesti olemassa? - minä ajattelisin että ihmisillä on perittyjä taipumuksia ja iso osa on loppujen lopuksi ympäristön ja kasvatuksen tulosta. Ja minä olen 100% nainen - aivojani myöden.
Joku muu kysyi niinpä tämänkin kommentoin: mieheni ulkonäkö ei ollut todellakaan mikään merkittävä tekijä parinvalinnassa ja tällä hetkellä tienaan aika paljon enemmän kuin mieheni mutta tutustuessamme minä olin köyhä opiskelija ja hän varakkaampi töissä kävijä.
Samaa mieltä. Sukupuoli ei määrää persoonallisuutta, joten kummankin sukupuolen sisällä on paljon vaihtelevuutta, mikä on kaunis asia. Olisi kamalaa jos kaikki naiset tai kaikki miehet olisivat samanlaisia luonteeltaan.
Itse olen onnellinen siitä, että vaikka olen hyvin naisellinen nainen, olen aina nauttinut elämässä sekä miesten että naisten "asiosta" (yhteiskunnan näkemyksen mukaan siis). Pidän monipuolisesta elämästä, enkä välitä pätkääkään jos se jotakuta haittaa. Siksi sanoisin ap:lle, että hienoa että pohdit sisimpääsi ja olet löytämässä itseäsi, mutta on aika turhaa alkaa etsimään isoja neurologisia syitä tälle asialle. Naisten aivoja on monenlaisia.
Taidat luulla itsestäsi liikoja. Tiedän pari itsensä miesmäisesksi väittävää naista ja joo kyllähän he tykkäävät röhnöttää sohavalla ja piereskellä collareissa mutta muuten ovat kyllä täysiä akkoja