O- veri loppunut! Miksi ette käy luovuttamassa?!
Ymmärrättekö että tästä kärsitte eniten te? Jos jotain sattuu pyhien aikana, niin siinähän vuodatte kuiviin. Miksi te ette käy luovuttamassa joilla on O- verityyppi? Ei pitäisi olla vaikeaa, kun punainen risti PYYTÄÄ teitä erikseen käymään ja lähettää jopa postia.
Kommentit (447)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olen ollut yhdynnässä toisen miehen kanssa viimeisen 12kk sisällä
Uuden seksikumppanin kanssa on muistaakseni 4 kuukauden karenssi.
Miesten välillä pitemmät suoja-ajat.
Yksi O- täälläkin, ja luovutin ahkerasti verta silloin, kun meidän paikkakunnalla oli vielä kiinteä veripalveluyksikkö. Nykyisin täällä käy vain pari päivää vuodessa joku niistä kiertävistä keräyspisteistä ja niistä infotaan todella huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen järkyttynyt siitä, että tässä verenluovutuksen ympärillä pyöriikin spr llä raha.
Kuvittelin spr n olevan hyväntahtoinen järjestö.
Veren pitäisi olla ilmaista sairaaloille.
Ei tälläsiä välikäsiä.Spr on voittoa tavoittelematon järjestö. Luuletko että henkilökunta, laitteet ja tutkimukset pyörii pyhällä hengellä? Haloo, tieteen edistäminen vaatii rahaa!
Miksi sitä rahaa ei kerätä luovuttajilta? Luovuttajathan joka tapauksessa haluavat tehdä hyväntekeväisyyttä, varmasti suurin osa heistä siis voisi joitain euroja lahjoittaa veripalvelun pyörittämiseenkin.
Paljonkos sinä olet lahjoittanut sille sairaalalle, josta hoitoa odotat saavasi?
Minulla menee palkasta liki puolet, plus alv kun ostan hyödykkeitä. Paljonko sinä lahjoitat yhteiseen pottiin?
Mullakin on lääkitys jonka johdosta en kelpaa luovuttajaksi :/ tosi verikin on A+ että ei oo varmaan suuri vahinko yhteiskunnalle. Meidän koulussa (Turun yo) on hienosti jörjestetty luovutuspäiviä, tulevat kampukselle ottamaan verta muutaman kk välein. Hieno juttu!
Tampereella kaikki paikat kiinni tiistaihin. Hieno meininki.
Missä voi luovuttaa paitsi SPRllä?
Selviääkö sitten verenluovutus paikalla voiko luovuttaa vai pitääkö selvittää ensin jossain muualla? Uskoisin olevani kelvollinen O-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen järkyttynyt siitä, että tässä verenluovutuksen ympärillä pyöriikin spr llä raha.
Ei tälläsiä välikäsiä.Spr on voittoa tavoittelematon järjestö. Luuletko että henkilökunta, laitteet ja tutkimukset pyörii pyhällä hengellä? Haloo, tieteen edistäminen vaatii rahaa!
Miksi sitä rahaa ei kerätä luovuttajilta? Luovuttajathan joka tapauksessa haluavat tehdä hyväntekeväisyyttä, varmasti suurin osa heistä siis voisi joitain euroja lahjoittaa veripalvelun pyörittämiseenkin.
Paljonkos sinä olet lahjoittanut sille sairaalalle, josta hoitoa odotat saavasi?
Minulla menee palkasta liki puolet, plus alv kun ostan hyödykkeitä. Paljonko sinä lahjoitat yhteiseen pottiin?
Jos kuvittelet verotuksen olevan hyväntekeväisyyttä, olet kyllä todella pihalla suomalaisen yhteiskunnan toiminnasta. Syrjäytynyt rassukka, oletan.
Mulla on työehtosopimuksessa kohta että työajalla voi käydä luovuttamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska boikotoin spr veribisnestä
Olethan muistanut tehdä hoitotahdon jossa kielletään antamasta luovutettua verta?
Miten tämä liittyy asiaan? SPR-myy verta maailman markkinahinnoilla sotatoimi alueilleki, Irakin sodassa veripankin voitot olivat jotain muuta kuin nykyinen 70 miljoonaa Euroa vuodessa.
SPR ei ole kuitenkaan ainoa veren myyjä maailmassa, mutta korruptonoituneet sairaalat eivät osta Suomeen helposti ulkomailta verta. Tästä on isoja ongelmia kun maahanmuuttajilla on eksoottisia veriryhmiä, joita ei ole lainkaan SPRn verenluovuttajilla. Jostaisin syystä, vaikka moni tulija on päivittäisesti SPRn työntekijöiden kanssa tekemisisissä, niin yhtään luovuttajaa ei ole tullut, sairaalat yrittävät ostaa eksoottisempaa verta sitten ulkomailta.
Itse olin armeijan jälkeen luovuttanut verta ainakin 2 kertaa vuodessa juuri 0 miinuusta.
Sitten olin yhden kolmen kimpassa minä nainen ja toinen mies.
SPR on sitten kieltänyt meiltä miehiltä veren luovutuksen ikuisiksi ajoiksi ja nainen joka oli ainoa, jota edes pantiin ja molempiin reikiin on valmis luovuttamaan kuukausien päästä.
En tiedä onko noin järjetön käytäntö enää totta, mutta minut ohjahttiin esitietolomakkeen täyttämisen jälkeen luovutuspaikalta pois ja sanottiin että enää ei tarvi ikinä tulla.
O- on ainoa veri mitä uussuomalaisille voi veripankista antaa, koska heidän veriryhmissään ei ole luovuttajia.
Vierailija kirjoitti:
Selviääkö sitten verenluovutus paikalla voiko luovuttaa vai pitääkö selvittää ensin jossain muualla? Uskoisin olevani kelvollinen O-
Siellä paikan päällä otetaan selvää.
Missä tampereella voi luovuttaa paitsi spr?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähennä valehtelua. Veripalvelu tekee bisnestä verellä, myy ilmaiseksi saamansa veren isolla VOITOLLA eteenpäin ja TILITTÄÄ ylijäämät SPR:lle, joka puolestaa käyttää saamansa rahat mm mamutukseen
Mene lukemaan iljanskin iltasatuja lisää. Kuinka tyhmä olet, jos et kykene edes tätä pientä loogista päätelmää ajattelemaan päässäsi. Ne voitot todellakin menee uusien laitteiden hankintaan. Hukkaanhan se ilmaiseksi saatu veri menisi, jos sitä ei säilöttäisi, tutkittaisi ja käsiteltäisi asiaankuuluvalla, parhaalla mahdollisella tavalla.
Ei sun tartte luovuttaa, mutta ei kannata laukoa noita idioottimaisuuksia totuutena. Spr:n eri toiminnot ovat erillään toisistaan. Veripalvelun rahat pyörii veripalvelussa ja kriisinkeräyslahjoitukset ihan omassa kriisikohteissaan. Niitä ei sekoteta ja sotketa toisiinsa, eikä kerätä samaan pakkaan. Tätä toimintaa valvotaan hyvin tarkasti, ja siitä tulisi äkkiä isoja ongelmia spr:lle, jos tulisi tuollainen rahojen ristiinvaihtelu ilmi.
Vielä kerran: veripalvelulla ei ole mitään tekemistä maahanmuuttajien kanssa. Eikä spr:n rahalahjotuksilla ole mitään tekemistä veripalvelun kanssa. Jopa eri rahalahjotukset ovat erillään toisistaan ja raha on korvamerkittyä. Siksi spr jää herkästi kiinni näissä kriisialueiden kusetuksissa, kun huomataan rahan kadonneen jonnekkin muualle, kuin vaikka talojen rakentamiseen. Veripalvelu kykenee suoraan osoittamaan, mihin heidän tuottonsa menee, eikä asiassa ole mitään ongelmaa, paitsi järjenjättiläisten mielestä.
Vähennä valehtelua. SPR toimintakertomuksesta näkyy suoraan summat, jotka veripalvelu tilittää emo-SPR:lle. Kaikki laitteet kun on hankittu ja rahaa jää yli, niin se tilitetään SPR:lle.
Ja todellakin SPR käyttää rahaa mamutukseen. Ei kai kukaan enää niin tyhmä ole ettei tätä ole älynnyt.
Kyllä. Suomen Punainen Risti käyttää rahoja myös maahanmuuttoon ja kriisialueiden auttamiseen. Mutta Suomen Punaisen Ristin VERIPALVELU ei käytä. Kuinka vaikeaa tätä on nyt ymmärtää? Myöskään vastaanottokeskuksiin menevät rahat pidetään erillään ulkomaihin menevistä rahoista. Kaikissa on ihan omat linjansa, koska muuten ulkopuolinen taho ei voisi asiaa tarkastella. Jos spr tekisi hommat ristiin rastiin, niin se olisi äkkiä valtion antamat rahahanat poikki. Ei spr:llä ole varaa tuollaiseen.
Oletko tyhmä? Veripalvelu tilittää veribisneksen ylijäämät SPR:lle ja SPR käyttää ne mamutukseen. Mikä tässä on epäselvää?
Miten veripalvelu voisi sitten tehdä vuosittain uusia laitehankintoja, jos rahat menevät mamutukseen. Älä viitsi esittää noin tyhmää, kun et sitä ole.
Painovirhepaholainen.
Ylijäämät menee. Googlaa mitä se tarkoittaa
Minä päätän omasta kehostani ihan itse eikä ole minun syytäni jos nyt joku O- henkilö kuolee verenhukkaan nyt pyhien aikaan koska en olisi luovuttanut hänelle arkenakaan. Aivan sama vaikka olisi joku pikkukeskonen, niilläkään ei ole oikeutta jonkun toisen vereen.
Minun ei tarvitse käyttää vapaa-aikaani siihen että raahautuisin verenluovutuspaikalle ja makaisin epämukavasti jopa vartin. Minun veret minun valinta.
Polta kannabista en voi olen huumenisti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähennä valehtelua. Veripalvelu tekee bisnestä verellä, myy ilmaiseksi saamansa veren isolla VOITOLLA eteenpäin ja TILITTÄÄ ylijäämät SPR:lle, joka puolestaa käyttää saamansa rahat mm mamutukseen
Mene lukemaan iljanskin iltasatuja lisää. Kuinka tyhmä olet, jos et kykene edes tätä pientä loogista päätelmää ajattelemaan päässäsi. Ne voitot todellakin menee uusien laitteiden hankintaan. Hukkaanhan se ilmaiseksi saatu veri menisi, jos sitä ei säilöttäisi, tutkittaisi ja käsiteltäisi asiaankuuluvalla, parhaalla mahdollisella tavalla.
Ei sun tartte luovuttaa, mutta ei kannata laukoa noita idioottimaisuuksia totuutena. Spr:n eri toiminnot ovat erillään toisistaan. Veripalvelun rahat pyörii veripalvelussa ja kriisinkeräyslahjoitukset ihan omassa kriisikohteissaan. Niitä ei sekoteta ja sotketa toisiinsa, eikä kerätä samaan pakkaan. Tätä toimintaa valvotaan hyvin tarkasti, ja siitä tulisi äkkiä isoja ongelmia spr:lle, jos tulisi tuollainen rahojen ristiinvaihtelu ilmi.
Vielä kerran: veripalvelulla ei ole mitään tekemistä maahanmuuttajien kanssa. Eikä spr:n rahalahjotuksilla ole mitään tekemistä veripalvelun kanssa. Jopa eri rahalahjotukset ovat erillään toisistaan ja raha on korvamerkittyä. Siksi spr jää herkästi kiinni näissä kriisialueiden kusetuksissa, kun huomataan rahan kadonneen jonnekkin muualle, kuin vaikka talojen rakentamiseen. Veripalvelu kykenee suoraan osoittamaan, mihin heidän tuottonsa menee, eikä asiassa ole mitään ongelmaa, paitsi järjenjättiläisten mielestä.
Vähennä valehtelua. SPR toimintakertomuksesta näkyy suoraan summat, jotka veripalvelu tilittää emo-SPR:lle. Kaikki laitteet kun on hankittu ja rahaa jää yli, niin se tilitetään SPR:lle.
Ja todellakin SPR käyttää rahaa mamutukseen. Ei kai kukaan enää niin tyhmä ole ettei tätä ole älynnyt.
Kyllä. Suomen Punainen Risti käyttää rahoja myös maahanmuuttoon ja kriisialueiden auttamiseen. Mutta Suomen Punaisen Ristin VERIPALVELU ei käytä. Kuinka vaikeaa tätä on nyt ymmärtää? Myöskään vastaanottokeskuksiin menevät rahat pidetään erillään ulkomaihin menevistä rahoista. Kaikissa on ihan omat linjansa, koska muuten ulkopuolinen taho ei voisi asiaa tarkastella. Jos spr tekisi hommat ristiin rastiin, niin se olisi äkkiä valtion antamat rahahanat poikki. Ei spr:llä ole varaa tuollaiseen.
SPR on voitto tuottava liikeyritys eikä mikään hyväntekeväisyysjärjestö.
Kannattaako ihan oikeasti hukata aikaa noihin juttuihin, jotka kuka vain saa todistettua potaskaksi 20 sekunnin googlauksella. Eikö teitä ohjeisteta paremmin?
Hyväntekeväisyysjärjestö EI tee voittoa ja lahjoittaa 100% kaikesta mitä sille annetaan eteenpäin ilmaiseksi. Siksi hyväntekeväisyysjärjestöä sanotaan hyväntekeväisyysjärjstöksi.
SPR antaa muutaman hassun prosentin hyväntekeväisyyteen. Samalle sen Suomen johto ottaa suurempaa palkkaa kuin suurin osa yritysjohdosta.
Vierailija kirjoitti:
Minä päätän omasta kehostani ihan itse eikä ole minun syytäni jos nyt joku O- henkilö kuolee verenhukkaan nyt pyhien aikaan koska en olisi luovuttanut hänelle arkenakaan. Aivan sama vaikka olisi joku pikkukeskonen, niilläkään ei ole oikeutta jonkun toisen vereen.
Minun ei tarvitse käyttää vapaa-aikaani siihen että raahautuisin verenluovutuspaikalle ja makaisin epämukavasti jopa vartin. Minun veret minun valinta.
Sinä olet siis se supersankari, joka itse ei voi vuotaa verta missään olosuhteissa.
Luovuttaisin muuten mutta jouduin 3kk karenssiin matalan hemoglobiinin takia
sdsKFKDF kirjoitti:
Minua tuskin hyväksytään verenluovuttajaksi, koska minä syön psyykelääkkeitä ja olen sairaalloisen lihava.
Lihavuus on vaan hyväksi tuossa hommassa. T:itsekin sairaalloisen lihava
Spr:n takia en luovuta,kusetusta koko firma.