Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulevan yläkoululaisen koulumatka on noin 4,9 km.

Vierailija
14.04.2017 |

Muita? Kokemuksia, vinkkejä. Hankalaa kun luokat jaetaan tiedotteen mukaan koulukyyditysten mukaan ja pojan kaverit ovat molemmat kyyditettävien joukossa. Oletteko suosiolla itse kustantaneet vai kulkeeko pyörällä?

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ei kommenttien perusteella ymmärrä yhtään AP:n ongelmaa. Ilmaisen bussikyydityksen kouluun saa vain jos matkaa on 5km tai sen yli. Jos on lyhyempi matka kouluun pitää joko kustantaa bussikyyti itse, vanhempien kuljettaa tai mennä pyörällä. Kuukausittainen bussilippu on aika kallis verrattuna siihen että kyydityksen saisi ilmaiseksi. 

Minä aloittajana koittaisin vaatia sen ilmaisen kyydityksen. Soita kouluun ja ilmoita matkaksi tasan 5km? 

Ap ei vasraa meneekö siellä busseja.

Tottakai teinit maksaa. Kenet se voi yllättää?

Vierailija
22/89 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en tosiaan ymmärrä ap:n ongelmaa kun 5 kilsaa ei ole yläkoululaiselle mikään matka jos on fillari. Talvella oikein kovilla pakkasilla voi olla toinen juttu ja siihen lataisin ihan bussikortin. Miellä lapset eivät pääsisi kouluun ollenkaan jos olisivat sen varassa että vanhemmat kuskaavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ei kommenttien perusteella ymmärrä yhtään AP:n ongelmaa. Ilmaisen bussikyydityksen kouluun saa vain jos matkaa on 5km tai sen yli. Jos on lyhyempi matka kouluun pitää joko kustantaa bussikyyti itse, vanhempien kuljettaa tai mennä pyörällä. Kuukausittainen bussilippu on aika kallis verrattuna siihen että kyydityksen saisi ilmaiseksi. 

Minä aloittajana koittaisin vaatia sen ilmaisen kyydityksen. Soita kouluun ja ilmoita matkaksi tasan 5km? 

AP olisi voinut valottaa problematiikkaa vähän laajemmin. En ainakaan mina kaupunkilaisena tunne haja-asutusalueiden kyytikäytäntöjä.

Vierailija
24/89 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen kvl-infra siellä ap:n kohteessa on?

Vierailija
25/89 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman ot, mutta "millainen" on HSl:n koulumatkalippu yläkoululaiselle, joka on painotetussa? Siis lähinnä sitä voimassaoloaikaa mietin, siis että onko se voimassa tyyliin klo6-18 välillä tms?

Vierailija
26/89 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieman ot, mutta "millainen" on HSl:n koulumatkalippu yläkoululaiselle, joka on painotetussa? Siis lähinnä sitä voimassaoloaikaa mietin, siis että onko se voimassa tyyliin klo6-18 välillä tms?

HSL:

Koululaisen matkakortti on tarkoitettu koulumatkoja varten. Kortit myöntää koululaisen kotikunta, jos koulumatkan pituus ylittää tietyn rajan. Ehdot vaihtelevat kunnittain. Lisätietoja saat oman koulun koulusihteeriltä.

Kortille on ladattu valmiiksi kausi, joka on voimassa tavallisina koulupäivinä klo 4.30–18.00. Lauantaille osuvia koulu- ja päättäjäispäiviä varten kortille on ladattu arvoa.

Vierailija
27/89 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuon pituisen matkan pidä olla oma kustanteinen. Jos ei joukkoliikennettä ole pitäisi olla koulukyytimahdollisuus.

Vierailija
28/89 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ton pyöräilee vartissa. Mikä on ongelma?

Vierailija
29/89 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HSL:

Koululaisen matkakortti on tarkoitettu koulumatkoja varten. Kortit myöntää koululaisen kotikunta, jos koulumatkan pituus ylittää tietyn rajan. Ehdot vaihtelevat kunnittain. Lisätietoja saat oman koulun koulusihteeriltä.

Kortille on ladattu valmiiksi kausi, joka on voimassa tavallisina koulupäivinä klo 4.30–18.00. Lauantaille osuvia koulu- ja päättäjäispäiviä varten kortille on ladattu arvoa.

Tänks!

Vierailija
30/89 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän teinillä on 8km matkaa kouluun eikä edes paha. Hänen koulussaan moni asuu espoossa tai vantaalla eikä mitään ongelmaa

Vierailija
31/89 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas perseestä. Meilläkin oli yksi talonoston kriteeri tuo että matka kouluihin on yli 5km tai sitten reilusti alle. 

Itse pitkää koulumatkaa kulkeneena lapsena olen sitä mieltä, että lasta ei voi vaatia kulkemaan pyörällä/kävellen 10km matkaa päivässä joka arkipäivä, ei edes montaa päivää viikossa.

Eli itse maksaisin matkan ja jatkossa sitten mopoauto ratkaisuksi koulumatkoihin. Minkälaisesta summasta me ap puhutaan, jos joudutte maksamaan?

Vierailija
32/89 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, en tosiaan ymmärrä ap:n ongelmaa kun 5 kilsaa ei ole yläkoululaiselle mikään matka jos on fillari. Talvella oikein kovilla pakkasilla voi olla toinen juttu ja siihen lataisin ihan bussikortin. Miellä lapset eivät pääsisi kouluun ollenkaan jos olisivat sen varassa että vanhemmat kuskaavat.

Nojaa. Muistan ysiluokkalaisena kun sain älynväläyksen mennä fillarilla kouluun (6km matka). Perillä olin niin hiestä märkä, etten kehdannut mennä tunnille vaan fillaroin kotiin suihkuun ja menin tuttuun tapaan bussilla koululle

Vierailija
33/89 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fillarilla toi menee vartissa. Talvisin voi lisätä 10min varoaikaa lisää. Mikä ongelma?

Vierailija
34/89 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Voi ostaa tietty bussiliput ja olin ymmärtävinäni sivusta kuuktuna että hinta olisi 400 ekeä / lukukausi eli 800 vuodessa. Keksin tuolle summalle muutakin käyttöä varsinkin kun olisi hyvä että juniori saisi pelaamisen vastapainoksi liikuntaa. Käytännön toteutus mietityttää. Esim jos itse poljen reippaasti tai löysästikin hikoamista ei voi estää. Jne.

Vierailija
35/89 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. Voi ostaa tietty bussiliput ja olin ymmärtävinäni sivusta kuuktuna että hinta olisi 400 ekeä / lukukausi eli 800 vuodessa. Keksin tuolle summalle muutakin käyttöä varsinkin kun olisi hyvä että juniori saisi pelaamisen vastapainoksi liikuntaa. Käytännön toteutus mietityttää. Esim jos itse poljen reippaasti tai löysästikin hikoamista ei voi estää. Jne.

Mutta huomioi Suomen sää. Eihän se ongelma olekaan polkea kauniina aurinkoisena kevätpäivänä tai elokuun lopun helteissä. MUTTA kuinka usein on kun sataa vaakatasossa, sataa räntää, on aamuisin pakkasta, mitä talvella?

Sitten päälle se että on aina koulussa hiessä (teinipojat haisee), pitää raahata pyöräilyvarusteita, myöhästymiset tunneilta jne. 

Päivittäisessä kulkemisessa pitää olla kunnollinen pyörä, hyvät nastarenkaat ja asialliset huollot. Sekä varusteet jolla voi pyöräillä joka säässä.

Vierailija
36/89 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos päivittäin poljet niin 5km ei aiheuta hikoilua jos rauhallisesti ajat. Usko kokeneempaa.

Kyllähän hiki tulee vaikka rakastellessa jos sitä tekee harvoin..

Ei ole tuo 5km lihasvoimalla ongelma.

Vierailija
37/89 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa vajaa viis kilsaa? No voi ei...

Pyörällä.

Vierailija
38/89 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisessa paikassa asutte? Onko edes hyvää tietä pyöräillä? 

Vierailija
39/89 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos päivittäin poljet niin 5km ei aiheuta hikoilua jos rauhallisesti ajat. Usko kokeneempaa.

Kyllähän hiki tulee vaikka rakastellessa jos sitä tekee harvoin..

Ei ole tuo 5km lihasvoimalla ongelma.

Siis kuinka lyhyesti sä siitä rakastelusta nyt kokeneena suoriudut, jos ei edes hiki tule?? wham bam thank you ma'am? :D (vaikutat mieheltä)

Vierailija
40/89 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 km menee nopsaan pyörällä. Ei tule edes hiki. Älkää opettako lapsia noin avuttomiksi, etteivät pysty kävelemään eikä pyöräilemään viittä kilometriä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan