Alkot kiinni seuraavat 4 päivää :O
Voihan perhana! Mun piti huomenna käydä ostamassa ruokajuomat pääsiäispöytään kun eihän lauantai mikään pyhäpäivä ole. Mutta just tarkistin huvin vuoksi niin eihän Alko edes ole auki huomenna :( argh!
Kohtalotovereita?
Kommentit (78)
Taivaalta sataisi tuhkaa ja verta, meret kiehuisivat, äidit ratkeaisivat ryyppäämään ja hylkäsivät lapsensa ja maanjäristykset upottaisivat Suomen merenpinnan alle jos suomalaisia ei estettäisi ostamasta punkkupulloa ruokakaupasta pääsiäisenä.
Onneks varauduttiin hyvin. Itsenäisyyspäivää edeltävänä päivänä Alko menikin jo kuudelta kiinni ja sinne jäi skumpat. Kyllä vitutti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri just kävi hakemassa 2 punkkupulloa ja yhden valkkaritonkan. Maksoi niistä 100e, alkosta nuo olisi saanut 60 eurolla.
Käytiin alkuvuodesta virossa ja kaveri tiesi että meillä on varastot "kunnossa".
Yleensä ostetaan vain omaan käyttöön, mutta pakkohan sitä oli kaveria auttaa hädässä, varsinkin kun ei tuota ylimääräistä rahaa liikaa ole.
Ahneita te olette. Tuo ei ole mitään auttamista.
Saattaa olla, mutta en määritellyt hintaa :) Kaverilla ei ole rahan puutetta, joten tuo satanen oli hänelle pikkuraha.
Islannin baareissa ja ravintoloissa on todella muista pohjoismaista poikkeavat säännöt.
Bars and clubs
On Thursday, bars and clubs are open until midnight. They reopen again at midnight on Friday and then they will stay open until 3 or 4 a.m. On Saturday, they are open until 3 or 4 a.m and on Sunday they open at midnight until 3 or 4 a.m. On Monday, bars and clubs are open until 1 a.m.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan on pääsiäisen ollu kiinni. Mikä uutinen tää ny on?
Alko pitäisi lakkauttaa.
Kannabis myös vähän äkkiä verolle.
Ulkolaiset turistit nauraa meidän alkolle ja kaupan juomaosastoille.
Nauraako ruotsalaiset ja norjalaisetkin?
Ruotsissa ainakin saa viinejä ruokakaupasta ja todennäköisesti Norjastakin. Vain Suomi on koko Euroopan pahin takapajula ja perämetsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtekää mieluummin lenkille! Tai salille. Samalla laskee riskit mm. rintasyöpään ja muihinkin syöpiin ja diabetekseen, kun liikkuu juomisen sijaan.
Alkoholi toimii aina paremmin kun käy ensin juoksemassa puolimaratoonin tai kympin ja juo sen jälkeen. Näin tekee suurin osa alkoholin käyttäjistä.
No ei kyllä tee. Minun isäni ei eläessään juossut huvikseen, ja kyllä maistui jallu, kossu ja kalja, etenkin juhlapyhinä ja kesälomilla. Hänellä oli myös laaja kaveripiiri, joita kuvailisin sanalla tuurijuopot, eikä yksikään näistä ollut edes varttimaratoonari. Duunareita, joilla pyhinä ilmeni juopotteluputkia. Yksi kunnanvaltuutettu pahin tapaus, aina houkuttelemassa ryyppäämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi että. Jaxuhalit aapeelle ja muille juopoille.On se elämä kovaa
Aivan, me ja muut juopot. Missä todellisuudessa juopot kittaavat 20-40€ viinejä? Ja kuvitteleeko joku että juopoilla voi mennä Alkon aukioloajat ohi? Eiköhän nimenomaan juoppo tiedä varmasti mistä viinansa ostaa, me muut satunnaiset käyttäjät sen sijaan emme osaa varautua pyhiin hankkimalla kotiin varastoa viineistä.
Meillä on viiniä viinikaapissa aina. Sitä tarjotaan, kun tulee vieraita. Eikä sinne kaapille ole pakko mennä edes pääsiäisenä, koska viinan vetäminen on ihan turhaa puuhaa. En ole juonut vuosiin tippaakaan yksin, ja silloinkin kun on vieraita ja pöydässä viinejä, otan vain sen verran, että olen aamulla virkeä. Olen molemmat vanhempani hautaan saatellut ennen 65-vuotispäivää, enkä viitsi itse elää niin, että olisi sama kohtalo. Koskaan ei tiedä, mitä käy, mutta toivon voivani elää pitkään ja terveenä.
Kuulostaa varsin oudolta touhulta, ostatte viinejä vieraita varten? Eikö ne vieraat voi tuoda itse viinejään jos isäntäväki ei moisia juomia juo?
Mun mummoni nauttii aina iltahömpsyn ja flunssassa teen kanssa strohia. Kyllä kans viini maistuu juhlapöydässä ja vaivaiset 93 tulee mittariin ensi syksynä joten olisi kannattanut mummonkin selvästi jättää alkoholit muille.
Pointtihan tässä on se, että alkoholia ongelmattomasti käyttävät, n. 80-90% käyttäjistä, joutuvat alistumaan politiikalle, jota tehdään niiden 10-20% ongelmakäyttäjän ehdoilla. Se nyt vaan on niin, enkä mä ainakaan jaksa siitä mieltäni pahoittaa. Mä tiedän, että Alko on kiinni pääsiäislauantaina, on ollut niin pitkään kuin muistan ja mä pystyn ottamaan sen huomioon.
Jos se Kepun uusi alkoholilaki menee läpi, niin ravintolat voivat alkaa myydä ulos, joten silloin voi ostaa pullon hyvää viiniä tai vaikka laatuviskiä raflasta silloin kun Alkot ovat kiinni.
Voi ei mulle tais käydä samoin kuin ap:lle, nyt vasta tajusin ettei alko oo auki huomenna.... noo, kuka sitä hyvää viiniä ruokapöytään olisi tarvinnutkaan :(
Onneks löyty italiasta tuotua punaviiniä kotoa kun alkoon en jaksanut/ehtinyt mennä :)
Sinänsä ymmärrän turhautumisen. Kaikki muut kaupat on vapauttanu aukioloaikansa, paitsi alko. Tyhmä valtio, kun ei halua rahaa kassaansa. Itse en ole alkoa miettinyt kuukausiin, kun en ole asiakaskuntaa. Mutta onhan se hölmöä, että kauppakeskukset on täynnä väkeä ja sitten yksi pulju pitää ovensa sinnikkäästi kiinni.
Olen 45 v ja Alkossa käynnit elämän aikana on laskettavissa yhden käden sormilla...joten yks hailee!
Miettikää kuinka paljon myyntiä olisi lauantaina kun ihmiset tulisivat varastoa täydentämään pyhien keskellä! Ei kovin fiksua Alkolta tämä.
Ei haittaa Alkon aikataulut.
Olen tehnyt kotiviiniä 80-luvulta lähtien. Onhan tuossa niin "punkkua kuin valkkuakin" ainakin parikymmentä pulloa on kaapissa ja lisää käymässä. Maultaan samanlaista kuraa kun kaupan El Tiempot ja Lipikset. Suosittelen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri just kävi hakemassa 2 punkkupulloa ja yhden valkkaritonkan. Maksoi niistä 100e, alkosta nuo olisi saanut 60 eurolla.
Käytiin alkuvuodesta virossa ja kaveri tiesi että meillä on varastot "kunnossa".
Yleensä ostetaan vain omaan käyttöön, mutta pakkohan sitä oli kaveria auttaa hädässä, varsinkin kun ei tuota ylimääräistä rahaa liikaa ole.
Ahneita te olette. Tuo ei ole mitään auttamista.
No ei tuo itseasiassa ole mitään ahneutta. Virossa noista viineistä on joutunut maksamaan n. 30e ehkä jopa enemmänkin, koska viini ei ole virossa kovinkaan paljon halvempaa kuin suomessa. Ja jos haluaa myöhemmin hakea nuo viinit alkosta ns. takaisin, niin noille viineille tulee hintaa tuo 100e (alko 60e+ viro 30-40e).
ongelmiinne on helppo ratkaisu. ostakaa kaupasta pääsiäisruokiin sopivia oluita. laki ei määrää että ruoan kanssa on tarjottava viiniä.
Onneks kaljaa saa lähikaupasta joka päivä.
Huomenna on ihan tavallinen päivä mutta niin vain alkon lisäksi myös posti näkyi olevan kiinni. Jotenkin omituinen tämä suomalainen palvelukulttuuri, kaupat voi pitää ongelmitta ovensa auki jopa pyhäpäivinä aamusta iltaan mutta se ei tule kuuloonkaan että pyhien välissä olevana tavallisena lauantaina voisi asioida alkossa tai postissa.
Sama juttu tuon muinaisjäänteen kanssa että pankit sulkee torstaina jo klo 13 pääsiäisen takia. Ihan normipäivähän se on.
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä ymmärrän turhautumisen. Kaikki muut kaupat on vapauttanu aukioloaikansa, paitsi alko. Tyhmä valtio, kun ei halua rahaa kassaansa. Itse en ole alkoa miettinyt kuukausiin, kun en ole asiakaskuntaa. Mutta onhan se hölmöä, että kauppakeskukset on täynnä väkeä ja sitten yksi pulju pitää ovensa sinnikkäästi kiinni.
Niinpä. Jotenkin vielä ymmärtäisi jos se olisi kiinni tänään ja maanantaina kun on pyhäpäivä mutta miksi ihmeessä se on kiinni myös tavallisena lauantaina?
Itse menen lähipubiin tai ravintolaan, kun omat juomat loppuu.