Alkot kiinni seuraavat 4 päivää :O
Voihan perhana! Mun piti huomenna käydä ostamassa ruokajuomat pääsiäispöytään kun eihän lauantai mikään pyhäpäivä ole. Mutta just tarkistin huvin vuoksi niin eihän Alko edes ole auki huomenna :( argh!
Kohtalotovereita?
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä vaan, että on välillä kiinni. Ärsyttää suomalaiset, kun pitää kitata viinaa terveytensä kustannuksella.
Ne tulee muille ennestään sairaille ne taudit! Mulla ei ainakaan tunnu maksassa mitään ja verensokerit ja verenpaineet hyvällä tasolla. Juon vähintään pullon viiniä päivässä pääsiäisenä. Ja sitäpaitsi: jos täältä pitää lähteä, niin henk.koht. kuolo saakin korjata minut mielellään ennen 70-vuotispäivää.
Hemmetin hyvä juttu, Aina viinan kans läträäminen eräillä mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten holhouksen tarve on kaksijakoinen.
Toisaalta huudetaan parveketupakonnin kieltämisen perään ja ollaan niin kuuliaisia asiassa kuin asiassa mm. pyöräilykypärät.
Sitten kuin tämän kieltoyhteiskunnan seurauksena Alko on kiinni, niin jo on toinen ääni kellossa.
Suomalaiset nauttii erityisesti muiden holhoamisesta. Parveketupakoinnin kielto on helvetin hyvä juttu jos ei itse tupakoi, samoin alkon kiinniolo ja rajoitukset, jos ei itse käytä.
Parveketupakoinnin kielto on helvetin hyvä juttu vaikka polttaa! Ainakin itsetuhoaminen vähenee kun joutuu könyämään ihan ulkomaailmaan. Harvemmin viina käryää naapurin nenään kuten moukkien rööki.
Tupakoinnin saisi kieltää. Olin tätä mieltä silloin kun vielä itsekin poltin. 15 vuotta meni, että pääsin irti. Nyt yli vuoden "kuivilla".
Minulla sama tarina mutta en haluaisi kieltää.
Kieltäminen on aaseille. Ainoastaan itseään voi kieltää ja jos ei onnistu niin on aasi eikä sitä voi muilta odottaa.
Mun puolesta Alkot vois joskus laittaa kiinni vaikka 40 päiväks. Lopettakaa itsenne myrkyttäminen.
Se, että Alkot on kiinni pääsiäislauantaina on oikeastaan ainoa asia, johon olen Alkossa tyytymätön. Vuosia sitten mulle kävi kuin ap:lle, sittemmin opin läksyni. Jotenkin periaatteellisesti harmittaa se, että kaljan ja limuviinojen kittaajat saavat pyhinäkin juomansa marketeista.
Muuten olen tyytyväinen Alkon valikoimiin, palveluun, henkilökunnan asiantuntemukseen jne.
Vierailija kirjoitti:
Ainahan on pääsiäisen ollu kiinni. Mikä uutinen tää ny on?
Alko pitäisi lakkauttaa.
Kannabis myös vähän äkkiä verolle.
Ulkolaiset turistit nauraa meidän alkolle ja kaupan juomaosastoille.
Mulla on aina autotallissa Lasolia jemmassa jos viinat sattuu loppumaan.
Lähtekää mieluummin lenkille! Tai salille. Samalla laskee riskit mm. rintasyöpään ja muihinkin syöpiin ja diabetekseen, kun liikkuu juomisen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi että. Jaxuhalit aapeelle ja muille juopoille.On se elämä kovaa
Aivan, me ja muut juopot. Missä todellisuudessa juopot kittaavat 20-40€ viinejä? Ja kuvitteleeko joku että juopoilla voi mennä Alkon aukioloajat ohi? Eiköhän nimenomaan juoppo tiedä varmasti mistä viinansa ostaa, me muut satunnaiset käyttäjät sen sijaan emme osaa varautua pyhiin hankkimalla kotiin varastoa viineistä.
Vierailija kirjoitti:
Eilen muistelin että alko ei ole tänään tai lauantaina auki, joten muistin ostaa punkut. On kyllä muutaman pääsiäisenä unohtunut. Kuinkahan pitkään vielä menee ennen kuin Alkon monopoli puretaan ja myynti vapautetaan sivistysmaiden tapaan?
Ja alkoholikuolleisuus lisääntyy sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Lähtekää mieluummin lenkille! Tai salille. Samalla laskee riskit mm. rintasyöpään ja muihinkin syöpiin ja diabetekseen, kun liikkuu juomisen sijaan.
Alkoholi toimii aina paremmin kun käy ensin juoksemassa puolimaratoonin tai kympin ja juo sen jälkeen. Näin tekee suurin osa alkoholin käyttäjistä.
Kaveri just kävi hakemassa 2 punkkupulloa ja yhden valkkaritonkan. Maksoi niistä 100e, alkosta nuo olisi saanut 60 eurolla.
Käytiin alkuvuodesta virossa ja kaveri tiesi että meillä on varastot "kunnossa".
Yleensä ostetaan vain omaan käyttöön, mutta pakkohan sitä oli kaveria auttaa hädässä, varsinkin kun ei tuota ylimääräistä rahaa liikaa ole.
Mikä siitä viinistä tekee niin helvetin muodikasta? Käymisteitse valmistettu alkoholijuoma on muuten terveydelle kaikkein haitallisinta.
Vierailija kirjoitti:
Sivistysmaissa aikuisen ihmisen sallitaan itse päättää milloin asioi alkoholia myyvissä liikkeissä ja saako ihmisnen tupakoida ostamansa asuntonsa parvekkeella kaikessa rauhassa.
Esimerkiksi Pohjois Koreassa ja Suomessa taitaa olla eri asia?
Muuten samaa mieltä, mutta parvekkeellaan tupakoiva ihminen aiheuttaa terveysriskejä myös muille ihmisille kuin itselleen, viihtyvyydestä puhumattakaan. Yksi elämäni vittumaisimmista vuosista oli, kun asuin ketjupolttavan mt-potilaan yläkerrassa, enkä _koskaan_ pystynyt tuulettamaan kämppääni muuten kuin keskellä yötä ilman helkkarinmoista tupakansavua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alko pitäisi lakkauttaa.
Kannabis myös vähän äkkiä verolle.
Ulkolaiset turistit nauraa meidän alkolle ja kaupan juomaosastoille.
Nauraako ruotsalaiset ja norjalaisetkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen muistelin että alko ei ole tänään tai lauantaina auki, joten muistin ostaa punkut. On kyllä muutaman pääsiäisenä unohtunut. Kuinkahan pitkään vielä menee ennen kuin Alkon monopoli puretaan ja myynti vapautetaan sivistysmaiden tapaan?
Ja alkoholikuolleisuus lisääntyy sen jälkeen.
Tai sitten ei. Varsinkin juopot ostaa paljon pimeetä viinaa kun alkot on kiinni ja kaupasta ei saa kaljaa.
Normaaleja ihimisä nämä rajoitukset haittaavat, juopot juo vaikka viinaa ei saisi ostaa kuin kerran kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi että. Jaxuhalit aapeelle ja muille juopoille.On se elämä kovaa
Aivan, me ja muut juopot. Missä todellisuudessa juopot kittaavat 20-40€ viinejä? Ja kuvitteleeko joku että juopoilla voi mennä Alkon aukioloajat ohi? Eiköhän nimenomaan juoppo tiedä varmasti mistä viinansa ostaa, me muut satunnaiset käyttäjät sen sijaan emme osaa varautua pyhiin hankkimalla kotiin varastoa viineistä.
Meillä on viiniä viinikaapissa aina. Sitä tarjotaan, kun tulee vieraita. Eikä sinne kaapille ole pakko mennä edes pääsiäisenä, koska viinan vetäminen on ihan turhaa puuhaa. En ole juonut vuosiin tippaakaan yksin, ja silloinkin kun on vieraita ja pöydässä viinejä, otan vain sen verran, että olen aamulla virkeä. Olen molemmat vanhempani hautaan saatellut ennen 65-vuotispäivää, enkä viitsi itse elää niin, että olisi sama kohtalo. Koskaan ei tiedä, mitä käy, mutta toivon voivani elää pitkään ja terveenä.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri just kävi hakemassa 2 punkkupulloa ja yhden valkkaritonkan. Maksoi niistä 100e, alkosta nuo olisi saanut 60 eurolla.
Käytiin alkuvuodesta virossa ja kaveri tiesi että meillä on varastot "kunnossa".
Yleensä ostetaan vain omaan käyttöön, mutta pakkohan sitä oli kaveria auttaa hädässä, varsinkin kun ei tuota ylimääräistä rahaa liikaa ole.
Ahneita te olette. Tuo ei ole mitään auttamista.
Jos eiosaa ennakoida omaa kulutustaan niin silloin ei pidä kyllä käyttämäänkään, olisko korkee aika lopettaa jos pitää tänne asti tulla huuteleen?