Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia vuokratyöfirmoista, opteam, joblink, extraajat.. ?

Vierailija
13.04.2017 |

Kiinnostaisi kuulla! Googlesta löytyi paljon hyvää, mutta myös huonoa. Missäköhän niistä olisi eniten töitä tarjolla? :)

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita paikkakunta; riippuu siitä paljon.  Laita mitä työtä haet  - on ihan eri asia olla tarjoilija vuokratt kuin esim. opettaja.

Vuokratyö sinänsä on aika peestä mm. HORECAssa.

Vierailija
2/20 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opteam pääkaupunkiseudulla on ainakin luokaton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis unohin mainita että kassatyöstä/hyllyttämisestä olisin kiinnostunut ja Helsingissä asun. Onko kukaan tehnyt tällaista keikkaa ja minkä firman kautta? T.ap

Vierailija
4/20 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Staffpoint:)

Vierailija
5/20 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Staffpoint:)

Kuinka paljon töitä olisi esimerkiksi viikossa? Pystyisin tekemään vuoroja paljon, en opiskele joten minua ei rajoita mikään! :D

Vierailija
6/20 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Extraajilta on kokemusta 1,5v verran. Firma oli mukava ja asiat toimivat hyvin, siitä ei ole mitään pahaa sanottavaa. Työllisyystilanne vaihtelee hurjasti kuukausittain. Tein Helsingin alueella töitä(S-Ryhmällä), syksyisin töitä riitti jopa kuudelle päivälle/vko, mutta kesän tullen/kesällä oli todella tiukkaa, usein vain 0-2 vuoroa viikossa. :( Tuon 1,5v ajan tein keskimäärin noin kolme vuoroa viikossa.

Vuokratyö sopii hyvin opiskelijalle, mutta jos aiot tehdä töitä kokoaikaisesti, harkitsisin vielä. Vapaita työvuoroja joutuu kyttäämään jatkuvasti, koska kilpailu on kovaa. Extraajilla on käytössä kännykkäsovellus, johon ilmoitus uusista vapaista työvuoroista tulee reaaliajassa ja sitä kautta voi varata vuoroja - jos itse sovellus siis toimisi... Itsellä oli joka kuukausi stressi ja ahdistus siitä, saanko napattua tarpeeksi vuoroja = tarpeeksi palkkaa, että saisi edes vuokran maksettua.. Onneksi nyt pääsin vakkariksi erääseen S-Markettiin, niin elämä helpottui! Tietysti myös oma asenne vaikuttaa todella paljon työllisyystilanteeseen. Jos hoidat hommat hyvin ja pääset jonkin kaupan suosioon, saatat päästä sopimaan vuoroista suoraan kaupan kanssa ja he voivat myös merkitä sinut Extraajilla "suosikiksi", jolloin sinulla on etulyöntiasema muihin työntekijöihin vuorojenvaraustilanteessa. Muutaman kaupan suosikiksi pääseminen helpotti elämää hurjasti! Muutamat viimeiset kuukauteni Extraajilla tein töitä vain yhdessä tietyssä kaupassa, ja sieltä sain usein jopa 5 vuoroa viikolle. :)

Jos päädyt Extraajille, niin omat neuvoni ovat että kouluttaudu sekä S- että K-puolelle ja jos mahdollista niin ole valmis tekemään töitä myös Helsingin alueen ulkopuolella(Espoo, Vantaa). Näin sinulla on parhaat mahdollisuudet saada mahdollisimman paljon työvuoroja. Jos on jotain kysyttävää Extraajista tai muuten vaan vuokratyöstä, niin kysy ihmeessä!

Vierailija
7/20 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ihan tyytyväinen. Olen sellaisen kautta ollut töissä nyt n. 1,5 vuotta. Minulla on periaatteessa vakituinen suhde työpaikallani, mutta olen vielä henkilöstöfirman tileillä. On ollut puhetta, että kun 2v tulee täytee, otetaan minut yrityksen kirjoille, koska töiden ei tällä alalla ainakaan pitäisi loppua. Noususuhdetta ollut kuulemma monta vuotta. Ja tähän tulee varmasti moni sanomaan, että kyllä sielläkin tulee kohta Yt-neuvottelut ja vastaan, että voi olla jos kusisesti käy, mutta työpaikkani on kasvattanut nyt liiketoimiaan ja vasta kesäkuussa muutettiin uusiin, isoihin tiloihin. m27

Vierailija
8/20 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sekaannu jos ei ole pakko! Optiimillä kusettavat törkeästi palkan maksussa. Ottaa jokaiselta vähän. Osa ei uskalla valittaa, osa ei huomaa kusetusta. Siitä se tulos tulee. Muutenkaan mikään ei toimi niin kuin pitäisi.

Vierailija
9/20 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koijareita kirjoitti:

Älä sekaannu jos ei ole pakko! Optiimillä kusettavat törkeästi palkan maksussa. Ottaa jokaiselta vähän. Osa ei uskalla valittaa, osa ei huomaa kusetusta. Siitä se tulos tulee. Muutenkaan mikään ei toimi niin kuin pitäisi.

Missähän olet töissä ollut? Itse olen opiskellessani silloin joskus ollut 4 (Kairest, Opteam, VMP, RTK) eri firman kautta ollut töissä silloin opiskellessa ja kyllä niissä kaikissa palkanmaksu toimi kunnolla ja ajoissa. Lasken palkkakuittini. Muutenkin toimistoilla oli tosi ihania ihmisiä töissä ja parin kaveri olen vieläkin jälkeen päin.

Vierailija
10/20 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koijareita kirjoitti:

Missähän olet töissä ollut? Itse olen opiskellessani silloin joskus ollut 4 (Kairest, Opteam, VMP, RTK) eri firman kautta ollut töissä silloin opiskellessa ja kyllä niissä kaikissa palkanmaksu toimi kunnolla ja ajoissa. Lasken palkkakuittini. Muutenkin toimistoilla oli tosi ihania ihmisiä töissä ja parin kaveri olen vieläkin jälkeen päin.

Vähän päällekkäin kirjoitin, mutta toivottavasti ymmärrätte!

Vierailija
11/20 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blowjoblink

Vierailija
12/20 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen Staffpointilla pääkaupunkiseudulla. Homma toimii ihan ok otan vuoroja silloin kun ehdin ja niitä on tarjolla. Miinuksena se, että vuorojen määrissä on isoja kausivaihteluita niin, että välillä töitä ei yksinkertaisesti ole, vaikka olisi aikaa, halua ja tarvetta tehdä.

Staffpointin kaupan alalla olo on ihan ok, kunhan se ei ole sun päätulonlähde etkä ole vuorojen tuloista riippuvainen kuukausitasolla (tulonlähteenä toi voi siis toimia, jos aikajänne on pidempi, puoli vuotta tai vuosi. mutta kuukausitasolla on lähes mahdoton pitää vuoromääriä tasaisina). Itselläni kauppavuorot ovat lisätuloja ja otan lähinnä vuoroja, jotka saan varattua etukäteen. Samana päivänä tuleviin "lähde tunnin päästä töihin" -puheluihin sanon yleensä ei, koska mulla on muutakin elämää eli aamulla mulla on yleensä jo joku näkemys siitä, mitä teen ko. päivänä. Staffin hyvä puoli on siis myös se, että lafka on niin iso, että, kieltäytymisestä ei tule mitään sanktioita, vaan vuoroja tarjotaan silti.

Jos voisin illalla olla varma, että töitä on seuraavana päivänä tiedossa esim klo 7-10 välillä alkaen, voisin pitää päivän tyhjänä, mutta kun asiaa ei koskaan tiedä, teen mieluummin jotain mielekästä. Tästä syystä ei kannata nojautua vuokratyöhön elantonsa perustana. Epäsäännöllinen ja ennakoimaton työrytmi, jossa vuoroja ei tiedä etukäteen eikä niihin voi vaikuttaa, syö elämönhallintaa ja aikaa huomattavasti enemmän kuin mitä olisi palkkakuitin perusteella kohtuullista.

Vierailija
13/20 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastauksista! Ajattelin itse tehdä niin, että hakisin samalla muualta töitä. Mutta kyllä raha on tervetullutta ja vuokratyön kautta saisi rahan vuokraan ja ruokaan(ehkä?). Olisko muilla vielä kokemuksia? :)

-ap

Vierailija
14/20 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin extraajilla pk-seudulla hetken ja oli kyllä aikamoinen kokemus. Työtarjoukset tulee joskus aamuyöllä ja ne mitä tulee päiväsaikaan, menee samantien. Varmasti kiva sellaiselle, joka tykkää valvoa aamuyöhön ja on valmis työskentelmään heti kukonlaulun aikaan.

15/20 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varamiespalvelu ei maksa palkoja.

Vierailija
16/20 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos päädyt Extraajille, niin omat neuvoni ovat että kouluttaudu sekä S- että K-puolelle

En ole ap,mutta nyt kyllä jäi kiinnostamaan, miten hyllyttäminen eroaa S- ja K-kaupoissa.

Vierailija
17/20 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos päädyt Extraajille, niin omat neuvoni ovat että kouluttaudu sekä S- että K-puolelle

En ole ap,mutta nyt kyllä jäi kiinnostamaan, miten hyllyttäminen eroaa S- ja K-kaupoissa.

En ole se jolta kysyt, mutta esim. Lidlillä hyllyttäminen eroaa suomalaisista ruokakaupoista. Hyllättäminen tehdään 'laatikoittain'. Eli pääsääntöisesti ei hyllytetä yksittäisiä tuotteita vaan laatikoita samaa tuotetta ja laatikon kansi on helposti irrotettavissa. Toisaalta aikataulu on tiukka, sinulla on minuuttiraja kuinka monta minuuttia yhden lavan hyllyttämiseen pitäisi mennä max. aikaa, riippumatta siitä kuinka paljon asiakkaat keskeyttävät sinut kysymyksillään. Tai kuinka monta levyllistä esivalmisttuja leipomotuotteita pitää vuorossa saada paistettua ja myyntihyllyyn.

Vierailija
18/20 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

nää extraajat on muhun verrattuna köyhiä luusereita...

Vierailija
19/20 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtuntimäärät riippuu ihan kaupungista, alasta ja vuokrafirmasta, mutta myös siitä kuinka tekee työnsä.

Mä ainakin oon aina saanut palkat ajallaan, ja oikein, muistaakseni viidessä eri vuokrafirmassa olen työskennellyt.

Vierailija
20/20 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettaja kirjoitti:

nää extraajat on muhun verrattuna köyhiä luusereita...

ei kaikki mittaa ihmisarvoa rahassa, kuten sinä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi